סולם ההחלטה – כלי מכירות פשוט עם אפקט מטורף

מכיר את זה שבשלב הקובע בשיחת המכירה, הלקוח שולף התחמקות אלגנטית בסגנון “תן לי לחשוב על זה”? ומכאן אתה כבר מכיר את ההמשך… אתה חושד שמורחים אותך ונשאר תוהה: האם זו התנגדות לגיטימית? ספק? או שהוא בכלל לא רוצה ורק מנסה להיות מנומס? איך מטפלים בזה בלי ליצור חוסר נוחות או אי-נעימות בשלב הסגירה?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

קרה לך שסיימת שיחת מכירה מצוינת, הלקוח נשמע ממש בעניין, אבל ברגע האמת הוא אומר:

“אני צריך לחשוב על זה”

או 

״אני אדבר עם אשתי/רואה החשבון/השכן״?

אז כן, זה הרגע שבו ההזדמנות מתחילה להתמסמס, אלא אם אתה מחזיק ביד את הכלי הפשוט הבא: סולם ההחלטה.

מה זה בעצם ״סולם החלטה״?

שימוש בסולם החלטה בסיום שיחת מכירה הוא אחד הכלים הכי אפקטיביים שיש כדי להגיע לסגירה ולא להיתקע עם תשובות מתחמקות.

במקום לסיים שיחה בשאלה הפתוחה הרגילה, למשל:

“אז מה אתה חושב?”
(שעלולה להסתיים עם התשובה “אני צריך לחשוב על זה”, “אני אדבר עם…”, “אעדכן אותך…”)

אתה ממקם אותו על סולם של 1 עד 10 – כלומר, מזמין אותו לדרג כמה זה מרגיש לו נכון/מתאים/רלוונטי, עכשיו.

איך עושים את זה?

  1. הלקוח חייב לבחור עמדה

    הוא לא יכול להישאר “באוויר”. צריך לתת מספר, גם אם זה 5.

  2. אתה מקבל אינדיקציה ברורה איפה הוא באמת עומד

    אם הוא עונה 9-10, זו סגירה כמעט ודאית.

    אם הוא אומר 6-7, אתה לא צריך לנחש – אתה שואל בדיוק מה חסר לו, וזה עוזר לשבור את ההרגל של ״אני צריך לחשוב על זה״. הלקוח עובר מ״לברוח״ ל״לחשוב״, אל להגיד בקול ולשתף אותך במה שתכלס עוצר אותו.

איך ממשיכים מכאן?

נניח שהוא אומר 7…

כעת אתה יכול לשאול:
“אוקי, מעניין. מה צריך לקרות כדי שזה יהיה 10?”

עכשיו, במקום שתמשיך לנחש, אתה עוזר לו לספר לך בדיוק מה ההתנגדות, החשש או החסם.

זה פותח דלת לשיחה כנה על הפתרון.

אם הוא אומר 9-10:

“מעולה! מה גורם לך להרגיש ככה?”

(תן לו לענות בצורה מלאה. כך הוא מנסח לעצמו למה זה מתאים, וזה גם עוזר לחזק את ההחלטה שלו.)

ואז:

“אז ככה – כדי לשמור לך את המקום ולהתחיל את התהליך, כל מה שצריך זה להשלים את ההרשמה. אתה מעדיף לשלם באשראי, ביט או העברה?”

לסיכום

בסופו של יום, סולם ההחלטה הוא לא קסם. הוא כלי פשוט, חכם ואנושי לשבור את האוטומט של ההתחמקות ולעזור גם לך וגם ללקוח לקבל החלטה ברורה. הוא יכול להיות ההבדל בין ״נדבר״ לבין ״יאללה מתקדמים״. 

רוצה לראות איך זה עובד בעסק שלך? נסה את זה בסגירה הבאה שלך!

ואם אתה רוצה להרגיש יותר בנוח ויותר בטוח בשיחות המכירה שלך, דבר איתי כי אנחנו יכולים לעזור.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט