כמה זמן לוקח להגיב למסע שיווק?

קרה לך פעם שצחקת לראשונה מבדיחה ששמעת מזמן, משום שפתאום קלטת את המשמעות שלה? האמת היא שלפעמים זה עובד ככה גם בשיווק. אבל איך זה קורה? ואיך אתה יכול להשתמש בזה כדי להצליח יותר בשיווק ובמכירות?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

לקוח שלי, בעלים של משרד אדריכלים, סיפר לי על עוד עסקה שנסגרה כתוצאה מקמפיין שיווק שבוצע בהתמדה על פני שישה חודשים.

מה שהוא סיפר לי מפתיע לעיתים קרובות גם בעלי עסקים ותיקים כשהם נתקלים בתופעה הזו.

הוא סיפר שנכנס למשרד של הלקוח הפוטנציאלי, וראה שם קלסר המונח על השולחן, ובתוכו משהו שבהחלט לא צפה.

למזלו, הכנתי אותו מבעוד מועד למה שהולך לקרות.

הנה מה שהוא סיפר לי והסבר כיצד זה יכול להשפיע עליך ועל העסק שלך.

לאן יוביל מסע השיווק?

מתוך חוסר ידע וחוסר ניסיון בתחום השיווק, אפילו בעלי עסקים ותיקים עלולים להרגיש תחושת תבוסה לנוכח כישלון (לכאורה!) לאחר הרצה של קמפיין שיווק.

פגשתי אפילו בעלי עסקים שמצאו סיבות “מוצדקות” מדוע “שיווק לא עובד!” ובכך פטרו את עצמם מביצוע פעולות השיווק עצמן (ובאותה נשימה פטרו גם את העסק מהכנסות!).

מה שהם לא לוקחים בחשבון זה את מרווח הזמן בין שליחת הקמפיין השיווקי לבין התגובה. ומה שהם שוכחים זה שהוא לא בהכרח מיידי.

זה כמו לצחוק פתאום מבדיחה שסיפרו לאדם בשבוע שעבר.

לא משנה שמאז, האדם הלך לקניות, נרדם, קם בבוקר, הלך לעבודה, חזר הביתה, אכל, ישן, ראה סרט וכו’. במקרה זה, פרק הזמן מסיפור הבדיחה ועד שהשומע הבין אותה והגיב – לא היה מיידי.

אז יש אנשים שעונים ומגיבים מייד. יש כאלה שלוקח להם כמה ימים. ויש כאלה שלוקח להם חודשים… או אפילו שנים במקרים מסויימים.

כחלק מהעבודה עם אותו לקוח שלי, תכננו פעילות שיווקית שנמשכה על פי תקופה של שישה חודשים.

בתחילת התקופה, הגדרנו קבוצה מסויימת של לקוחות פוטנציאלים וערכנו מספר פריטים לשלוח להם. מנהלת המשרד קיבלת לידיה תוכנית פעולה ועבדה לפיה.

הלקוח סיפר לי שלפני מספר ימים, הגיע טלפון למשרדו של מתעניין ונקבעה פגישה.

כאשר הלקוח שלי נכנס לפגישה במשרדו של הלקוח הפוטנציאלי, הוא ראה שבתוך קלסר, מונח אותו פריט קידום – דף שדרכו פנינו לאותה קבוצת לקוחות פוטנצאילים.

אותו לקוח פוטנציאלי קיבל את פריט הקידום לידיו, ועברו כמעט שישה חודשים, עד שהחליט להרים את הטלפון ופשוט לבקש להיפגש.

המקרה הזה מחזק את הנתון שכדי שקידום יצליח – חייבים להתמיד בו.

דרך אגב, אחרי הפנייה הראשונה, אותו לקוח פוטנציאלי קיבל שוב ושוב עוד שלוש פניות עד שהגיב. זה הזמן שלקח לו להגיב – שישה חודשים.

לכן, אם שלחת פריטי קידום ולא קיבלת תגובה בטווח מיידי סביר, בהחלט יש לבדוק את יעילות הנוסח ופריט הקידום.

אך מעבר לזה, צריך לקחת בחשבון שהפעילות הזו של קידום דומה להפצה של זרעים בשדה פתוח. אתה מפזר זרעים, ולעיתים אינך יודע כמה זמן יעבור עד שהזרע יתפוס ויצמח.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט