הוא לא לקוח שלי! (סיפור מהחיים)

איך מחשבה יכולה לבזבז עסקאות? לקח חשוב על מכירות, מודגם בפשטות על ידי המוכר בסופר השכונתי.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

השבוע צעדתי לתוך סופרמרקט שכונתי כדי לקנות עוד חלב הביתה.

מעבר להיותי צרכן, אני נהנה להתבונן בכל איש מכירות שאני נתקל בו. כך אני לומד הרבה על מכירות מוצלחות ונהנה להעריך איש מכירות טוב שאני נתקל בו. כל זה עוזר לי לאחר מכן לאמן אנשי מכירות עם דוגמאות אמיתיות מהשטח.

הפעם, כשנגשתי לקופה, פגשתי בחור צעיר שככל הנראה התקבל לעבודה לא מזמן, ולידו על הדלפק מונחות קופסאות תותים.

תוך כדי הרכישה, ראיתי שהקופאי אינו בנוחות, ומנסה להתחיל לומר לי משהו.

לאחר שסיים לחשב כמה עלי לשלם, הוא פתח את פיו ושאל אותי בצורה די הססנית, אם אני רוצה שתי קופסאות תותים במבצע.

לאחר שעניתי לו, הוא המשיך ואמר “איך אני שונא להציע לאנשים מבצעים. הרי ברור שאף אחד לא מעוניין בהם. אם יש אנשים מעוניינים אז הם לוקחים בעצמם…”

המחשבה לבדה

ובכן, זה חוק שתמיד נכון שהנהלה לעולם אינה יכולה לצפות איזה פרשנות עובדים יתנו למדיניות, כאשר המדיניות לא נקבעה, נכתבה ותורגלה מספיק.

דבר ראשון, לבחור הזה יש את המחשבה שאנשים לא רוצים שיציעו להם.

המחשבה הזו לבדה מפחיתה את ההכנסות בקופה בצורה דרסטית. מאחר וגם אם הוא אכן מציע את הגדלת הקניה, או את המוצרים שבמבצע, הוא הססני ולא באמת מתכוון לכך.

הוא יודע שאנשים לא מעוניינים במבצעים. ולכן, זה לא עניין של איזה מילים יוצאות מפיו, אלא איך הוא אומר אותן!

לאחר שהוא עושה זאת בצורה הססנית ושאינה מתקשרת את הרעיון בצורה נקיה וודאית ללקוח – הוא יודע שהוא עושה משהו לא תקין. הוא מרגיש עם זה לא בסדר. לכן, הוא חייב להסביר את עצמו.

כאיש מכירות, עליך להניח שהלקוח כבר החליט לרכוש את המוצר שאתה רוצה למכור, ורק אז לטפל בחלק הטכני של מסירה, תשלום, גביה וכו’.

אך הבחור הזה, בגלל המחסום האישי שלו, עומד בקופה, ובעצם מבזבז לבעל העסק לקוחות ומכירות.

מקרים כאלה רק מדגישים עד כמה קריטית וחשובה יכולה להיות הכשרה מעשית עם תרגול של תחום מסוים, ומכירות זה ממש התמחות.​​​

הנה לדוגמה סיפור הצלחה של אחד מאנשי המכירות שעזרנו להם:

סיפור הצלחה מאימון מכירות באקספדיטור

התחלתי את דרכי בחברה כאיש מכירות (שלא מהתחום בכלל!) לפני פחות משנה.

במרוצת הזמן, המכירות שלי בחברה לא היו “מאירות פנים” בלשון המעטה…

לאחר מספר מפגשים עם היועצת מאקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ, נגענו בכל הנקודות החלשות האפשריות שהיו קיימות (בין אם קיימות אצלי ובין אם לאו!!), ביצענו אימונים ותרגולים הלכה למעשה בצורה פרטנית ואחד מול אחד.

ברצוני לציין ואם אפשר לשבח את פועלה של היועצת שבלטה אצלה במיוחד האמונה החזקה. והחדירה בי את האמונה ש”אפשר גם אחרת”, שגרמו לי לעליות יפות מאוד במכירות, בסטטיסטיקות, ובעיקר בהתנהלות היומיומית שלי ואפילו גם בחיי האישיים!

נכון להיום: המצב שלי בחברה מצוין, המכירות במגמת עלייה, יש פתיחת לקוחות בצורה מתמדת וכמעט ללא כל תקלות!

תודה!

ג. ב. – איש מכירות בחברת יבוא ושיווק מוצרי מזון מהגדולות בארץ בתחומה

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט