למה לא מגיבים לפרסום שלך?
מתי ולמה הפרסום לא עובד? ומה הפתרון? האם להתייאש או להמשיך לשים עליו כסף? התשובה פשוטה ממה שזה נראה…
מה תעשה אם תגלה שלא קיבלת שום תגובה על מה שכתבת בפרסום?
זה מה שקרה ללקוח שלנו, שעמדו לרשותו שטחי פרסום בעיתון העסקים “גלובס”. הוא הוציא בעבר מספר פרסומים במספר מסגרות, אך לא זכה לתגובות.
אנשים רבים במצב כזה מגיעים למסקנה ש״פרסום לא עובד״ וכך מוותרים על ערוצי הכנסה או שממשיכים להוציא כסף על פרסום שלא מביא תוצאות.
כשתיחקרנו וניגשנו לטפל בתחום השיווק והפרסום התבררו מספר דברים:
- הפרסומים שהוצאו בעבר נכתבו על ידי קבלן הפרסום, ללא כל התערבות או ייעוץ מצד העסק המפרסם.
- לא נעשתה כל בדיקה בשטח מה נכון לפרסם.
- לא היה מעקב ממשי אחר פניות מתעניינים כתוצאה מהפרסום.
ישנה תפיסה רווחת האומרת ש״כל מה שקשור לפרסום צריך להשאיר למקצוענים בתחום״.
זה אומר להוציא את הטיפול בפרסום מבית העסק החוצה אל גורם חיצוני שלכאורה ״יודע איך עושים את זה״. אז מה הבעיה עם זה?
נכון שאפשר וחשוב להיעזר במקצוענים בעלי ידע וניסיון. אך להם אף פעם אין את מה שיש לכם: היכרות מאוד מקרוב עם התחום ועם אנשיו, וזה המפתח לפירסום טוב שיביא תוצאות.
הנה מה שעשינו…
טיפול
קבענו אחראי יצירת קשר עם הציבור, שתפקידו לרכז את תיעוד כל הפניות בטבלה שמאפשרת ניתוח של יעילות הפרסום.
השתמשנו בשיטה שמגלה במדויק מה לקוחות פוטנציאליים מחשיבים לרצוי וחשוב, וגם מה מפריע להם.
כבר בשלב הבדיקה הזה התקבלו פניות ממתעניינים במוצר.
בצעד הבא, הרכבנו מודעת פרסומת ממוקדת לפי הדברים שעלו בניתוח שלנו.
התוצאה
הפרסום יצא ביום שני בערב, וכבר ביום שלישי התקבלו שני טלפונים ממנכ”לים שהתעניינו בשירות ובמוצר שפרסמו.
תוך 48 שעות נסגרו שתי עסקאות לשרות לשנה. בימים לאחר מכן נכנסו עוד תגובות ופניות.
עוד עובדה מעניינת שהתגלתה היא שבעבר אשת המכירות כבר הייתה בקשר עם אנשי הרכש ומנהלי כוח אדם של אותן חברות שסגרו עכשיו עסקה.
היא דיברה איתם בנוגע למוצר והשירות, אך ללא סגירת עסקה. כעת המנכ”לים של אותן חברות פנו באופן ישיר, כי המודעה פשוט “דיברה אליהם ישירות”.
לסיכום: אל תנחש מה הלקוח צריך, שאל אותו!
וכדי ללמוד עוד על הנושא, הצטרף אלינו לוובינר הקרוב:
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ
תוכן עניינים
הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים
משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.
העסק מדשדש במקום?
גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״