למה לקוחות לא חוזרים אליך?

כשלקוח פוטנציאלי מביע עניין, נפתח “חלון הזדמנויות” קריטי שאסור להחמיץ. אז למה לקוחות נעלמים אחרי פגישה ראשונה? האם זה אתה? האם זה הם? ואולי יש כאן משהו בסיסי יותר בפעולה. רובנו מכירים את התסכול – פגישה מצוינת עם לקוח מבטיח, התלהבות הדדית, הצעת מחיר שנשלחה… ואז שקט. בדיוק ברגעים האלה נקבע גורל העסקה, וזה הזמן להבין מה באמת עומד מאחורי השקט הזה.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

הבעיה שלך היא לא ההכנסות אלא מה שאתה עושה איתן כדי לקבל עוד יותר הכנסות בחודש הבא.

לפני שאתה משקיע עוד שקל, בוא נבדוק מה באמת תוקע אותך.

אז איך מוצאים את צוואר הבקבוק שמונע מהעסק שלך לפרוץ קדימה עכשיו?

אחת הטעויות הנפוצות שבעלי עסקים עושים היא להמתין שלקוחות יחזרו אליהם אחרי שליחת הצעת מחיר או פגישה ראשונית. 

אם הוא מעוניין, הוא כבר יתקשר” – זו גישה שעולה לעסקים הרבה כסף והזדמנויות.

זה פשוט לא עובד…

כשבעל עסק שולח הצעת מחיר או נפגש עם לקוח פוטנציאלי, יש “חלון הזדמנויות” קריטי. זה הזמן שבו העניין של הלקוח בשיא – הוא חיפש פתרון, הקדיש זמן לפגישה, והביע התעניינות אמיתית.

בהמשך, ״החיים נכנסים״. אנשים עמוסים, יש הרבה ״רעש רקע״ ומשימות יומיומיות צפויות ובלתי צפויות שנופלות מכיוונים שונים ומשונים.

לפעמים אם לא תהיה מספיק ״רועש״ (כלומר נוכח בתקשורת שלך), ומספיק עקבי (כלומר תחזור על התקשורת שלך), הלקוחות הפוטנציאליים לא יזכרו שאתה קיים. או יזכרו רק במעומעם, ובהחלט לא יפעלו בנושא… וזה כבר הפסד כפול: גם שלך וגם שלהם.

למה לא חוזרים אליך?

הסיבות העיקריות לכך שלקוחות לא חוזרים:

חששות ושאלות:

  • אנשים חוששים לקבל החלטה בלי כל המידע, אבל לא בהכרח שואלים אותך או מספרים לך על זה ביוזמתם
  • הם נשארים עם ספקות לא פתורים
  • חסרות להם תשובות לשאלות חשובות

עומס יומיומי:

  • הם טובעים במשימות, הודעות, טלפונים ומיילים
  • דברים ״רועשים״ דוחקים דברים אחרים החוצה, גם את הדברים היותר חשובים 
  • קשה לעקוב אחרי כל ההתכתבויות והפניות
  • בלי תזכורות, העניין נשכח או שההתלהבות הראשונית דועכת

בעיות תקשורת:

  • הודעות נכנסות לספאם
  • מספרי טלפון לא מעודכנים
  • פרטי קשר שגויים

המתחרים יותר מהירים ונחושים ממך:

  • הלידים שלך ממשיכים לחפש אלטרנטיבות
  • מקבלים הצעות אטרקטיביות יותר
  • מתחרים שעושים מעקב אקטיבי “חוטפים” אותם

גורמים מנטליים לדחיית החלטות ומשימות

אם תסתכל מסביבך, אתה תראה שכשאין מספיק ״תחושת דחיפות״ (משום שאין גורם שדוחף לסגירה), לאנשים יש נטייה לדחות את ההחלטה (או הביצוע) שוב ושוב.

האמת העצובה היא שאנשים יעשו את זה גם אם לסגור כאן ועכשיו זה אובייקטיבית הדבר הכי חשוב בעולם. יש סיבות מנטליות שונות שגורמות לזה, אבל זה כבר נושא למאמר נפרד.

בשורה התחתונה, הלקוחות לא חוזרים כי לא גרמת להם לחזור אליך.

מניסיון בליווי מאות עסקים, ראיתי איך יצירת קשר יזומה יכולה להכפיל, לשלש ולרבע מכירות. 

למה זה עובד?

  • לקוחות מעריכים את תשומת הלב והמעקב
  • אתה תופס אותם כשהעניין עדיין טרי
  • אתה מונע מהם “לרדת מזה” או לעבור למתחרה
  • אתה יכול לענות על שאלות ולהסיר חששות בזמן אמת

הסוד הוא פחות ב״מילים הנכונות״, אלא בעקביות

איך לעשות את זה נכון:

  • מערכת מעקב שיטתית: צור מערכת מעקב מסודרת אחר פניות והצעות
  • תזכורות אוטומטיות ואישיות: קבע לוח זמנים ליצירת קשר – רצוי להכניס חזרה אוטומטית תוך דקות מרגע הפנייה, ולחזור אישית עוד באותו היום (למידע נוסף: מהירות היא המפתח להמרת לידים)
  • מענה מהיר לשאלות
  • שמירה על קשר רציף
  • תיעוד כל התקשורות: תעד את השיחה והמשך במעקב לפי הצורך
  • הצעת ערך ברורה (Value Proposition)

איך גורמים ללקוח להבין שאתה בדיוק מה שהוא צריך

הצעת ערך ברורה היא הסבר פשוט וממוקד על:

  • מה הלקוח מקבל מהשירות/מוצר שלך
  • איך זה פותר את הבעיה שלו
  • למה כדאי לו לבחור דווקא בך
  • מה היתרונות המדויקים שהוא יקבל

למשל, במקום ״הפתרון שלנו מייעל תהליכים ומגביר פרודוקטיביות״ => ״מערכת האוטומציה שלנו חוסכת לך 4 שעות בשבוע בהכנת דוחות. במקום להכין דוחות ידנית, המערכת מפיקה אותם אוטומטית במספר קליקים ומשחררת לך זמן יקר. בניגוד לפתרונות אחרים, הכל מתממשק ישירות למערכות הקיימות שלך ומגובה בצוות תמיכה זמין.״

אל תפחד “להציק” – תתחיל לדאוג ללקוחות שלך

אל תחשוש “להציק”. רוב הלקוחות מעריכים שירות אכפתי ומקצועי שבאמת תואם את הצרכים שלהם. ההבדל בין עסק מצליח לעסק מקרטע קשור מאוד למידת היוזמה והמעקב.

יוזמה ומעקב = אכפתיות

זכור: תפקידך כבעל העסק או איש המכירות הוא לעזור ללקוח לקבל את מה שהוא צריך

אם אתה רואה את החשיבות ביישום העקרונות האלה בעסק שלך, אך נתקל בקשיים (פנימיים או חיצוניים), ענה על השאלון הבא וקבע איתי פגישה להתייעצות.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Galaxy Space
כולם מדברים על “להביא עוד לקוחות”. אחלה, נשמע טוב. לקוחות זה החמצן של העסק. אבל מה אם אני אגיד לך שרוב בעלי העסקים לא מתארים לעצמם לאן הם רצים, או כמה זה הולך לעלות להם בזמן, בכסף ובעצבים אם הם לא עושים את זה נכון? זה כמו להתחיל לנסות להוריד סרט של שעתיים כשהטלפון שלך כבר על 99% אחסון מלא. לכן לפני שאתה מוציא שקל נוסף או מגביר את המאמץ בכיוון מסוים, כדאי שתבין איפה באמת העסק שלך נתקע, ואיך יוצאים מזה בלי לקרוס.
Bokeh of Lights Photography
אני פוגש לא מעט בעלי עסקים חכמים, חרוצים, עם מוצרים מעולים ולקוחות מרוצים. והדפוס חוזר על עצמו כמעט בכל שיחה. הם מציגים את המספרים. הם יודעים שהם יכולים יותר – אבל לא בטוחים מה בדיוק חסר. ואז אנחנו עושים ביחד חישוב פשוט. ושם, בשקט הזה שנוצר אחר כך, נופל האסימון…
Strato-cumulus Clouds
חושב שהבעיה שלך היא תזרים? תחשוב שוב. ברגע שתפסיק לשאול איך לעמוד בתשלומים ותתחיל לשאול את השאלות הנכונות, תוכל סוף סוף לבנות עסק רווחי באמת ואפילו להתחיל ליהנות מהחיים.
Close-up Photography of Body of Water
גם אם יש לך את המוצר או השירות הטובים בעולם, הרבה אנשים יישארו תקועים על הגדר ולא יזוזו, אפילו כשהפתרון המושלם נמצא ממש מול העיניים שלהם… אז איך תוכל לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלך באמת לראות את הערך שאתה מביא ולקנות ממך כאן ועכשיו?
Blue and Purple Cosmic Sky
יש דברים בעסק שאתה מרגיש אבל לא תמיד יודע להסביר. פתאום יש חודש טוב, ואז חודש פחות טוב. פעם יש תחושת רווח, פעם יש רק ריצות. זה קצת כמו לנהוג ברכב שלא ברור אם הדלק עומד להיגמר או שמד הדלק סתם תקוע. אתה מתקדם אבל בלי לדעת באמת כמה רחוק תגיע. מה שרוב בעלי העסקים לא יודעים זה שיש שאלה אחת פשוטה שקובעת אם העסק שלך עומד להמריא למרחקים או להישאר תקוע באיזו פנייה צדדית, מחכה לגרר…
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה רץ כל היום, עובר ממשימה למשימה, אולי מסמן וי על דברים מסוימים – אבל בסוף היום התחושה נשארת: “עבדתי כמו חמור, ולא באמת התקדמתי”. זה מתסכל. כי אתה לא מפחד מעבודה קשה, אתה פשוט רוצה לראות תוצאות. התקדמות אמיתית! הבעיה היא שלא תמיד ברור מה באמת מקדם אותך ומה סתם ממלא את היום ומייצר תחושת עומס בלי סיבה. בדיוק על זה נדבר בטיפ של היום. איך יוצאים מהמרוץ הזה, ומתחילים להשיג יותר. עם פחות מאמץ, אבל בהרבה יותר דיוק.
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה לא חייב עוד תקציב. אתה גם לא חייב להיות מקורי כל פעם מחדש. אבל יש משהו אחד שאם תחסיר אותו שום דבר אחר לא באמת יעבוד. מה זה? בוא נגיד שזה ההבדל בין עסק שאנשים זוכרים לעסק שאנשים מדפדפים הלאה. וזה גם יכול להיות ההבדל בין “מדי פעם מגיע איזה לקוח” לבין “אני סוגר עבודה חודשים קדימה”.
Strato-cumulus Clouds
“אם רק היה לי תקציב…” – כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה? יותר פעמים ממה ששמעתי “תבדוק אם זה מחובר לחשמל” כשמשהו לא עבד. בעלי עסקים בטוחים שאם רק היה להם תקציב הכול היה מסתדר. זה כמו לחשוב שאם רק היה לי מיקסר תעשייתי הייתי אופה קרואסונים ברמה של מאפייה בפריז. אבל האמת? זה לא עובד ככה. לפעמים אתה תקוע לא בגלל שאין לך כסף – אלא בגלל שאתה ממשיך לעשות דברים שלא באמת עוזרים. במאמר הזה אני לא הולך להעמיס עליך שיטות או טבלאות אקסל. יש פה רק טיפ אחד. פשוט וכזה שאפשר להתחיל ליישם כבר היום אפילו בלי תקציב בכלל.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט