העסקה שאתה מציע טובה, אבל הלקוח בכל זאת מתקשה להחליט?

בתור איש מכירות, האם קרה לך שכבר עברת עם הלקוח כברת דרך, או אפילו 90% מהדרך, אבל בסוף זה נתקע? הוא ראה שזה המוצר בשבילו, או שזו העסקה הנכונה עבורו, אבל עדיין קשה לו להחליט לסגור ברגע זה? איך אפשר לפתור את זה בצורה חלקה, בלי להפעיל או להרגיש לחץ? ובלי שהלקוח יתלונן שמלחיצים אותו?

לשיתוף: 

שמת לב כמה קשה לפעמים לאנשים להחליט?

קשה להחליט על בן או בת זוג.

קשה להחליט על בית.

קשה להחליט על צבע הקיר.

וקשה להחליט על לקנות ממך או לא…

הרבה פעמים הם רוצים לישון על זה לילה… או כמה חודשים.

איך שלא מסתכלים על זה, העובדה היא שקשה לאנשים להחליט.

כשזה נוגע למכירות, זה יכול להיות ממש מתיש! ובהרבה פעמים כבר עברת עם הלקוח כברת דרך, או אפילו 90% מהדרך – הוא ראה שזה המוצר בשבילו, או שזו העסקה הנכונה עבורו. ועדיין קשה לו להחליט לסגור את העסקה כעת!

איך אפשר לפתור את זה בצורה חלקה, בלי להפעיל או להרגיש לחץ? בלי שהלקוח יתלונן שמלחיצים אותו?

טיפ שימושי – עבור לקוחות, עובדים ואפילו הילדים שלך

זה מה שלימדתי מנכ”ל אחד, שסיפר לי לאחר מכן שהוא משתמש בטיפ הזה עם העובדים ואפילו עם הילדים שלו ומשיג תוצאות מדהימות ללא מאמץ.

אז אני הולך לתת לך עכשיו את הטיפ שנתתי לאותו בעל עסק. זהו טיפ ששווה הרבה הכנסות, בהרבה פחות מאמץ.

בסמינר מכירות שלנו באקספדיטור, אנחנו לומדים טיפים רבים כמו זה, שאנשי המכירות הטובים ביותר והמקצוענים ביותר, משתמשים בהם. ואנחנו גם מתרגלים אותם במהלך ההדרכה עד שאתה כבר לא צריך לחשוב כדי להשתמש בהם.

אז מה הפטנט?

כדי להחליט ולהרגיש עם ההחלטה בנוח, האדם צריך לעמוד על בסיס יציב ובטוח עבורו.

כאשר הלקוח נדרש לבצע החלטה שהיא גדולה עבורו, הוא למעשה מרגיש על בסיס פחות יציב. מה שאומר שיש לו פחות הסכמה להתקדם עם העסקה, הבחירה או ההחלטה.

לימדתי את בעל העסק שבמקום לדרוש מהלקוח ללכת ישר להחלטה הגדולה, שקשה לו לבצע בבת אחת, יש לתת ללקוח לבצע החלטה (קטנה) כלשהי לגבי המוצר, דרך אספקתו, או אופן ביצוע העסקה, באופן שמניח שהוא כבר הולך על העסקה.

לאחר מכן, אפשר להביא אותו בהדרגה להחלטה נוספת, מעט גדולה יותר.

מה שאתה מנסה לעשות הוא לא לסגור אותו בכוח או מהר מדי, אלא לעזור לו לבנות בסיס יציב ובטוח עבורו.

אתה מבין? הוא (הלקוח) כבר החליט. כעת אתה רק צריך לעזור לו להתגבר על המכשול של ״לבצע החלטה גדולה״.

לדוגמה, אם אתה מוכר לו זוג נעליים, אתה לא שואל אם הוא מעוניין בהן. אתה גם לא שואל אם זוג הנעלים מוצא חן בעיניו, ואתה גם לא ממתין בציפייה, שהוא יאמר לך שהוא מעוניין כדי להתקדם. אתה פשוט שואל האם לארוז אותן שהוא רוצה לנעול אותן כעת.

אחרי שהוא עונה לך על זה, יהיה לו (וגם לך למעשה) קל יותר להתקדם אל עבר העסקה.

אפשר ליישם את הטיפ הזה במכירת מוצרים, שירותים, ואפילו פרויקטים גדולים כמו פרויקטים של בניית נדל”ן בכל סדר גודל.

יש גם כלי נוסף ומשלים, ששימוש נכון בו מביא לכך שהלקוח ישמח לתת לך מרצונו את אמצעי התשלום. דבר זה דורש תרגול מעשי ואפשר לקבל אותו אצלנו באקספדיטור במחלקת תיקונים לאנשי מכירות או במהלך סמינר מכירות אצלנו.

אשמח לשמוע על תוצאות משימוש בטיפ.

בהצלחה!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

העסק מדשדש במקום?

גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.

7 השגיאות הקטלניות ביותר להגדלת רווחים משמעותית אצלך בעסק

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Brown Mountain Under Cloudy Sky
“אני רק מנהלת החשבונות. מה שבעל הבית עושה עם הכסף שלו… זה כבר עניינו”. מילים תמימות שמסתירות מאחוריהן בעיה תזרימית מסוכנת. כשחסר יותר ויותר כסף בחשבון הבנק ללא קשר למחזור העסקי, וכשאף אחד לא לוקח אחריות – מישהו חייב לפקוח את העיניים. מה קרה כשמנהלת חשבונות חדשה הצטרפה לחברה אותה אנחנו מלווים, וקיבלה מאיתנו הכשרה ממוקדת? איך זכתה לכינוי “סטאלין” אחרי שהחזירה את השליטה להוצאות והפכה את המערכת על פיה? סיפור על ההבדל בין מנהל חשבונות פסיבי לאקטיבי.
A Red and Blue Color Gradient
בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.
Green-leafed Plant
יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!
Building Photography
סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!
Galaxy Space
בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.
Purple Sky
ישבתי עם מנהלת עסק מתוסכלת, שחזרה והדגישה: “הסברתי לעובדת שלי מאה פעם, ועדיין היא עושה טעויות!” קשה ביותר לשכפל את המיומנות של מקצוען אמיתי למישהו אחר. הסבר בלבד לא מספיק כדי להפוך עובד למקצוען. גם לא מספיק רק להסתכל על מישהו אחר עושה את העבודה. אז מה כן עובד? איך אפשר להכשיר עובד כדי שיבצע את המשימה כמו שאתה בעל העסק היית עושה?
A Red and Blue Color Gradient
​אפשר להגיד בהחלט שבעיות תזרים אינן נפתרות כי לא מסתכלים לאמת ישירות בעיניים. בעלים של חברה שמספקת שירותים לתעשייה בהיקף של 30 מיליון ש״ח, פנה אלינו באקספדיטור מאיץ עסקים וביקש את עזרתי. הוא סיפר לי שהחברה מצויינת. שיש לחברה שני מפעלים במרכז הארץ ובדרום הארץ. שכמעט אף מתחרה לא מספק מוצרים באיכות שהם יודעים לספק….

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט