איך לפעול כמנהל בזמן שכולם בבלבול

קשה מאוד לתפקד בזמנים שבהם יש בלבול וחוסר וודאות. ללא ספק, האירועים מסביב יוצרים סערת רגשות והרבה בלבול. האם אפשר לטפל בבלבול ולנטרל אותו? בהחלט כן! הסוד לכך הוא להבין מהו בלבול ולהכחיד אותו בצורה פשוטה ומהר.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

אם אתה קם בבוקר, ובמקום שגרת עבודה, ושגרת לימודים, יש לך מצב מלחמה וטילים מעל הראש, זה יכול להיות מאוד מבלבל.

כמנהל, יש לך אחריות נרחבת יותר מאשר רק לגבי עצמך או משפחתך.

האחריות שלך מתרחבת גם לעובדים, ללקוחות, ולספקים שלך.

אם כמנהל תשדר החוצה חוסר וודאות ובלבול – זה מה שתקבל בחזרה.

אם תשדר החוצה וודאות ויציבות – ייתכן שבהתחלה תקבל בחזרה בלבול…. זה טבעי וצפוי.

זה הבלבול שיוצא ומשתחרר מהאנשים בסביבה שלך.

ככל שתמשיך להיות יציב ולשדר בטחון, וודאות, אופטימיות בלתי מתפשרת, למרות הסיבות לכעס וזעם, ההשפעה שלך תגיע לסביבה.

מהו בלבול?

כדי להבין בלבול, הנה הגדרה מעשית של בלבול:

“בלבול הוא חוסר וודאות. בלבול הוא טפשות. בלבול הוא חוסר בטחון.” – (עמוד 25 בספר “בעיות העבודה” מאת ל. רון האברד).

היכולת לטפל בבלבול, דורשת שיהיו לך נתונים יציבים.

אם אדם יודע שבבוקר הוא מתעורר, מתארגן, נכס לרכב ונוסע למשרד – זה המידע היציב שלו שמשמש אותו בשגרה יציבה.

אנחנו קוראים לכך “נתון יציב”.

אך אם פתאום אין לך לאן לנסוע, כי יש מצב מלחמה מסביב והעסק סגור, ואף אחד לא יוצא מהבית, זה מערער את הנתון היציב. באותו רגע מופיע הבלבול.

אם מישהו סומך על מנהיג כי השתכנע מהנאומים שלו שהוא יודע מה הוא עושה – הדמות הזו הופכת להיות הנתון היציב שלו. אם פתאום המנהיג מפסיק להיות דמות שמשדרת וודאות – זה מכניס בלבול, מכניס חוסר וודאות.

לכן עליך, כמנהל, להיות נתון יציב עבור הסביבה שנמצאת בבלבול.

מה עכשיו?

כעת תפקידך כמנהל הוא לשמש דוגמה טובה, לחבוש את כובע המנהל, ולהיות נתון יציב, מרגיע, שמפזר רוגע, ודאות ושלווה, בזמנים שכולם מסביב בבלבול.

דוגמאות לדברים שאפשר לעשות:

שמש דוגמה טובה, של נקודת יציבות שמשדרת שלווה ואופטימיות.

אל תחזק חדשות רעות ואל תעצים אותן, כמו לדוגמה לחזור עליהן, או לקדם אותן.

הרחב את מעגל ההשפעה החיובית, על ידי הכנסת סדר ותקשורת בונה.

תן הוראה לכל העובדים שלך, להרים טלפון ללקוחות שלך, ולהתעניין בהם ולראות האם הם זקוקים לעזרה כלשהי ולעזור לספק אותה. אנשים זקוקים לתשומת לב, להקשבה ולתקשורת שנותנת להם בטחון שמישהו הקשיב להם.

כנס את העובדים פעם ביום, אפילו בשיחת ועידה טלפונית לכמה דקות, כדי לתת תחושת יציבות לקבוצה ולשתף חוויות חיוביות, הישגים, הבנות וסיפורי הצלחה מעזרה שהגשתם.

אל תנסה למכור שום דבר. הצע עזרה. אם תעשה את זה בצורה כנה, תמשוך תשומת לב חיובית ובהמשך גם ההכנסות יעלו. כרגע על תשים לב לכך אפילו.

פרח ושגשג!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט