כך בונים קמפיין שיווקי שעובד

איך לבנות קמפיין שיווקי שמדבר ישירות ללקוחות שלך ומביא לתוצאות תוך זמן קצר? הטיפים הבאים יכולים לשפר באופן דרמטי את ההמרות שלך, תוך חיסכון משמעותי בזמן ומשאבים.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

קמפיין שמדבר ישירות ללקוח

דמיין לעצמך קמפיין שמדבר ישירות ללקוחות שלך, פוגע בדיוק באתגרים הכואבים, ומוביל אותם לפעולה במהירות. 

השבוע הצלחנו ליישם את זה בדיוק עבור אחד מלקוחותינו. התוצאות לא איחרו להגיע, והקמפיין כבר מראה סימנים חיוביים תוך 24 שעות בלבד.

השלבים הקריטיים לבניית קמפיין מנצח

השלמנו תכנון של קמפיין שיווק חכם עבור אחד מלקוחותינו והוא עלה לאוויר בשיתוף פעולה עם חברת BMF360, שמבצעת ומתפעלת את כל הקשור בתוצרים הדרושים ותפעול הקמפיין עצמו.

הלקוח – חברה שעוסקת באיתור מוצרים לייבוא בסין ומטפלת בכל התהליך של איתור היצרנים, ניהול הייצור, וניהול הייבוא של המוצרים עד לבית הלקוח.

מסר שפוגע בדיוק

הצלחה של קמפיין שיווק מורכבת מהבנה מדויקת של לקוח מוגדר ורצוי (קהל), דיוק במסרים (מסר), ושימוש נכון בערוצי התקשורת כדי להעביר את המסרים לקהל כך שיתקבלו בצורה נכונה ושתחזור תגובה (מדיה).

הנה דוגמה לגורם הצלחה של קמפיין כזה:

בתחילת הדרך כאשר בעל העסק שמקבל מאיתנו ייעוץ נשאל מי הקהל – התשובה הייתה ״מי שרוצה לייבא מוצרים מסין״.

זו הגדרה כוללת מדי עבור קהל, מאחר ואם מישהו רוצה לייבא 2 יחידות של מוצר מסוים, או לחלופין, עוסק בייבוא בכמויות גדולות, יש להם צרכים שונים לגמרי. 

ולכן, הגדרת הקהל צריכה להיות מדויקת יותר. למשל, עסקים קטנים ובינוניים המעוניינים לייבא כמויות מסוימות של מוצרים מסין. 

כך ניתן לנסח מסרים שמדברים באופן ישיר לצרכים המיוחדים של הקהל הזה. (לדוגמה, המסר יכול להתמקד בפתרון בעיות לוגיסטיות, הבנה של רגולציה בינלאומית, וייעול תהליך השינוע.)

למעשה, קו חשיבה זה הוא אחד מהכשלים הנפוצים ביותר בתכנון קמפיינים שיווקיים. כאשר אינך מגדיר את הלקוח בצורה מדויקת, המסר הופך להיות כללי מדי ואינו מצליח לגעת בנקודות הכואבות או בצרכים האמיתיים של קהל היעד. 

התוצאה היא קמפיין שלא מצליח ליצור תגובה משמעותית

לעומת זאת, כאשר יש הגדרה מדויקת של הקהל, ניתן ליצור מסרים ממוקדים שמדברים ישירות על הבעיות, האתגרים או השאיפות של אותו קהל, מה שמוביל לסיכוי גבוה יותר לקבלת תגובה וליצירת אינטראקציה.

החשש הנפוץ של “אני לא יודע להגדיר במדויק מי הלקוח כי אני לא יודע מי יגיב למודעה” הוא בדיוק מה שמוביל לקמפיינים פחות יעילים – במקום לנסות לפנות לכולם, יש צורך לפנות בדיוק למי שזקוק למוצר או לשירות שלך.

תהליך מדויק – תוצאות מהירות

השינוי המהותי בגישה הוא: אתה קודם כל מגדיר בדיוק גדול מאוד, ועם פירוט רב מאוד, את הלקוח האידיאלי שהיית רוצה שיגיע.

ככל שהדיוק יהיה גדול יותר, כך המודעות יהיו מדויקות יותר, ויביאו לסינון הקהל שעובר דרך המודעה אל הצעדים הבאים שלו.

במקרה של בעל העסק שמקבל מאיתנו ייעוץ – לאחר ניתוח אסטרטגי הכולל אנליזה פיננסית של לקוחות איכותיים מהעבר וגם לקוחות פחות איכותיים מהעבר, דרשנו דיוק של הגדרת הלקוח, כולל היקפים בהם הוא עובד, וכמה פעמים הוא מזמין בשנה, וכמה רווח יש מעסקה כזו, ומה המאפיינים שלה וכו’ וכו’.

הדיוק היה כה גבוה, שמהרגע שהקמפיין עלה לאוויר, נכנסו תוך 24 שעות 5 פניות שמתוכן 1 מאוד רלוונטית, עוד אחת שצריך כעת לבחון אותה, ועוד 3 שלא מתאימים לשירות.

הקמפיין בנוי מצעדים מדויקים. כל צעד מכוון לפעולה אחת בלבד שמקדמת את הלקוח במסלול.

כלומר, יש כאן שליטה מוחלטת בהתקדמות הלקוח.

מתוך 100 אנשים, נניח ש-3%-5% מוכנים לקנות ולהיכנס לעסקה עכשיו. ומה עם כל השאר? כעת אפשר לנתב אותם לסדרת פעולות נוספות, ש”יחממו” אותם לקראת הרכישה, בצורה שאינה גוזלת זמן של איש המכירות.

מאחר ומחזור מכירות ממוצע הוא כחודש וחצי מהיכרות ועד לסגירת העסקה, כעת איש המכירות יכול להתמקד במי שצריך, תוך כדי כך שקמפיין נוסף של קידום ושיווק מכין לו עוד הזדמנויות לעתיד.

הקמפיין משתמש בסקרים על ידי הבאת הלקוח להשיב על מספר שאלות בצורה חכמה.

ניתוח מהיר של השאלות יכול לפסול לקוח שאינו מתאים ובכך לחסוך זמן יקר מאוד לאיש המכירות.

מצד שני, אלה שניתוח התשובות שלהם מראה ששירותי החברה יכולים לעזור להם, עוברים לטיפול אישי ופעיל של צוות המכירות.

בשלב זה, ממשיכים לנטר את התקדמות הקמפיין ולבצע אופטימיזציה שוטפת על מנת לשפר את ביצועיו בהתאם.

מה איתך?

אם גם אתה היית רוצה למקד את מאמצי השיווק בעסק ולמקסם המרות, זה הזמן לפעול! מלא את השאלון הקצר שלנו, ותוכל לקבל פגישת ייעוץ חינם בה ננתח את העסק שלך ונבנה תוכנית פעולה אסטרטגית ממוקדת תוצאות.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט