איך שמירה על קשר עם הלקוחות יכולה להציל את העסק שלך ממשבר
בסופו של דבר, העסקים שיצליחו להיות קרובים אל הלקוחות שלהם, שיתמכו בהם למרות הכול, ושישאירו אותם מעורבים ומחוברים, הם העסקים שישרדו ואף יצמחו בזמנים אלה.
כולנו מרגישים את המתח והבלבול שנפוצים עכשיו. כבעלי עסקים, אנחנו עשויים להרגיש את זה באופן כפול ומכופל.
לכן כל כך חשוב לזכור ולהדגיש את נתון המפתח הבא:
השמירה על קשר עם לקוחות עכשיו (לקוחות קיימים ופוטנציאלים) היא לא רק חשובה – היא חיונית. והיא תעזור לעסק לשרוד את המשבר ולצאת חזק יותר בצידו השני.
למה זה כל כך חשוב?
הלקוחות שלך עדיין כאן. והם זקוקים לך, למוצר שלך, או לשירות שלך. אם לא עכשיו, אז בעתיד הקרוב.
על ידי שמירה על קשר איתם, אתה יכול להבטיח שהם יזכרו אותך וידעו לפנות אליך כשהמצב ישתפר.
הסיוע שלך מאוד בעל ערך. הלקוחות שלך עשויים להיות מתוסכלים, מודאגים או מבולבלים. על ידי מתן תמיכה (בכל דרך שבה אתה יכול), אתה מראה איכפתיות אמיתית ומציע עזרה חשובה בתקופה חשוכה זו.
למרות המצבים המשתנים, העסק שלך נשאר רלוונטי מתמיד. המצב המשתנה משפיע על הצרכים של הלקוחות שלך. על ידי התאמת התקשורות ומאמצי השיווק שלך לצרכים אלו, אתה יכול להישאר רלוונטי ונחוץ, ואף למשוך לקוחות חדשים.
אז איך עושים את זה?
1) שיתוף עדכונים – להיות שקופים, להגיב לשאלות, לתת מידע על שינויים בפעילות העסקית (אם יש), ומעל הכול לספק את השירות הטוב ביותר שאפשר, בצורה חיובית ומעודדת.
2) לתת הנחות ומבצעים – אך ורק לאחר שתכננת היטב איך המבצע מחזיר לך את ההכנסות שנדרשות.
(הנחות ומבצעים – נשמע כטקטיקה טובה ליצור תנועה, אך למעשה אם אינו מגובה באסטרטגיה שיווקית מתוכננת היטב, פוגע בהכנסות העסק ודוחף אותו אל עבר חוסר כושר פירעון.)
3) מיקוד השיווק – חשוב למקד את השיווק שלך באמצעות אסטרטגיה נכונה שמתמקדת במציאת הלקוחות שיעזרו לך להגדיל את ההכנסות. מצא את אלה ששווה להשקיע בהם יותר, וגם יהיו מוכנים לשלם יותר על השירות שלך.
4) הגדלת ערך – זה הזמן להכין הצעות חכמות יותר שאפשר גם לגבות עליהן יותר כסף וגם לספק ללקוח משהו שהוא בעל ערך גדול יותר, אך לא בהכרח עם הוצאות גדולות מאוד, כדי להשאיר לך יותר.
רק אם יהיה לך יותר, תוכל להשקיע יותר בלקוחות שלך.
דוגמה מוכרת במסעדה היא שמרק עולה X, ומנה עיקרית עולה Y. אם תזמין “ארוחה עסקית”, תקבל מרק, מנה עיקרית, משקה, וקינוח במחיר נמוך יותר מהסכום של (X+Y). בפועל, הרווח עדיין יכול להיות גדול.
בכל עסק אפשר לייצר הצעות שמגדילות את הערך, ולכן אפשר לגבות עליהן יותר, אך הן לא בהכרח מגדילות את ההוצאות בצורה שמסכנת את כושר הפירעון של העסק.
5) להמשיך לתרום לקהילה כמיטב יכולתכם – זה הזמן לסיוע ולנתינה. הראו איך אתם עוזרים ומהו הערך המוסף של ההשפעה שלכם.
בסופו של דבר, העסקים שיצליחו להיות קרובים אל הלקוחות שלהם, שיתמכו בהם למרות הכול, ושישאירו אותם מעורבים ומחוברים, הם העסקים שישרדו ואף יצמחו בזמנים אלה.
אז אני מזמין אותך לא לחכות, אלא לפעול.
בהצלחה לכולנו.
תוכן עניינים
הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים
משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.
העסק מדשדש במקום?
גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״