האם אתה עובד על הדבר הנכון?

איך להימנע מלהשקיע את האנרגיה שלך במקומות הלא נכונים, ולהתחיל להתמקד במה שבאמת יביא את ההתקדמות שאתה מחפש בעסק שלך?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

העבודה קשה, אבל איפה התוצאות?

אני בטוח שאתה מתאמץ ועובד קשה יום-יום. אבל מה לעשות שלפעמים נראה שכל המאמץ הזה לא מוביל לשינוי המיוחל? ​​זה יכול להיות מתסכל ומעיק, במיוחד כשאתה רואה שההשקעה לא מחזירה את עצמה.​

כואב לראות איך הזמן והמשאבים (שאפשר היה להשקיע במשפחה, בחברים, בעצמך), מתבזבזים ונעלמים. 

אין לי ספק שחשוב לך לקדם את העסק שלך. אך האם אתה עובד על הדבר הנכון?

לעבוד על מה שחשוב ולא לבזבז זמן על השאר

כאן נכנס הנושא של ​חשיבות העבודה על הדבר הנכון.

​לפעמים הבעיה היא לא כמה קשה אתה עובד, אלא על מה אתה עובד.

דוגמאות:

בעל עסק שמשקיע זמן רב בפעילות שיווקית לא ממוקדת
בעל עסק בילה שעות רבות על פרסומים ברשתות חברתיות, מתוך אמונה שזה מה שיגדיל לו את ההכנסות. למרות ההשקעה הרבה, הוא לא ראה תוצאות. כשנכנס יועץ עסקי לתמונה, הוא גילה שהבעיה היא לא במספר הפוסטים, אלא בעובדה שהקהל שהוא מנסה לפנות אליו אינו נכון. לאחר מיקוד מאמצי השיווק לקהל יעד מדויק יותר, ההכנסות מתחילות לעלות.

יזם טכנולוגי שלא מתמקד במוצר הנכון
יזם בתחום הטכנולוגיה פיתח פיצ’ר חדש למוצר שהוא חשב שהלקוחות יאהבו, והקדיש לו חודשים של עבודה. בסופו של דבר, כשהפיצ’ר הושק, הלקוחות התעלמו וזה לא הוביל לרכישות. הבעיה היתה שהוא לא בילה מספיק זמן בבדיקה של הצרכים האמיתיים של הלקוחות לפני הפיתוח. כשהוא התחיל להשקיע במחקר משתמשים, הוא הבין אילו תכונות באמת יעזרו למשתמשי הקצה – ומאז פיתוח המוצר הרבה יותר יעיל.

בחן תוצאות בפועל

בחן נתונים והישגים קודמים – זה נשמע מאוד אנליטי, אבל זהו בעצם אחד הכלים הפשוטים והאפקטיביים ביותר שיכולים לעזור לך להבין מה באמת עובד בעסק שלך ומה סתם מבזבז לך זמן.

הכוונה היא לבחון את התוצאות בפועל. למשל, אילו פעילויות הביאו את ההכנסות הגבוהות ביותר? מי היו הלקוחות שהפכו ללקוחות נאמנים ומה גרם להם לבחור בך? מה היו ערוצי השיווק שהביאו הכי הרבה פניות איכותיות? אם אין לך את התשובות לשאלות האלו, אתה עובד “על עיוור”.

כשדברים לא הולכים חלק, ולמרות המאמצים, לא באמת משתפרים, פירושו של דבר שיש משהו שמתפספס. ​חשוב לזהות מה, ולא להתפזר ולשקוע במשימות אחרות.

​הזמן עובר וההזדמנויות חולפות

מהניסיון שלי, רוב העסקים שנמצאים בקשיים, כמעט ללא יוצא מן הכלל, לא עובדים על הדבר הנכון.

לעתים קרובות, אנשים מתפזרים עם תשומת הלב, האנרגיה והמשאבים על בעיות והזדמנויות שהן:

  • פחות קריטיות, או 
  • הסחות דעת מוחלטות

בהחלט חבל להמשיך ולבזבז זמן ומשאבים על דברים שלא עובדים. כל יום שעובר הוא הזדמנות שנעלמת. 

לכן עכשיו הזמן לפעול ולמצוא מהו הדבר הנכון, שקריטי שתעבוד עליו – לאתר אותו במדויק, ולקבל את הכלים לטפל בו מהשורש. אנחנו מתמחים בזיהוי מדויק של הסיבות לתקיעות בעסק שלך ומציעים פתרונות ממוקדים להניע את העסק קדימה. מלא עכשיו את שאלון הניתוח העסקי ושריין זמן לקבלת תוצאות הניתוח.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט