איך לפעול כמנהל בזמן שכולם בבלבול
קשה מאוד לתפקד בזמנים שבהם יש בלבול וחוסר וודאות.ללא ספק, האירועים מסביב יוצרים סערת רגשות והרבה בלבול.האם אפשר לטפל בבלבול ולנטרל אותו?בהחלט כן! הסוד לכך הוא להבין מהו בלבול ולהכחיד אותו בצורה פשוטה ומהר.
אם אתה קם בבוקר, ובמקום שגרת עבודה, ושגרת לימודים, יש לך מצב מלחמה וטילים מעל הראש, זה יכול להיות מאוד מבלבל.
כמנהל, יש לך אחריות נרחבת יותר מאשר רק לגבי עצמך או משפחתך.
האחריות שלך מתרחבת גם לעובדים, ללקוחות, ולספקים שלך.
אם כמנהל תשדר החוצה חוסר וודאות ובלבול – זה מה שתקבל בחזרה.
אם תשדר החוצה וודאות ויציבות – ייתכן שבהתחלה תקבל בחזרה בלבול…. זה טבעי וצפוי.
זה הבלבול שיוצא ומשתחרר מהאנשים בסביבה שלך.
ככל שתמשיך להיות יציב ולשדר בטחון, וודאות, אופטימיות בלתי מתפשרת, למרות הסיבות לכעס וזעם, ההשפעה שלך תגיע לסביבה.
מהו בלבול?
כדי להבין בלבול, הנה הגדרה מעשית של בלבול:
“בלבול הוא חוסר וודאות. בלבול הוא טפשות. בלבול הוא חוסר בטחון.” – (עמוד 25 בספר בעיות העבודה מאת ל.רון האברד).
היכולת לטפל בבלבול, דורשת שיהיו לך נתונים יציבים.
אם אדם יודע שבבוקר הוא מתעורר, מתארגן, נכס לרכב ונוסע למשרד – זה המידע היציב שלו שמשמש אותו בשגרה יציבה.
אנו קוראים לכך “נתון יציב.”
אך אם פתאום אין לך לאן לנסוע, כי יש מצב מלחמה מסביב והעסק סגור, ואף אחד לא יוצא מהבית, זה מערער את הנתון היציב. באותו רגע מופיע הבלבול.
אם מישהו סומך על מנהיג כי השתכנע מהנאומים שלו שהוא יודע מה הוא עושה – הדמות הזו הופכת להיות הנתון היציב שלו. ופתאום המנהיג מפסיק להיות דמות שמשדרת וודאות – זה מכניס בלבול, מכניס חוסר וודאות.
לכן עליך, כמנהל, להיות נתון יציב עבור הסביבה שנמצאת בבלבול.
מה עכשיו?
כעת תפקידך כמנהל הוא לשמש דוגמה טובה, לחבוש את כובע המנהל, ולהיות נתון יציב, מרגיע, שמפזר רוגע, שלווה וודאות, בזמנים שכולם מסביב בבלבול.
דוגמאות לדברים שאפשר לעשות:
שמש דוגמה טובה, של נקודת יציבות שמשדרת שלווה ואופטימיות.
אל תיתן תוקף לחדשות רעות ואל תחזק אותן, כמו לדוגמה לחזור עליהן, או לקדם אותן.
הרחב את מעגל ההשפעה החיובית, על ידי הכנסת סדר ותקשורת בונה.
תן הוראה לכל העובדים שלך, להרים טלפון ללקוחות שלך, ולהתעניין בהם ולראות האם הם זקוקים לעזרה כלשהי ולעזור לספק אותה. אנשים זקוקים לתשומת לב, להקשבה ולתקשורת שנותנת להם בטחון שמישהו הקשיב להם.
כנס את העובדים פעם ביום, אפילו בשיחת ועידה טלפונית לכמה דקות, כדי לתת תחושת יציבות לקבוצה ולשתף חוויות חיוביות, הישגים, הבנות וסיפורי הצלחה מעזרה שהגשתם.
אל תנסה למכור שום דבר. הצע עזרה. אם תעשה את זה בצורה כנה, תמשוך תשומת לב חיובית ובהמשך גם ההכנסות יעלו. כרגע על תשים לב לכך אפילו.
פרח ושגשג!
תוכן עניינים
הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים
משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.
העסק מדשדש במקום?
גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״