איך מגייסים אנשים שמצליחים לעשות בפועל ולא רק מדברים?

טיפים חיוניים לגיוס כוח אדם אפקטיבי, כיצד לזהות אי-התאמה מוקדמת ולמנוע הפסדים של זמן וכסף.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

טיפים לגיוס כוח אדם – תן לו לעשות משהו

גיוס כוח אדם שאינו מתאים למשרה, יוצר הפסדים בפועל בכספים ובזמן שמקדישים לו תשומת לב ניהולית.

תמיד יש סיכון שהאדם לא יתאים למשרה, או שהמשרה / החברה (או אתה כמעסיק) לא יתאימו לאדם.

זיהוי מוקדם ככל האפשר של אי-התאמה לתקן הנדרש לך למשרה, יאפשר לך לצמצם את הנזקים וההפסדים הללו.

קורות חיים והמלצות, יכולים להיות טובים למעסיק אחר, אך האם ייתכן שהסטנדרטים שלך והדרישות שלך גבוהים יותר משל מעסיק קודם או של ממליץ?

אז מה אפשר לעשות כדי לזהות אי-התאמה מוקדם ככל האפשר?

מקרה מהשטח

בעבר פרסמתי משרה של ״דרושה מזכיר/ה תקתקן/ית לעבודה שמשלבת אדמיניסטרציה, פיקוח על פרויקטים ושימור קשרי לקוחות. שלח קורות חיים לדואר האלקטרוני הבא״ וסיפקתי דואר אלקטרוני.

כבר לפי התגובות, אפשר לראות מספר דברים על המועמד:

  1. האם המועמד הבין בצורה מדויקת את הבקשה שלך?

    היו כאלה ששלחו קורות חיים – מעולה. מה זה אומר? זה אומר שתוכל להמשיך לשלב הבא.

    ומה עם אלה ששלחו שאלות… במקום קורות חיים? – אם אני מחפש מזכירה או מזכיר שהם תקתקנים ומהירים ועושים בדיוק מה שאדרוש מהם, אז אלה ששואלים שאלות מיותרות – פשוט לא עומדים בתקן של המשרה הזאת. 

    כמובן שלשאול שאלות זה לגיטימי, אך אני מעדיף את אלה שעושים מה שנדרש מהם, כמו לשלוח קורות חיים ומוסיפים שאלות הבהרה, או שאלות אחרות.

    בדוק בדיוק מה הדרישות שלך למשרה, ושים לב היטב כמה חשוב לך שהמועמד יבין במדויקאת מה שאתה רוצה שיתבצע ובדוק את זה.

  2. האם המועמד ביצע את מה שבקשת או יצר תנועה לא נדרשת ולא הכרחית?

    לאחר שהמועמד ענה, ושוחחתי איתה או איתו בטלפון, ביקשתי לשלוח למועמד שאלון למילוי ולקבל את דף התשובות בחזרה במייל או בסריקה או צילום דרך הטלפון הנייד.

    מתוך 10 הייתה אחת שהחזירה את השאלון תוך שעה וחצי.

    כל השאר – אם הייתי צריך לרדוף אחריהם כדי לשאול אם מילאו את השאלון והאם שלחו לי אותו… הם כבר פסלו את עצמם או הורידו בצורה משמעותית את הדירוג מול מועמדים אחרים.

    הם בעצמם חסכו לי ולעצמם זמן מיותר בביצוע השלב הבא שהיה ודאי ראיון פנים אל פנים במקרה הזה.

    בדוק האם האדם מבצע בדיוק את המשימה ללא דיחוי, או שצריך לרדוף אחריו ולבדוק האם ביצע, או לתת לו הוראות שוב ושוב ושוב.

  3. בדוק יכולת על ידי עשייה בפועל ולא רק על ידי דיבורים.

    אם מדובר באיש מכירות שצריך למכור משהו – תן לו למכור לך משהו.

    הגדר מהו המצב המדובר, למשל שים לו כוס מים על השולחן ואמור לו למכור לך את כוס המים או את העט שמונח על השולחן.

    אם הוא איש מכירות ממש טוב ויודע להשתמש נכון בתקשורת, הוא יפתח בשיחה ויכיר אותך ויקשיב לך, ויחשב מהי האסטרטגיה הטובה ביותר למכור לך את המים וכך יפעל.

    אם לא – הוא יברבר או ידבר, או ינסה למכור לך משהו מבלי להבין את המצב שלך וכו’.

    אם מדובר בתפקיד שמשלב אדמיניסטרציה – תן לאדם קבוצת מכתבים וניירות למיון לפי נושאים, מחורר, וקלסר, וראה אם יש למועמד הגיון בתיוק או שהוא פשוט עושה עבודה אוטומטית של לחורר ולשים בקלסר.

    לא משנה מה העבודה – תמיד אפשר למצוא משהו שימחיש בפועל את רמת העשייה והביצוע.

    לעולם על תעסיק על סמך קורות חיים והמלצות בלבד. תמיד בדוק את אדם בתפקוד מעשי תחתיך ובחן כיצד הוא מבצע הוראות.

מקווה שעזרתי לך לקדם את הגיוס ולחסוך בזבוזים אפשריים בעזרת גיוס נבון.

אם אתה מקשה למצוא את העובדים שאתה צריך עבור העסק שלך, פנה אלינו לעזרה מותאמת אישית כדי לפתור את המצב במהירות.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט