כל עוד אתה שואל ״איך לעמוד בתשלומים״ אתה מפספס את התשובה האמיתית

חושב שהבעיה שלך היא תזרים? תחשוב שוב. ברגע שתפסיק לשאול איך לעמוד בתשלומים ותתחיל לשאול את השאלות הנכונות, תוכל סוף סוף לבנות עסק רווחי באמת ואפילו להתחיל ליהנות מהחיים.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

אם כל חודש מחדש אתה שואל את עצמך “איך אני עומד בכל התשלומים?”, אתה שואל את השאלה הלא נכונה

אם אתה מוצא את עצמך בתחילת כל חודש דואג:

  • איך אני אשלם לספקים?
  • איך אני אכסה את המשכורות?
  • איך אני שורד עד שהכסף ייכנס?

אז חשוב להבין:

אין לך בעיית תזרים. מה שיש לך זה בעיית ניהול ומודל עסקי.

התזרים הוא סימפטום, לא הבעיה עצמה. במצב כזה הרבה פעמים תגלה שאתה:

  • או לא מרוויח מספיק פר עסקה
  • או לא שולט בהוצאות שלך
  • או שני הדברים גם יחד

יש פקטורים נוספים במשוואה (כמו לא לדאוג למספיק עסקאות), אבל היום בוא נסתכל על הנקודות הספציפיות האלה קצת יותר לעומק…

1. אתה לא מרוויח מספיק פר עסקה

זה אומר שכל פעם שאתה מוכר לא נשאר לך מספיק כסף אצלך.

יכול להיות שאתה מתמחר נמוך מדי או שהעלות שלך גבוהה מדי (חוסר יעילות שוחק לך את התקציב מבפנים).

לדוגמה, אתה מוכר טיפול ב-200 ₪, אבל אחרי שתשלם על חומרים, שכירות, שיווק וזמן – נשאר לך 20 ₪ ← תמחור נמוך מדי.

דוגמה נוספת: אתה משקיע מאות שקלים על כל ליד, אבל צוות המכירות שלך מגיב לאט מדי, חוזר ללידים אחרי שכבר התקררו, והתוצאה העגומה היא אחוזי סגירה נמוכים מדי וכסף שיורד לטמיון ← חוסר יעילות שמוביל לעלות גבוהה מדי.

בשורה התחתונה התוצאה היא שאתה עובד קשה בשביל כמעט כלום.

2. אתה לא שולט בהוצאות שלך

גם אם אתה מרוויח יפה בכל מכירה זה לא נשאר אם ההוצאות בולעות את הכול.

אם אתה לא יודע בדיוק כמה יוצא ולמה (והרבה בעלי עסקים שהגיעו אלי היו במצב הזה בדיוק) – אתה לא מנהל עסק אלא מדליק מדורה עם שטרות.

3. גם וגם – לא מרוויח מספיק וגם מוציא יותר מדי

זו הנפילה הקלאסית של עסקים רבים: המכירה לא רווחית מספיק וגם ההוצאות לא מנוהלות.

זה אומר שאתה עובד, מתאמץ, ואפילו רואה תנועה בעסק, אבל בסוף כל חודש אתה באותו מצב: בלי אוויר לנשימה.

לדוגמה, אתה מגלגל 200,000 ₪ בחודש, אבל נשאר עם 10,000 ₪ ביד. וזה אחרי 12 שעות ביום, כמעט כל יום.

זה לא עסק, זו מלכודת.


שים לב שכאן אני מדבר על מצב שבו יש פעילות עסקית, המחזורים יפים, אבל התזרים חונק אותך. במילים אחרות: לא מדובר בעסק שאין לו עסקאות, אלא במצב שבו עובדים קשה, ויש הכנסות נאות, אך לא מצליחים לנשום.

זו בעיה של מערכת שמייצרת הכנסות בלי רווחים.

אם אתה לא ישן טוב בלילה למרות שאתה עושה הכל נכון (כביכול), ועדיין כל חודש נראה כמו מלחמה על הישרדות, אז הגיע הזמן להפסיק לשאול “איך אני סוגר את החודש?

ולהתחיל לשאול:

איך אני בונה מערכת שמייצרת רווח יציב, בלי קשר ללחץ, עונה או לקוח ספציפי?

כי אחרת, אתה עלול להגיע לנקודה שממנה כבר אין דרך חזרה…

נקודת השבירה

״אז מה עושים??״

לפני שנים, זו בדיוק השאלה שאני שאלתי את עצמי כששקעתי בבוץ הזה חודש אחרי חודש, עד למצב של עסק שאין לו שום סיכוי בעולם לעמוד בתשלומים. המצב התדרדר כל כך שהאנשים סביבי אפילו התחילו להסביר לי ״שאולי פשיטת רגל היא הפתרון היחיד״.

אבל אני החלטתי שזה לא יקרה במשמרת שלי

הצלחתי לעשות את מה שנראה אז בלתי אפשרי. להפוך את העסק לא רק לרווחי, אלא לכזה שמייצר את ההכנסות הגבוהות ביותר שהיו לי אי פעם, עם רווחיות יציבה ואיזון אמיתי בין עבודה, זמן אישי וזמן עם המשפחה. מה שאפשר לי לא רק לעבוד, אלא גם ממש ליהנות מהחיים.

שנים אחרי, אני שמח מאוד שעשיתי את ההחלטה הזו ושפעלתי בהתאם לשיטה מדויקת שיכולה לקחת כמעט כל עסק ולהביא אותו מכאוס לאימפריה.

אז איך עושים את זה?

בדיוק על זה אנחנו הולכים לדבר בסדנה הקרובה. אני אשמח לראות אותך שם.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Close-up Photography of Body of Water
גם עבור האופטימיים וגם עבור הפסימיים, המציאות לא בודקת איתנו אם אנחנו מוכנים לפני שהיא משנה כיוון בלי אזהרה. אבל אם יש סדר, גם יש הרבה יותר שליטה על ההתקדמות, הזמן והמשאבים, וההחלטות הקשות הופכות לפשוטות יותר.
A Red and Blue Color Gradient
מכירות מדשדשות, עובדים מתחלפים, לקוחות לא מרוצים… הכול בבת אחת. ואתה יודע שצריך לטפל, אבל איפה להתחיל? מה באמת הכי דחוף? כל בעיה נראית “קריטית לעכשיו”. כאן אנחנו הרבה פעמים נופלים, כי אנחנו מפזרים את הקשב והמאמץ, במקום לשים את האצבע על הדבר הנכון האחד שמושך אותנו למטה. לרוב, זו לא הבעיה שצועקת הכי חזק, אלא הבעיה שמתחבאת ומנהלת אותך מאחורי הקלעים.
Strato-cumulus Clouds
בזמנים רגילים עוד אפשר לגרור דברים. אבל כשמגיע לחץ אמיתי, בעיות “שקטות” צפות ויוצאות משליטה. ניהול זמן רופף, חוסר שליטה בכסף, עובדים שלא באמת מתפקדים – הכול פתאום מורגש. אז בוא נסתכל על זה קצת יותר לעומק, כולל בדיקה עצמית קצרה.
Free stock photo of ball, field, football
אם אתה שומע “לא” מלקוח אל תמהר להסיק שהוא לא בעניין. סטטיסטית, 60% מהלקוחות אומרים “לא” 4 פעמים לפני שהם אומרים “יאללה, סגור”. אז אם המטרה שלך היא למכור כמה שפחות – תוותר מוקדם, זה עובד מעולה!
Body of Water
מכיר את זה שבשלב הקובע בשיחת המכירה, הלקוח שולף התחמקות אלגנטית בסגנון “תן לי לחשוב על זה”? ומכאן אתה כבר מכיר את ההמשך… אתה חושד שמורחים אותך ונשאר תוהה: האם זו התנגדות לגיטימית? ספק? או שהוא בכלל לא רוצה ורק מנסה להיות מנומס? איך מטפלים בזה בלי ליצור חוסר נוחות או אי-נעימות בשלב הסגירה?
Photo of a Turtle Swimming Underwater
אם אתה שואל “כמה זה עולה?” לפני שאתה שואל “כמה זה מחזיר לי?”, כנראה שנכנסת בטעות למחלקת מוצרי חלב ולא לחדר ישיבות… כי החלטות עסקיות לא מקבלים כמו צרכן בסופר. אתה לא קונה קוטג’. אתה בונה מערכת שאמורה להחזיר השקעה – עם ריבית. וכשבונים מערכת עסקית, הטעות הכי יקרה? היא שקטה. היא יושבת מאחורי הקלעים, שואבת לך זמן וכסף, ואתה אפילו לא שם לב…

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט