איך להכניס אדם לעבודה

כיצד ניתן לקצר את הזמן שלוקח להכניס עובדים חדשים לתפקיד? בעלי עסקים רבים נתקלים בקשיים בנושא זה – עם הדרכות ארוכות שלוקחות ימים, שבועות ואף חודשים. ולפעמים בסוף, אחרי כל ההשקעה, העובד אפילו לא נשאר… קיימת שיטה חסכונית ויעילה להכנסת עובדים חדשים. המאמר הבא מפרט אסטרטגיה מוכחת להגברת תפוקת העובד החל מהיום הראשון! והתוצאה? חיסכון בזמן ובמשאבים, ועלייה בתמורה להשקעה של המעסיק.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

בליווי לקוח שלנו בהרחבת העסק שלו, שמתי לב שיש איטיות מסוימת בהכנסת אנשים לתפקיד.

בדרך כלל במצב כזה אני מברר קודם עם המנכ”ל או המנהל האחראי על הצבת כוח האדם, מה התוכנית המדויקת של הכנסת האדם לתפקיד.

אחרי מספר משפטים המתארים את מסלול הכניסה לתפקיד, גיליתי שהמסלול הקיים לוקח הרבה הרבה יותר זמן ממה שצריך להיות בפועל.

בשורה התחתונה, יש למקד אדם חדש בתפקיד כך שיהיה יעיל וייתן תפוקה כבר ביום הראשון לעבודתו.

במקרה הזה, גיליתי שייקח מספר ימים, ובמקרים אחרים גם נתקלתי בתשובה שזה יקח שבועות עד חודשים, עד שהאדם החדש יתחיל לייצר.

רק אחרי ימים שלמים או שבועות (ובמקרים קיצוניים… חודשים) בהם מכניסים את האדם לתפקידו, ושבהם משלמים לו משכורת בלי לקבל תמורה ממשית, אנו עלולים למצוא שהאדם לא מתאים בכלל.

זו תהייה השקעה של הרבה הרבה כסף, אנרגיה, מאמץ וזמן עבודה יקר – שפשוט ירדו לטמיון.

במקרה הספציפי הזה, עובדת חדשה היתה אמורה להיכנס לתחום הקידום והשיווק, והמנכ”ל תכנן להעביר אותה דרך 5-6 בעלי תפקידים בעסק, כדי שהיא תכיר את סביבת העבודה.

ממש אסרתי על ביצוע מעשה כזה, כי זה מבזבז זמן מיותר. במיוחד כשאיננו יודעים אם העובדת תשרוד את היום הראשון. כאשר שמעתי זאת עשיתי את הדברים הבאים:

הזדעזעתי. נרעשתי. ותיקנתי מייד את נוהל הכניסה לתפקיד כדי להפיק תפוקה תוך פחות משעה!

הנה מה שעשיתי…

טיפול

  1. הסברתי למנכ”ל שאני אוסר עליו להקדיש להדרכה הראשונית והמיידית יותר מחצי שעה!

  2. הכנו מבעוד מועד תיאור בכתב של התפקיד.

    הגדרנו מה המוצר של התפקיד (אנשים שנוצר איתם מגע, מכתבים שנשלחו ללקוחות פוטנציאלים, ופגישות שתואמו).

    תארנו בכתב בפחות משני עמודים את כל הפעולות הבסיסיות שנדרשות כדי לבצע את התפקיד הבסיסי הזה.

  3. ביצעתי עם המנכ”ל פעם אחת את הפעולות שעל העובדת החדשה לבצע, כדי שיהיה לו מושג מה עליה לעשות.

    תוך כדי – כבר ניסחנו את המכתב ושלחנו מכתב ללקוח פוטנציאלי.

    המנכ”ל הכין את מקור הנתונים שיש לעבוד איתם.

    תכננו כך, שבפחות מחצי שעה – אדם שיודע להפעיל מחשב, יוכל לבצע את הפעולה.

למחרת, העובדת נכנסה למשרד. היא הוצגה בפני שאר העובדים, והובאה אל שולחנה, המחשב שלה והטלפון שלה. היא קיבלה הסבר קצר איך לתפעל את הדברים הבסיסיים ומייד… לעבודה.

מבצעים את הפעולות הבסיסיות ושולחים אותה לדרכה… להמשך היום.

תוצאות

תוך שבוע, נשלחו כ-700 מכתבים בישראל ועוד כ-1500 מכתבים לנמענים בחו”ל בשוק בינלאומי שהעסק מתרחב אליו כעת.

מתוך המכתבים אותרו 3 לקוחות פוטנציאלים. עם אחד מהם נקבעה פגישה לשבוע העוקב.

תוך כדי העבודה, בוצע טיוב של הנתונים במאגר הנתונים, כך שיהיה ניתן בעתיד לפנות שוב ללקוחות הפוטנציאלים שלא החזירו תשובה. 

היתרון הגדול של התהליך הוא שלא בוזבז זמן מול העובדת, ותוך כשעה היא החלה לייצר משהו בעל ערך לחברה.

לא בוזבז זמן מול עובדים אחרים.

אחרי מספר שעות עבודה, היא כבר הרגישה יותר שייכת, ובעלת ערך. הביטחון שלה עלה כדי לפנות לעובדים אחרים ולברר מה דרוש להם ממנה בתפקידה החדש.

אחרי שצברה את הניסיון והביטחון הבסיסיים, אפשר להתחיל בתהליך מתמשך של לימוד מעמיק יותר של התפקיד.

העיקר – התפוקה!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Close-up Photography of Body of Water
גם עבור האופטימיים וגם עבור הפסימיים, המציאות לא בודקת איתנו אם אנחנו מוכנים לפני שהיא משנה כיוון בלי אזהרה. אבל אם יש סדר, גם יש הרבה יותר שליטה על ההתקדמות, הזמן והמשאבים, וההחלטות הקשות הופכות לפשוטות יותר.
A Red and Blue Color Gradient
מכירות מדשדשות, עובדים מתחלפים, לקוחות לא מרוצים… הכול בבת אחת. ואתה יודע שצריך לטפל, אבל איפה להתחיל? מה באמת הכי דחוף? כל בעיה נראית “קריטית לעכשיו”. כאן אנחנו הרבה פעמים נופלים, כי אנחנו מפזרים את הקשב והמאמץ, במקום לשים את האצבע על הדבר הנכון האחד שמושך אותנו למטה. לרוב, זו לא הבעיה שצועקת הכי חזק, אלא הבעיה שמתחבאת ומנהלת אותך מאחורי הקלעים.
Strato-cumulus Clouds
בזמנים רגילים עוד אפשר לגרור דברים. אבל כשמגיע לחץ אמיתי, בעיות “שקטות” צפות ויוצאות משליטה. ניהול זמן רופף, חוסר שליטה בכסף, עובדים שלא באמת מתפקדים – הכול פתאום מורגש. אז בוא נסתכל על זה קצת יותר לעומק, כולל בדיקה עצמית קצרה.
Free stock photo of ball, field, football
אם אתה שומע “לא” מלקוח אל תמהר להסיק שהוא לא בעניין. סטטיסטית, 60% מהלקוחות אומרים “לא” 4 פעמים לפני שהם אומרים “יאללה, סגור”. אז אם המטרה שלך היא למכור כמה שפחות – תוותר מוקדם, זה עובד מעולה!
Body of Water
מכיר את זה שבשלב הקובע בשיחת המכירה, הלקוח שולף התחמקות אלגנטית בסגנון “תן לי לחשוב על זה”? ומכאן אתה כבר מכיר את ההמשך… אתה חושד שמורחים אותך ונשאר תוהה: האם זו התנגדות לגיטימית? ספק? או שהוא בכלל לא רוצה ורק מנסה להיות מנומס? איך מטפלים בזה בלי ליצור חוסר נוחות או אי-נעימות בשלב הסגירה?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט