כך בונים קמפיין שיווקי שעובד

איך לבנות קמפיין שיווקי שמדבר ישירות ללקוחות שלך ומביא לתוצאות תוך זמן קצר? הטיפים הבאים יכולים לשפר באופן דרמטי את ההמרות שלך, תוך חיסכון משמעותי בזמן ומשאבים.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

קמפיין שמדבר ישירות ללקוח

דמיין לעצמך קמפיין שמדבר ישירות ללקוחות שלך, פוגע בדיוק באתגרים הכואבים, ומוביל אותם לפעולה במהירות. 

השבוע הצלחנו ליישם את זה בדיוק עבור אחד מלקוחותינו. התוצאות לא איחרו להגיע, והקמפיין כבר מראה סימנים חיוביים תוך 24 שעות בלבד.

השלבים הקריטיים לבניית קמפיין מנצח

השלמנו תכנון של קמפיין שיווק חכם עבור אחד מלקוחותינו והוא עלה לאוויר בשיתוף פעולה עם חברת BMF360, שמבצעת ומתפעלת את כל הקשור בתוצרים הדרושים ותפעול הקמפיין עצמו.

הלקוח – חברה שעוסקת באיתור מוצרים לייבוא בסין ומטפלת בכל התהליך של איתור היצרנים, ניהול הייצור, וניהול הייבוא של המוצרים עד לבית הלקוח.

מסר שפוגע בדיוק

הצלחה של קמפיין שיווק מורכבת מהבנה מדויקת של לקוח מוגדר ורצוי (קהל), דיוק במסרים (מסר), ושימוש נכון בערוצי התקשורת כדי להעביר את המסרים לקהל כך שיתקבלו בצורה נכונה ושתחזור תגובה (מדיה).

הנה דוגמה לגורם הצלחה של קמפיין כזה:

בתחילת הדרך כאשר בעל העסק שמקבל מאיתנו ייעוץ נשאל מי הקהל – התשובה הייתה ״מי שרוצה לייבא מוצרים מסין״.

זו הגדרה כוללת מדי עבור קהל, מאחר ואם מישהו רוצה לייבא 2 יחידות של מוצר מסוים, או לחלופין, עוסק בייבוא בכמויות גדולות, יש להם צרכים שונים לגמרי. 

ולכן, הגדרת הקהל צריכה להיות מדויקת יותר. למשל, עסקים קטנים ובינוניים המעוניינים לייבא כמויות מסוימות של מוצרים מסין. 

כך ניתן לנסח מסרים שמדברים באופן ישיר לצרכים המיוחדים של הקהל הזה. (לדוגמה, המסר יכול להתמקד בפתרון בעיות לוגיסטיות, הבנה של רגולציה בינלאומית, וייעול תהליך השינוע.)

למעשה, קו חשיבה זה הוא אחד מהכשלים הנפוצים ביותר בתכנון קמפיינים שיווקיים. כאשר אינך מגדיר את הלקוח בצורה מדויקת, המסר הופך להיות כללי מדי ואינו מצליח לגעת בנקודות הכואבות או בצרכים האמיתיים של קהל היעד. 

התוצאה היא קמפיין שלא מצליח ליצור תגובה משמעותית

לעומת זאת, כאשר יש הגדרה מדויקת של הקהל, ניתן ליצור מסרים ממוקדים שמדברים ישירות על הבעיות, האתגרים או השאיפות של אותו קהל, מה שמוביל לסיכוי גבוה יותר לקבלת תגובה וליצירת אינטראקציה.

החשש הנפוץ של “אני לא יודע להגדיר במדויק מי הלקוח כי אני לא יודע מי יגיב למודעה” הוא בדיוק מה שמוביל לקמפיינים פחות יעילים – במקום לנסות לפנות לכולם, יש צורך לפנות בדיוק למי שזקוק למוצר או לשירות שלך.

תהליך מדויק – תוצאות מהירות

השינוי המהותי בגישה הוא: אתה קודם כל מגדיר בדיוק גדול מאוד, ועם פירוט רב מאוד, את הלקוח האידיאלי שהיית רוצה שיגיע.

ככל שהדיוק יהיה גדול יותר, כך המודעות יהיו מדויקות יותר, ויביאו לסינון הקהל שעובר דרך המודעה אל הצעדים הבאים שלו.

במקרה של בעל העסק שמקבל מאיתנו ייעוץ – לאחר ניתוח אסטרטגי הכולל אנליזה פיננסית של לקוחות איכותיים מהעבר וגם לקוחות פחות איכותיים מהעבר, דרשנו דיוק של הגדרת הלקוח, כולל היקפים בהם הוא עובד, וכמה פעמים הוא מזמין בשנה, וכמה רווח יש מעסקה כזו, ומה המאפיינים שלה וכו’ וכו’.

הדיוק היה כה גבוה, שמהרגע שהקמפיין עלה לאוויר, נכנסו תוך 24 שעות 5 פניות שמתוכן 1 מאוד רלוונטית, עוד אחת שצריך כעת לבחון אותה, ועוד 3 שלא מתאימים לשירות.

הקמפיין בנוי מצעדים מדויקים. כל צעד מכוון לפעולה אחת בלבד שמקדמת את הלקוח במסלול.

כלומר, יש כאן שליטה מוחלטת בהתקדמות הלקוח.

מתוך 100 אנשים, נניח ש-3%-5% מוכנים לקנות ולהיכנס לעסקה עכשיו. ומה עם כל השאר? כעת אפשר לנתב אותם לסדרת פעולות נוספות, ש”יחממו” אותם לקראת הרכישה, בצורה שאינה גוזלת זמן של איש המכירות.

מאחר ומחזור מכירות ממוצע הוא כחודש וחצי מהיכרות ועד לסגירת העסקה, כעת איש המכירות יכול להתמקד במי שצריך, תוך כדי כך שקמפיין נוסף של קידום ושיווק מכין לו עוד הזדמנויות לעתיד.

הקמפיין משתמש בסקרים על ידי הבאת הלקוח להשיב על מספר שאלות בצורה חכמה.

ניתוח מהיר של השאלות יכול לפסול לקוח שאינו מתאים ובכך לחסוך זמן יקר מאוד לאיש המכירות.

מצד שני, אלה שניתוח התשובות שלהם מראה ששירותי החברה יכולים לעזור להם, עוברים לטיפול אישי ופעיל של צוות המכירות.

בשלב זה, ממשיכים לנטר את התקדמות הקמפיין ולבצע אופטימיזציה שוטפת על מנת לשפר את ביצועיו בהתאם.

מה איתך?

אם גם אתה היית רוצה למקד את מאמצי השיווק בעסק ולמקסם המרות, זה הזמן לפעול! מלא את השאלון הקצר שלנו, ותוכל לקבל פגישת ייעוץ חינם בה ננתח את העסק שלך ונבנה תוכנית פעולה אסטרטגית ממוקדת תוצאות.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט