מה מנכ״ל של 900 עובדים פספס?

לפעמים קשה להבין עד כמה הפער בין התיאוריה למציאות בשטח יכול להיות משמעותי. פגישה עם המנכ”ל הזה הציפה בפניי את אחת הדילמות המרכזיות שמנהלים מתמודדים איתה: התמקדות בפתרונות “מוכנים מראש” במקום לנתח לעומק את הבעיה שמתחוללת בתוך הצוותים. לכן התחלתי לחקור את המצב, וגיליתי שהבעיה האמיתית היתה שונה לחלוטין ממה שהמנכ”ל הניח בביטחון מלא…

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

הבעיה שלך היא לא ההכנסות אלא מה שאתה עושה איתן כדי לקבל עוד יותר הכנסות בחודש הבא.

לפני שאתה משקיע עוד שקל, בוא נבדוק מה באמת תוקע אותך.

אז איך מוצאים את צוואר הבקבוק שמונע מהעסק שלך לפרוץ קדימה עכשיו?

התבקשתי להגיע לפגישה עם מנכ״ל של חברה גדולה כדי להציע פתרון הדרכה לצוות ההנהלה הבכירה, ומשם להמשיך את ההדרכה כלפי מטה.

בפגישה עם המנכ״ל, היה ברור שהוא נחוש מראש לקבל פתרון ספציפי.

אך מה לעשות שהפתרון שהוא ״נעול עליו״, לא פותר למעשה את הבעיה שהוא מציג?

קודם כל, בפגישה המנכ״ל הזה ניסה להבין מה הרקע שלי (אין לי עבר פלילי…), ואילו תעודות יש לי (תואר ראשון במתמטיקה, מהנדס מערכות של מיקרוסופט, פרס יזמות מתקדמת בפיתוח משאבים בחברה בינלאומית…)  אבל הוא כלל לא היה מעוניין לשמוע מה אני יודע ויכול לעשות עבור הארגון שלו.

הוא היה נעול על כך שהבעיה שצריך לפתור היא ״בעיית תקשורת בין האנשים״ (כך הוא קרא לזה).

היה לי ברור מהשאלות שלו שהוא ״ממוקד תעודות״ במקום ״ממוקד תוצאות״.

את הפגישה יזם אחד המנהלים הבכירים שמתחת למנכ״ל, אחרי שבעבר עבד בחברה שסיפקתי לה ייעוץ עסקי והדרכה למנהלים.

כך שלפני הפגישה תחקרתי מהן בעצם הבעיות הקיימות בשטח ברמת הניהול מתחת למנכ״ל.

היה נראה למנכ״ל שהבעיה היא ״בעיית תקשורת״, והוא רצה לפתור אותה בעזרת הדרכה של ״מיומנויות רכות״ (מיומנויות חברתיות), כגון סגנונות תקשורת וכו׳. הוא בנה על כך תיאוריה שלמה. 

אבל למעשה הבעיה האמיתית בשטח היתה שונה, והרבה יותר פשוטה לטיפול. היה עבורה פתרון אחר, ממוקד ויעיל.

אך לפני שנפנה לפתרון, נביא את הבעיה.

הבעיה היתה בעיה של חוסר אחריות.

מנהל היה נותן משימה, ומקבל המשימה היה מתרחק משם, אך המשימה לעולם לא הייתה מסתיימת, או שהיא הייתה ״מטופלת״, אך לא עד הסוף!

לסיים משימות עד הסוף לא אומר ״להיכנס באנשים״. זה אומר דאגה לכך שהמצב מטופל באופן מלא בלי להשאיר קצוות פתוחים או פתח לצרות עתידיות.

אם אתה צריך לטפל בבעיה שוב ושוב, או שהעובדים שתחתיך התרגלו כבר להעביר את הבעיה למישהו אחר במקום לטפל בה עד ה-ס-ו-ף, אתה נמצא בבעיה שמתחפרת לך מתחת לקרקע הבטוחה לכאורה שאתה עומד עליה.

אם מתעוררת סביבך סיטואציה כלשהי שיוצרת בעיה – טפל בה, וטפל עד הסוף! כלומר חסל אותה כך שזה יהיה סופה והיא לא תחזור.

הפתרון מורכב ממספר נקודות של תרגולים מעשיים והבנת עקרונות מרכזיים, שעוזרים לעובדים להפוך לצוות יציב ועצמאי, שמטפל במשימות ביעילות ובהצלחה.​

כדי להתחיל לעזור לך להשיג בדיוק את זה, אני מזמין אותך לענות על השאלון הבא ולקבל פגישת ייעוץ ללא תשלום, בה נדבר על איך לעזור לך כמנכ״ל להוריד מעליך עבודה מיותרת, ובמקביל לעזור לעסק לפעול ביעילות מירבית.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפור הצלחה

״הגענו לעפר פלאוט בעקבות סקר שנערך במחשב ולאחר השתתפות בסדנת מכירות החלטנו לקבל ייעוץ עסקי.
שלוש שנים אחרי ניתן לומר שאני עדיין משתמשת בכלים והטיפים שלמדתי והפנמתי, והם משמשים לי ככלי עזר מצויינים להמשך העבודה הניהולית והשיווקית של החברה.
תקופת החגים, לשמחתי, עוברת בהרבה מאד נחת וברוגע לעומת שנים קודמות.

היום לאחר התארגנות מראש, עומס העבודה נשאר כפי שהיה, אך אנחנו הצלחנו לנווט את הלקוחות גם להתארגן מראש, כך שאנחנו מצליחים לעבור את תקופת החגים בפחות לחץ וכעס.”

✍🏼 
ר.ש. סמנכ”ל בחברת שירותי קידום ודיוור לעסקים

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Galaxy Space
כולם מדברים על “להביא עוד לקוחות”. אחלה, נשמע טוב. לקוחות זה החמצן של העסק. אבל מה אם אני אגיד לך שרוב בעלי העסקים לא מתארים לעצמם לאן הם רצים, או כמה זה הולך לעלות להם בזמן, בכסף ובעצבים אם הם לא עושים את זה נכון? זה כמו להתחיל לנסות להוריד סרט של שעתיים כשהטלפון שלך כבר על 99% אחסון מלא. לכן לפני שאתה מוציא שקל נוסף או מגביר את המאמץ בכיוון מסוים, כדאי שתבין איפה באמת העסק שלך נתקע, ואיך יוצאים מזה בלי לקרוס.
Bokeh of Lights Photography
אני פוגש לא מעט בעלי עסקים חכמים, חרוצים, עם מוצרים מעולים ולקוחות מרוצים. והדפוס חוזר על עצמו כמעט בכל שיחה. הם מציגים את המספרים. הם יודעים שהם יכולים יותר – אבל לא בטוחים מה בדיוק חסר. ואז אנחנו עושים ביחד חישוב פשוט. ושם, בשקט הזה שנוצר אחר כך, נופל האסימון…
Strato-cumulus Clouds
חושב שהבעיה שלך היא תזרים? תחשוב שוב. ברגע שתפסיק לשאול איך לעמוד בתשלומים ותתחיל לשאול את השאלות הנכונות, תוכל סוף סוף לבנות עסק רווחי באמת ואפילו להתחיל ליהנות מהחיים.
Close-up Photography of Body of Water
גם אם יש לך את המוצר או השירות הטובים בעולם, הרבה אנשים יישארו תקועים על הגדר ולא יזוזו, אפילו כשהפתרון המושלם נמצא ממש מול העיניים שלהם… אז איך תוכל לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלך באמת לראות את הערך שאתה מביא ולקנות ממך כאן ועכשיו?
Blue and Purple Cosmic Sky
יש דברים בעסק שאתה מרגיש אבל לא תמיד יודע להסביר. פתאום יש חודש טוב, ואז חודש פחות טוב. פעם יש תחושת רווח, פעם יש רק ריצות. זה קצת כמו לנהוג ברכב שלא ברור אם הדלק עומד להיגמר או שמד הדלק סתם תקוע. אתה מתקדם אבל בלי לדעת באמת כמה רחוק תגיע. מה שרוב בעלי העסקים לא יודעים זה שיש שאלה אחת פשוטה שקובעת אם העסק שלך עומד להמריא למרחקים או להישאר תקוע באיזו פנייה צדדית, מחכה לגרר…
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה רץ כל היום, עובר ממשימה למשימה, אולי מסמן וי על דברים מסוימים – אבל בסוף היום התחושה נשארת: “עבדתי כמו חמור, ולא באמת התקדמתי”. זה מתסכל. כי אתה לא מפחד מעבודה קשה, אתה פשוט רוצה לראות תוצאות. התקדמות אמיתית! הבעיה היא שלא תמיד ברור מה באמת מקדם אותך ומה סתם ממלא את היום ומייצר תחושת עומס בלי סיבה. בדיוק על זה נדבר בטיפ של היום. איך יוצאים מהמרוץ הזה, ומתחילים להשיג יותר. עם פחות מאמץ, אבל בהרבה יותר דיוק.
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה לא חייב עוד תקציב. אתה גם לא חייב להיות מקורי כל פעם מחדש. אבל יש משהו אחד שאם תחסיר אותו שום דבר אחר לא באמת יעבוד. מה זה? בוא נגיד שזה ההבדל בין עסק שאנשים זוכרים לעסק שאנשים מדפדפים הלאה. וזה גם יכול להיות ההבדל בין “מדי פעם מגיע איזה לקוח” לבין “אני סוגר עבודה חודשים קדימה”.
Strato-cumulus Clouds
“אם רק היה לי תקציב…” – כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה? יותר פעמים ממה ששמעתי “תבדוק אם זה מחובר לחשמל” כשמשהו לא עבד. בעלי עסקים בטוחים שאם רק היה להם תקציב הכול היה מסתדר. זה כמו לחשוב שאם רק היה לי מיקסר תעשייתי הייתי אופה קרואסונים ברמה של מאפייה בפריז. אבל האמת? זה לא עובד ככה. לפעמים אתה תקוע לא בגלל שאין לך כסף – אלא בגלל שאתה ממשיך לעשות דברים שלא באמת עוזרים. במאמר הזה אני לא הולך להעמיס עליך שיטות או טבלאות אקסל. יש פה רק טיפ אחד. פשוט וכזה שאפשר להתחיל ליישם כבר היום אפילו בלי תקציב בכלל.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט