צוות של 20 עובדים, והתפוקה נמוכה

כשאליהו, בעל עסק עם 20 עובדים, החליט לעבור למפעל חדש, הוא היה משוכנע שהתפוקה תזנק. הוא השקיע בכל מה שנראה הכרחי – שיפר את התנאים לעובדים, הוסיף פינוקים, ודאג לכל מה שיכול להפוך את סביבת העבודה לנוחה יותר. הוא לא הצליח להבין למה למרות כל המאמצים שלו, שום דבר לא זז. אולי גם אתה מכיר את זה – משקיעים ומשדרגים, אבל התפוקה לא עולה. אז מה באמת עוצר את העסק? ואיך מזהים את הבעיה האמיתית לפני שמבזבזים עוד משאבים?

לשיתוף: 

אני רוצה לדבר אתך על בעל עסק, בוא נקרא לו אליהו. יש לו 20 עובדים.

עוברים למקום חדש – והתפוקה נמוכה.

הוא משפר את התנאים לעובדים, נותן מטבח חדש, מקלחות, ופינוקים – והתפוקה נמוכה.

הוא מכפיל את שטח המפעל – והתפוקה… נמוכה.

לא משנה מה בעל העסק הזה עושה – התפוקה נשארת כל הזמן נמוכה.

למצב הזה 6 סיבות אפשריות. הנה אחת מהן:

בעל העסק והצוות עובדים בניהול משברים במקום ניהול תפוקה רציפה. אין שום תכנון קדימה של שבוע מראש עם יעדים יומיים ברורים שמעודכנים מיום ליום בהתאם להתקדמות. 

כשאין תכנון קדימה, כל יום הופך להיות סוג של “כיבוי שריפות“. בעל העסק והצוות לא מתקדמים בצורה מסודרת לפי תוכנית, אלא רק מגיבים לבעיות שמופיעות.

התוצאה היא עבודה ללא כיוון ברור ובלי מדידת הישגים אמיתית.

אולי תגיד “ברור שעדיף לעבוד לפי תוכנית, אבל איך זה תלוי בי? כשיש שריפה – מוכרחים לכבות אותה!“. כאן בדיוק העניין: בעיות ממשיכות לחזור על עצמן, כי לא מטפלים בשורש שלהן. יש סיבה למה בעל העסק נאלץ כל הזמן רק לנהל משברים. וברגע שמגלים את הסיבה האמיתית (לא את התירוצים הנפוצים), אפשר גם לטפל בה.

אני מזמין אותך לענות על השאלון ולקבוע איתי פגישת ייעוץ ללא תשלום, בה נדבר על איך לעזור לך כמנכ״ל להוריד עבודה מיותרת מעצמך, ובמקביל לעזור לעסק לפעול ביעילות ולתקתק עבודה.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפור הצלחה

״ברצוני לציין שהפגישות היו מאוד נינוחות מצד אחד ומאוד חדות ומקצועיות מצד שני. זה מתבטא בכך ששיננתי וקראתי והבאתי לידי ביטוי נוסחאות ופעולות שגרמו לי לגדול משמעותית במכירות, ולמעשה בכל שאר הפרמטרים: מספר הזמנות גדל, סך הזיכויים קטן, לקוחות חדשים שביצעו הזמנה ראשונה נוספו למאגר. אין ספק שאמשיך להיעזר ולהישען על אותן הדרכות.”

✍🏼 
ג. א. איש מכירות

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Body of Water
אחד הדברים המאתגרים בניהול העסק הוא לקבוע מחיר נכון למה שאתה מציע. נסתכל על חששות שיכולים לעצור אותך, איך להתגבר עליהם, ובעיקר איך לקבוע מחיר שמכבד גם אותך וגם את הלקוחות. אחרי הכל, כשאתה מתמחר נכון, אתה לא רק מרוויח יותר, אתה גם מסוגל לנהל את העסק במקום שהדאגות ינהלו אותך.
הר
חולם על פתיחת עסק עצמאי? או אולי כבר פתחת עסק אך מתקשה להתנתק מדפוסי החשיבה של עובד שכיר? המעבר מעובד שכיר לבעל עסק הוא הרבה יותר מאשר רק פתיחת תיק במס הכנסה וחיפוש לקוחות. זהו שינוי מהותי בתפיסת העולם ובדרך החשיבה.
A Red and Blue Color Gradient
רוצה להכפיל את ההכנסות שלך בשנה הקרובה? בוא נלמד מניתוח אסטרטגי של חברת תוכנה עם פוטנציאל צמיחה אדיר – כיום עם 10% נתח שוק ותוכנית מפורטת להרחבה ל-20%. במאמר תמצא הצצה את מאחורי הקלעים לבניית תכנית שיווק אסטרטגית – משלב ניתוח ההכנסות ועד למעקב אחר הביצועים בשטח.
A silhouette of a person riding a horse on the beach at sunset, creating a serene and dynamic scene.
לפעמים די בהחלטה אחת נחושה כדי להפוך חלום למציאות, גם כשנדמה שהנסיבות אינן מאפשרות זאת. סיפור אישי על טיול סוסים מלמד אותנו שיעור חשוב על תכנון, התמדה והצבת גבולות – המרכיבים שהופכים רעיון לתוצאה, בין אם מדובר בבית או בעסק, ברגעים משפחתיים או הצלחה העסקית. האם יש פרויקטים שאתה חולם לעשות, אך לעתים קרובות דוחה שוב ושוב בגלל “דברים דחופים”? איך בכל זאת מצליחים להוציא לפועל את מה שבאמת חשוב?
Close-up Photography of Body of Water
כשעסק מצליח מתחיל להתדרדר, קל להרגיש כאילו כוח מסתורי מפעיל לחץ בלתי פוסק. זהו סיפורו של בעל עסק שראה את הכנסותיו צונחות מ-5 מיליון ש”ח ל-3 מיליון ש”ח בשנה, ומצא את עצמו במאבק יומיומי מול בנקים, ספקים ולקוחות. אך מה שנראה תחילה כמצב חסר מוצא, התגלה כהזדמנות ללמוד שיעור חשוב על ניהול עסקי: לפעמים הפתרון נמצא בדיוק במקום שממנו מנסים לברוח. מאמר זה חושף את הדרך שבה הצליח בעל העסק לצאת מהמשבר ולחזור למסלול הצמיחה, ומספק תובנות מפתח לכל מי שמתמודד עם אתגרים דומים בעולם העסקי.
Building Photography
כשלקוח פוטנציאלי מביע עניין, נפתח “חלון הזדמנויות” קריטי שאסור להחמיץ. אז למה לקוחות נעלמים אחרי פגישה ראשונה? האם זה אתה? האם זה הם? ואולי יש כאן משהו בסיסי יותר בפעולה. רובנו מכירים את התסכול – פגישה מצוינת עם לקוח מבטיח, התלהבות הדדית, הצעת מחיר שנשלחה… ואז שקט. בדיוק ברגעים האלה נקבע גורל העסקה, וזה הזמן להבין מה באמת עומד מאחורי השקט הזה.
Body of Water Photography
מתלבט לגבי החלטות עסקיות קריטיות? לפני שצוללים לפתרון הבעיות – יש משהו בסיסי שחייבים לוודא קודם. סיפור קצר מהחיים על מפגש עם לקוח שהיה שקוע עמוק בבלבול סוער של החלטות גורליות, עד שהתברר שהוא הזניח את אחת הפעולות הבסיסיות ביותר!
Body of Water
מתח בין בכירים בארגון יכול להוביל למשברים מורכבים. אבל יש דרך מוכחת לטפל במצב לפני שהעניינים יוצאים משליטה… בתור בעל עסק, איך מתמודדים כשמנהל בכיר כועס? מה עושים כשנוצר משבר אמון? סיפור אמיתי על מקרה שקרה ללקוח שלי, ואת השיטה המדויקת שלימדתי אותו ושעזרה לו לפתור את המשבר בהצלחה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט