למה לקוחות לא חוזרים אליך?

כשלקוח פוטנציאלי מביע עניין, נפתח “חלון הזדמנויות” קריטי שאסור להחמיץ. אז למה לקוחות נעלמים אחרי פגישה ראשונה? האם זה אתה? האם זה הם? ואולי יש כאן משהו בסיסי יותר בפעולה. רובנו מכירים את התסכול – פגישה מצוינת עם לקוח מבטיח, התלהבות הדדית, הצעת מחיר שנשלחה… ואז שקט. בדיוק ברגעים האלה נקבע גורל העסקה, וזה הזמן להבין מה באמת עומד מאחורי השקט הזה.

לשיתוף: 

אחת הטעויות הנפוצות שבעלי עסקים עושים היא להמתין שלקוחות יחזרו אליהם אחרי שליחת הצעת מחיר או פגישה ראשונית. 

אם הוא מעוניין, הוא כבר יתקשר” – זו גישה שעולה לעסקים הרבה כסף והזדמנויות.

זה פשוט לא עובד…

כשבעל עסק שולח הצעת מחיר או נפגש עם לקוח פוטנציאלי, יש “חלון הזדמנויות” קריטי. זה הזמן שבו העניין של הלקוח בשיא – הוא חיפש פתרון, הקדיש זמן לפגישה, והביע התעניינות אמיתית.

בהמשך, ״החיים נכנסים״. אנשים עמוסים, יש הרבה ״רעש רקע״ ומשימות יומיומיות צפויות ובלתי צפויות שנופלות מכיוונים שונים ומשונים.

לפעמים אם לא תהיה מספיק ״רועש״ (כלומר נוכח בתקשורת שלך), ומספיק עקבי (כלומר תחזור על התקשורת שלך), הלקוחות הפוטנציאליים לא יזכרו שאתה קיים. או יזכרו רק במעומעם, ובהחלט לא יפעלו בנושא… וזה כבר הפסד כפול: גם שלך וגם שלהם.

למה לא חוזרים אליך?

הסיבות העיקריות לכך שלקוחות לא חוזרים:

חששות ושאלות:

  • אנשים חוששים לקבל החלטה בלי כל המידע, אבל לא בהכרח שואלים אותך או מספרים לך על זה ביוזמתם
  • הם נשארים עם ספקות לא פתורים
  • חסרות להם תשובות לשאלות חשובות

עומס יומיומי:

  • הם טובעים במשימות, הודעות, טלפונים ומיילים
  • דברים ״רועשים״ דוחקים דברים אחרים החוצה, גם את הדברים היותר חשובים 
  • קשה לעקוב אחרי כל ההתכתבויות והפניות
  • בלי תזכורות, העניין נשכח או שההתלהבות הראשונית דועכת

בעיות תקשורת:

  • הודעות נכנסות לספאם
  • מספרי טלפון לא מעודכנים
  • פרטי קשר שגויים

המתחרים יותר מהירים ונחושים ממך:

  • הלידים שלך ממשיכים לחפש אלטרנטיבות
  • מקבלים הצעות אטרקטיביות יותר
  • מתחרים שעושים מעקב אקטיבי “חוטפים” אותם

גורמים מנטליים לדחיית החלטות ומשימות

אם תסתכל מסביבך, אתה תראה שכשאין מספיק ״תחושת דחיפות״ (משום שאין גורם שדוחף לסגירה), לאנשים יש נטייה לדחות את ההחלטה (או הביצוע) שוב ושוב.

האמת העצובה היא שאנשים יעשו את זה גם אם לסגור כאן ועכשיו זה אובייקטיבית הדבר הכי חשוב בעולם. יש סיבות מנטליות שונות שגורמות לזה, אבל זה כבר נושא למאמר נפרד.

בשורה התחתונה, הלקוחות לא חוזרים כי לא גרמת להם לחזור אליך.

מניסיון בליווי מאות עסקים, ראיתי איך יצירת קשר יזומה יכולה להכפיל, לשלש ולרבע מכירות. 

למה זה עובד?

  • לקוחות מעריכים את תשומת הלב והמעקב
  • אתה תופס אותם כשהעניין עדיין טרי
  • אתה מונע מהם “לרדת מזה” או לעבור למתחרה
  • אתה יכול לענות על שאלות ולהסיר חששות בזמן אמת

הסוד הוא פחות ב״מילים הנכונות״, אלא בעקביות

איך לעשות את זה נכון:

  • מערכת מעקב שיטתית: צור מערכת מעקב מסודרת אחר פניות והצעות
  • תזכורות אוטומטיות ואישיות: קבע לוח זמנים ליצירת קשר – רצוי להכניס חזרה אוטומטית תוך דקות מרגע הפנייה, ולחזור אישית עוד באותו היום (למידע נוסף: מהירות היא המפתח להמרת לידים)
  • מענה מהיר לשאלות
  • שמירה על קשר רציף
  • תיעוד כל התקשורות: תעד את השיחה והמשך במעקב לפי הצורך
  • הצעת ערך ברורה (Value Proposition)

איך גורמים ללקוח להבין שאתה בדיוק מה שהוא צריך

הצעת ערך ברורה היא הסבר פשוט וממוקד על:

  • מה הלקוח מקבל מהשירות/מוצר שלך
  • איך זה פותר את הבעיה שלו
  • למה כדאי לו לבחור דווקא בך
  • מה היתרונות המדויקים שהוא יקבל

למשל, במקום ״הפתרון שלנו מייעל תהליכים ומגביר פרודוקטיביות״ => ״מערכת האוטומציה שלנו חוסכת לך 4 שעות בשבוע בהכנת דוחות. במקום להכין דוחות ידנית, המערכת מפיקה אותם אוטומטית במספר קליקים ומשחררת לך זמן יקר. בניגוד לפתרונות אחרים, הכל מתממשק ישירות למערכות הקיימות שלך ומגובה בצוות תמיכה זמין.״

אל תפחד “להציק” – תתחיל לדאוג ללקוחות שלך

אל תחשוש “להציק”. רוב הלקוחות מעריכים שירות אכפתי ומקצועי שבאמת תואם את הצרכים שלהם. ההבדל בין עסק מצליח לעסק מקרטע קשור מאוד למידת היוזמה והמעקב.

יוזמה ומעקב = אכפתיות

זכור: תפקידך כבעל העסק או איש המכירות הוא לעזור ללקוח לקבל את מה שהוא צריך

אם אתה רואה את החשיבות ביישום העקרונות האלה בעסק שלך, אך נתקל בקשיים (פנימיים או חיצוניים), ענה על השאלון הבא וקבע איתי פגישה להתייעצות.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

A silhouette of a person riding a horse on the beach at sunset, creating a serene and dynamic scene.
לפעמים די בהחלטה אחת נחושה כדי להפוך חלום למציאות, גם כשנדמה שהנסיבות אינן מאפשרות זאת. סיפור אישי על טיול סוסים מלמד אותנו שיעור חשוב על תכנון, התמדה והצבת גבולות – המרכיבים שהופכים רעיון לתוצאה, בין אם מדובר בבית או בעסק, ברגעים משפחתיים או הצלחה העסקית. האם יש פרויקטים שאתה חולם לעשות, אך לעתים קרובות דוחה שוב ושוב בגלל “דברים דחופים”? איך בכל זאת מצליחים להוציא לפועל את מה שבאמת חשוב?
Close-up Photography of Body of Water
כשעסק מצליח מתחיל להתדרדר, קל להרגיש כאילו כוח מסתורי מפעיל לחץ בלתי פוסק. זהו סיפורו של בעל עסק שראה את הכנסותיו צונחות מ-5 מיליון ש”ח ל-3 מיליון ש”ח בשנה, ומצא את עצמו במאבק יומיומי מול בנקים, ספקים ולקוחות. אך מה שנראה תחילה כמצב חסר מוצא, התגלה כהזדמנות ללמוד שיעור חשוב על ניהול עסקי: לפעמים הפתרון נמצא בדיוק במקום שממנו מנסים לברוח. מאמר זה חושף את הדרך שבה הצליח בעל העסק לצאת מהמשבר ולחזור למסלול הצמיחה, ומספק תובנות מפתח לכל מי שמתמודד עם אתגרים דומים בעולם העסקי.
Body of Water Photography
מתלבט לגבי החלטות עסקיות קריטיות? לפני שצוללים לפתרון הבעיות – יש משהו בסיסי שחייבים לוודא קודם. סיפור קצר מהחיים על מפגש עם לקוח שהיה שקוע עמוק בבלבול סוער של החלטות גורליות, עד שהתברר שהוא הזניח את אחת הפעולות הבסיסיות ביותר!
Body of Water
מתח בין בכירים בארגון יכול להוביל למשברים מורכבים. אבל יש דרך מוכחת לטפל במצב לפני שהעניינים יוצאים משליטה… בתור בעל עסק, איך מתמודדים כשמנהל בכיר כועס? מה עושים כשנוצר משבר אמון? סיפור אמיתי על מקרה שקרה ללקוח שלי, ואת השיטה המדויקת שלימדתי אותו ושעזרה לו לפתור את המשבר בהצלחה.
Brown Mountain Under Cloudy Sky
“אני רק מנהלת החשבונות. מה שבעל הבית עושה עם הכסף שלו… זה כבר עניינו”. מילים תמימות שמסתירות מאחוריהן בעיה תזרימית מסוכנת. כשחסר יותר ויותר כסף בחשבון הבנק ללא קשר למחזור העסקי, וכשאף אחד לא לוקח אחריות – מישהו חייב לפקוח את העיניים. מה קרה כשמנהלת חשבונות חדשה הצטרפה לחברה אותה אנחנו מלווים, וקיבלה מאיתנו הכשרה ממוקדת? איך זכתה לכינוי “סטאלין” אחרי שהחזירה את השליטה להוצאות והפכה את המערכת על פיה? סיפור על ההבדל בין מנהל חשבונות פסיבי לאקטיבי.
A Red and Blue Color Gradient
בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.
Green-leafed Plant
יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט