איך לחשוב כמו בעל עסק ולא כשכיר

חולם על פתיחת עסק עצמאי? או אולי כבר פתחת עסק אך מתקשה להתנתק מדפוסי החשיבה של עובד שכיר? המעבר מעובד שכיר לבעל עסק הוא הרבה יותר מאשר רק פתיחת תיק במס הכנסה וחיפוש לקוחות. זהו שינוי מהותי בתפיסת העולם ובדרך החשיבה.

לשיתוף: 
מדריך איך להעלות מחירים ולשפר את אחוזי הסגירה

רוצה למכור בלי לשכנע, לגבות בלי להתנצל, ולבנות הצעה שפשוט תמגנט אליך לקוחות כאילו אין מחר?

המדריך הזה הוא בשבילך 👇🏼

לאחרונה נפגשתי עם מטפל פיזיותרפיה בעל ניסיון של 24 שנים בתחום. 

לפני חמש שנים הוא החליט לצאת לדרך עצמאית, פתח קליניקה פרטית והחל לקבל מטופלים. אך מהר מאוד התברר שהמעבר מעובד שכיר לבעל עסק דורש הרבה יותר מאשר רק פתיחת עסק פיזי.

האתגר האמיתי טמון בשינוי תפיסתי ובשינוי הרגלים. 

בליווי עסקי, מעבר להנחיות והדרכה מעשית, מטרה חשובה נוספת היא לסייע לבעל העסק לפתח זהות של יזם מצליח ולפעול בהתאם לכך.

במקרה של המטפל, הוא המשיך לפעול מתוך הרגלי החשיבה של עובד בקופת חולים – מקום בו המערכת דואגת לשיווק והבאת הלקוחות. 

אך המחיר היה כבד: עבור אותה שעת טיפול, הוא הרוויח בקופת החולים רק שישית מהסכום שהיה יכול להרוויח כעצמאי עבור אותה שעה של עבודה.

כעצמאי יש  לו יותר חופש, סיפוק ויכולת לתת שירות טוב יותר כי הוא יכול לקבוע את משך הטיפול וכו׳ (בקופת החולים זה כמו סרט נע). אך עם זאת, עצמאי צריך לדאוג לעצמו ללקוחות ולטפל בהם לאורך כל הדרך. ואת השינוי התפיסתי הזה, הוא נכשל לעשות במשך 5 שנים.

בפגישת הייעוץ הראשונה, ערכנו תהליך חקירה מעמיק. המטפל זיהה את הפער בין המצב הנוכחי לבין חזונו האידיאלי – להיות עצמאי מצליח שיכול לאפשר לעצמו לקחת את המשפחה לחו״ל לחופשה עליה הוא חולם כבר 10 שנים. בינתיים הילד שהיה בן 14 הפך לבן 24…

מצב נוכחי

נכון להיום הוא משלב עבודה בקופת חולים עם עבודתו כעצמאי, אך נמצא רוב הזמן בקופת החולים. בזמן הנותר הוא עובד בעסק ומכניס יחד עם קופת החולים סה״כ-50% ממה שהיה יכול להכניס כעצמאי ללא בעיה.

בתהליך הליווי, סייעתי לו להעריך מחדש את סדרי העדיפויות שלו. הוא הבין שמה שנראה כ”עבודה קלה” בקופת החולים, למעשה מהווה עבודה מאוד קשה ועם תגמול נמוך משמעותית.

הצעד הבא היה הגדרת מדדים ברורים:

  • קביעת יעדי מכירות חודשיים
  • מעקב אחר מספר הטיפולים כעצמאי
  • הצבת מכסות שבועיות להשגת היעד החודשי

למרות שחלף רק שבוע, כבר ניכר שינוי משמעותי. המיקוד שלו עבר מקופת החולים לפיתוח העסק העצמאי, והתוצאות מתחילות להראות.

המפתחות להצלחה

1. קבלת החלטה מודעת והגדרת חזון ברור הם השלב הראשון בדרך להצלחה. כמו בדוגמה של המטפל, עליך לדעת בדיוק לאן אתה שואף להגיע ומה המשמעות של הצלחה עבורך.

2. הצבת יעדים מדידים וסדרי עדיפויות ברורים מאפשרת התקדמות בנתיב שנבחר. 

אנחנו ממשיכים ללוות את המטפל בתכנית “פריצה עסקית” והתוצאות יגיעו בהקדם.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה רץ כל היום, עובר ממשימה למשימה, אולי מסמן וי על דברים מסוימים – אבל בסוף היום התחושה נשארת: “עבדתי כמו חמור, ולא באמת התקדמתי”. זה מתסכל. כי אתה לא מפחד מעבודה קשה, אתה פשוט רוצה לראות תוצאות. התקדמות אמיתית! הבעיה היא שלא תמיד ברור מה באמת מקדם אותך ומה סתם ממלא את היום ומייצר תחושת עומס בלי סיבה. בדיוק על זה נדבר בטיפ של היום. איך יוצאים מהמרוץ הזה, ומתחילים להשיג יותר. עם פחות מאמץ, אבל בהרבה יותר דיוק.
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה לא חייב עוד תקציב. אתה גם לא חייב להיות מקורי כל פעם מחדש. אבל יש משהו אחד שאם תחסיר אותו שום דבר אחר לא באמת יעבוד. מה זה? בוא נגיד שזה ההבדל בין עסק שאנשים זוכרים לעסק שאנשים מדפדפים הלאה. וזה גם יכול להיות ההבדל בין “מדי פעם מגיע איזה לקוח” לבין “אני סוגר עבודה חודשים קדימה”.
Strato-cumulus Clouds
“אם רק היה לי תקציב…” – כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה? יותר פעמים ממה ששמעתי “תבדוק אם זה מחובר לחשמל” כשמשהו לא עבד. בעלי עסקים בטוחים שאם רק היה להם תקציב הכול היה מסתדר. זה כמו לחשוב שאם רק היה לי מיקסר תעשייתי הייתי אופה קרואסונים ברמה של מאפייה בפריז. אבל האמת? זה לא עובד ככה. לפעמים אתה תקוע לא בגלל שאין לך כסף – אלא בגלל שאתה ממשיך לעשות דברים שלא באמת עוזרים. במאמר הזה אני לא הולך להעמיס עליך שיטות או טבלאות אקסל. יש פה רק טיפ אחד. פשוט וכזה שאפשר להתחיל ליישם כבר היום אפילו בלי תקציב בכלל.
Close-up Photography of Body of Water
אין מספיק סגירות? הלקוחות מבטיחים ש”יחזרו אליך”, ואתה מתחיל להאמין שזו פשוט תקופה חלשה? אבל מה אם הייתי אומר לך שזה לא השוק, לא התקופה, אלא משהו שאתם עושים? בטיפ של היום נסתכל על דוגמה אמיתית שבה במקום להמשיך “להיות עסוקים”, עצרנו לרגע, שמנו את האצבע על הבעיה האמיתית והעברנו את המכונה מהילוך סרק להילוך גבוה. התוצאה? עסקאות של מיליונים תוך חודש וחצי. אם גם אצלך יש תנועה בלי תוצאה, ״עבודה״ בלי תכלס – זה מאמר שאתה חייב לקרוא.
Macro Photography of Water Waves
יש כאלה שמנהלים עסק. ויש כאלה שכל היום עם צינור המים ביד, רצים מכיבוי שריפה לכיבוי שריפה, בלי לשים לב שהם שורפים את עצמם בדרך. כי לפעמים, הפתרון המהיר עולה ביוקר. ממש ביוקר. המאמר הזה לא עוסק בטעות דרמטית או אסון. זה סיפור קטן, כמעט יומיומי. אבל כמו חול שחודר לנעל ונתקע שם, הדברים ״הקטנים״ האלה יכולים לשבש את כל התהליך…
Scenic View Of Mountain During Dawn
שחיקה. עומס. משימות בלי סוף. החלטות שצריך לקבל כל רגע. ומרוב עצים, כבר קשה לראות את היער. הכול דחוף, הכול בוער. אבל מתי בפעם האחרונה עצרת לרגע ושאלת את עצמך: לאן כל זה אמור להוביל אותי בכלל? בדיוק כאן נכנס המאמר הזה. הוא לא בא להוסיף לך עוד משימות לרשימה, אלא להפך: לעזור לך לעצור רגע את האוטומט, לקחת נשימה, ולמצוא מחדש את המצפן האישי שלך.
Sea of Clouds during Sunset
אתה שוב מוריד מחירים כדי לסגור עסקה? עוד הנחה, עוד ויתור, ובסוף אתה זה שמשלם את המחיר. האמת היא שהלקוחות לא באמת מחפשים את הזול ביותר. הם מחפשים את מה ששווה להם ואת מי שהם מתחברים אליו. אם אתה מוצא את עצמך מתפשר יותר מדי, סימן שלא הראית ללקוח למה הוא באמת צריך ספציפית אותך. רוצה לשנות את המצב? זה מה שצריך לקרות…

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט