המשחק האמיתי הוא להכניס יותר, לא להוציא פחות

כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

הרבה בעלי העסקים שאני פוגש עושים את אותה הטעות: הם כל הזמן עסוקים בלחפש איפה לחסוך.

נכון, יש מצבים שבהם חסכון אסטרטגי יכול לשמש מקפצה להגדלת ההכנסות, אבל זה לא מה שאני מתכוון אליו פה.

אני מדבר על מצבים של ״ניסיונות מתמשכים להתכווץ״. לדוגמה, לצמצם הוצאות, לחפש איך לחסוך עוד כמה אחוזים, להתמקח עם ספקים וכו’. 

הבעיה היא שיש גבול לכמה אפשר לחסוך, וזה לא מה שיוביל לפריצת דרך אמיתית.

לעומת זאת, אם תתרכז בלבנות מערכת שמייצרת יותר הכנסה: פי 2, פי 3 ויותר, יהיה לך הרבה יותר מרווח נשימה והרבה יותר שליטה.

חסכון זה חשוב, אבל זה לא הכלי הראשי שלך. הכלי הראשי שלך צריך להיות איך אתה מכניס ה-ר-ב-ה יותר כסף, כי זה מה שבאמת פותח בפניך אפשרויות.

מה כבר תוכל לחסוך? 5%? 10%? יופי, הרווחת כמה שקלים. אבל זה לא מה שיעשה לך את השינוי בעסק. ומאוד יכול להיות שבזמן שהשקעת בזה יכולת לסגור עוד עסקה באלפי או עשרות אלפי שקלים.

אתה לא מתעשר מלצמצם. אתה נהיה עשיר מלהגיע להרבה יותר לקוחות ולעזור להם בהצלחה, מה שבונה עסק שמייצר הרבה מאוד כסף.

תחשוב איך להכפיל הכנסות, אל תתקבע על איך לחתוך הוצאות

דוגמה מהחיים

בוא ניקח לדוגמה בעל עסק לשיפוצים. הוא בא עם דפים מלאים בחישובים:

“איך אני חוסך על דלק?
איך אני חוסך על הפועלים?
איך אני קונה צבע בזול?”

בינינו, אם הוא היה מביא עוד 3 פרויקטים טובים בחודש, כמה היה שווה לו להשקיע בכך שהפועל הטוב עולה לו 5% יותר?

לכן:

במקום לשבור את הראש איך לחסוך עוד 10%, תחשוב איך להביא עוד 100% בהכנסה.

אפשר לחתוך עד גבול מסוים, אבל אפשר למכור ולהתרחב עוד ועוד בלי גבול.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Close-up Photography of Body of Water
גם עבור האופטימיים וגם עבור הפסימיים, המציאות לא בודקת איתנו אם אנחנו מוכנים לפני שהיא משנה כיוון בלי אזהרה. אבל אם יש סדר, גם יש הרבה יותר שליטה על ההתקדמות, הזמן והמשאבים, וההחלטות הקשות הופכות לפשוטות יותר.
A Red and Blue Color Gradient
מכירות מדשדשות, עובדים מתחלפים, לקוחות לא מרוצים… הכול בבת אחת. ואתה יודע שצריך לטפל, אבל איפה להתחיל? מה באמת הכי דחוף? כל בעיה נראית “קריטית לעכשיו”. כאן אנחנו הרבה פעמים נופלים, כי אנחנו מפזרים את הקשב והמאמץ, במקום לשים את האצבע על הדבר הנכון האחד שמושך אותנו למטה. לרוב, זו לא הבעיה שצועקת הכי חזק, אלא הבעיה שמתחבאת ומנהלת אותך מאחורי הקלעים.
Strato-cumulus Clouds
בזמנים רגילים עוד אפשר לגרור דברים. אבל כשמגיע לחץ אמיתי, בעיות “שקטות” צפות ויוצאות משליטה. ניהול זמן רופף, חוסר שליטה בכסף, עובדים שלא באמת מתפקדים – הכול פתאום מורגש. אז בוא נסתכל על זה קצת יותר לעומק, כולל בדיקה עצמית קצרה.
Free stock photo of ball, field, football
אם אתה שומע “לא” מלקוח אל תמהר להסיק שהוא לא בעניין. סטטיסטית, 60% מהלקוחות אומרים “לא” 4 פעמים לפני שהם אומרים “יאללה, סגור”. אז אם המטרה שלך היא למכור כמה שפחות – תוותר מוקדם, זה עובד מעולה!
Body of Water
מכיר את זה שבשלב הקובע בשיחת המכירה, הלקוח שולף התחמקות אלגנטית בסגנון “תן לי לחשוב על זה”? ומכאן אתה כבר מכיר את ההמשך… אתה חושד שמורחים אותך ונשאר תוהה: האם זו התנגדות לגיטימית? ספק? או שהוא בכלל לא רוצה ורק מנסה להיות מנומס? איך מטפלים בזה בלי ליצור חוסר נוחות או אי-נעימות בשלב הסגירה?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט