בקרה לצורך הגדלת הרווחים שלך

מתי הזמן הנכון לעצור ולבחון את הביצועים של העסק? כמו קבוצת כדורגל שסוקרת את המשחק מייד לאחר סיומו, כך גם בעסק שלך – התזמון יכול להיות המפתח לשיפור ולהצלחה. במאמר זה נדבר על דרך פשוטה שמאפשרת לעסק שלך לגדול ולהתמודד עם אתגרים, בזמן הנכון.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

מתי יהיה נכון לעשות סקירה ובקרה של שבוע העבודה האחרון בעסק שלך?

ניקח לדוגמה קבוצת כדורגל.

אם היה להם משחק בסוף השבוע האחרון, האם הגיוני שהם יעשו סקירה ובקרה יום לפני המשחק הבא? או אולי 2-4 ימים אחרי המשחק?

לא ממש.

הם יעשו את הסקירה מייד, באותו היום או מקסימום יום אחרי. למה? כי אז התוצאה עדיין טרייה, והטעויות, השגיאות וכל מה שדורש טיפול מיידי אכן זוכה לתשומת לב באופן מיידי!

הם יעברו על כל קטעי הצילום, הם ידונו במשחק, ישתפו דעות, מסקנות ויגיעו להחלטה כצוות איך משתפרים בפעם הבאה.

כך זה צריך להיות גם בעסק, כל עסק.

המאמר הבא עוסק בנושא הזה בדיוק: בקרה לצורך הגדלת הרווחים שלך.

תגובה מיידית מאיצה צמיחה ומונעת הפסדים בעתיד

כמו בחיים, גם בעסק אנחנו לומדים מטעויות.

הזמן הכי טוב ללמוד מהטעויות שלך, זה מייד!

כמובן, אפשר לחכות לחודש הבא ולקוות שהמצב ישתפר… אולי השוק חלש, או שאולי השוק מוצף בעסקים שנותנים את אותו השירות כמוך. או שאולי לאנשים פשוט אין כסף, או שכולם מחפשים את השירות הכי טוב במחיר הכי זול.

יהיה מה שיהיה התירוץ ל”למה לא הולך”, צריך לעשות משהו.

מתי אתה בתור הבעלים של העסק שלך צריך לשבת עם העובדים שלך, וגם עם עצמך (אם אתה העובד היחיד), ולנתח את הביצועים של העסק? האם פעם בחודש זה בסדר? פעם בשנה? כמה זמן אתה מוכן לחכות, בשביל לעלות על כל השגיאות, הטעויות והבעיות בעסק שלך?

ככל שתמתין יותר, הבעיות עלולות להעמיק. תגובה מיידית לעומת זאת, מאפשרת לך למנוע התדרדרות או הפסדים.

איך אפשר לשפר את התוצאות?

אז מתי בדיוק עושים תחקיר וסקירה על הביצועים השבועיים של העסק?

האם זה בתחילת השבוע הבא? אחרי סוף השבוע כשכולם חוזרים מהמנוחה שלהם וכבר שכחו ״מהצרות״ של השבוע הקודם?

לא, אנחנו רוצים להכות בברזל כשהוא עדיין חם.

חשוב שאתה בתור הבעלים תבחר מועד קבוע וחוזר על עצמו, שבו תעצור הכול ותערוך פגישה לסיכום שבועי.

מה המטרה ולמה על בסיס שבועי? מעקב!

למשל, תוכל לעקוב אחר:

  • עלייה במכירות
  • מספר הלקוחות החדשים שגוייסו
  • כמות העסקאות שנסגרו
  • ועוד

בנוסף, מה לגבי זיהוי מקרים חריגים או משברים שדורשים טיפול מיידי? וניתוח טעויות שנעשו, ואיך להימנע מהן בפעם הבאה?

כל אלה, הם מדדים שיש לעקוב אחריהם באופן קבוע.

למשל, שמירת מעקב אחר פניות שנכנסו מלקוחות חדשים – אם בשבוע שעבר היו 160 והשבוע היו רק 120, אנחנו מבינים שאנו במגמת ירידה ושבשבוע הקרוב נהיה חייבים לחקור מה גרם לירידה ולעשות פעולות מסוימות כדי להעלות אותם.

אם הבחנו שבשבוע שעבר סגרנו 80 עסקאות ובשבוע האחרון סגרנו 100 עסקאות – אנחנו יודעים שאנחנו במגמת עלייה. צריך לקחת את השבוע האחרון, לעבור עליו ולחקור מה גרם לעלייה. אחרת, איך נוכל לשכפל ולחזק את הפעולה הזו בעתיד ולגרום לעלייה נוספת?

ברגע שאנחנו עובדים בצורה כזו, אפשר לעקוב באופן צמוד אחרי כל המדדים, לדעת מה הלך לא טוב וללמוד לשפר את זה, וכמו כן, לדעת מה עבד והלך טוב ולחזק את זה.

את כל האינפורמציה הזו אנחנו אוספים, מרכזים ומנתחים, וסביבה בונים תכנית פעולה לשבוע הקרוב. לעשות כל דבר אחר יהיה… ניחוש!

בעסק, כמו בכל תחום, הצלחה נשענת על למידה מתמדת והתאמה לשינויים. אם אתה יכול להתחיל ליישם את המידע הזה בעסק שלך כבר עכשיו, עשה זאת!

אתה לא תאמין להישגים שאתה והעובדים שלך תתחילו להגיע אליהם.

ואם היית רוצה לקבל עזרה מקצועית ומדויקת בניהול הבקרה והשיפור בעסק שלך, אנחנו כאן כדי לעזור לך. עם הניסיון והידע מעבודה עם אלפי עסקים, נוכל יחד לזהות את הנקודות שדורשות תשומת לב, לשפר את הביצועים ולהגדיל את הרווחיות – מהר. לפעמים כל מה שצריך זה מבט מבחוץ וכלים פרקטיים כדי לצאת מתקיעות ולהביא את העסק שלך לשיאים חדשים.

כדי להתחיל, ענה על השאלון הבא וקבל פגישת ייעוץ ללא עלות.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט