האם קיים קשר בין שימור לקוחות למכירות חדשות?

איך משפרים את המצב רוח ומקפיצים מכירות מכיוון לא צפוי

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

לקוח שלי מתחום עיצוב הבית עבר תקופה קשה. הבנק לחץ והסתבר שבקצב הזה הוא צריך עוד הלוואה.

תשומת הלב שלו התמקדה בהשגת לקוחות חדשים. למרות שהיו לו לקוחות ותיקים מרוצים, הוא לא שמר איתם על תקשורת שוטפת. 

אם לקוח ותיק היה מפנה אליו לקוח פוטנציאלי, הוא היה מודה לו ומתגמל אותו. אך הוא לא יזם שום פעילות מעודדת בכיוון.

אחרי שניתחנו את המכירות, ראינו שכל לקוח שהגיע מהפניה של לקוח ותיק – סגר עסקה.

בעקבות זיהוי הנתון הזה, הצעתי לו להתקשר ללקוחות, לשאול לשלומם ולשאול אם מישהו ממכריהם זקוק לשירותיו.

נתקלתי בהתנגדות נחרצת. גם כשהוא אמר שיתקשר – זה לא יצא לפועל.

כשביררתי מה הסיבות לכך, עלו שני דברים.

טיפול יעיל בשני הדברים הללו, הביא לפיצוח הקושי ולעליה מכירות.

​הטיפול

אלה הם שני הדברים עלו כשבררתי מה הסיבה האמיתית לכך שהוא מתנגד ליצירת קשר עם לקוחות ותיקים:

1) הוא חשש שאם יתקשר, הלקוחות יתחילו להתלונן על השירות, למרות שהוא ידע שהשרות היה מעולה.

2) תשומת הלב שלו הייתה מרוכזת כל כך פנימה שקשה היה לו לחשוב על לתקשר החוצה ללקוחות.

​מה עשינו?

סיכמנו שיתקשר בנוכחותי ללקוח אחד שהוא מרגיש נוח לדבר איתו. הלקוח שמח לשמוע ממנו וסיפר לו שהוא נהנה מהעיצוב.

השיחה המוצלחת עודדה את המנהל להתקשר לעוד ועוד לקוחות, ושמחנו לגלות שהחששות שלו היו ללא בסיס. תוך כדי השיחות, בהן קיבל לא מעט מחמאות, תשומת הלב שלו הופנתה החוצה.

​תוצאות

למרות שמסבב הטלפונים הספציפי הזה לא הגיעו הפניות חדשות, העליה במצב הרוח והוצאת תשומת הלב החוצה הביאו לעליה במורל, ובעקבות כך, לשיא במכירות

המסקנה היא, תמיד שלח תקשורת ופריטים החוצה. הזרימה פנימה של לקוחות וכסף לא תאחר לבוא.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Close-up Photography of Body of Water
גם עבור האופטימיים וגם עבור הפסימיים, המציאות לא בודקת איתנו אם אנחנו מוכנים לפני שהיא משנה כיוון בלי אזהרה. אבל אם יש סדר, גם יש הרבה יותר שליטה על ההתקדמות, הזמן והמשאבים, וההחלטות הקשות הופכות לפשוטות יותר.
A Red and Blue Color Gradient
מכירות מדשדשות, עובדים מתחלפים, לקוחות לא מרוצים… הכול בבת אחת. ואתה יודע שצריך לטפל, אבל איפה להתחיל? מה באמת הכי דחוף? כל בעיה נראית “קריטית לעכשיו”. כאן אנחנו הרבה פעמים נופלים, כי אנחנו מפזרים את הקשב והמאמץ, במקום לשים את האצבע על הדבר הנכון האחד שמושך אותנו למטה. לרוב, זו לא הבעיה שצועקת הכי חזק, אלא הבעיה שמתחבאת ומנהלת אותך מאחורי הקלעים.
Strato-cumulus Clouds
בזמנים רגילים עוד אפשר לגרור דברים. אבל כשמגיע לחץ אמיתי, בעיות “שקטות” צפות ויוצאות משליטה. ניהול זמן רופף, חוסר שליטה בכסף, עובדים שלא באמת מתפקדים – הכול פתאום מורגש. אז בוא נסתכל על זה קצת יותר לעומק, כולל בדיקה עצמית קצרה.
Free stock photo of ball, field, football
אם אתה שומע “לא” מלקוח אל תמהר להסיק שהוא לא בעניין. סטטיסטית, 60% מהלקוחות אומרים “לא” 4 פעמים לפני שהם אומרים “יאללה, סגור”. אז אם המטרה שלך היא למכור כמה שפחות – תוותר מוקדם, זה עובד מעולה!
Body of Water
מכיר את זה שבשלב הקובע בשיחת המכירה, הלקוח שולף התחמקות אלגנטית בסגנון “תן לי לחשוב על זה”? ומכאן אתה כבר מכיר את ההמשך… אתה חושד שמורחים אותך ונשאר תוהה: האם זו התנגדות לגיטימית? ספק? או שהוא בכלל לא רוצה ורק מנסה להיות מנומס? איך מטפלים בזה בלי ליצור חוסר נוחות או אי-נעימות בשלב הסגירה?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט