איך מגייסים אנשים שמצליחים לעשות בפועל ולא רק מדברים?

טיפים חיוניים לגיוס כוח אדם אפקטיבי, כיצד לזהות אי-התאמה מוקדמת ולמנוע הפסדים של זמן וכסף.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

טיפים לגיוס כוח אדם – תן לו לעשות משהו

גיוס כוח אדם שאינו מתאים למשרה, יוצר הפסדים בפועל בכספים ובזמן שמקדישים לו תשומת לב ניהולית.

תמיד יש סיכון שהאדם לא יתאים למשרה, או שהמשרה / החברה (או אתה כמעסיק) לא יתאימו לאדם.

זיהוי מוקדם ככל האפשר של אי-התאמה לתקן הנדרש לך למשרה, יאפשר לך לצמצם את הנזקים וההפסדים הללו.

קורות חיים והמלצות, יכולים להיות טובים למעסיק אחר, אך האם ייתכן שהסטנדרטים שלך והדרישות שלך גבוהים יותר משל מעסיק קודם או של ממליץ?

אז מה אפשר לעשות כדי לזהות אי-התאמה מוקדם ככל האפשר?

מקרה מהשטח

בעבר פרסמתי משרה של ״דרושה מזכיר/ה תקתקן/ית לעבודה שמשלבת אדמיניסטרציה, פיקוח על פרויקטים ושימור קשרי לקוחות. שלח קורות חיים לדואר האלקטרוני הבא״ וסיפקתי דואר אלקטרוני.

כבר לפי התגובות, אפשר לראות מספר דברים על המועמד:

  1. האם המועמד הבין בצורה מדויקת את הבקשה שלך?

    היו כאלה ששלחו קורות חיים – מעולה. מה זה אומר? זה אומר שתוכל להמשיך לשלב הבא.

    ומה עם אלה ששלחו שאלות… במקום קורות חיים? – אם אני מחפש מזכירה או מזכיר שהם תקתקנים ומהירים ועושים בדיוק מה שאדרוש מהם, אז אלה ששואלים שאלות מיותרות – פשוט לא עומדים בתקן של המשרה הזאת. 

    כמובן שלשאול שאלות זה לגיטימי, אך אני מעדיף את אלה שעושים מה שנדרש מהם, כמו לשלוח קורות חיים ומוסיפים שאלות הבהרה, או שאלות אחרות.

    בדוק בדיוק מה הדרישות שלך למשרה, ושים לב היטב כמה חשוב לך שהמועמד יבין במדויקאת מה שאתה רוצה שיתבצע ובדוק את זה.

  2. האם המועמד ביצע את מה שבקשת או יצר תנועה לא נדרשת ולא הכרחית?

    לאחר שהמועמד ענה, ושוחחתי איתה או איתו בטלפון, ביקשתי לשלוח למועמד שאלון למילוי ולקבל את דף התשובות בחזרה במייל או בסריקה או צילום דרך הטלפון הנייד.

    מתוך 10 הייתה אחת שהחזירה את השאלון תוך שעה וחצי.

    כל השאר – אם הייתי צריך לרדוף אחריהם כדי לשאול אם מילאו את השאלון והאם שלחו לי אותו… הם כבר פסלו את עצמם או הורידו בצורה משמעותית את הדירוג מול מועמדים אחרים.

    הם בעצמם חסכו לי ולעצמם זמן מיותר בביצוע השלב הבא שהיה ודאי ראיון פנים אל פנים במקרה הזה.

    בדוק האם האדם מבצע בדיוק את המשימה ללא דיחוי, או שצריך לרדוף אחריו ולבדוק האם ביצע, או לתת לו הוראות שוב ושוב ושוב.

  3. בדוק יכולת על ידי עשייה בפועל ולא רק על ידי דיבורים.

    אם מדובר באיש מכירות שצריך למכור משהו – תן לו למכור לך משהו.

    הגדר מהו המצב המדובר, למשל שים לו כוס מים על השולחן ואמור לו למכור לך את כוס המים או את העט שמונח על השולחן.

    אם הוא איש מכירות ממש טוב ויודע להשתמש נכון בתקשורת, הוא יפתח בשיחה ויכיר אותך ויקשיב לך, ויחשב מהי האסטרטגיה הטובה ביותר למכור לך את המים וכך יפעל.

    אם לא – הוא יברבר או ידבר, או ינסה למכור לך משהו מבלי להבין את המצב שלך וכו’.

    אם מדובר בתפקיד שמשלב אדמיניסטרציה – תן לאדם קבוצת מכתבים וניירות למיון לפי נושאים, מחורר, וקלסר, וראה אם יש למועמד הגיון בתיוק או שהוא פשוט עושה עבודה אוטומטית של לחורר ולשים בקלסר.

    לא משנה מה העבודה – תמיד אפשר למצוא משהו שימחיש בפועל את רמת העשייה והביצוע.

    לעולם על תעסיק על סמך קורות חיים והמלצות בלבד. תמיד בדוק את אדם בתפקוד מעשי תחתיך ובחן כיצד הוא מבצע הוראות.

מקווה שעזרתי לך לקדם את הגיוס ולחסוך בזבוזים אפשריים בעזרת גיוס נבון.

אם אתה מקשה למצוא את העובדים שאתה צריך עבור העסק שלך, פנה אלינו לעזרה מותאמת אישית כדי לפתור את המצב במהירות.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט