האם כדאי להוציא את המכירות למיקור חוץ או לנהל אותן מבפנים?

לשחרר שליטה או לאבד שליטה? זו הדילמה של מיקור חוץ במכירות. יש סיבה שכל כך הרבה בעלי עסקים שמוציאים את המכירות למיקור חוץ מוצאים את עצמם בסופו של דבר מאוכזבים ומתוסכלים. והסיבה הזו יותר עמוקה ממה שחושבים.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

תאר לעצמך שאתה נכנס לשיחה עם לקוח פוטנציאלי, ותוך כמה דקות הוא בעצמו מתחיל להסביר לך למה הוא חייב את מה שאתה מציע.

בלי שתלחץ. בלי ש”תמכור” לו. בלי שתצא מהשיחה מותש.

בהתחלה זה מרגיש כמעט כמו קסם. אבל ברגע שאתה מנסה את זה בפועל אתה מבין שזו שיטה ברורה, צעד אחר צעד, שפשוט עובדת 👇🏼

(או: למה אם אתה לא יודע למכור, העסק שלך בכלל לא בידיים שלך)

דמיין לרגע שאתה קם בבוקר, מכין כוס קפה, ומתיישב בנחת במשרד. אתה פותח את תוכנת המיילים ומתמוגג לגלות שהמכירות בעסק שלך דופקות כמו שעון, בלי שאתה צריך להזיע על כל עסקה. נשמע חלום? אולי. אבל לפני שאתה רץ לחתום עם חברת מכירות חיצונית שתעשה את זה בשבילך, תעצור רגע.

רוב בעלי העסקים שמחפשים פתרונות חיצוניים למכירות עושים את זה מהסיבות הלא נכונות:
כי קשה להם למכור, כי הם לא מצליחים למכור, או כי הם פוחדים ממכירות, ולכן פשוט רוצים להוריד מעצמם כל אחריות לנושא.

וזו מלכודת מסוכנת. למה? כי כשאין לך את היכולת למכור בעצמך – העסק שלך למעשה לא בידיים שלך.

אז בוא נפרק את זה: למה לא כדאי להוציא את המכירות למיקור חוץ לפני שאתה יודע למכור בעצמך?

1. אתה הופך להיות תלוי במישהו אחר – וזה מסוכן

נניח שהחלטת ללכת על מיקור חוץ. מצאת חברה שנראית מקצועית, הם הביאו לך תוצאות יפות – והופה, אתה חושב שזה פתרון הקסם שלך. ואז יום אחד, הם מחליטים להעלות מחירים, או גרוע מזה – לא יכולים/רוצים לתת לך שירות.

ועכשיו מה?

  • אין לך שליטה על תהליך המכירות שלך.
  • אין לך איש מכירות פנימי (אתה או איש צוות) שיכול לקחת פיקוד.
  • אתה לא מבין עד הסוף איך זה עובד, כי אף פעם לא למדת בעצמך איך לסגור עסקאות.

במילים פשוטות? העסק שלך בידיים של מישהו אחר.

2. אם אתה לא יודע למכור, איך תוודא שאנשי המכירות שלך עובדים נכון?

תחשוב על זה לרגע.

נניח ששכרת עכשיו חברה חיצונית למכירות. אתה משלם להם על כל עסקה שהם סוגרים, אבל איך תדע אם הם עושים עבודה טובה? איך תדע אם הם לא מפספסים לקוחות? איך תדע לתקן ולדייק אותם כשאחוזי הסגירה צוללים?

אם אתה לא מבין את התהליך, אין לך שום דרך למדידה חוץ ממספרים יבשים. ומה אם היית יכול לסגור פי 2 יותר עסקאות, אבל לא ידעת את זה כי הם פשוט לא עושים את זה נכון?

כשאתה שולט במכירות בעצמך, אתה יודע בדיוק:

✔ מה עובד ומה לא
✔ איך להתמודד עם התנגדויות
✔ איך להגדיל את הרווח מכל עסקה
✔ איך לתת ללקוח חוויית שירות שמובילה אותו לסגור איתך ולא עם המתחרים

בלי זה? אתה פשוט משלם לאנשים שאתה לא יודע אם הם באמת מביאים לך את המקסימום.

3. אתה חייב לשלוט במכירות לפני שאתה מאציל סמכויות

עסקים מצליחים בנויים על בעלים שיודעים איך למכור בעצמם.

הסדר הנכון הוא כזה:
1. למד למכור בעצמך – תבין את הלקוחות, את השאלות שלהם, את החששות שלהם.
2. תבנה תהליך מכירה ברור – תדע מה עובד ומה לא, ותיצור שיטה שאחרים יכולים לשכפל.
3. תכשיר אנשים שימכרו עבורך – תדע לתת להם את הכלים, לעקוב אחרי הביצועים שלהם ולוודא שהם לא מפספסים לקוחות.
4. או לחלופין, בנקודה הזו – תוכל לשקול מיקור חוץ בצורה מושכלת.

אם תדלג על השלבים האלה ותעבור ישר לשלב 4 – אתה פשוט שם את המכירות שלך בידיים של מישהו אחר בלי להבין מה הוא עושה בכלל.

אז מתי בכל זאת אפשר לשקול מיקור חוץ?

יש שלב שבו אפשר להוציא חלק מהמכירות החוצה. מתי?
כשיש לך איש מכירות (אתה או איש צוות) או מחלקת מכירות שמביאה תוצאות טובות
כשאתה רוצה להרחיב את הפעילות, ולא להחליף את מה שכבר עובד

אם העסק שלך כבר מייצר מכירות טובות, אם יש לך תהליך ברור, אם אתה לא תלוי בשום ספק חיצוני – אז אפשר לשקול לחזק את זה עם חברת מכירות חיצונית.

אבל קודם? אתה צריך לדעת למכור בעצמך.

הסיכום? פשוט מאוד.

אם אתה לא שולט במכירות, אל תוציא אותן החוצה.
אם אתה לא יודע לסגור עסקאות, תלמד קודם איך לעשות את זה בעצמך.
ורק אחרי שהעסק עובד ויציב, תוכל לשקול תוספת של מיקור חוץ בצורה חכמה.

כי אם אתה לא יודע למכור, אתה לא באמת מנהל את העסק שלך – אתה פשוט מקווה שמישהו אחר יעשה את זה בשבילך.

איך לבנות צוות מכירות שסוגר עסקאות?

אם הבנת שאתה לא יכול לסמוך על מיקור חוץ לפני שאתה שולט במכירות בעצמך – מצוין. עכשיו השלב הבא הוא לדעת איך לבנות ולהכשיר צוות מכירות משלך בצורה שתביא לך תוצאות אמיתיות.

אנחנו עוזרים לבעלי עסקים ולצוותים שלהם:

ללמוד למכור בצורה נכונה ומדויקת – כך שתוכל להוביל את העסק שלך בלי להיות תלוי באף אחד.
להכשיר צוות מכירות חזק ואפקטיבי – כזה שיודע להביא לקוחות, לטפל בהתנגדויות ולסגור עסקאות בצורה מקצועית.
ליצור תהליך מכירות מובנה וברור – כדי שכל איש מכירות אצלך ידע בדיוק איך להביא תוצאות בלי שתצטרך להמציא את הגלגל כל פעם מחדש.

📌 רוצה להפוך את העסק שלך למכונה שמייצרת מכירות בלי תלות בגורמים חיצוניים?
מלא את השאלון כאן ונבדוק איך אפשר לעזור לך לבנות מחלקת מכירות שלא רק מוכרת אלא דוחפת את העסק שלך קדימה.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Bokeh of Lights Photography
אני פוגש לא מעט בעלי עסקים חכמים, חרוצים, עם מוצרים מעולים ולקוחות מרוצים. והדפוס חוזר על עצמו כמעט בכל שיחה. הם מציגים את המספרים. הם יודעים שהם יכולים יותר – אבל לא בטוחים מה בדיוק חסר. ואז אנחנו עושים ביחד חישוב פשוט. ושם, בשקט הזה שנוצר אחר כך, נופל האסימון…
Strato-cumulus Clouds
חושב שהבעיה שלך היא תזרים? תחשוב שוב. ברגע שתפסיק לשאול איך לעמוד בתשלומים ותתחיל לשאול את השאלות הנכונות, תוכל סוף סוף לבנות עסק רווחי באמת ואפילו להתחיל ליהנות מהחיים.
Close-up Photography of Body of Water
גם אם יש לך את המוצר או השירות הטובים בעולם, הרבה אנשים יישארו תקועים על הגדר ולא יזוזו, אפילו כשהפתרון המושלם נמצא ממש מול העיניים שלהם… אז איך תוכל לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלך באמת לראות את הערך שאתה מביא ולקנות ממך כאן ועכשיו?
Blue and Purple Cosmic Sky
יש דברים בעסק שאתה מרגיש אבל לא תמיד יודע להסביר. פתאום יש חודש טוב, ואז חודש פחות טוב. פעם יש תחושת רווח, פעם יש רק ריצות. זה קצת כמו לנהוג ברכב שלא ברור אם הדלק עומד להיגמר או שמד הדלק סתם תקוע. אתה מתקדם אבל בלי לדעת באמת כמה רחוק תגיע. מה שרוב בעלי העסקים לא יודעים זה שיש שאלה אחת פשוטה שקובעת אם העסק שלך עומד להמריא למרחקים או להישאר תקוע באיזו פנייה צדדית, מחכה לגרר…
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה רץ כל היום, עובר ממשימה למשימה, אולי מסמן וי על דברים מסוימים – אבל בסוף היום התחושה נשארת: “עבדתי כמו חמור, ולא באמת התקדמתי”. זה מתסכל. כי אתה לא מפחד מעבודה קשה, אתה פשוט רוצה לראות תוצאות. התקדמות אמיתית! הבעיה היא שלא תמיד ברור מה באמת מקדם אותך ומה סתם ממלא את היום ומייצר תחושת עומס בלי סיבה. בדיוק על זה נדבר בטיפ של היום. איך יוצאים מהמרוץ הזה, ומתחילים להשיג יותר. עם פחות מאמץ, אבל בהרבה יותר דיוק.
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה לא חייב עוד תקציב. אתה גם לא חייב להיות מקורי כל פעם מחדש. אבל יש משהו אחד שאם תחסיר אותו שום דבר אחר לא באמת יעבוד. מה זה? בוא נגיד שזה ההבדל בין עסק שאנשים זוכרים לעסק שאנשים מדפדפים הלאה. וזה גם יכול להיות ההבדל בין “מדי פעם מגיע איזה לקוח” לבין “אני סוגר עבודה חודשים קדימה”.
Strato-cumulus Clouds
“אם רק היה לי תקציב…” – כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה? יותר פעמים ממה ששמעתי “תבדוק אם זה מחובר לחשמל” כשמשהו לא עבד. בעלי עסקים בטוחים שאם רק היה להם תקציב הכול היה מסתדר. זה כמו לחשוב שאם רק היה לי מיקסר תעשייתי הייתי אופה קרואסונים ברמה של מאפייה בפריז. אבל האמת? זה לא עובד ככה. לפעמים אתה תקוע לא בגלל שאין לך כסף – אלא בגלל שאתה ממשיך לעשות דברים שלא באמת עוזרים. במאמר הזה אני לא הולך להעמיס עליך שיטות או טבלאות אקסל. יש פה רק טיפ אחד. פשוט וכזה שאפשר להתחיל ליישם כבר היום אפילו בלי תקציב בכלל.
Close-up Photography of Body of Water
אין מספיק סגירות? הלקוחות מבטיחים ש”יחזרו אליך”, ואתה מתחיל להאמין שזו פשוט תקופה חלשה? אבל מה אם הייתי אומר לך שזה לא השוק, לא התקופה, אלא משהו שאתם עושים? בטיפ של היום נסתכל על דוגמה אמיתית שבה במקום להמשיך “להיות עסוקים”, עצרנו לרגע, שמנו את האצבע על הבעיה האמיתית והעברנו את המכונה מהילוך סרק להילוך גבוה. התוצאה? עסקאות של מיליונים תוך חודש וחצי. אם גם אצלך יש תנועה בלי תוצאה, ״עבודה״ בלי תכלס – זה מאמר שאתה חייב לקרוא.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט