למה לקוחות לא חוזרים אליך?

כשלקוח פוטנציאלי מביע עניין, נפתח “חלון הזדמנויות” קריטי שאסור להחמיץ. אז למה לקוחות נעלמים אחרי פגישה ראשונה? האם זה אתה? האם זה הם? ואולי יש כאן משהו בסיסי יותר בפעולה. רובנו מכירים את התסכול – פגישה מצוינת עם לקוח מבטיח, התלהבות הדדית, הצעת מחיר שנשלחה… ואז שקט. בדיוק ברגעים האלה נקבע גורל העסקה, וזה הזמן להבין מה באמת עומד מאחורי השקט הזה.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

אחת הטעויות הנפוצות שבעלי עסקים עושים היא להמתין שלקוחות יחזרו אליהם אחרי שליחת הצעת מחיר או פגישה ראשונית. 

אם הוא מעוניין, הוא כבר יתקשר” – זו גישה שעולה לעסקים הרבה כסף והזדמנויות.

זה פשוט לא עובד…

כשבעל עסק שולח הצעת מחיר או נפגש עם לקוח פוטנציאלי, יש “חלון הזדמנויות” קריטי. זה הזמן שבו העניין של הלקוח בשיא – הוא חיפש פתרון, הקדיש זמן לפגישה, והביע התעניינות אמיתית.

בהמשך, ״החיים נכנסים״. אנשים עמוסים, יש הרבה ״רעש רקע״ ומשימות יומיומיות צפויות ובלתי צפויות שנופלות מכיוונים שונים ומשונים.

לפעמים אם לא תהיה מספיק ״רועש״ (כלומר נוכח בתקשורת שלך), ומספיק עקבי (כלומר תחזור על התקשורת שלך), הלקוחות הפוטנציאליים לא יזכרו שאתה קיים. או יזכרו רק במעומעם, ובהחלט לא יפעלו בנושא… וזה כבר הפסד כפול: גם שלך וגם שלהם.

למה לא חוזרים אליך?

הסיבות העיקריות לכך שלקוחות לא חוזרים:

חששות ושאלות:

  • אנשים חוששים לקבל החלטה בלי כל המידע, אבל לא בהכרח שואלים אותך או מספרים לך על זה ביוזמתם
  • הם נשארים עם ספקות לא פתורים
  • חסרות להם תשובות לשאלות חשובות

עומס יומיומי:

  • הם טובעים במשימות, הודעות, טלפונים ומיילים
  • דברים ״רועשים״ דוחקים דברים אחרים החוצה, גם את הדברים היותר חשובים 
  • קשה לעקוב אחרי כל ההתכתבויות והפניות
  • בלי תזכורות, העניין נשכח או שההתלהבות הראשונית דועכת

בעיות תקשורת:

  • הודעות נכנסות לספאם
  • מספרי טלפון לא מעודכנים
  • פרטי קשר שגויים

המתחרים יותר מהירים ונחושים ממך:

  • הלידים שלך ממשיכים לחפש אלטרנטיבות
  • מקבלים הצעות אטרקטיביות יותר
  • מתחרים שעושים מעקב אקטיבי “חוטפים” אותם

גורמים מנטליים לדחיית החלטות ומשימות

אם תסתכל מסביבך, אתה תראה שכשאין מספיק ״תחושת דחיפות״ (משום שאין גורם שדוחף לסגירה), לאנשים יש נטייה לדחות את ההחלטה (או הביצוע) שוב ושוב.

האמת העצובה היא שאנשים יעשו את זה גם אם לסגור כאן ועכשיו זה אובייקטיבית הדבר הכי חשוב בעולם. יש סיבות מנטליות שונות שגורמות לזה, אבל זה כבר נושא למאמר נפרד.

בשורה התחתונה, הלקוחות לא חוזרים כי לא גרמת להם לחזור אליך.

מניסיון בליווי מאות עסקים, ראיתי איך יצירת קשר יזומה יכולה להכפיל, לשלש ולרבע מכירות. 

למה זה עובד?

  • לקוחות מעריכים את תשומת הלב והמעקב
  • אתה תופס אותם כשהעניין עדיין טרי
  • אתה מונע מהם “לרדת מזה” או לעבור למתחרה
  • אתה יכול לענות על שאלות ולהסיר חששות בזמן אמת

הסוד הוא פחות ב״מילים הנכונות״, אלא בעקביות

איך לעשות את זה נכון:

  • מערכת מעקב שיטתית: צור מערכת מעקב מסודרת אחר פניות והצעות
  • תזכורות אוטומטיות ואישיות: קבע לוח זמנים ליצירת קשר – רצוי להכניס חזרה אוטומטית תוך דקות מרגע הפנייה, ולחזור אישית עוד באותו היום (למידע נוסף: מהירות היא המפתח להמרת לידים)
  • מענה מהיר לשאלות
  • שמירה על קשר רציף
  • תיעוד כל התקשורות: תעד את השיחה והמשך במעקב לפי הצורך
  • הצעת ערך ברורה (Value Proposition)

איך גורמים ללקוח להבין שאתה בדיוק מה שהוא צריך

הצעת ערך ברורה היא הסבר פשוט וממוקד על:

  • מה הלקוח מקבל מהשירות/מוצר שלך
  • איך זה פותר את הבעיה שלו
  • למה כדאי לו לבחור דווקא בך
  • מה היתרונות המדויקים שהוא יקבל

למשל, במקום ״הפתרון שלנו מייעל תהליכים ומגביר פרודוקטיביות״ => ״מערכת האוטומציה שלנו חוסכת לך 4 שעות בשבוע בהכנת דוחות. במקום להכין דוחות ידנית, המערכת מפיקה אותם אוטומטית במספר קליקים ומשחררת לך זמן יקר. בניגוד לפתרונות אחרים, הכל מתממשק ישירות למערכות הקיימות שלך ומגובה בצוות תמיכה זמין.״

אל תפחד “להציק” – תתחיל לדאוג ללקוחות שלך

אל תחשוש “להציק”. רוב הלקוחות מעריכים שירות אכפתי ומקצועי שבאמת תואם את הצרכים שלהם. ההבדל בין עסק מצליח לעסק מקרטע קשור מאוד למידת היוזמה והמעקב.

יוזמה ומעקב = אכפתיות

זכור: תפקידך כבעל העסק או איש המכירות הוא לעזור ללקוח לקבל את מה שהוא צריך

אם אתה רואה את החשיבות ביישום העקרונות האלה בעסק שלך, אך נתקל בקשיים (פנימיים או חיצוניים), ענה על השאלון הבא וקבע איתי פגישה להתייעצות.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Close-up Photography of Body of Water
גם עבור האופטימיים וגם עבור הפסימיים, המציאות לא בודקת איתנו אם אנחנו מוכנים לפני שהיא משנה כיוון בלי אזהרה. אבל אם יש סדר, גם יש הרבה יותר שליטה על ההתקדמות, הזמן והמשאבים, וההחלטות הקשות הופכות לפשוטות יותר.
A Red and Blue Color Gradient
מכירות מדשדשות, עובדים מתחלפים, לקוחות לא מרוצים… הכול בבת אחת. ואתה יודע שצריך לטפל, אבל איפה להתחיל? מה באמת הכי דחוף? כל בעיה נראית “קריטית לעכשיו”. כאן אנחנו הרבה פעמים נופלים, כי אנחנו מפזרים את הקשב והמאמץ, במקום לשים את האצבע על הדבר הנכון האחד שמושך אותנו למטה. לרוב, זו לא הבעיה שצועקת הכי חזק, אלא הבעיה שמתחבאת ומנהלת אותך מאחורי הקלעים.
Strato-cumulus Clouds
בזמנים רגילים עוד אפשר לגרור דברים. אבל כשמגיע לחץ אמיתי, בעיות “שקטות” צפות ויוצאות משליטה. ניהול זמן רופף, חוסר שליטה בכסף, עובדים שלא באמת מתפקדים – הכול פתאום מורגש. אז בוא נסתכל על זה קצת יותר לעומק, כולל בדיקה עצמית קצרה.
Free stock photo of ball, field, football
אם אתה שומע “לא” מלקוח אל תמהר להסיק שהוא לא בעניין. סטטיסטית, 60% מהלקוחות אומרים “לא” 4 פעמים לפני שהם אומרים “יאללה, סגור”. אז אם המטרה שלך היא למכור כמה שפחות – תוותר מוקדם, זה עובד מעולה!
Body of Water
מכיר את זה שבשלב הקובע בשיחת המכירה, הלקוח שולף התחמקות אלגנטית בסגנון “תן לי לחשוב על זה”? ומכאן אתה כבר מכיר את ההמשך… אתה חושד שמורחים אותך ונשאר תוהה: האם זו התנגדות לגיטימית? ספק? או שהוא בכלל לא רוצה ורק מנסה להיות מנומס? איך מטפלים בזה בלי ליצור חוסר נוחות או אי-נעימות בשלב הסגירה?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט