צוות של 20 עובדים, והתפוקה נמוכה

כשאליהו, בעל עסק עם 20 עובדים, החליט לעבור למפעל חדש, הוא היה משוכנע שהתפוקה תזנק. הוא השקיע בכל מה שנראה הכרחי – שיפר את התנאים לעובדים, הוסיף פינוקים, ודאג לכל מה שיכול להפוך את סביבת העבודה לנוחה יותר. הוא לא הצליח להבין למה למרות כל המאמצים שלו, שום דבר לא זז. אולי גם אתה מכיר את זה – משקיעים ומשדרגים, אבל התפוקה לא עולה. אז מה באמת עוצר את העסק? ואיך מזהים את הבעיה האמיתית לפני שמבזבזים עוד משאבים?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

אני רוצה לדבר אתך על בעל עסק, בוא נקרא לו אליהו. יש לו 20 עובדים.

עוברים למקום חדש – והתפוקה נמוכה.

הוא משפר את התנאים לעובדים, נותן מטבח חדש, מקלחות, ופינוקים – והתפוקה נמוכה.

הוא מכפיל את שטח המפעל – והתפוקה… נמוכה.

לא משנה מה בעל העסק הזה עושה – התפוקה נשארת כל הזמן נמוכה.

למצב הזה 6 סיבות אפשריות. הנה אחת מהן:

בעל העסק והצוות עובדים בניהול משברים במקום ניהול תפוקה רציפה. אין שום תכנון קדימה של שבוע מראש עם יעדים יומיים ברורים שמעודכנים מיום ליום בהתאם להתקדמות. 

כשאין תכנון קדימה, כל יום הופך להיות סוג של “כיבוי שריפות“. בעל העסק והצוות לא מתקדמים בצורה מסודרת לפי תוכנית, אלא רק מגיבים לבעיות שמופיעות.

התוצאה היא עבודה ללא כיוון ברור ובלי מדידת הישגים אמיתית.

אולי תגיד “ברור שעדיף לעבוד לפי תוכנית, אבל איך זה תלוי בי? כשיש שריפה – מוכרחים לכבות אותה!“. כאן בדיוק העניין: בעיות ממשיכות לחזור על עצמן, כי לא מטפלים בשורש שלהן. יש סיבה למה בעל העסק נאלץ כל הזמן רק לנהל משברים. וברגע שמגלים את הסיבה האמיתית (לא את התירוצים הנפוצים), אפשר גם לטפל בה.

אני מזמין אותך לענות על השאלון ולקבוע איתי פגישת ייעוץ ללא תשלום, בה נדבר על איך לעזור לך כמנכ״ל להוריד עבודה מיותרת מעצמך, ובמקביל לעזור לעסק לפעול ביעילות ולתקתק עבודה.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפור הצלחה

״ברצוני לציין שהפגישות היו מאוד נינוחות מצד אחד ומאוד חדות ומקצועיות מצד שני. זה מתבטא בכך ששיננתי וקראתי והבאתי לידי ביטוי נוסחאות ופעולות שגרמו לי לגדול משמעותית במכירות, ולמעשה בכל שאר הפרמטרים: מספר הזמנות גדל, סך הזיכויים קטן, לקוחות חדשים שביצעו הזמנה ראשונה נוספו למאגר. אין ספק שאמשיך להיעזר ולהישען על אותן הדרכות.”

✍🏼 
ג. א. איש מכירות

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט