שלוש סיבות מדוע הקידום לא מכפיל את המכירות
משיחות עם בעלי עסקים ואנשי שיווק ומכירות, אפשר להבחין בדבר אחד מרכזי. רובם המכריע, יודע לזהות שהקידום לא עובד. אך יחד אם זאת, הם לא יודעים לומר למה הוא לא עובד. ב״למה״ אני לא מתכוון לסיבה מעורפלת, או סיבה מהסוג של ״ככה זה אצל כולם״. אני מתכוון לסיבה האמיתית. זו שאם תטפל בה כמו שצריך, כמו באורח קסם, תגרום לקידום להתחיל לעבוד! ישנן סיבות רבות מדוע קידום לא עובד. במאמר הבא נדבר על שלוש מרכזיות.
(חוסר) ביצוע
תוכנית קידום מוצלחת מורכבת מביצוע של הפעולות שלה.
זה די נפוץ לדבר עם בעל עסק שאומר שהקידום שלו לא עובד ובבדיקה מעמיקה יותר למצוא שהוא לא דואג שהקידום אכן יתבצע.
ייתכן שאפילו נתת את הקידום למשווק שיעשה עבורך את הקידום. אך בפועל, הוא מבצע עבורך קצת פרסום (ולא, פרסום זה ממש לא אותו הדבר כמו קידום!) – ולא מפליא שזה לא עובד.
אם התוכנית היא להוציא 10,000 מסרים לרשימת הדיוור שלך השבוע, ובסופו של דבר אף מסר לא יצא – לא מפליא מדוע הקידום שלך מפיק תוצאות.
ואם אין לך בכלל תוכנית קידום, או שתוכנית הקידום שלך אומרת ״אבל שילמתי על קידום״ ומעולם לא בדקת שהקידום אכן מבוצע – למה להתפלא?
זה כמעט כמו לשים שתי כפיות מלח בחביתה, ואחר כך להתפלא כשזה מלוח מדי.
בקיצור, דאג שהקידום יתבצע.
(חוסר) תוצאות
המבחן של קידום הוא התוצאות.
ואם אינך יודע איזה תוצאות בדיוק למדוד, או איך למדוד אותן – שוב, למה להתפלא ולהתבאס שהחביתה שלך מלוחה מדי, לאחר שהוספת תוך כדי הכנתה 2 כפות מלח…
המבחן של כל קידום – בין אם זה וידאו, פוסט, מאמר, מייל, מכתב עם בול, פוסטר, פרסומת בטלוויזיה וכו’ – הוא אך ורק דבר אחד: תגובה!
יש כמה כאלה, שמחוסר ניסיון עם קמפיינים של קידום בתעשיות שונות, מאמינים שכשמוציאים 1,000 מיילים לרשימת תפוצה, או 1,000 הודעות סמס לרשימת אנשי הקשר, אז 900 מהם יחזרו אליך בעניין ויקנו.
ואז, כשחוזר אדם אחד, הם מתאכזבים מ”התוצאות”.
הדרך למדוד קידום היא תוצאות.
והדרך הפשוטה ביותר למדוד את התוצאות, היא לתכנן את הקידום כך שהתגובות יתועדו בצורה עקבית, ותוכל באמת למדוד אותן.
אם הן נרשמות בעקביות בטבלה מסודרת, או במערכת רישום הזדמנויות (או מערכת אוטומטית אחרת), אפשר לאחר מכן למדוד איזה תגובות היו, מי היו המגיבים, מה חיפשו, האם סיפקנו להם את זה וכו’.
(חוסר) עקביות
אפשר לחלק את אוכלוסיית בעלי העסקים לשתי קטגוריות עיקריות:
- אלה שמצליחים להתמיד לעשות פעולה מסוימת לאורך זמן.
- אלה שלא מתמידים, ובמקרה הטוב מבצעים פעולה מוצלחת פעם אחת, ומייד שוקעים לתוך “שגרה” שמעסיקה אותם.
אם פעולה מסוימת עובדת, למה להחליף אותה?
כשמוצאים משהו שיכול להכניס כסף באופן עקבי בכל חודש, יש להמשיך לעשות אותו ולעקוב אחר הסטטיסטיקות. ברגע שהסטטיסטיקות דורכות במקום או יורדות – יש לבצע שינוי מבוקר. אך עד אז, כל עוד הסטטיסטיקות ממשיכות להראות עליה – צריך להמשיך.
לכן, יש לוודא שכל שבוע, הפעולות התקניות מתבצעות.
וכמובן, למדוד את התוצאות (כמה לידים הגיעו מכל ערוץ? כמה הפכו ללקוחות?)
וכמובן, להמשיך לשפר ולשפר ולשפר את המערכת.
בהצלחה!
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ
תוכן עניינים
הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים
משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.
העסק מדשדש במקום?
גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״