בקרה לצורך הגדלת הרווחים שלך

מתי הזמן הנכון לעצור ולבחון את הביצועים של העסק? כמו קבוצת כדורגל שסוקרת את המשחק מייד לאחר סיומו, כך גם בעסק שלך – התזמון יכול להיות המפתח לשיפור ולהצלחה. במאמר זה נדבר על דרך פשוטה שמאפשרת לעסק שלך לגדול ולהתמודד עם אתגרים, בזמן הנכון.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

מתי יהיה נכון לעשות סקירה ובקרה של שבוע העבודה האחרון בעסק שלך?

ניקח לדוגמה קבוצת כדורגל.

אם היה להם משחק בסוף השבוע האחרון, האם הגיוני שהם יעשו סקירה ובקרה יום לפני המשחק הבא? או אולי 2-4 ימים אחרי המשחק?

לא ממש.

הם יעשו את הסקירה מייד, באותו היום או מקסימום יום אחרי. למה? כי אז התוצאה עדיין טרייה, והטעויות, השגיאות וכל מה שדורש טיפול מיידי אכן זוכה לתשומת לב באופן מיידי!

הם יעברו על כל קטעי הצילום, הם ידונו במשחק, ישתפו דעות, מסקנות ויגיעו להחלטה כצוות איך משתפרים בפעם הבאה.

כך זה צריך להיות גם בעסק, כל עסק.

המאמר הבא עוסק בנושא הזה בדיוק: בקרה לצורך הגדלת הרווחים שלך.

תגובה מיידית מאיצה צמיחה ומונעת הפסדים בעתיד

כמו בחיים, גם בעסק אנחנו לומדים מטעויות.

הזמן הכי טוב ללמוד מהטעויות שלך, זה מייד!

כמובן, אפשר לחכות לחודש הבא ולקוות שהמצב ישתפר… אולי השוק חלש, או שאולי השוק מוצף בעסקים שנותנים את אותו השירות כמוך. או שאולי לאנשים פשוט אין כסף, או שכולם מחפשים את השירות הכי טוב במחיר הכי זול.

יהיה מה שיהיה התירוץ ל”למה לא הולך”, צריך לעשות משהו.

מתי אתה בתור הבעלים של העסק שלך צריך לשבת עם העובדים שלך, וגם עם עצמך (אם אתה העובד היחיד), ולנתח את הביצועים של העסק? האם פעם בחודש זה בסדר? פעם בשנה? כמה זמן אתה מוכן לחכות, בשביל לעלות על כל השגיאות, הטעויות והבעיות בעסק שלך?

ככל שתמתין יותר, הבעיות עלולות להעמיק. תגובה מיידית לעומת זאת, מאפשרת לך למנוע התדרדרות או הפסדים.

איך אפשר לשפר את התוצאות?

אז מתי בדיוק עושים תחקיר וסקירה על הביצועים השבועיים של העסק?

האם זה בתחילת השבוע הבא? אחרי סוף השבוע כשכולם חוזרים מהמנוחה שלהם וכבר שכחו ״מהצרות״ של השבוע הקודם?

לא, אנחנו רוצים להכות בברזל כשהוא עדיין חם.

חשוב שאתה בתור הבעלים תבחר מועד קבוע וחוזר על עצמו, שבו תעצור הכול ותערוך פגישה לסיכום שבועי.

מה המטרה ולמה על בסיס שבועי? מעקב!

למשל, תוכל לעקוב אחר:

  • עלייה במכירות
  • מספר הלקוחות החדשים שגוייסו
  • כמות העסקאות שנסגרו
  • ועוד

בנוסף, מה לגבי זיהוי מקרים חריגים או משברים שדורשים טיפול מיידי? וניתוח טעויות שנעשו, ואיך להימנע מהן בפעם הבאה?

כל אלה, הם מדדים שיש לעקוב אחריהם באופן קבוע.

למשל, שמירת מעקב אחר פניות שנכנסו מלקוחות חדשים – אם בשבוע שעבר היו 160 והשבוע היו רק 120, אנחנו מבינים שאנו במגמת ירידה ושבשבוע הקרוב נהיה חייבים לחקור מה גרם לירידה ולעשות פעולות מסוימות כדי להעלות אותם.

אם הבחנו שבשבוע שעבר סגרנו 80 עסקאות ובשבוע האחרון סגרנו 100 עסקאות – אנחנו יודעים שאנחנו במגמת עלייה. צריך לקחת את השבוע האחרון, לעבור עליו ולחקור מה גרם לעלייה. אחרת, איך נוכל לשכפל ולחזק את הפעולה הזו בעתיד ולגרום לעלייה נוספת?

ברגע שאנחנו עובדים בצורה כזו, אפשר לעקוב באופן צמוד אחרי כל המדדים, לדעת מה הלך לא טוב וללמוד לשפר את זה, וכמו כן, לדעת מה עבד והלך טוב ולחזק את זה.

את כל האינפורמציה הזו אנחנו אוספים, מרכזים ומנתחים, וסביבה בונים תכנית פעולה לשבוע הקרוב. לעשות כל דבר אחר יהיה… ניחוש!

בעסק, כמו בכל תחום, הצלחה נשענת על למידה מתמדת והתאמה לשינויים. אם אתה יכול להתחיל ליישם את המידע הזה בעסק שלך כבר עכשיו, עשה זאת!

אתה לא תאמין להישגים שאתה והעובדים שלך תתחילו להגיע אליהם.

ואם היית רוצה לקבל עזרה מקצועית ומדויקת בניהול הבקרה והשיפור בעסק שלך, אנחנו כאן כדי לעזור לך. עם הניסיון והידע מעבודה עם אלפי עסקים, נוכל יחד לזהות את הנקודות שדורשות תשומת לב, לשפר את הביצועים ולהגדיל את הרווחיות – מהר. לפעמים כל מה שצריך זה מבט מבחוץ וכלים פרקטיים כדי לצאת מתקיעות ולהביא את העסק שלך לשיאים חדשים.

כדי להתחיל, ענה על השאלון הבא וקבל פגישת ייעוץ ללא עלות.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט