מנסה למכור,​ אבל מקבל רק דחיות?

איך מציאת המקור האמיתי לבעיה שיקם מכירות שהתרסקו והטיס אותן בחזרה למעלה חודש אחרי חודש בעקביות.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

מה לעשות כשהמכירות מתרסקות? 

בעל עסק נבהל לראות על גרף מהי מגמת המכירות של העסק שלו בשלושת החודשים שחלפו. הצלילה היתה תלולה מאד. 

לאחר שהתאושש ממראה הגרף, הוא שאל אותי “מה עושים?” ואז התחלתי לחקור כדי למצוא את מקור הבעיה במכירות.

כשתחקרתי את מנהל המכירות לגבי ההתרסקות במכירות. הוא טען שבתקופת המיתון הנוכחי לקוחות מקצצים בהוצאות ולכן הנכונות לקנות את המוצר אותו הם מציעים ירדה. 

זה לא נראה לי הגיוני כי מתחרים שלו עדיין מכרו, ולכן המשכתי בניתוח וביקשתי התייחסות לנסיונות מכירה ספציפיים.

מה שהתברר זה שבמשך מספר נסיונות מכירה הוא נענה בשלילה, וזה ריפה את ידיו. גילוי זה כבר פתח את הדלת לטיפול.

זה מה שעשינו…

טיפול

הנטיה הטבעית של איש מכירות שמקבל הרבה “לא” היא לסגת

מה שצריך לעשות זה בדיוק ההפך – להגביר את הפניות החוצה. 

פצחנו בתרגול אינטנסיבי על התמדה במכירות. חשוב לציין שלא תמיד צריך להמשיך ולהתעקש עם אותו לקוח פוטנציאלי, כי זה עלול לגרום למשבר ביחסים. אבל מה שבטוח, תמיד צריך להמשיך ולפנות ולמכור

לאחר תרגול רב על התמדה במכירות המשכתי לשמור עם איש המכירות על קשר יומיומי רציף בשביל לוודא שהוא ממשיך ומתמיד.

תוצאות

איש המכירות אכן התמיד והמכירות עלו בהתאם במשך 4 חודשים ברציפות. 

  • בחודש הראשון היתה עלייה של 34% במכירות. 
  • בחודש השני היתה עלייה של 40% יחסית להתחלה. 
  • בחודש השלישי העלייה היתה של 53%. 
  • ובחודש הרביעי סכום המכירות הגיע ל-80% יותר מנקודת ההתחלה.

    ​איש המכירות יודע עכשיו איך לגשת ללקוח ולא נבלם כשאומרים לו “לא”.

לסיכום

יש הרבה דברים שאפשר לעשות כשלקוח אומר לך “לא”. מה שבטוח – לא צריך להפסיק ולהזרים פעילות פנימה אל העסק.

אנחנו כאן לעזור עם הכשרה והדרכה של אנשי מכירות עם אימון ממוקד להצלחה.

בהצלחה!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Close-up Photography of Body of Water
גם עבור האופטימיים וגם עבור הפסימיים, המציאות לא בודקת איתנו אם אנחנו מוכנים לפני שהיא משנה כיוון בלי אזהרה. אבל אם יש סדר, גם יש הרבה יותר שליטה על ההתקדמות, הזמן והמשאבים, וההחלטות הקשות הופכות לפשוטות יותר.
A Red and Blue Color Gradient
מכירות מדשדשות, עובדים מתחלפים, לקוחות לא מרוצים… הכול בבת אחת. ואתה יודע שצריך לטפל, אבל איפה להתחיל? מה באמת הכי דחוף? כל בעיה נראית “קריטית לעכשיו”. כאן אנחנו הרבה פעמים נופלים, כי אנחנו מפזרים את הקשב והמאמץ, במקום לשים את האצבע על הדבר הנכון האחד שמושך אותנו למטה. לרוב, זו לא הבעיה שצועקת הכי חזק, אלא הבעיה שמתחבאת ומנהלת אותך מאחורי הקלעים.
Strato-cumulus Clouds
בזמנים רגילים עוד אפשר לגרור דברים. אבל כשמגיע לחץ אמיתי, בעיות “שקטות” צפות ויוצאות משליטה. ניהול זמן רופף, חוסר שליטה בכסף, עובדים שלא באמת מתפקדים – הכול פתאום מורגש. אז בוא נסתכל על זה קצת יותר לעומק, כולל בדיקה עצמית קצרה.
Free stock photo of ball, field, football
אם אתה שומע “לא” מלקוח אל תמהר להסיק שהוא לא בעניין. סטטיסטית, 60% מהלקוחות אומרים “לא” 4 פעמים לפני שהם אומרים “יאללה, סגור”. אז אם המטרה שלך היא למכור כמה שפחות – תוותר מוקדם, זה עובד מעולה!
Body of Water
מכיר את זה שבשלב הקובע בשיחת המכירה, הלקוח שולף התחמקות אלגנטית בסגנון “תן לי לחשוב על זה”? ומכאן אתה כבר מכיר את ההמשך… אתה חושד שמורחים אותך ונשאר תוהה: האם זו התנגדות לגיטימית? ספק? או שהוא בכלל לא רוצה ורק מנסה להיות מנומס? איך מטפלים בזה בלי ליצור חוסר נוחות או אי-נעימות בשלב הסגירה?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט