מרוב משימות קשה להתרכז? כך תקל על עצמך ותשפר את הרווחים והתפוקה

אחד המשאבים היקרים ביותר בחיים הוא זמן. ויעילות גבוהה היא המפתח לרווחיות. כשאנחנו מצליחים לבצע יותר בפחות זמן, אנחנו לא רק מגדילים את הרווחים, אלא גם משפרים את איכות החיים. זה אומר פחות שעות עבודה, פחות לחץ, ויותר זמן להשקיע במה שבאמת חשוב. אבל איך אפשר להשיג זאת כשחיי היום יום מלאים בעומסים והסחות דעת?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

האם יצא לך להסתכל ולראות שבעסק שלך מתרחשות פעולות בלתי נחוצות ומיותרות

עבודה כפולה? 

השקעה בפעולות שלא מניבות תוצאות?

עומס בלתי הכרחי על כתפיך?

קודם כל, ניתן וחשוב למנוע את המצבים האלה. שנית, ברגע שתעשה זאת היקף התפוקה והרווחיות שלך יזנקו, ולקוחותיך יופתעו מרמת השירות והמהירות יוצאות הדופן.

חוסר מיומנות – האיום הסמוי על הצלחת העסק

הנה דוגמה קלאסית:

עובד לא מיומן עושה עבודה חפיפניקית, ואתה, בעל העסק (או מנהל בכיר אחר), צריך לתקן אחריו. 

זה לא רק משגע אותך, אלא גם יוצר משברים שדורשים זמן ואנרגיה נוספים מול לקוחות, ספקים ועובדים. 

מה עושים? 

אפשר להתחיל עם הפעולות הבאות:

מנסחים נהלים ברורים וכתובים, משקיעים בהכשרת עובדים, ודואגים שהכל יעבוד חלק כמו מכונה משומנת באמצעות תרגול מספק עד לפעולה חלקה. עזרנו לבעלי עסקים רבים להגיע לכך והתוצאות שוות פי אלפי מונים את ההשקעה.

משימות פתוחות  – האויב השקט מבפנים

עד כמה אתה מצליח להתרכז?

גורם חשוב נוסף לעומס מיותר בעסק הוא משימות פתוחות. 

מכיר את זה שמתחילים משימה, אבל אז עוזבים אותה, ועוברים לעבוד על משהו אחר?

או כמעט מסיימים משהו, ואז זה נתקע כי עוד מישהו צריך לאשר וזה לוקח נצח?

משימות יש להתחיל, לעשות, ולסיים. כל עוד הן לא הסתיימו – הן לא שוות הרבה.

השארת משימות פתוחות יוצרת עיכובים, פיגורים מצטברים ותשומת לב תקועה, מה שמקשה עליך להתרכז בדברים אחרים.

מכיר את ההרגשה של לסיים פרויקט גדול וחשוב כמו שצריך, בידיעה ש״זהו! מעכשיו לא צריך לדאוג לזה יותר״? 

ובכן, זאת תשומת הלב שלך שמשתחררת, ועכשיו אתה מרגיש חופשי להשקיע אותה במשהו חדש. הפרויקט הגמור הוא כעת ״מאחוריך״ ואפשר להסתכל קדימה.

בין אם אתה מודע לכך או לא, פרויקטים בלתי גמורים נוטים לשבת לך על הכתפיים, ולהכביד על החיים. לכן זו כזו הקלה לסיים דברים באופן סופי ומוחלט. במצב זה, אפשר באמת לתפקד בצורה אופטימלית! (בלי ״שק של אבנים עליך״…) 

משימות פתוחות גונבות ממך זמן

מעבר להשפעה על יכולת הריכוז שלך, שים לב שפעולה שהתחילה ונעזבה, תתחיל מההתחלה עם בזבוז רב

צריך לעבור שוב על החומר, להיזכר מה היה, איפה עצרנו, למה הוחלט כך וכך… ואולי אפילו אין תיעוד מתאים, ואז בכלל נתקעים בבלגן מיותר…

לכן, הקפד לסגור משימות. אל תשאיר אותן פתוחות. ולמד את העובדים שלך לפעול באותה הדרך.

לדוגמה, אם עובד הבטיח לחזור ללקוח בשיחת טלפון – עליו להקפיד לעשות זאת. אם זה לא קורה, חשוב לתקן אותו.

כאן נכנס הנושא החיוני של הכשרת הצוות וארגון יעיל יותר של העסק כולו. אני יודע שזה לא פשוט לעשות את זה לבד, במיוחד כשגם ככה יש עומס וכל יום מרגיש כמו מרוץ נגד הזמן. לכן אנחנו באקספדיטור מציעים ״שירות הצלה״ מיוחד בנושא הזה בדיוק. אם זה מעניין אותך, אתה מוזמן ליצור איתי קשר לשיחת ייעוץ ללא עלות.

מנהלים שפנו אלינו וקיבלו סיוע בנקודות האלה מדווחים על ירידה משמעותית בעומס והגברת התפוקה מצד הצוות. 

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט