רוצה מלא לקוחות מחר? כדאי שתקרא את זה לפני שאתה מפעיל עוד קמפיין

כולם מדברים על “להביא עוד לקוחות”. אחלה, נשמע טוב. לקוחות זה החמצן של העסק. אבל מה אם אני אגיד לך שרוב בעלי העסקים לא מתארים לעצמם לאן הם רצים, או כמה זה הולך לעלות להם בזמן, בכסף ובעצבים אם הם לא עושים את זה נכון? זה כמו להתחיל לנסות להוריד סרט של שעתיים כשהטלפון שלך כבר על 99% אחסון מלא. לכן לפני שאתה מוציא שקל נוסף או מגביר את המאמץ בכיוון מסוים, כדאי שתבין איפה באמת העסק שלך נתקע, ואיך יוצאים מזה בלי לקרוס.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

הרבה בעלי העסקים שאני מכיר חולמים בלילה על עשרות, מאות, ואפילו אלפי לקוחות מנויים (או על ריטיינר) שמתקתקים אוטומטית את החיוב החודשי. 

אבל רגע לפני שאתה מדמיין את עצמך שוכב על החוף עם משקה קריר ביד ומנויים שסולקים את עצמם, כדאי שתעצור ותשאל: ״מה באמת צריך לקרות כדי שזה יקרה?״

אז בוא נעשה חשבון פשוט, בלי לעגל פינות.

צוואר הבקבוק שכל כך הרבה נתקעים בו

כל עסק נתקע איפשהו, אבל זה אחד הנפוצים: אין מספיק זרימה של לקוחות חדשים, והעסק פשוט עומד במקום.

במצב כזה יש נטייה ״להיאחז חזק בלקוחות הקיימים״ ולקוות שאיכשהו זה יסתדר.

אז זהו שלא.

אי אפשר להחזיק עסק רק על שימור.

אם אתה רוצה לגדול אתה צריך כל הזמן להזרים פנימה לקוחות. מהמלצות, פרסום, הפניות מדודים – הכל.

אבל אם אני אקבל יותר מדי בבת אחת אני אקרוס!

וכאן מגיעה השאלה ״ומה אם פתאום תגיע הצפה?״

מכירים את הסיפור על העסקים שהתדרדרו (ואולי אף קרסו) לא בגלל חוסר פניות, אלא בגלל יותר מדי פניות?

פתאום יש תור, כולם רוצים, כולם שואלים, ואף אחד לא מקבל מענה כמו שצריך. התוצאה: כולם עצבניים, השירות מתחרבש, ובעל העסק מגלה ש״חלום הלקוחות״ הפך לסיוט תפעולי.

יש לזה פתרון, ואני ארחיב עליו בסוף המאמר.

אז כמה לקוחות צריך להביא כל שבוע?

אם אתה רוצה להגיע למאות מנויים, אבל מסוגל להכניס רק 20 לקוחות חדשים בשבוע – זה לא יקרה, כי יש שיעור נטישה (תמיד יהיו כאלה שעוזבים, וזה חלק מהמשחק).

בעסקי שירות (להבדיל מתוכנה) קל להיכנס וקל לצאת, אז אתה תמיד צריך לעבוד על החזית, כלומר לגייס עוד ועוד לקוחות חדשים.

תכנון – כמה פגישות, כמה שיחות, כמה עסקאות?

אם אתה רוצה 200 מנויים, ושיעור הנטישה שלך הוא 10% בחודש, אתה צריך להכניס 20 מנויים חדשים כל חודש רק כדי לא להידרדר, עוד לפני שמדברים על התרחבות.

אם אתה ממיר חצי מהלידים, זה אומר להביא 40 מתעניינים חדשים לפגישה כל חודש. (כלומר, 10 בשבוע.)

אם אתה מצליח להביא לפגישה אחד מכל שניים שפונים, צריך לתאם 80 פגישות בחודש, כי לא כולם באמת מגיעים.

ואם אתה בעל עסק שגם מספק את השירות וגם עובד יום בשבוע בתור איש המכירות – אין סיכוי להגיע לזה.

אבל בוא נניח שזה אומר 15 שעות עבודה בשבוע. האם יש לך את המשאבים, הזמן או הצוות לזה?

אם לא, אתה צריך להתאים את המטרה או לדאוג שיהיה לך את הצוות והמשאבים.

וכמובן שיש את עניין העלות – כמה כסף צריך לשים כדי להביא את כל הפניות?

לדוגמה: אתה רוצה 5 לידים ביום, וכל ליד עולה לך 200 שקל – זה 30,000 שקל לחודש רק על פרסום.

צריך לחשב מראש כמה זה יעלה, ולתכנן איך אתה מוציא את כספך בחוכמה, כך שכל הוצאה תהיה השקעה שמחזירה את עצמה עם ריבית דריבית.

שאלת המפתח היא: איך אתה דואג שכל שקל שאתה מוציא, מתחיל לעבוד בשבילך ולייצר לך עוד כסף?

בפועל זה הרבה עבודה יומיומית

למעשה, זהו משחק של כמויות. צריך לפגוש 5-10 אנשים ביום, כל יום, לדבר, למכור, לסגור עסקאות.

אי אפשר רק “להפעיל קמפיין פרסום ולשכוח מזה”. 

כדי לגדול, חייבים זרימה רציפה של פניות ולידים, שבוע אחרי שבוע, וגם לדעת להתמודד עם הכמויות האלה.

צריך לנהל את כל הפגישות, התיאומים, הגיוסים, וגם את שימור הלקוחות במקביל, מה שכולל לתת שירות מעולה מעבר ומעבר.

אם אין לך מערכת מסודרת – זה יקרוס.

הפתרון?

לבנות סיסטם שעובד עבורך. 

כי אם אתה רוצה לגדול אתה חייב תהליך מסודר שמנהל את הזמן, האנשים והמשימות שלך בלי שתצטרך לכבות שריפות כל היום.

כשיש לך מערכת שעובדת כמו שעון שוויצרי, הכל נכנס למסלול: אתה מנצל נכון את המשאבים שלך, מתאם בין מה שצריך לקרות ומתי, ויכול להחזיק קצב גבוה לאורך זמן בלי להתמוטט.

תרגיל קטן שיעשה לך סדר

אם אתה מרגיש תקוע מבחינת כמות הלקוחות, בדוק:

  • כמה פניות נכנסות יש לך?
  • מה האחוז שמגיע לפגישה?
  • מה האחוז שנסגר?
  • כמה אנשים נוטשים בחודש?
  • מה העלות להביא כל ליד?

ועכשיו, כשהמספרים מולך, תתחיל לחשב אחורה כמה פגישות, כמה עובדים, וכמה תקציב צריך כדי להגיע למטרה.

ואם לאחר התרגיל הזה אתה מרגיש אובד עצות איך אתה אמור לעשות את כל זה ולהביא את העסק במהירות לאיפה שהוא צריך להיות, דבר איתי. בוא נראה איך בונים לך סיסטם שעובד, חוסך לך זמן וכסף, וגם משאיר לך שפע פנאי ליהנות מהחיים.

ענה על השאלון הקצר וקבע פגישת מיקוד אישית איתי כבר השבוע.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט