האם כדאי להוציא את המכירות למיקור חוץ או לנהל אותן מבפנים?

לשחרר שליטה או לאבד שליטה? זו הדילמה של מיקור חוץ במכירות. יש סיבה שכל כך הרבה בעלי עסקים שמוציאים את המכירות למיקור חוץ מוצאים את עצמם בסופו של דבר מאוכזבים ומתוסכלים. והסיבה הזו יותר עמוקה ממה שחושבים.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

(או: למה אם אתה לא יודע למכור, העסק שלך בכלל לא בידיים שלך)

דמיין לרגע שאתה קם בבוקר, מכין כוס קפה, ומתיישב בנחת במשרד. אתה פותח את תוכנת המיילים ומתמוגג לגלות שהמכירות בעסק שלך דופקות כמו שעון, בלי שאתה צריך להזיע על כל עסקה. נשמע חלום? אולי. אבל לפני שאתה רץ לחתום עם חברת מכירות חיצונית שתעשה את זה בשבילך, תעצור רגע.

רוב בעלי העסקים שמחפשים פתרונות חיצוניים למכירות עושים את זה מהסיבות הלא נכונות:
כי קשה להם למכור, כי הם לא מצליחים למכור, או כי הם פוחדים ממכירות, ולכן פשוט רוצים להוריד מעצמם כל אחריות לנושא.

וזו מלכודת מסוכנת. למה? כי כשאין לך את היכולת למכור בעצמך – העסק שלך למעשה לא בידיים שלך.

אז בוא נפרק את זה: למה לא כדאי להוציא את המכירות למיקור חוץ לפני שאתה יודע למכור בעצמך?

1. אתה הופך להיות תלוי במישהו אחר – וזה מסוכן

נניח שהחלטת ללכת על מיקור חוץ. מצאת חברה שנראית מקצועית, הם הביאו לך תוצאות יפות – והופה, אתה חושב שזה פתרון הקסם שלך. ואז יום אחד, הם מחליטים להעלות מחירים, או גרוע מזה – לא יכולים/רוצים לתת לך שירות.

ועכשיו מה?

  • אין לך שליטה על תהליך המכירות שלך.
  • אין לך איש מכירות פנימי (אתה או איש צוות) שיכול לקחת פיקוד.
  • אתה לא מבין עד הסוף איך זה עובד, כי אף פעם לא למדת בעצמך איך לסגור עסקאות.

במילים פשוטות? העסק שלך בידיים של מישהו אחר.

2. אם אתה לא יודע למכור, איך תוודא שאנשי המכירות שלך עובדים נכון?

תחשוב על זה לרגע.

נניח ששכרת עכשיו חברה חיצונית למכירות. אתה משלם להם על כל עסקה שהם סוגרים, אבל איך תדע אם הם עושים עבודה טובה? איך תדע אם הם לא מפספסים לקוחות? איך תדע לתקן ולדייק אותם כשאחוזי הסגירה צוללים?

אם אתה לא מבין את התהליך, אין לך שום דרך למדידה חוץ ממספרים יבשים. ומה אם היית יכול לסגור פי 2 יותר עסקאות, אבל לא ידעת את זה כי הם פשוט לא עושים את זה נכון?

כשאתה שולט במכירות בעצמך, אתה יודע בדיוק:

✔ מה עובד ומה לא
✔ איך להתמודד עם התנגדויות
✔ איך להגדיל את הרווח מכל עסקה
✔ איך לתת ללקוח חוויית שירות שמובילה אותו לסגור איתך ולא עם המתחרים

בלי זה? אתה פשוט משלם לאנשים שאתה לא יודע אם הם באמת מביאים לך את המקסימום.

3. אתה חייב לשלוט במכירות לפני שאתה מאציל סמכויות

עסקים מצליחים בנויים על בעלים שיודעים איך למכור בעצמם.

הסדר הנכון הוא כזה:
1. למד למכור בעצמך – תבין את הלקוחות, את השאלות שלהם, את החששות שלהם.
2. תבנה תהליך מכירה ברור – תדע מה עובד ומה לא, ותיצור שיטה שאחרים יכולים לשכפל.
3. תכשיר אנשים שימכרו עבורך – תדע לתת להם את הכלים, לעקוב אחרי הביצועים שלהם ולוודא שהם לא מפספסים לקוחות.
4. או לחלופין, בנקודה הזו – תוכל לשקול מיקור חוץ בצורה מושכלת.

אם תדלג על השלבים האלה ותעבור ישר לשלב 4 – אתה פשוט שם את המכירות שלך בידיים של מישהו אחר בלי להבין מה הוא עושה בכלל.

אז מתי בכל זאת אפשר לשקול מיקור חוץ?

יש שלב שבו אפשר להוציא חלק מהמכירות החוצה. מתי?
כשיש לך איש מכירות (אתה או איש צוות) או מחלקת מכירות שמביאה תוצאות טובות
כשאתה רוצה להרחיב את הפעילות, ולא להחליף את מה שכבר עובד

אם העסק שלך כבר מייצר מכירות טובות, אם יש לך תהליך ברור, אם אתה לא תלוי בשום ספק חיצוני – אז אפשר לשקול לחזק את זה עם חברת מכירות חיצונית.

אבל קודם? אתה צריך לדעת למכור בעצמך.

הסיכום? פשוט מאוד.

אם אתה לא שולט במכירות, אל תוציא אותן החוצה.
אם אתה לא יודע לסגור עסקאות, תלמד קודם איך לעשות את זה בעצמך.
ורק אחרי שהעסק עובד ויציב, תוכל לשקול תוספת של מיקור חוץ בצורה חכמה.

כי אם אתה לא יודע למכור, אתה לא באמת מנהל את העסק שלך – אתה פשוט מקווה שמישהו אחר יעשה את זה בשבילך.

איך לבנות צוות מכירות שסוגר עסקאות?

אם הבנת שאתה לא יכול לסמוך על מיקור חוץ לפני שאתה שולט במכירות בעצמך – מצוין. עכשיו השלב הבא הוא לדעת איך לבנות ולהכשיר צוות מכירות משלך בצורה שתביא לך תוצאות אמיתיות.

אנחנו עוזרים לבעלי עסקים ולצוותים שלהם:

ללמוד למכור בצורה נכונה ומדויקת – כך שתוכל להוביל את העסק שלך בלי להיות תלוי באף אחד.
להכשיר צוות מכירות חזק ואפקטיבי – כזה שיודע להביא לקוחות, לטפל בהתנגדויות ולסגור עסקאות בצורה מקצועית.
ליצור תהליך מכירות מובנה וברור – כדי שכל איש מכירות אצלך ידע בדיוק איך להביא תוצאות בלי שתצטרך להמציא את הגלגל כל פעם מחדש.

📌 רוצה להפוך את העסק שלך למכונה שמייצרת מכירות בלי תלות בגורמים חיצוניים?
מלא את השאלון כאן ונבדוק איך אפשר לעזור לך לבנות מחלקת מכירות שלא רק מוכרת אלא דוחפת את העסק שלך קדימה.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Close-up Photography of Body of Water
גם עבור האופטימיים וגם עבור הפסימיים, המציאות לא בודקת איתנו אם אנחנו מוכנים לפני שהיא משנה כיוון בלי אזהרה. אבל אם יש סדר, גם יש הרבה יותר שליטה על ההתקדמות, הזמן והמשאבים, וההחלטות הקשות הופכות לפשוטות יותר.
A Red and Blue Color Gradient
מכירות מדשדשות, עובדים מתחלפים, לקוחות לא מרוצים… הכול בבת אחת. ואתה יודע שצריך לטפל, אבל איפה להתחיל? מה באמת הכי דחוף? כל בעיה נראית “קריטית לעכשיו”. כאן אנחנו הרבה פעמים נופלים, כי אנחנו מפזרים את הקשב והמאמץ, במקום לשים את האצבע על הדבר הנכון האחד שמושך אותנו למטה. לרוב, זו לא הבעיה שצועקת הכי חזק, אלא הבעיה שמתחבאת ומנהלת אותך מאחורי הקלעים.
Strato-cumulus Clouds
בזמנים רגילים עוד אפשר לגרור דברים. אבל כשמגיע לחץ אמיתי, בעיות “שקטות” צפות ויוצאות משליטה. ניהול זמן רופף, חוסר שליטה בכסף, עובדים שלא באמת מתפקדים – הכול פתאום מורגש. אז בוא נסתכל על זה קצת יותר לעומק, כולל בדיקה עצמית קצרה.
Free stock photo of ball, field, football
אם אתה שומע “לא” מלקוח אל תמהר להסיק שהוא לא בעניין. סטטיסטית, 60% מהלקוחות אומרים “לא” 4 פעמים לפני שהם אומרים “יאללה, סגור”. אז אם המטרה שלך היא למכור כמה שפחות – תוותר מוקדם, זה עובד מעולה!
Body of Water
מכיר את זה שבשלב הקובע בשיחת המכירה, הלקוח שולף התחמקות אלגנטית בסגנון “תן לי לחשוב על זה”? ומכאן אתה כבר מכיר את ההמשך… אתה חושד שמורחים אותך ונשאר תוהה: האם זו התנגדות לגיטימית? ספק? או שהוא בכלל לא רוצה ורק מנסה להיות מנומס? איך מטפלים בזה בלי ליצור חוסר נוחות או אי-נעימות בשלב הסגירה?
Photo of a Turtle Swimming Underwater
אם אתה שואל “כמה זה עולה?” לפני שאתה שואל “כמה זה מחזיר לי?”, כנראה שנכנסת בטעות למחלקת מוצרי חלב ולא לחדר ישיבות… כי החלטות עסקיות לא מקבלים כמו צרכן בסופר. אתה לא קונה קוטג’. אתה בונה מערכת שאמורה להחזיר השקעה – עם ריבית. וכשבונים מערכת עסקית, הטעות הכי יקרה? היא שקטה. היא יושבת מאחורי הקלעים, שואבת לך זמן וכסף, ואתה אפילו לא שם לב…

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט