למה לא מגיבים לפרסום שלך?

מתי ולמה הפרסום לא עובד? ומה הפתרון? האם להתייאש או להמשיך לשים עליו כסף? התשובה פשוטה ממה שזה נראה…

לשיתוף: 

מה תעשה אם תגלה שלא קיבלת שום תגובה על מה שכתבת בפרסום?

זה מה שקרה ללקוח שלנו, שעמדו לרשותו שטחי פרסום בעיתון העסקים “גלובס”. הוא הוציא בעבר מספר פרסומים במספר מסגרות, אך לא זכה לתגובות.

אנשים רבים במצב כזה מגיעים למסקנה ש״פרסום לא עובד״ וכך מוותרים על ערוצי הכנסה או שממשיכים להוציא כסף על פרסום שלא מביא תוצאות.

כשתיחקרנו וניגשנו לטפל בתחום השיווק והפרסום התבררו מספר דברים:

  1. הפרסומים שהוצאו בעבר נכתבו על ידי קבלן הפרסום, ללא כל התערבות או ייעוץ מצד העסק המפרסם.
  2. לא נעשתה כל בדיקה בשטח מה נכון לפרסם.
  3. לא היה מעקב ממשי אחר פניות מתעניינים כתוצאה מהפרסום.

ישנה תפיסה רווחת האומרת ש״כל מה שקשור לפרסום צריך להשאיר למקצוענים בתחום״. 

זה אומר להוציא את הטיפול בפרסום מבית העסק החוצה אל גורם חיצוני שלכאורה ״יודע איך עושים את זה״. אז מה הבעיה עם זה?

נכון שאפשר וחשוב להיעזר במקצוענים בעלי ידע וניסיון. אך להם אף פעם אין את מה שיש לכם: היכרות מאוד מקרוב עם התחום ועם אנשיו, וזה המפתח לפירסום טוב שיביא תוצאות.

הנה מה שעשינו…

טיפול

קבענו אחראי יצירת קשר עם הציבור, שתפקידו לרכז את תיעוד כל הפניות בטבלה שמאפשרת ניתוח של יעילות הפרסום.

השתמשנו בשיטה שמגלה במדויק מה לקוחות פוטנציאליים מחשיבים לרצוי וחשוב, וגם מה מפריע להם. 

כבר בשלב הבדיקה הזה התקבלו פניות ממתעניינים במוצר.

בצעד הבא, הרכבנו מודעת פרסומת ממוקדת לפי הדברים שעלו בניתוח שלנו.

התוצאה

הפרסום יצא ביום שני בערב, וכבר ביום שלישי התקבלו שני טלפונים ממנכ”לים שהתעניינו בשירות ובמוצר שפרסמו. 

תוך 48 שעות נסגרו שתי עסקאות לשרות לשנה. בימים לאחר מכן נכנסו עוד תגובות ופניות.

עוד עובדה מעניינת שהתגלתה היא שבעבר אשת המכירות כבר הייתה בקשר עם אנשי הרכש ומנהלי כוח אדם של אותן חברות שסגרו עכשיו עסקה. 

היא דיברה איתם בנוגע למוצר והשירות, אך ללא סגירת עסקה. כעת המנכ”לים של אותן חברות פנו באופן ישיר, כי המודעה פשוט “דיברה אליהם ישירות”.

לסיכום: אל תנחש מה הלקוח צריך, שאל אותו!

​וכדי ללמוד עוד על הנושא, הצטרף אלינו לוובינר הקרוב:

>> ​לפרטים והרשמה

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

העסק מדשדש במקום?

גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.

7 השגיאות הקטלניות ביותר להגדלת רווחים משמעותית אצלך בעסק

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Brown Mountain Under Cloudy Sky
“אני רק מנהלת החשבונות. מה שבעל הבית עושה עם הכסף שלו… זה כבר עניינו”. מילים תמימות שמסתירות מאחוריהן בעיה תזרימית מסוכנת. כשחסר יותר ויותר כסף בחשבון הבנק ללא קשר למחזור העסקי, וכשאף אחד לא לוקח אחריות – מישהו חייב לפקוח את העיניים. מה קרה כשמנהלת חשבונות חדשה הצטרפה לחברה אותה אנחנו מלווים, וקיבלה מאיתנו הכשרה ממוקדת? איך זכתה לכינוי “סטאלין” אחרי שהחזירה את השליטה להוצאות והפכה את המערכת על פיה? סיפור על ההבדל בין מנהל חשבונות פסיבי לאקטיבי.
A Red and Blue Color Gradient
בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.
Green-leafed Plant
יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!
Building Photography
סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!
Galaxy Space
בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.
Purple Sky
ישבתי עם מנהלת עסק מתוסכלת, שחזרה והדגישה: “הסברתי לעובדת שלי מאה פעם, ועדיין היא עושה טעויות!” קשה ביותר לשכפל את המיומנות של מקצוען אמיתי למישהו אחר. הסבר בלבד לא מספיק כדי להפוך עובד למקצוען. גם לא מספיק רק להסתכל על מישהו אחר עושה את העבודה. אז מה כן עובד? איך אפשר להכשיר עובד כדי שיבצע את המשימה כמו שאתה בעל העסק היית עושה?
A Red and Blue Color Gradient
​אפשר להגיד בהחלט שבעיות תזרים אינן נפתרות כי לא מסתכלים לאמת ישירות בעיניים. בעלים של חברה שמספקת שירותים לתעשייה בהיקף של 30 מיליון ש״ח, פנה אלינו באקספדיטור מאיץ עסקים וביקש את עזרתי. הוא סיפר לי שהחברה מצויינת. שיש לחברה שני מפעלים במרכז הארץ ובדרום הארץ. שכמעט אף מתחרה לא מספק מוצרים באיכות שהם יודעים לספק….

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט