האם כדאי להוציא את המכירות למיקור חוץ או לנהל אותן מבפנים?

לשחרר שליטה או לאבד שליטה? זו הדילמה של מיקור חוץ במכירות. יש סיבה שכל כך הרבה בעלי עסקים שמוציאים את המכירות למיקור חוץ מוצאים את עצמם בסופו של דבר מאוכזבים ומתוסכלים. והסיבה הזו יותר עמוקה ממה שחושבים.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

(או: למה אם אתה לא יודע למכור, העסק שלך בכלל לא בידיים שלך)

דמיין לרגע שאתה קם בבוקר, מכין כוס קפה, ומתיישב בנחת במשרד. אתה פותח את תוכנת המיילים ומתמוגג לגלות שהמכירות בעסק שלך דופקות כמו שעון, בלי שאתה צריך להזיע על כל עסקה. נשמע חלום? אולי. אבל לפני שאתה רץ לחתום עם חברת מכירות חיצונית שתעשה את זה בשבילך, תעצור רגע.

רוב בעלי העסקים שמחפשים פתרונות חיצוניים למכירות עושים את זה מהסיבות הלא נכונות:
כי קשה להם למכור, כי הם לא מצליחים למכור, או כי הם פוחדים ממכירות, ולכן פשוט רוצים להוריד מעצמם כל אחריות לנושא.

וזו מלכודת מסוכנת. למה? כי כשאין לך את היכולת למכור בעצמך – העסק שלך למעשה לא בידיים שלך.

אז בוא נפרק את זה: למה לא כדאי להוציא את המכירות למיקור חוץ לפני שאתה יודע למכור בעצמך?

1. אתה הופך להיות תלוי במישהו אחר – וזה מסוכן

נניח שהחלטת ללכת על מיקור חוץ. מצאת חברה שנראית מקצועית, הם הביאו לך תוצאות יפות – והופה, אתה חושב שזה פתרון הקסם שלך. ואז יום אחד, הם מחליטים להעלות מחירים, או גרוע מזה – לא יכולים/רוצים לתת לך שירות.

ועכשיו מה?

  • אין לך שליטה על תהליך המכירות שלך.
  • אין לך איש מכירות פנימי (אתה או איש צוות) שיכול לקחת פיקוד.
  • אתה לא מבין עד הסוף איך זה עובד, כי אף פעם לא למדת בעצמך איך לסגור עסקאות.

במילים פשוטות? העסק שלך בידיים של מישהו אחר.

2. אם אתה לא יודע למכור, איך תוודא שאנשי המכירות שלך עובדים נכון?

תחשוב על זה לרגע.

נניח ששכרת עכשיו חברה חיצונית למכירות. אתה משלם להם על כל עסקה שהם סוגרים, אבל איך תדע אם הם עושים עבודה טובה? איך תדע אם הם לא מפספסים לקוחות? איך תדע לתקן ולדייק אותם כשאחוזי הסגירה צוללים?

אם אתה לא מבין את התהליך, אין לך שום דרך למדידה חוץ ממספרים יבשים. ומה אם היית יכול לסגור פי 2 יותר עסקאות, אבל לא ידעת את זה כי הם פשוט לא עושים את זה נכון?

כשאתה שולט במכירות בעצמך, אתה יודע בדיוק:

✔ מה עובד ומה לא
✔ איך להתמודד עם התנגדויות
✔ איך להגדיל את הרווח מכל עסקה
✔ איך לתת ללקוח חוויית שירות שמובילה אותו לסגור איתך ולא עם המתחרים

בלי זה? אתה פשוט משלם לאנשים שאתה לא יודע אם הם באמת מביאים לך את המקסימום.

3. אתה חייב לשלוט במכירות לפני שאתה מאציל סמכויות

עסקים מצליחים בנויים על בעלים שיודעים איך למכור בעצמם.

הסדר הנכון הוא כזה:
1. למד למכור בעצמך – תבין את הלקוחות, את השאלות שלהם, את החששות שלהם.
2. תבנה תהליך מכירה ברור – תדע מה עובד ומה לא, ותיצור שיטה שאחרים יכולים לשכפל.
3. תכשיר אנשים שימכרו עבורך – תדע לתת להם את הכלים, לעקוב אחרי הביצועים שלהם ולוודא שהם לא מפספסים לקוחות.
4. או לחלופין, בנקודה הזו – תוכל לשקול מיקור חוץ בצורה מושכלת.

אם תדלג על השלבים האלה ותעבור ישר לשלב 4 – אתה פשוט שם את המכירות שלך בידיים של מישהו אחר בלי להבין מה הוא עושה בכלל.

אז מתי בכל זאת אפשר לשקול מיקור חוץ?

יש שלב שבו אפשר להוציא חלק מהמכירות החוצה. מתי?
כשיש לך איש מכירות (אתה או איש צוות) או מחלקת מכירות שמביאה תוצאות טובות
כשאתה רוצה להרחיב את הפעילות, ולא להחליף את מה שכבר עובד

אם העסק שלך כבר מייצר מכירות טובות, אם יש לך תהליך ברור, אם אתה לא תלוי בשום ספק חיצוני – אז אפשר לשקול לחזק את זה עם חברת מכירות חיצונית.

אבל קודם? אתה צריך לדעת למכור בעצמך.

הסיכום? פשוט מאוד.

אם אתה לא שולט במכירות, אל תוציא אותן החוצה.
אם אתה לא יודע לסגור עסקאות, תלמד קודם איך לעשות את זה בעצמך.
ורק אחרי שהעסק עובד ויציב, תוכל לשקול תוספת של מיקור חוץ בצורה חכמה.

כי אם אתה לא יודע למכור, אתה לא באמת מנהל את העסק שלך – אתה פשוט מקווה שמישהו אחר יעשה את זה בשבילך.

איך לבנות צוות מכירות שסוגר עסקאות?

אם הבנת שאתה לא יכול לסמוך על מיקור חוץ לפני שאתה שולט במכירות בעצמך – מצוין. עכשיו השלב הבא הוא לדעת איך לבנות ולהכשיר צוות מכירות משלך בצורה שתביא לך תוצאות אמיתיות.

אנחנו עוזרים לבעלי עסקים ולצוותים שלהם:

ללמוד למכור בצורה נכונה ומדויקת – כך שתוכל להוביל את העסק שלך בלי להיות תלוי באף אחד.
להכשיר צוות מכירות חזק ואפקטיבי – כזה שיודע להביא לקוחות, לטפל בהתנגדויות ולסגור עסקאות בצורה מקצועית.
ליצור תהליך מכירות מובנה וברור – כדי שכל איש מכירות אצלך ידע בדיוק איך להביא תוצאות בלי שתצטרך להמציא את הגלגל כל פעם מחדש.

📌 רוצה להפוך את העסק שלך למכונה שמייצרת מכירות בלי תלות בגורמים חיצוניים?
מלא את השאלון כאן ונבדוק איך אפשר לעזור לך לבנות מחלקת מכירות שלא רק מוכרת אלא דוחפת את העסק שלך קדימה.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט