איך בנינו עבור בית תוכנה מכונת שיווק אוטומטית

נשמע כמו חלום? גלה איך הפכנו את זה למציאות.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

דניאל, אחד מלקוחות הייעוץ שלנו ובעלים של בית תוכנה, קיבל יום אחד בקשה בלתי צפויה:

“האם תוכל לעזור ולראות איך לשפר קצת התוכנה שאחד המורים שלנו בנה לתיאום שעות הוראה פרטנית?”

על הקו, הייתה אחראית מרכז העצמה בבית הספר במרכז הארץ…

מי היה מאמין שזה יכול להיות כל כך מסובך?

משרד החינוך יצא לפני מספר שנים ברפורמה שבליבה רעיון חכם: בואו ננצל שעות נוכחות פנויות של מורים כדי לתת שעות הוראה פרטניות עם יחס אישי לתלמידים.

דבר אחד מרכזי חמק מעיני המתכננים, והוא איך לתאם שעות הוראה פרטניות בין מאסה של מאות תלמידים, לבין צוות של כעשרות מורים?!

ובכן, בית התוכנה ניגש לעבודה והביא לתוצאה המדהימה הבאה:

  • לפני השימוש בתוכנה, בית הספר היה מגיע למקסימום של 30 שעות הוראה פרטניות שסופקו לתלמידים.

  • באותו בית ספר, עם שימוש בתוכנה הגיעו להישג מרשים של 300 שעות הוראה פרטניות בשבוע – פי 10!

כעת, עם מוצר כל כך מוצלח, נקראנו לטפל בבעיה חדשה: יש מוצר מעולה, אך איך גורמים לכל המנהלים לרצות את התוכנה, לרכוש אותה ולהטמיע אותה על מנת לעזור לכמה שיותר תלמידים?

מוצר שמוכר את עצמו

כאן אנחנו נכנסנו לתמונה, ובנינו מכונת שיווק אסטרטגית שגורמת לבתי ספר לפנות מיוזמתם אל בית התוכנה ולהתעניין במוצר, במקום שבית התוכנה ירדוף בעצמו אחרי לקוחות פוטנציאליים. במובן מסוים בית התוכנה קיבל “איש מכירות מושלם” – מערכת הפועלת באופן אוטומטי, מייצרת פניות איכותיות וחוסכת משאבים יקרים של צוות השיווק והמכירות.

השגנו זאת באמצעות השלבים הבאים:

  1. מיפוי קהל היעד המדויק: הגדרנו את הפרופיל של מנהל בית הספר האידיאלי שירצה את התוכנה. לטובת העניין ראיינו מספר מנהלי בתי ספר בעזרת שיטת שיווק מתקדמת וסקרים ממוקדים. מתוך 5,500 בתי ספר בארץ, התמקדנו באסטרטגיית חדירה לשוק מול 423 בתי ספרים בלבד בשלב הראשון.

  2. הרכבת המסר המדויק הנכון: על סמך הראיונות שביצענו, הרכבנו ספר שישמש כ״מגנט לידים״. הספר עצמו מציג את הבעיה והפתרון, ומלמד דברים שעוזרים לפורר ולהמיס את כל התנגדויות המכירה הידועות לנו. למעשה יצרנו את מדריך המכירות האולטמטיבי המשמש כאיש מכירות מדרגה ראשונה.

  3. בחירת ערוצי הפצה אופטימליים: מאחר והקהל הוא מדוייק מספיק ומהווה קבוצה של פחות מ-500 איש, ערוץ התקשורת הראשוני הוא באמצעות מכתבים של דואר ישראל. המכתב מעורר רצון וסקרנות. כל הנוסחים כתובים מראש על ידי קופירייטר מקצועי, כך שאין צורך בהתעסקות נוספת – הכול מוכן ומדויק.

  4. קידום הדרגתי מהתעניינות לרכישה: המתעניינים מורידים את המדריך הדיגיטלי ונכנסים למערכת תקשורת אוטומטית שמספקת תוכן רלוונטי בתדירות גבוהה.

  5. מעבר משלב ההתעניינות לשלב הפעולה: מי שהצלחנו לעניין, ״מרים את ידו״ ומבקש הדגמה של 30 דקות בעזרת מנגנון פשוט ונגיש 24 שעות ביממה.

  6. אסטרטגיית שימור ארוכת טווח: לאחר רכישת המנוי השנתי לבית הספר, הלקוחות הללו נכנסים לתוכנית שימור לקוחות. כך השקעה בהתחלה מתורגמת להכנסה שנתית שוטפת משנה לשנה.

כל המכונה השיווקית הזו, מתופעלת על ידי אדם אחד במספר שעות בודדות בכל שבוע. עד כה, כבר החלה זרימה של מתעניינים, שתורגמו לשיחות הדגמה ורכישות.

מכונת השיווק עובדת עבורך – גם כשאתה ישן

נשמע לך כמו שיטת שיווק מעניינת? רוצה גם אתה מכונת שיווק אפקטיבית שעובדת בתור ״איש מכירות מושלם״ גם כשאתה ישן? צור קשר ונשמח לבדוק איך נוכל לעזור לך להשיג את זה.

ודרך אגב, אם יש לך ילדים בבית ספר שיש בו שעות הוראה פרטניות, ועדיין לא משתמשים בפתרון המדהים הזה של דניאל, הנה הקישור להורדת המדריך בחינם.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט