בכל עסקה שלא סגרת – היה שם משהו שלא ידעת

בכל עסקה שלא סגרת, יש סיבה עמוקה יותר מאשר רק מזל רע או חוסר התאמה. הנה כמה מהגורמים הנפוצים שיכולים להרוס את הסיכויים שלך לסגור את העסקה…

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

תחשוב על כל העסקאות שלא נסגרו. זה לא בהכרח היה עניין של מזל רע או לקוחות לא מתאימים. בכל עסקה שלא נסגרת, יש משהו שלא הבנת, משהו קריטי שלא טיפלת בו נכון. 

בוא נסתכל על זה קצת יותר לעומק…

כמה מהגורמים הנפוצים ביותר שמובילים לכישלון בסגירת עסקאות 

(שים לב שמדובר בסקירה מהירה. כדי לדעת באמת איך להתמודד אם כל אחד מהסעיפים – אתה מוזמן ליצור קשר ונשמח לעזור.)

לא בררת מספיק לעומק מהי הבעיה האמיתית של הלקוח

כמה פעמים נכנסת לפגישה בביטחון מלא, רק כדי לגלות שהלקוח בכלל מחפש משהו אחר? לא הבנת את נקודת הכאב האמיתית שלו, את הבעיה שהוא מנסה לפתור.

אם לא תבין את הצרכים האמיתיים של הלקוח (שבהתחלה הוא לא בהכרח מספר לך ישירות), יהיה קשה לשכנע אותו שהמוצר או השירות שלך הם הפתרון הנכון. שאל שאלות, חקור, והקשב.

לא ידעת מספיק על המתחרים

הלקוח ישווה את ההצעה שלך למתחרים. אם לא תדע מה המתחרים שלך מציעים, ומה היתרונות והחסרונות שלהם, איך תוכל להציג את הערך המוסף שלך?

חקור לגבי המתחרים, הבן מה הם עושים טוב ומה פחות, והשתמש במידע הזה כדי לשפר משמעותית את ההצעה שלך.

לא בנית מספיק אמון במוצר או בשירות שלך

אמון הוא המפתח להצלחה במכירות. אם הלקוח לא מרגיש בטוח במוצר או בשירות שלך (או בך!), הסיכוי לסגור עסקה פוחת כמעט לאפס.

בנה את האמון על ידי הצגת עדויות, המלצות והדגמות.

לא טיפלת נכון בהתנגדויות

התנגדויות הן חלק בלתי נפרד מתהליך המכירה. האם אתה יודע להתמודד איתן נכון? האם יש לך תשובה לכל שאלה שהלקוח יכול לשאול? דרכים בדוקות לטפל בסיבות של הלקוח לוותר? אם לא, אתה עלול לאבד את הלקוח או להתפשר שלא לצורך על תנאי העסקה.

תרגל את התשובות שלך, למד להתמודד עם התנגדויות בצורה יעילה, ומעל לכל חזק את הביטחון שלך. (יש לנו סדנאות שעושות בדיוק את זה!)

לא יצרת תחושת דחיפות מצד הלקוח לקנות עכשיו

תחושת דחיפות יכולה להיות ההבדל בין עסקה סגורה לעסקה שהלכה לאיבוד. אם הלקוח לא מרגיש צורך לקנות עכשיו, הוא עלול לדחות את ההחלטה או לפנות למתחרים.

צור תחושת דחיפות דרך הצעות מוגבלות בזמן, הטבות מיוחדות והדגשת הצורך המיידי במוצר שלך.

לא עקבת אחרי הלקוח לאחר הפגישה הראשונה (קריטי)

מעקב והמשך מעקב הם קריטיים לסגירת עסקאות. אם אתה לא נשאר בקשר עם הלקוח לאחר הפגישה הראשונה, או נותן לדברים ״להתמסמס״, אתה מפספס את אחוז עצום מהסגירות שלך.

וודא שאתה שומר על קשר רציף, תענה לכל שאלה או התנגדות, ושמור על הלקוח בתוך התהליך.

חוסר אכפתיות מהלקוח?

לקוחות מרגישים כשלא אכפת לך מהם באמת. אם הלקוח קולט שאתה רק מנסה למכור ולא באמת אכפת לך ממנו, מהצרכים והבעיות שלו, הוא מפסיק להקשיב.

תראה אכפתיות אמיתית ותהיה שם בשבילו.

לסיכום

בכל עסקה שלא נסגרה, יש מרכיב של חוסר ידע או חוסר הבנה. אנחנו מתמחים בלעזור לאנשי מכירות לפתור את זה ולהצליח בליגה אחרת. אני אשמח לעזור גם לך!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט