התחנה הראשונה היא התחנה הסופית (מקרה מהשטח)

אם קשה לך להשיג את המטרה או התוצר הרצוי, במקרים רבים, המטרה או התוצר אינם מוגדרים ברור מספיק עבורך או עבור אלה שצריכים לייצר או להשיג אותו.

לשיתוף: 

האם יש לך מטרה מוגדרת שאתה רוצה להשיג?

יותר מדי בעלי עסקים מנסים לשכנע אותי שאין צורך להיות קפדן כל כך.

אבל תאר לך שאתה נכנס לרכב, מפעיל את ה-WAZE ללא יעד, ומצפה לקבל הנחיות לאיזה כיוון לנסוע…

לעולם אין להסתפק בתשובה כללית כמו “אני רוצה להגדיל את המכירות” או “אני רוצה שהעסק יהיה רווחי”.

שאל שוב ושוב ושוב ושוב (ואם צריך, אז שוב ושוב) עד שתקבל תשובה עניינית ואמיתית, וכזו שיכולה גם להיות מדידה.

רק כך תוכל לבדוק בסופו של דבר: הצלחנו להשיג את היעד, להתקרב אליו או שהתרחקנו ממנו?

יועץ טוב צריך לשים לב שזו תהיה באמת התשובה של האדם עצמו, ולא של היועץ.

לכמה בדיוק אתה רוצה להגדיל את המכירות? או כמה כסף נזיל אתה רוצה בחשבון הבנק ב-31 בדצמבר, בלי להיות חייב אותו לרשויות המס או לספקים, אלא רק להיות הבעלים היחיד שלו בלי ששום דבר יאיים על זה?

ותמיד חשוב לדעת את המספר עבור חודש ספציפי, או לשנה ספציפית.

מקרה מהשטח: יותר מדי הנחות

בעל עסק של מפעל ייצור, התלונן על “הנחות גדולות שהוא צריך לתת ללקוחות כדי לזכות בעבודות“, ובסוף אין לו מספיק כסף לשלם חשבונות.

שאלתי אם יש לו בכלל מדיניות הנחות או שהוא יודע כמה הוא חייב להכניס כל חודש כדי להמשיך להתקיים עם המפעל, משכורות, שכ”ד, ותשלומים חיוניים. הוא הסתכל עלי בפליאה ואמר “לא. לא יודע.”

הפעולה הראשונה כאן הייתה, אם כן, להרכיב רשימה של כל סעיפי ההוצאה שצריך לכסות מבחינה תזרימית.

כלומר כמה כסף בפועל חייב לצאת או חייב שיהיה לו לשים בצד, כדי לשלם את כל החשבונות החיוניים במזומן?

שים לב, זה לא רק עבור פרויקט אחד. אלא מדובר על רשימת ההוצאות הנדרשות לקיום ותפעול בסיסי עבור כל המפעל כדי שימשיך להתקיים. פרויקט אחד יכול להיות רווחי, אך המפעל עלול להפסיד. כדי למנוע את זה, חובה להסתכל על כלל המערכת ולא רק על ריווחיות של פרויקט ספציפי.

רק כאשר עשינו רשימה מלאה כזו, והוספנו את כל החזרי ההלוואות, מצאנו כמה חייב להיות הרווח הגולמי שלו, כדי להישאר בכושר פירעון (יכולת לפרוע את כל החשבונות שלך).

מכאן היה אפשר לחשב כמה הכנסות נדרשות כדי שהמפעל ימשיך להתקיים בדוחק, וכעת גם ברור לו שהנחות זה בור עם תחתית ברורה.

עכשיו, המוטיבציה שלו להפוך להיות מקצוען במכירות בלי הנחות גדלה פלאים. הנכונות שלו ללמוד את המיומנות הזו הרקיעה שחקים!

המסקנה היא שחובה להגדיר לאן אתה רוצה להגיע, וכדאי לפני שיוצאים לדרך.

צריך עזרה להכין רשימה כזו, או ללמוד כיצד להימנע מהנחות מיותרות? צור איתי קשר.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

העסק מדשדש במקום?

גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.

7 השגיאות הקטלניות ביותר להגדלת רווחים משמעותית אצלך בעסק

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Brown Mountain Under Cloudy Sky
“אני רק מנהלת החשבונות. מה שבעל הבית עושה עם הכסף שלו… זה כבר עניינו”. מילים תמימות שמסתירות מאחוריהן בעיה תזרימית מסוכנת. כשחסר יותר ויותר כסף בחשבון הבנק ללא קשר למחזור העסקי, וכשאף אחד לא לוקח אחריות – מישהו חייב לפקוח את העיניים. מה קרה כשמנהלת חשבונות חדשה הצטרפה לחברה אותה אנחנו מלווים, וקיבלה מאיתנו הכשרה ממוקדת? איך זכתה לכינוי “סטאלין” אחרי שהחזירה את השליטה להוצאות והפכה את המערכת על פיה? סיפור על ההבדל בין מנהל חשבונות פסיבי לאקטיבי.
A Red and Blue Color Gradient
בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.
Green-leafed Plant
יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!
Building Photography
סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!
Galaxy Space
בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.
Purple Sky
ישבתי עם מנהלת עסק מתוסכלת, שחזרה והדגישה: “הסברתי לעובדת שלי מאה פעם, ועדיין היא עושה טעויות!” קשה ביותר לשכפל את המיומנות של מקצוען אמיתי למישהו אחר. הסבר בלבד לא מספיק כדי להפוך עובד למקצוען. גם לא מספיק רק להסתכל על מישהו אחר עושה את העבודה. אז מה כן עובד? איך אפשר להכשיר עובד כדי שיבצע את המשימה כמו שאתה בעל העסק היית עושה?
A Red and Blue Color Gradient
​אפשר להגיד בהחלט שבעיות תזרים אינן נפתרות כי לא מסתכלים לאמת ישירות בעיניים. בעלים של חברה שמספקת שירותים לתעשייה בהיקף של 30 מיליון ש״ח, פנה אלינו באקספדיטור מאיץ עסקים וביקש את עזרתי. הוא סיפר לי שהחברה מצויינת. שיש לחברה שני מפעלים במרכז הארץ ובדרום הארץ. שכמעט אף מתחרה לא מספק מוצרים באיכות שהם יודעים לספק….

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט