צוות של 20 עובדים, והתפוקה נמוכה
כשאליהו, בעל עסק עם 20 עובדים, החליט לעבור למפעל חדש, הוא היה משוכנע שהתפוקה תזנק. הוא השקיע בכל מה שנראה הכרחי – שיפר את התנאים לעובדים, הוסיף פינוקים, ודאג לכל מה שיכול להפוך את סביבת העבודה לנוחה יותר. הוא לא הצליח להבין למה למרות כל המאמצים שלו, שום דבר לא זז. אולי גם אתה מכיר את זה – משקיעים ומשדרגים, אבל התפוקה לא עולה. אז מה באמת עוצר את העסק? ואיך מזהים את הבעיה האמיתית לפני שמבזבזים עוד משאבים?
אני רוצה לדבר אתך על בעל עסק, בוא נקרא לו אליהו. יש לו 20 עובדים.
עוברים למקום חדש – והתפוקה נמוכה.
הוא משפר את התנאים לעובדים, נותן מטבח חדש, מקלחות, ופינוקים – והתפוקה נמוכה.
הוא מכפיל את שטח המפעל – והתפוקה… נמוכה.
לא משנה מה בעל העסק הזה עושה – התפוקה נשארת כל הזמן נמוכה.
למצב הזה 6 סיבות אפשריות. הנה אחת מהן:
בעל העסק והצוות עובדים בניהול משברים במקום ניהול תפוקה רציפה. אין שום תכנון קדימה של שבוע מראש עם יעדים יומיים ברורים שמעודכנים מיום ליום בהתאם להתקדמות.
כשאין תכנון קדימה, כל יום הופך להיות סוג של “כיבוי שריפות“. בעל העסק והצוות לא מתקדמים בצורה מסודרת לפי תוכנית, אלא רק מגיבים לבעיות שמופיעות.
התוצאה היא עבודה ללא כיוון ברור ובלי מדידת הישגים אמיתית.
אולי תגיד “ברור שעדיף לעבוד לפי תוכנית, אבל איך זה תלוי בי? כשיש שריפה – מוכרחים לכבות אותה!“. כאן בדיוק העניין: בעיות ממשיכות לחזור על עצמן, כי לא מטפלים בשורש שלהן. יש סיבה למה בעל העסק נאלץ כל הזמן רק לנהל משברים. וברגע שמגלים את הסיבה האמיתית (לא את התירוצים הנפוצים), אפשר גם לטפל בה.
אני מזמין אותך לענות על השאלון ולקבוע איתי פגישת ייעוץ ללא תשלום, בה נדבר על איך לעזור לך כמנכ״ל להוריד עבודה מיותרת מעצמך, ובמקביל לעזור לעסק לפעול ביעילות ולתקתק עבודה.
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ
סיפור הצלחה
״ברצוני לציין שהפגישות היו מאוד נינוחות מצד אחד ומאוד חדות ומקצועיות מצד שני. זה מתבטא בכך ששיננתי וקראתי והבאתי לידי ביטוי נוסחאות ופעולות שגרמו לי לגדול משמעותית במכירות, ולמעשה בכל שאר הפרמטרים: מספר הזמנות גדל, סך הזיכויים קטן, לקוחות חדשים שביצעו הזמנה ראשונה נוספו למאגר. אין ספק שאמשיך להיעזר ולהישען על אותן הדרכות.”
✍🏼 ג. א. איש מכירות
תוכן עניינים
הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים
משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״