כל עוד אתה שואל ״איך לעמוד בתשלומים״ אתה מפספס את התשובה האמיתית

חושב שהבעיה שלך היא תזרים? תחשוב שוב. ברגע שתפסיק לשאול איך לעמוד בתשלומים ותתחיל לשאול את השאלות הנכונות, תוכל סוף סוף לבנות עסק רווחי באמת ואפילו להתחיל ליהנות מהחיים.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

אם כל חודש מחדש אתה שואל את עצמך “איך אני עומד בכל התשלומים?”, אתה שואל את השאלה הלא נכונה

אם אתה מוצא את עצמך בתחילת כל חודש דואג:

  • איך אני אשלם לספקים?
  • איך אני אכסה את המשכורות?
  • איך אני שורד עד שהכסף ייכנס?

אז חשוב להבין:

אין לך בעיית תזרים. מה שיש לך זה בעיית ניהול ומודל עסקי.

התזרים הוא סימפטום, לא הבעיה עצמה. במצב כזה הרבה פעמים תגלה שאתה:

  • או לא מרוויח מספיק פר עסקה
  • או לא שולט בהוצאות שלך
  • או שני הדברים גם יחד

יש פקטורים נוספים במשוואה (כמו לא לדאוג למספיק עסקאות), אבל היום בוא נסתכל על הנקודות הספציפיות האלה קצת יותר לעומק…

1. אתה לא מרוויח מספיק פר עסקה

זה אומר שכל פעם שאתה מוכר לא נשאר לך מספיק כסף אצלך.

יכול להיות שאתה מתמחר נמוך מדי או שהעלות שלך גבוהה מדי (חוסר יעילות שוחק לך את התקציב מבפנים).

לדוגמה, אתה מוכר טיפול ב-200 ₪, אבל אחרי שתשלם על חומרים, שכירות, שיווק וזמן – נשאר לך 20 ₪ ← תמחור נמוך מדי.

דוגמה נוספת: אתה משקיע מאות שקלים על כל ליד, אבל צוות המכירות שלך מגיב לאט מדי, חוזר ללידים אחרי שכבר התקררו, והתוצאה העגומה היא אחוזי סגירה נמוכים מדי וכסף שיורד לטמיון ← חוסר יעילות שמוביל לעלות גבוהה מדי.

בשורה התחתונה התוצאה היא שאתה עובד קשה בשביל כמעט כלום.

2. אתה לא שולט בהוצאות שלך

גם אם אתה מרוויח יפה בכל מכירה זה לא נשאר אם ההוצאות בולעות את הכול.

אם אתה לא יודע בדיוק כמה יוצא ולמה (והרבה בעלי עסקים שהגיעו אלי היו במצב הזה בדיוק) – אתה לא מנהל עסק אלא מדליק מדורה עם שטרות.

3. גם וגם – לא מרוויח מספיק וגם מוציא יותר מדי

זו הנפילה הקלאסית של עסקים רבים: המכירה לא רווחית מספיק וגם ההוצאות לא מנוהלות.

זה אומר שאתה עובד, מתאמץ, ואפילו רואה תנועה בעסק, אבל בסוף כל חודש אתה באותו מצב: בלי אוויר לנשימה.

לדוגמה, אתה מגלגל 200,000 ₪ בחודש, אבל נשאר עם 10,000 ₪ ביד. וזה אחרי 12 שעות ביום, כמעט כל יום.

זה לא עסק, זו מלכודת.


שים לב שכאן אני מדבר על מצב שבו יש פעילות עסקית, המחזורים יפים, אבל התזרים חונק אותך. במילים אחרות: לא מדובר בעסק שאין לו עסקאות, אלא במצב שבו עובדים קשה, ויש הכנסות נאות, אך לא מצליחים לנשום.

זו בעיה של מערכת שמייצרת הכנסות בלי רווחים.

אם אתה לא ישן טוב בלילה למרות שאתה עושה הכל נכון (כביכול), ועדיין כל חודש נראה כמו מלחמה על הישרדות, אז הגיע הזמן להפסיק לשאול “איך אני סוגר את החודש?

ולהתחיל לשאול:

איך אני בונה מערכת שמייצרת רווח יציב, בלי קשר ללחץ, עונה או לקוח ספציפי?

כי אחרת, אתה עלול להגיע לנקודה שממנה כבר אין דרך חזרה…

נקודת השבירה

״אז מה עושים??״

לפני שנים, זו בדיוק השאלה שאני שאלתי את עצמי כששקעתי בבוץ הזה חודש אחרי חודש, עד למצב של עסק שאין לו שום סיכוי בעולם לעמוד בתשלומים. המצב התדרדר כל כך שהאנשים סביבי אפילו התחילו להסביר לי ״שאולי פשיטת רגל היא הפתרון היחיד״.

אבל אני החלטתי שזה לא יקרה במשמרת שלי

הצלחתי לעשות את מה שנראה אז בלתי אפשרי. להפוך את העסק לא רק לרווחי, אלא לכזה שמייצר את ההכנסות הגבוהות ביותר שהיו לי אי פעם, עם רווחיות יציבה ואיזון אמיתי בין עבודה, זמן אישי וזמן עם המשפחה. מה שאפשר לי לא רק לעבוד, אלא גם ממש ליהנות מהחיים.

שנים אחרי, אני שמח מאוד שעשיתי את ההחלטה הזו ושפעלתי בהתאם לשיטה מדויקת שיכולה לקחת כמעט כל עסק ולהביא אותו מכאוס לאימפריה.

אז איך עושים את זה?

בדיוק על זה אנחנו הולכים לדבר בסדנה הקרובה. אני אשמח לראות אותך שם.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט