מהו באמת תפקידו של ​איש המכירות?

איך למכור וליצור לקוחות סופר מרוצים שגם ישמחו לחזור אליך ולהמליץ עליך לאחרים? מה אתה באמת אמור לעשות בתור איש מכירות ואיך ההבנה של זה משפרת מיידית את אחוזי הסגירה שלך? נתונים ליישום + תוצאות מהשטח

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

כמה טוב היה אם הלקוחות היו פשוט נכנסים או מתקשרים, שואלים כמה עולה המוצר הזה והזה ומשאירים את כל הסכום במזומן ללא שום התערבות, דחיפה או עידוד. נכון?

אני נתקל בלא מעט אנשי מכירות, שכאשר שואלים אותם מה התפקיד של איש מכירות עונים הרבה תשובות, אך נדיר שמישהו מעלה את הדבר הבסיסי ביותר, שעבורו אנשי מכירות בכלל קיימים.

זהו הדבר שעבורו גם נדרשת מיומנות אמיתית כדי להצליח.

רבים משוכנעים שהתפקיד של איש מכירות זה לשכנע את הלקוח לקנות ושמוצר זה או אחר הוא הטוב ביותר עבורו. יש כאלה שחושבים שהכי חשוב זה לדעת להקשיב. יש כאלה שחושבים שאמינות היא הדבר החשוב ביותר והיא מעל הכל.

מה הבעיה עם זה?

אלה שמנסים לשכנע את הלקוח לקנות, נשארים עם הרבה עסקאות אבודות, כי הלקוח רוצה להחליט בעצמו ולא אוהב שמנסים ללחוץ ולשכנע. פעמים רבות הלקוח בורח עם תחושה של לחץ.

אלה שמקפידים להקשיב, שורפים הרבה זמן סרק שעולה הרבה כסף ולבסוף מקשיבים יותר מדי פעמים למילה הנוראה והאחרונה שאיש מכירות היה רוצה לשמוע: “לא!”.

האמינים ביותר, נשארים מאוד אמינים עם הרבה עסקאות מכירה שאבדו ועם המון הסברים, אך ללא מכירות. ואם הם נשברים בשלמות האישית שלהם, האמינות נסדקת והלקוחות לעולם לא חוזרים אליהם שוב.

מהם אחוזי סגירה טובים?

איש מכירות מצוין סוגר 17 עסקאות מתוך 20, והלקוחות שלו שמחים לחזור אליו או להמליץ עליו.

אם אתה סוגר בפחות מכך, יש מקום לשיפור וישנם עוד כמה כלים שעליך לדעת שיכולים לעזור לך לשפר את התפוקה ורווחת החיים שלך.

מה איש מכירות מצוין עושה?

אם לאנשים לא היו שום פחדים, חששות, מחסומים אישיים, ורתיעה מנושאים מסויימים לא היה צורך באנשי מכירות. הם היו פשוט נכנסים לעסק, הולכים ישר לקופאי, מבקשים לתת לו את כספם וכל מה שהיה נשאר זה לספק את המוצר. אני חושב שתסכים איתי שזה עדיין לא המצב במרבית חלקיו של העולם הזה.

אפשר לומר שהדבר הבסיסי ביותר הוא: איש המכירות הוא מישהו שעוזר ללקוח לקבל עזרה.

איש מכירות שאינו מבין ולא מצליח ליישם את הנתון הזה, מנסה לשכנע את הלקוח במקום להבין קודם כל כיצד יוכל לעזור לו. 

הוא מנסה להקשיב במקום להבין מהלקוח איך הוא יוכל לעזור לו. איש מכירות שבאמת ירצה לעזור ללקוח, בהכרח יהיה אמין בעיניו. תמורת העזרה הזו, הלקוח לא רק יעריך אותך כאיש מכירות, אלא גם יהיה מוכן לשלם יותר מאשר למתחרים (זה הוכח פעמים רבות בשטח).

ישנם הרבה אנשים (לקוחות וגם אנשי מכירות) שנרתעים מלקבל או לתת עזרה. המיומנות של איש המכירות היא לדעת לטפל או לעקוף את המחסום הזה, ובכל זאת להגיש עזרה לכל לקוח שהוא בחר לעזור לו. תוכל ללמוד עוד על הנושא בוובינר הבא שלנו.

אבל עד לוובינר, הנה טיפ אחד שמאוד עזר ללקוחה שלי.

כיצד זה עובד בשטח?

במקרה של לקוחה שקיבלה ממני ייעוץ, ראינו ששיחות המכירה אורכות לעיתים שלוש שעות וכמות סגירת העסקאות קטנה מאוד יחסית. היא הייתה חוזרת ממש מותשת הביתה וללא עסקה שנסגרה.

לאחר שניתחנו בדיוק מה היא עושה, גילינו שהיא מפגינה מקצועיות רבה בפגישה ולמעשה מסבירה ללקוח את כ—ל מה שיש לדעת בנוגע לתחום המקצועי שלה.

בסופו של דבר הלקוח לא היה סוגר.

עברנו על כך שמטרתו הבסיסית של איש המכירות היא לעזור ללקוח לקבל עזרה והעלנו דוגמאות רבות איך זה יכול להתיישם במקרה שלה.

היא גם למדה את ארבעת הצעדים ההכרחיים בכל שיחת מכירה, שמביאים לסגירה מוצלחת של העסקה.

התקשורת שלה עם לקוחות השתפרה.

כעת היא הייתה ממוקדת יותר בלהבין את הלקוח לפני שהיא ניסתה להביא אותו להבין אותה ואת המסרים שלה.

לא מדובר כאן רק על “להקשיב”, כי איש מכירות שרק מקשיב, יתרגל גם להקשיב לתשובה הכי בלתי רצויה עבור אנשי מכירות “לא!”

בפועל שיחות מכירה של שלוש שעות, התקצרו לחצי שעה ומספר העסקאות שנסגרו עלה בצורה משמעותית. בהמשך, היקף העסקאות לכל עסקה עלה, עד שהיה לה בטחון להגדיל את היקף העסקאות שוב.

או במילותיה שלה “הבנתי פתאום איך צריך לנהל שיחת מכירות. זה שינוי של 180 מעלות ממה שעשיתי עד כה. התרגיל נתן לי בטחון עצמי בנושא.” – ב.ש. בעלים של עסק לעיצוב וקידום אתרים

אם תרצה להגדיל את ההבנה והשליטה שלך בנושא, הירשם לוובינר הקרוב.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט