למה אנשים לא קונים ממך?

גם אם יש לך את המוצר או השירות הטובים בעולם, הרבה אנשים יישארו תקועים על הגדר ולא יזוזו, אפילו כשהפתרון המושלם נמצא ממש מול העיניים שלהם… אז איך תוכל לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלך באמת לראות את הערך שאתה מביא ולקנות ממך כאן ועכשיו?

לשיתוף: 

תאר לעצמך שאתה נכנס לשיחה עם לקוח פוטנציאלי, ותוך כמה דקות הוא בעצמו מתחיל להסביר לך למה הוא חייב את מה שאתה מציע.

בלי שתלחץ. בלי ש”תמכור” לו. בלי שתצא מהשיחה מותש.

בהתחלה זה מרגיש כמעט כמו קסם. אבל ברגע שאתה מנסה את זה בפועל אתה מבין שזו שיטה ברורה, צעד אחר צעד, שפשוט עובדת 👇🏼

קרה לך שהרגשת שיש לך מוצר או שירות מעולים, אבל הלקוח שאתה מנסה למכור לו פשוט לא רואה את זה? לא מוכן להשקיע, הולך למתחרים שעושים עבודה פחות טובה, בלי לקלוט מה הוא מפספס כאן?

אם אתה נתקל בזה, סיכוי טוב שאתה מתמקד במה שאתה מציע, ולא במה שהלקוח מרגיש.

ברגע שאתה יודע איך אנשים מחליטים לקנות ומה באמת מניע אותם לומר ״כן״, תהליך המכירה הופך להיות טבעי והרבה יותר אפקטיבי.

בלי כאב אין מכירה

מה לדעתך הרגש החזק ביותר שמניע אנשים ״לרדת מהגדר״ ולעשות מעשה?

ובכן, בהרבה מקרים, הרגש הכי חזק שמניע את הלקוח הפוטנציאלי לפעולה הוא כאב.

הרגש השני הכי חזק הוא הנאה.

כשאדם לא מרגיש כאב אמיתי במצב שבו הוא נמצא, אין לו סיבה דחופה לשנות משהו. הוא אולי יתעניין, יחשוב, יהנהן בנימוס, אבל בסוף יישאר לשבת על הגדר ולא יפעל.

אבל כשמשהו כואב לך מספיק – אתה מרגיש שאתה חייב לזוז: לקנות, לשנות, לפתור, להתקדם.

גם הנאה (הרצון להשיג משהו טוב) מניעה אנשים לפעולה. אבל היא בדרך כלל פחות דחופה מכאב.

אנשים נלחמים חזק יותר כדי להפסיק סבל מאשר כדי להשיג הנאה.

בתור דוגמה, תן לי לשאול אותך את השאלה הבאה:

נניח שהראש שלך כואב בצורה בלתי נסבלת, ממש כאילו אלף פטישים דופקים עליו במרץ. ובאותו רגע מוקרן בטלוויזיה סרט שכנראה ייסב לך הנאה.

מה ידרוש את תשומת הלב שלך קודם?

על מה, לדעתך, יש יותר סיכוי שתהיה מוכן להוציא כסף מיידי – על הקלה מהכאב הבלתי נסבל או על סרט כיפי ומהנה?

הנה עוד דוגמה:

  • אם מישהו סתם חולם על גוף חטוב – סיכוי טוב שהוא פשוט ימשיך לחלום.
  • אבל אם הוא מרגיש רע עם עצמו כל פעם שהוא מסתכל במראה, ועוד חודשיים אירוע החתונה שלו – הסיכוי שיירשם לחדר כושר גדל מאוד.

לסיכום:

הכאב יוצר דחיפות לפעול.

הנאה יוצרת משיכה לכיוון הדבר המהנה.

ובהרבה מקרים בלי כאב אין דחף מספיק חזק כדי לגרום לאדם לזוז ולעשות את הצעד הבא.

לכן, כשאתה ניגש לעזור לאדם (ובסופו של דבר, זה בדיוק מה שאיש מכירות טוב עושה: מחבר אדם לפתרון שיכול לשנות לטובה את חייו), אם אתה באמת רוצה לעזור ולא להישאר מישהו שמנפנפים אותו, אתה חייב לגלות מה הכאב שמניע אותו.

אם לא תדע לזהות את הכאב, לא תצליח לעזור לו, ולא תצליח לגרום לו לעזור לעצמו.

רבים מהאנשים שאתה פוגש ירגישו חוסר ביטחון או פחד להתחייב, גם כשהפתרון הנכון עבורם מונח ממש מול העיניים.

אתה יכול להניע אותם להתגבר על הפחד שעוצר אותם מלפעול בכיוון הנכון, בתנאי שתדע מה באמת מניע את מי שעומד מולך. ברוב המקרים זה לא הדבר השטחי הראשון שהוא או היא אומרים…

למשל כשמגיע אלינו מישהו לפגישת ייעוץ עסקי ומתאר את הסיבה להגעה, הוא הרבה פעמים אומר: “אני רוצה להרוויח יותר.”

לכאורה – פשוט וברור, נכון? מי לא רוצה להרוויח יותר?

אבל אם הייתי עוצר כאן ומתייחס רק למה שהוא אמר, רוב הסיכויים שהשיחה הייתה נשארת שטחית, והוא היה ממשיך להסתבך או מוצא סיבה למה לא לפעול עכשיו. (ולכן גם לא מתחיל להרוויח יותר.)

כשאני מקשיב באמת ושואל את השאלות הנכונות, מתגלה שהרצון “להרוויח יותר” הוא רק הכותרת החיצונית.

מאחורי זה מסתתרים דברים שונים שהם הכאב האמיתי, ששונה מאדם לאדם — פחד מקריסה כלכלית, לחץ שהולך ומכרסם יום אחרי יום, תחושת כישלון שחלחלה לכל תחומי החיים, כולל למשפחה ולזוגיות (דוגמאות אמיתיות שנתקלתי בהן).

ופה מגיע ההבדל.

הפתרון שאני מציג הוא לא עוד טיפ לשיפור קטן, אלא דרך מוכחת להציל את העסק שלו, להחזיר לו שליטה, ולהפסיק את ההידרדרות שהוא כבר מרגיש בכל עצמותיו.

עבורו, זאת לא סתם ״עסקת ייעוץ״. זאת נקודת מפנה אמיתית בין המשך דעיכה לבין בניית עתיד חדש.

וברגע שהוא רואה את זה (את הסכנה ואת הדרך לצאת ממנה) הוא קולט שאין לו באמת ברירה. הוא פשוט לא יכול להרשות לעצמו להמשיך להתעלם. וזה מזל גדול בשבילו שהוא מבין את זה עכשיו, כי באותו רגע הוא חסך מעצמו את כל הבלאגן והכאב שהיו מחכים לו בהמשך. הרי לבעיות שלא מטפלים בהן יש להן נטייה חזקה להחמיר

וככה, עם השנים, הצלחתי להציל לא מעט עסקים מקריסה. והאמת? לא רק עסקים, גם משפחות שלמות חזרו לחייך, להירגע, ולחיות כמו שמגיע להן!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Blue and Purple Cosmic Sky
יש דברים בעסק שאתה מרגיש אבל לא תמיד יודע להסביר. פתאום יש חודש טוב, ואז חודש פחות טוב. פעם יש תחושת רווח, פעם יש רק ריצות. זה קצת כמו לנהוג ברכב שלא ברור אם הדלק עומד להיגמר או שמד הדלק סתם תקוע. אתה מתקדם אבל בלי לדעת באמת כמה רחוק תגיע. מה שרוב בעלי העסקים לא יודעים זה שיש שאלה אחת פשוטה שקובעת אם העסק שלך עומד להמריא למרחקים או להישאר תקוע באיזו פנייה צדדית, מחכה לגרר…
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה רץ כל היום, עובר ממשימה למשימה, אולי מסמן וי על דברים מסוימים – אבל בסוף היום התחושה נשארת: “עבדתי כמו חמור, ולא באמת התקדמתי”. זה מתסכל. כי אתה לא מפחד מעבודה קשה, אתה פשוט רוצה לראות תוצאות. התקדמות אמיתית! הבעיה היא שלא תמיד ברור מה באמת מקדם אותך ומה סתם ממלא את היום ומייצר תחושת עומס בלי סיבה. בדיוק על זה נדבר בטיפ של היום. איך יוצאים מהמרוץ הזה, ומתחילים להשיג יותר. עם פחות מאמץ, אבל בהרבה יותר דיוק.
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה לא חייב עוד תקציב. אתה גם לא חייב להיות מקורי כל פעם מחדש. אבל יש משהו אחד שאם תחסיר אותו שום דבר אחר לא באמת יעבוד. מה זה? בוא נגיד שזה ההבדל בין עסק שאנשים זוכרים לעסק שאנשים מדפדפים הלאה. וזה גם יכול להיות ההבדל בין “מדי פעם מגיע איזה לקוח” לבין “אני סוגר עבודה חודשים קדימה”.
Strato-cumulus Clouds
“אם רק היה לי תקציב…” – כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה? יותר פעמים ממה ששמעתי “תבדוק אם זה מחובר לחשמל” כשמשהו לא עבד. בעלי עסקים בטוחים שאם רק היה להם תקציב הכול היה מסתדר. זה כמו לחשוב שאם רק היה לי מיקסר תעשייתי הייתי אופה קרואסונים ברמה של מאפייה בפריז. אבל האמת? זה לא עובד ככה. לפעמים אתה תקוע לא בגלל שאין לך כסף – אלא בגלל שאתה ממשיך לעשות דברים שלא באמת עוזרים. במאמר הזה אני לא הולך להעמיס עליך שיטות או טבלאות אקסל. יש פה רק טיפ אחד. פשוט וכזה שאפשר להתחיל ליישם כבר היום אפילו בלי תקציב בכלל.
Close-up Photography of Body of Water
אין מספיק סגירות? הלקוחות מבטיחים ש”יחזרו אליך”, ואתה מתחיל להאמין שזו פשוט תקופה חלשה? אבל מה אם הייתי אומר לך שזה לא השוק, לא התקופה, אלא משהו שאתם עושים? בטיפ של היום נסתכל על דוגמה אמיתית שבה במקום להמשיך “להיות עסוקים”, עצרנו לרגע, שמנו את האצבע על הבעיה האמיתית והעברנו את המכונה מהילוך סרק להילוך גבוה. התוצאה? עסקאות של מיליונים תוך חודש וחצי. אם גם אצלך יש תנועה בלי תוצאה, ״עבודה״ בלי תכלס – זה מאמר שאתה חייב לקרוא.
Macro Photography of Water Waves
יש כאלה שמנהלים עסק. ויש כאלה שכל היום עם צינור המים ביד, רצים מכיבוי שריפה לכיבוי שריפה, בלי לשים לב שהם שורפים את עצמם בדרך. כי לפעמים, הפתרון המהיר עולה ביוקר. ממש ביוקר. המאמר הזה לא עוסק בטעות דרמטית או אסון. זה סיפור קטן, כמעט יומיומי. אבל כמו חול שחודר לנעל ונתקע שם, הדברים ״הקטנים״ האלה יכולים לשבש את כל התהליך…
Scenic View Of Mountain During Dawn
שחיקה. עומס. משימות בלי סוף. החלטות שצריך לקבל כל רגע. ומרוב עצים, כבר קשה לראות את היער. הכול דחוף, הכול בוער. אבל מתי בפעם האחרונה עצרת לרגע ושאלת את עצמך: לאן כל זה אמור להוביל אותי בכלל? בדיוק כאן נכנס המאמר הזה. הוא לא בא להוסיף לך עוד משימות לרשימה, אלא להפך: לעזור לך לעצור רגע את האוטומט, לקחת נשימה, ולמצוא מחדש את המצפן האישי שלך.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט