עד כמה להתעקש עם עובדים?

איך נמנעים ממשברים ומשיגים את המטרה (בטווח הקצר ובטווח הארוך)

לשיתוף: 

עד כמה להתעקש עם עובדים?

אם נתעקש יותר מדי, יהיה משבר וזה יהיה לא נוח.

מצד שני, אם לא נתעקש, נתפשר ונצטרך לחיות עם ההשלכות, וזה יהיה לא נוח.

זה נכון לגבי עובדים, ילדים ולמעשה עם כל אדם סביבנו, בין אם חבר, נותן שירות או פקיד ממשלתי.

הנה דוגמה.

הסרט של המזרון

יצאנו לחופשה.

חלק מהחופשה בילינו על חוף הים באילת, בקמפינג כפי שאנו אוהבים לעשות עם כל המשפחה.

הבן שלי גל, שעוד לא מלאו לו 12 באותו הזמן, ביקש לישון על מזרון הטיולים הירוק מגומי, שמלווה אותי כבר שנים רבות.

למען האמת, המזרון הזה, שרכשתי באירופה, כל כך איכותי שהוא נראה כמעט חדש, למרות שהוא מלווה אותי כציוד אישי מעל 29 שנים ועברנו יחד טיולים וחוויות רבים מאוד.

בעבר החלטתי שאני שומר על ציוד, ומתחזק אותו כך שיחזיק מעמד למשך הזמן הארוך ביותר. במיוחד כשמדובר בציוד איכותי עם ערך סנטימנטלי כלשהו.

אני מקפיד לשמור גם על המזרון וגם על רצועת הבד המקורית הסגולה שאיתו קושרים את המזרון כאשר הוא מגולגל.

כאשר פותחים את המזרון, הסרט הסגול הזה, עלול בקלות ללכת לאיבוד בשטח.

לכן שמתי מדיניות לעצמי: לעולם לא להשאיר פריטים זרוקים או מונחים בצורה שתקל לאבד אותם. תמיד לשים אותם בתוך כיס, תיק או לאבטח אותם לתיק או פריט בולט אחר שפחות סביר שילך לאיבוד.

בבוקר, התחלנו לקפל את הציוד, וכל אחד טיפל בציוד שבו השתמש במהלך הלילה.

כשהבן שלי הגיע לגלגל את המזרון, הוא לא מצא את הסרט הסגול.

דילמה

כעת אני בדילמה. לי אישית חשוב לשמור על ההחלטה שלי לשמור את הציוד מקורי ומתוחזק ככל האפשר.

התעקשתי פעם אחת ולאחר מכן עוד פעם, וגל ניסה לחפש פה ושם, ומתחת לתיק, וליד המחצלת, אך לא מצא את המזרון. לאחר מכן הוא פנה לענייניו האחרים.

כעת נשאלת השאלה: האם עלי להעיר לו, והאם צריך לעשות מזה דרמה? – זו לא דוגמה טובה. וזה רק יעכיר את האווירה.

חוץ מזה, אפשר גם להשאיר את המזרון מגולגל וקשור באיזה חוט בלוי שגל אילתר.

ומה יקרה אם הוא לא ימצא את הסרט, אז סתם עשיתי מכך עניין גדול, שלא היה בו טעם?

מצד שני, איזה מסר אני מציב כאן? האם אני משמש דוגמה טובה לשמירה על חפצים וציוד, או שאני תומך ותורם לרעיון שאפשר לאבד ציוד, וזה לא נורא. ולאחר מכן להתמודד עם הוצאות מיותרות, וחוסר נוחות מכך שהציוד הדרוש חסר?

היום זה סרט של מזרון, מחר זה בטריה נטעת לטלפון, ומחרתיים זה ציוד יקר יותר או חיוני יותר.

החלטתי

החלטתי שהדבר הנכון הוא להתעקש על הסטנדרט.

זו הדרך היחידה שבה אני מבהיר לעצמי ולאחרים שאין ספק מהו הסטנדרט שאני מצפה מעצמי ומכל הסובבים אותי, במיוחד במשפחה, ליישם בחיינו.

מאותו רגע שרק החלטתי, פשוט לא הנחתי לו (וגם לא הנחתי לעצמי) לוותר.

בהתחלה, הוא ניסה להזניח את זה, ולחזור לענייניו.

לאחר מכן, הוא אמר שיחפש את הפריט – מאוחר יותר.

המשכתי להתעקש. כי כעת זה טרי. מאוחר יותר, הדברים משתנים, מעבירים את הציוד לרכב, משנים מיקום, יש אנשים שעוברים סביבנו. אז המשכתי להתעקש, ותוך כדי ממשיך לחזק את עצמי שזה הדבר הנכון. כי ההתנגדות הפנימית הייתה שם.

לאחר מכן, כשלא הנחתי לעניין ודרשתי שימצא את זה עכשיו, כשזה עוד טרי, הוא התחיל להתקומם.

ולאחר מכן עבר להתמרמר, ולהתלונן.

הוא ניסה להפחית מהערך של זה ולומר “מה זה חשוב?! זה רק רצועת בד זניחה.”

לאט לאט, עם ההתעקשות שלי, וההבנה שהוא עובר דרך, הוא גם המשיך לחפש.

מתחת. ליד. בתוך התיק הזה. בתוך התיק ההוא…

ולאחר כמה דקות ארוכות מורטות עצבים, אך משמעותיות מאוד, הוא מצא את הסרט.

השתדלתי לכל אורך התהליך לחזק אותו. ולא רק לתקוף עם ברקים, אלא גם לתת מדי פעם קרן שמש בהירה.

כאשר הוא מצא, ממש הערכתי אותו – וגם הייתי לי עצמי הקלה עצומה.

זה השתלם. בשיחה רגועה לאחר מכן, המסקנה הייתה, שצריך להקפיד על מדיניות. תמיד לאבטח ומייד את הציוד שאינו בשימוש כרגע, ועלול ללכת לאיבוד.

הדבר הנוסף שהוא אמר שלמד, הוא שאם יפר את ההסכמה הזו, יגיע מכבש של דרישה ללא פשרות. לכן עדיף לשמור על הכללים מהתחלה ולאורך כל הזמן.

מאז, יש הקפדה, ובטיולים מאז, הרבה יותר כיף ונוח מבחינת הטיפול בציוד. בכל הציוד. ולמעשה בתחומים נוספים בחיים.

המלצה

כמוביל בקבוצה (וכל אחד יכול להיות מוביל בקבוצה, לא רק המנהל), חשוב להקפיד ולתת דוגמה טובה של סטנדרט גבוה שנקבע כמדיניות, ולא להתפשר עליו.

דרוש מאחרים לשמור את הסטנדרט הגבוה כמה שאתה רוצה.

סטיב ג’ובס מייסד Apple הוא דוגמה מצוינת לכך.

ג’ף בזוס מייסד Amazon, גם הוא דוגמה.

אמנם אפשר לומר הרבה דברים “פחות נעימים” על האנשים האלה. אך בסופו של דבר, אין ויכוח שהתוצרים הם ברמה אחרת, והצוות סביבם הופך לבעל יכולת גבוהה יותר.

האם קבעת לעצמך מה הסטנדרט להתנהג לפיו בשירות, בייצור, באספקת השירות ובכל פינה אחרת בעסק ובחיים?

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

העסק מדשדש במקום?

גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.

7 השגיאות הקטלניות ביותר להגדלת רווחים משמעותית אצלך בעסק

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Brown Mountain Under Cloudy Sky
“אני רק מנהלת החשבונות. מה שבעל הבית עושה עם הכסף שלו… זה כבר עניינו”. מילים תמימות שמסתירות מאחוריהן בעיה תזרימית מסוכנת. כשחסר יותר ויותר כסף בחשבון הבנק ללא קשר למחזור העסקי, וכשאף אחד לא לוקח אחריות – מישהו חייב לפקוח את העיניים. מה קרה כשמנהלת חשבונות חדשה הצטרפה לחברה אותה אנחנו מלווים, וקיבלה מאיתנו הכשרה ממוקדת? איך זכתה לכינוי “סטאלין” אחרי שהחזירה את השליטה להוצאות והפכה את המערכת על פיה? סיפור על ההבדל בין מנהל חשבונות פסיבי לאקטיבי.
A Red and Blue Color Gradient
בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.
Green-leafed Plant
יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!
Building Photography
סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!
Galaxy Space
בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.
Purple Sky
ישבתי עם מנהלת עסק מתוסכלת, שחזרה והדגישה: “הסברתי לעובדת שלי מאה פעם, ועדיין היא עושה טעויות!” קשה ביותר לשכפל את המיומנות של מקצוען אמיתי למישהו אחר. הסבר בלבד לא מספיק כדי להפוך עובד למקצוען. גם לא מספיק רק להסתכל על מישהו אחר עושה את העבודה. אז מה כן עובד? איך אפשר להכשיר עובד כדי שיבצע את המשימה כמו שאתה בעל העסק היית עושה?
A Red and Blue Color Gradient
​אפשר להגיד בהחלט שבעיות תזרים אינן נפתרות כי לא מסתכלים לאמת ישירות בעיניים. בעלים של חברה שמספקת שירותים לתעשייה בהיקף של 30 מיליון ש״ח, פנה אלינו באקספדיטור מאיץ עסקים וביקש את עזרתי. הוא סיפר לי שהחברה מצויינת. שיש לחברה שני מפעלים במרכז הארץ ובדרום הארץ. שכמעט אף מתחרה לא מספק מוצרים באיכות שהם יודעים לספק….

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט