למה אנשים לא קונים ממך?

גם אם יש לך את המוצר או השירות הטובים בעולם, הרבה אנשים יישארו תקועים על הגדר ולא יזוזו, אפילו כשהפתרון המושלם נמצא ממש מול העיניים שלהם… אז איך תוכל לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלך באמת לראות את הערך שאתה מביא ולקנות ממך כאן ועכשיו?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

קרה לך שהרגשת שיש לך מוצר או שירות מעולים, אבל הלקוח שאתה מנסה למכור לו פשוט לא רואה את זה? לא מוכן להשקיע, הולך למתחרים שעושים עבודה פחות טובה, בלי לקלוט מה הוא מפספס כאן?

אם אתה נתקל בזה, סיכוי טוב שאתה מתמקד במה שאתה מציע, ולא במה שהלקוח מרגיש.

ברגע שאתה יודע איך אנשים מחליטים לקנות ומה באמת מניע אותם לומר ״כן״, תהליך המכירה הופך להיות טבעי והרבה יותר אפקטיבי.

בלי כאב אין מכירה

מה לדעתך הרגש החזק ביותר שמניע אנשים ״לרדת מהגדר״ ולעשות מעשה?

ובכן, בהרבה מקרים, הרגש הכי חזק שמניע את הלקוח הפוטנציאלי לפעולה הוא כאב.

הרגש השני הכי חזק הוא הנאה.

כשאדם לא מרגיש כאב אמיתי במצב שבו הוא נמצא, אין לו סיבה דחופה לשנות משהו. הוא אולי יתעניין, יחשוב, יהנהן בנימוס, אבל בסוף יישאר לשבת על הגדר ולא יפעל.

אבל כשמשהו כואב לך מספיק – אתה מרגיש שאתה חייב לזוז: לקנות, לשנות, לפתור, להתקדם.

גם הנאה (הרצון להשיג משהו טוב) מניעה אנשים לפעולה. אבל היא בדרך כלל פחות דחופה מכאב.

אנשים נלחמים חזק יותר כדי להפסיק סבל מאשר כדי להשיג הנאה.

בתור דוגמה, תן לי לשאול אותך את השאלה הבאה:

נניח שהראש שלך כואב בצורה בלתי נסבלת, ממש כאילו אלף פטישים דופקים עליו במרץ. ובאותו רגע מוקרן בטלוויזיה סרט שכנראה ייסב לך הנאה.

מה ידרוש את תשומת הלב שלך קודם?

על מה, לדעתך, יש יותר סיכוי שתהיה מוכן להוציא כסף מיידי – על הקלה מהכאב הבלתי נסבל או על סרט כיפי ומהנה?

הנה עוד דוגמה:

  • אם מישהו סתם חולם על גוף חטוב – סיכוי טוב שהוא פשוט ימשיך לחלום.
  • אבל אם הוא מרגיש רע עם עצמו כל פעם שהוא מסתכל במראה, ועוד חודשיים אירוע החתונה שלו – הסיכוי שיירשם לחדר כושר גדל מאוד.

לסיכום:

הכאב יוצר דחיפות לפעול.

הנאה יוצרת משיכה לכיוון הדבר המהנה.

ובהרבה מקרים בלי כאב אין דחף מספיק חזק כדי לגרום לאדם לזוז ולעשות את הצעד הבא.

לכן, כשאתה ניגש לעזור לאדם (ובסופו של דבר, זה בדיוק מה שאיש מכירות טוב עושה: מחבר אדם לפתרון שיכול לשנות לטובה את חייו), אם אתה באמת רוצה לעזור ולא להישאר מישהו שמנפנפים אותו, אתה חייב לגלות מה הכאב שמניע אותו.

אם לא תדע לזהות את הכאב, לא תצליח לעזור לו, ולא תצליח לגרום לו לעזור לעצמו.

רבים מהאנשים שאתה פוגש ירגישו חוסר ביטחון או פחד להתחייב, גם כשהפתרון הנכון עבורם מונח ממש מול העיניים.

אתה יכול להניע אותם להתגבר על הפחד שעוצר אותם מלפעול בכיוון הנכון, בתנאי שתדע מה באמת מניע את מי שעומד מולך. ברוב המקרים זה לא הדבר השטחי הראשון שהוא או היא אומרים…

למשל כשמגיע אלינו מישהו לפגישת ייעוץ עסקי ומתאר את הסיבה להגעה, הוא הרבה פעמים אומר: “אני רוצה להרוויח יותר.”

לכאורה – פשוט וברור, נכון? מי לא רוצה להרוויח יותר?

אבל אם הייתי עוצר כאן ומתייחס רק למה שהוא אמר, רוב הסיכויים שהשיחה הייתה נשארת שטחית, והוא היה ממשיך להסתבך או מוצא סיבה למה לא לפעול עכשיו. (ולכן גם לא מתחיל להרוויח יותר.)

כשאני מקשיב באמת ושואל את השאלות הנכונות, מתגלה שהרצון “להרוויח יותר” הוא רק הכותרת החיצונית.

מאחורי זה מסתתרים דברים שונים שהם הכאב האמיתי, ששונה מאדם לאדם — פחד מקריסה כלכלית, לחץ שהולך ומכרסם יום אחרי יום, תחושת כישלון שחלחלה לכל תחומי החיים, כולל למשפחה ולזוגיות (דוגמאות אמיתיות שנתקלתי בהן).

ופה מגיע ההבדל.

הפתרון שאני מציג הוא לא עוד טיפ לשיפור קטן, אלא דרך מוכחת להציל את העסק שלו, להחזיר לו שליטה, ולהפסיק את ההידרדרות שהוא כבר מרגיש בכל עצמותיו.

עבורו, זאת לא סתם ״עסקת ייעוץ״. זאת נקודת מפנה אמיתית בין המשך דעיכה לבין בניית עתיד חדש.

וברגע שהוא רואה את זה (את הסכנה ואת הדרך לצאת ממנה) הוא קולט שאין לו באמת ברירה. הוא פשוט לא יכול להרשות לעצמו להמשיך להתעלם. וזה מזל גדול בשבילו שהוא מבין את זה עכשיו, כי באותו רגע הוא חסך מעצמו את כל הבלאגן והכאב שהיו מחכים לו בהמשך. הרי לבעיות שלא מטפלים בהן יש להן נטייה חזקה להחמיר

וככה, עם השנים, הצלחתי להציל לא מעט עסקים מקריסה. והאמת? לא רק עסקים, גם משפחות שלמות חזרו לחייך, להירגע, ולחיות כמו שמגיע להן!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט