רוצה מלא לקוחות מחר? כדאי שתקרא את זה לפני שאתה מפעיל עוד קמפיין

כולם מדברים על “להביא עוד לקוחות”. אחלה, נשמע טוב. לקוחות זה החמצן של העסק. אבל מה אם אני אגיד לך שרוב בעלי העסקים לא מתארים לעצמם לאן הם רצים, או כמה זה הולך לעלות להם בזמן, בכסף ובעצבים אם הם לא עושים את זה נכון? זה כמו להתחיל לנסות להוריד סרט של שעתיים כשהטלפון שלך כבר על 99% אחסון מלא. לכן לפני שאתה מוציא שקל נוסף או מגביר את המאמץ בכיוון מסוים, כדאי שתבין איפה באמת העסק שלך נתקע, ואיך יוצאים מזה בלי לקרוס.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

הרבה בעלי העסקים שאני מכיר חולמים בלילה על עשרות, מאות, ואפילו אלפי לקוחות מנויים (או על ריטיינר) שמתקתקים אוטומטית את החיוב החודשי. 

אבל רגע לפני שאתה מדמיין את עצמך שוכב על החוף עם משקה קריר ביד ומנויים שסולקים את עצמם, כדאי שתעצור ותשאל: ״מה באמת צריך לקרות כדי שזה יקרה?״

אז בוא נעשה חשבון פשוט, בלי לעגל פינות.

צוואר הבקבוק שכל כך הרבה נתקעים בו

כל עסק נתקע איפשהו, אבל זה אחד הנפוצים: אין מספיק זרימה של לקוחות חדשים, והעסק פשוט עומד במקום.

במצב כזה יש נטייה ״להיאחז חזק בלקוחות הקיימים״ ולקוות שאיכשהו זה יסתדר.

אז זהו שלא.

אי אפשר להחזיק עסק רק על שימור.

אם אתה רוצה לגדול אתה צריך כל הזמן להזרים פנימה לקוחות. מהמלצות, פרסום, הפניות מדודים – הכל.

אבל אם אני אקבל יותר מדי בבת אחת אני אקרוס!

וכאן מגיעה השאלה ״ומה אם פתאום תגיע הצפה?״

מכירים את הסיפור על העסקים שהתדרדרו (ואולי אף קרסו) לא בגלל חוסר פניות, אלא בגלל יותר מדי פניות?

פתאום יש תור, כולם רוצים, כולם שואלים, ואף אחד לא מקבל מענה כמו שצריך. התוצאה: כולם עצבניים, השירות מתחרבש, ובעל העסק מגלה ש״חלום הלקוחות״ הפך לסיוט תפעולי.

יש לזה פתרון, ואני ארחיב עליו בסוף המאמר.

אז כמה לקוחות צריך להביא כל שבוע?

אם אתה רוצה להגיע למאות מנויים, אבל מסוגל להכניס רק 20 לקוחות חדשים בשבוע – זה לא יקרה, כי יש שיעור נטישה (תמיד יהיו כאלה שעוזבים, וזה חלק מהמשחק).

בעסקי שירות (להבדיל מתוכנה) קל להיכנס וקל לצאת, אז אתה תמיד צריך לעבוד על החזית, כלומר לגייס עוד ועוד לקוחות חדשים.

תכנון – כמה פגישות, כמה שיחות, כמה עסקאות?

אם אתה רוצה 200 מנויים, ושיעור הנטישה שלך הוא 10% בחודש, אתה צריך להכניס 20 מנויים חדשים כל חודש רק כדי לא להידרדר, עוד לפני שמדברים על התרחבות.

אם אתה ממיר חצי מהלידים, זה אומר להביא 40 מתעניינים חדשים לפגישה כל חודש. (כלומר, 10 בשבוע.)

אם אתה מצליח להביא לפגישה אחד מכל שניים שפונים, צריך לתאם 80 פגישות בחודש, כי לא כולם באמת מגיעים.

ואם אתה בעל עסק שגם מספק את השירות וגם עובד יום בשבוע בתור איש המכירות – אין סיכוי להגיע לזה.

אבל בוא נניח שזה אומר 15 שעות עבודה בשבוע. האם יש לך את המשאבים, הזמן או הצוות לזה?

אם לא, אתה צריך להתאים את המטרה או לדאוג שיהיה לך את הצוות והמשאבים.

וכמובן שיש את עניין העלות – כמה כסף צריך לשים כדי להביא את כל הפניות?

לדוגמה: אתה רוצה 5 לידים ביום, וכל ליד עולה לך 200 שקל – זה 30,000 שקל לחודש רק על פרסום.

צריך לחשב מראש כמה זה יעלה, ולתכנן איך אתה מוציא את כספך בחוכמה, כך שכל הוצאה תהיה השקעה שמחזירה את עצמה עם ריבית דריבית.

שאלת המפתח היא: איך אתה דואג שכל שקל שאתה מוציא, מתחיל לעבוד בשבילך ולייצר לך עוד כסף?

בפועל זה הרבה עבודה יומיומית

למעשה, זהו משחק של כמויות. צריך לפגוש 5-10 אנשים ביום, כל יום, לדבר, למכור, לסגור עסקאות.

אי אפשר רק “להפעיל קמפיין פרסום ולשכוח מזה”. 

כדי לגדול, חייבים זרימה רציפה של פניות ולידים, שבוע אחרי שבוע, וגם לדעת להתמודד עם הכמויות האלה.

צריך לנהל את כל הפגישות, התיאומים, הגיוסים, וגם את שימור הלקוחות במקביל, מה שכולל לתת שירות מעולה מעבר ומעבר.

אם אין לך מערכת מסודרת – זה יקרוס.

הפתרון?

לבנות סיסטם שעובד עבורך. 

כי אם אתה רוצה לגדול אתה חייב תהליך מסודר שמנהל את הזמן, האנשים והמשימות שלך בלי שתצטרך לכבות שריפות כל היום.

כשיש לך מערכת שעובדת כמו שעון שוויצרי, הכל נכנס למסלול: אתה מנצל נכון את המשאבים שלך, מתאם בין מה שצריך לקרות ומתי, ויכול להחזיק קצב גבוה לאורך זמן בלי להתמוטט.

תרגיל קטן שיעשה לך סדר

אם אתה מרגיש תקוע מבחינת כמות הלקוחות, בדוק:

  • כמה פניות נכנסות יש לך?
  • מה האחוז שמגיע לפגישה?
  • מה האחוז שנסגר?
  • כמה אנשים נוטשים בחודש?
  • מה העלות להביא כל ליד?

ועכשיו, כשהמספרים מולך, תתחיל לחשב אחורה כמה פגישות, כמה עובדים, וכמה תקציב צריך כדי להגיע למטרה.

ואם לאחר התרגיל הזה אתה מרגיש אובד עצות איך אתה אמור לעשות את כל זה ולהביא את העסק במהירות לאיפה שהוא צריך להיות, דבר איתי. בוא נראה איך בונים לך סיסטם שעובד, חוסך לך זמן וכסף, וגם משאיר לך שפע פנאי ליהנות מהחיים.

ענה על השאלון הקצר וקבע פגישת מיקוד אישית איתי כבר השבוע.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט