בקרה לצורך הגדלת הרווחים שלך

מתי הזמן הנכון לעצור ולבחון את הביצועים של העסק? כמו קבוצת כדורגל שסוקרת את המשחק מייד לאחר סיומו, כך גם בעסק שלך – התזמון יכול להיות המפתח לשיפור ולהצלחה. במאמר זה נדבר על דרך פשוטה שמאפשרת לעסק שלך לגדול ולהתמודד עם אתגרים, בזמן הנכון.

לשיתוף: 

מתי יהיה נכון לעשות סקירה ובקרה של שבוע העבודה האחרון בעסק שלך?

ניקח לדוגמה קבוצת כדורגל.

אם היה להם משחק בסוף השבוע האחרון, האם הגיוני שהם יעשו סקירה ובקרה יום לפני המשחק הבא? או אולי 2-4 ימים אחרי המשחק?

לא ממש.

הם יעשו את הסקירה מייד, באותו היום או מקסימום יום אחרי. למה? כי אז התוצאה עדיין טרייה, והטעויות, השגיאות וכל מה שדורש טיפול מיידי אכן זוכה לתשומת לב באופן מיידי!

הם יעברו על כל קטעי הצילום, הם ידונו במשחק, ישתפו דעות, מסקנות ויגיעו להחלטה כצוות איך משתפרים בפעם הבאה.

כך זה צריך להיות גם בעסק, כל עסק.

המאמר הבא עוסק בנושא הזה בדיוק: בקרה לצורך הגדלת הרווחים שלך.

תגובה מיידית מאיצה צמיחה ומונעת הפסדים בעתיד

כמו בחיים, גם בעסק אנחנו לומדים מטעויות.

הזמן הכי טוב ללמוד מהטעויות שלך, זה מייד!

כמובן, אפשר לחכות לחודש הבא ולקוות שהמצב ישתפר… אולי השוק חלש, או שאולי השוק מוצף בעסקים שנותנים את אותו השירות כמוך. או שאולי לאנשים פשוט אין כסף, או שכולם מחפשים את השירות הכי טוב במחיר הכי זול.

יהיה מה שיהיה התירוץ ל”למה לא הולך”, צריך לעשות משהו.

מתי אתה בתור הבעלים של העסק שלך צריך לשבת עם העובדים שלך, וגם עם עצמך (אם אתה העובד היחיד), ולנתח את הביצועים של העסק? האם פעם בחודש זה בסדר? פעם בשנה? כמה זמן אתה מוכן לחכות, בשביל לעלות על כל השגיאות, הטעויות והבעיות בעסק שלך?

ככל שתמתין יותר, הבעיות עלולות להעמיק. תגובה מיידית לעומת זאת, מאפשרת לך למנוע התדרדרות או הפסדים.

איך אפשר לשפר את התוצאות?

אז מתי בדיוק עושים תחקיר וסקירה על הביצועים השבועיים של העסק?

האם זה בתחילת השבוע הבא? אחרי סוף השבוע כשכולם חוזרים מהמנוחה שלהם וכבר שכחו ״מהצרות״ של השבוע הקודם?

לא, אנחנו רוצים להכות בברזל כשהוא עדיין חם.

חשוב שאתה בתור הבעלים תבחר מועד קבוע וחוזר על עצמו, שבו תעצור הכול ותערוך פגישה לסיכום שבועי.

מה המטרה ולמה על בסיס שבועי? מעקב!

למשל, תוכל לעקוב אחר:

  • עלייה במכירות
  • מספר הלקוחות החדשים שגוייסו
  • כמות העסקאות שנסגרו
  • ועוד

בנוסף, מה לגבי זיהוי מקרים חריגים או משברים שדורשים טיפול מיידי? וניתוח טעויות שנעשו, ואיך להימנע מהן בפעם הבאה?

כל אלה, הם מדדים שיש לעקוב אחריהם באופן קבוע.

למשל, שמירת מעקב אחר פניות שנכנסו מלקוחות חדשים – אם בשבוע שעבר היו 160 והשבוע היו רק 120, אנחנו מבינים שאנו במגמת ירידה ושבשבוע הקרוב נהיה חייבים לחקור מה גרם לירידה ולעשות פעולות מסוימות כדי להעלות אותם.

אם הבחנו שבשבוע שעבר סגרנו 80 עסקאות ובשבוע האחרון סגרנו 100 עסקאות – אנחנו יודעים שאנחנו במגמת עלייה. צריך לקחת את השבוע האחרון, לעבור עליו ולחקור מה גרם לעלייה. אחרת, איך נוכל לשכפל ולחזק את הפעולה הזו בעתיד ולגרום לעלייה נוספת?

ברגע שאנחנו עובדים בצורה כזו, אפשר לעקוב באופן צמוד אחרי כל המדדים, לדעת מה הלך לא טוב וללמוד לשפר את זה, וכמו כן, לדעת מה עבד והלך טוב ולחזק את זה.

את כל האינפורמציה הזו אנחנו אוספים, מרכזים ומנתחים, וסביבה בונים תכנית פעולה לשבוע הקרוב. לעשות כל דבר אחר יהיה… ניחוש!

בעסק, כמו בכל תחום, הצלחה נשענת על למידה מתמדת והתאמה לשינויים. אם אתה יכול להתחיל ליישם את המידע הזה בעסק שלך כבר עכשיו, עשה זאת!

אתה לא תאמין להישגים שאתה והעובדים שלך תתחילו להגיע אליהם.

ואם היית רוצה לקבל עזרה מקצועית ומדויקת בניהול הבקרה והשיפור בעסק שלך, אנחנו כאן כדי לעזור לך. עם הניסיון והידע מעבודה עם אלפי עסקים, נוכל יחד לזהות את הנקודות שדורשות תשומת לב, לשפר את הביצועים ולהגדיל את הרווחיות – מהר. לפעמים כל מה שצריך זה מבט מבחוץ וכלים פרקטיים כדי לצאת מתקיעות ולהביא את העסק שלך לשיאים חדשים.

כדי להתחיל, ענה על השאלון הבא וקבל פגישת ייעוץ ללא עלות.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

העסק מדשדש במקום?

גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.

7 השגיאות הקטלניות ביותר להגדלת רווחים משמעותית אצלך בעסק

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Brown Mountain Under Cloudy Sky
“אני רק מנהלת החשבונות. מה שבעל הבית עושה עם הכסף שלו… זה כבר עניינו”. מילים תמימות שמסתירות מאחוריהן בעיה תזרימית מסוכנת. כשחסר יותר ויותר כסף בחשבון הבנק ללא קשר למחזור העסקי, וכשאף אחד לא לוקח אחריות – מישהו חייב לפקוח את העיניים. מה קרה כשמנהלת חשבונות חדשה הצטרפה לחברה אותה אנחנו מלווים, וקיבלה מאיתנו הכשרה ממוקדת? איך זכתה לכינוי “סטאלין” אחרי שהחזירה את השליטה להוצאות והפכה את המערכת על פיה? סיפור על ההבדל בין מנהל חשבונות פסיבי לאקטיבי.
A Red and Blue Color Gradient
בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.
Green-leafed Plant
יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!
Building Photography
סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!
Galaxy Space
בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.
Purple Sky
ישבתי עם מנהלת עסק מתוסכלת, שחזרה והדגישה: “הסברתי לעובדת שלי מאה פעם, ועדיין היא עושה טעויות!” קשה ביותר לשכפל את המיומנות של מקצוען אמיתי למישהו אחר. הסבר בלבד לא מספיק כדי להפוך עובד למקצוען. גם לא מספיק רק להסתכל על מישהו אחר עושה את העבודה. אז מה כן עובד? איך אפשר להכשיר עובד כדי שיבצע את המשימה כמו שאתה בעל העסק היית עושה?
A Red and Blue Color Gradient
​אפשר להגיד בהחלט שבעיות תזרים אינן נפתרות כי לא מסתכלים לאמת ישירות בעיניים. בעלים של חברה שמספקת שירותים לתעשייה בהיקף של 30 מיליון ש״ח, פנה אלינו באקספדיטור מאיץ עסקים וביקש את עזרתי. הוא סיפר לי שהחברה מצויינת. שיש לחברה שני מפעלים במרכז הארץ ובדרום הארץ. שכמעט אף מתחרה לא מספק מוצרים באיכות שהם יודעים לספק….

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט