תפוקה, זמן ואושר

קרה לך שהשקעת את כל היום בעבודה, התעסקת בלי הפסקה, ובסוף היום עצרת ותהית – ״לאן הלך כל הזמן? מתוך כל המשימות הפתוחות האלה מה באמת הספקתי? איפה ההתקדמות?״ ובמקום לחוש סיפוק, מצאת את עצמך מרגיש רק יותר ויותר משועמם, עצבני, אולי אפילו מיואש? סביר להניח שיש נקודה אחת שמונעת ממך להתקדם באמת, והיא קשורה לעניין הבא…

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

הבעיה שלך היא לא ההכנסות אלא מה שאתה עושה איתן כדי לקבל עוד יותר הכנסות בחודש הבא.

לפני שאתה משקיע עוד שקל, בוא נבדוק מה באמת תוקע אותך.

אז איך מוצאים את צוואר הבקבוק שמונע מהעסק שלך לפרוץ קדימה עכשיו?

כדי שפעולה תזכה למשמעות אמיתית, היא חייבת למצוא את דרכה לסיום.

למשל, כתיבת הודעת דואר אלקטרוני מתחילה ביצירת הודעת דואר ריקה, והיא ממשיכה (דרך הגדרת הנמענים, שורת הנושא וגוף ההודעה) ומסתיימת (בלחיצה על לחצן “שלח”).

שיחת מכירה מתחילה כאשר איש המכירות פונה ללקוח או הלקוח פונה לאיש המכירות, ממשיכה במהלך שיחה אחת, או מספר שיחות או מפגשים, ומסתיימת, בתקווה שהיא מסתיימת עם התוצאה הרצויה של חוזה חתום, ואמצעי תשלום שהתקבל.

פרויקטים הם למעשה רצף של משימות, שכל אחת מהן מתחילה ונמשכת עד שהיא מסתיימת או עד שמחליטים שהיא הסתיימה.

כל יום מתחיל כשמתעוררים (בדרך כלל בבוקר), נמשך דרך הפעילויות השונות כמו עבודה, זמן משפחה, בילויים, ספורט ותחביבים. והיום מסתיים בכיבוי אורות. אם סדר היום שלך לא נראה כפי שהיית רוצה – המשך לקרוא.

מילון רב מילים מגדיר את המילה ״תפוקה״ כסך הכמות הכלכלית של ייצור.

בצורה מעשית ומדויקת יותר, ובהנחה שהמשימות שבוצעו הן בעלות ערך, אפשר לומר ש:

תפוקה היא כמות המשימות בעלות הערך שבוצעו והושלמו. 

בטח הבחנת באנשים, שמספרים על מספר רב של משימות שהתחילו אותן או שעסקו בהן, אך מבלי לציין בכלל אם המשימות בוצעו והושלמו!

איש המכירות שאומר “מכרתי המון היום!” עלול להתכוון לכך שהוא נפגש עם הרבה לקוחות פוטנציאלים, נסע להרבה מקומות והתאמץ. אך כמה עסקאות הוא באמת סגר? מה התפוקה האמתית שלו לאותו יום (כמות המשימות שאכן הושלמו)?

תפוקה גם מעלה את המוטיבציה ויוצרת נקודת מבט אופטימית יותר על החיים ומאפשרת להבחין ביותר פתרונות לבעיות.

תוכל לראות שאדם שמבצע ומשלים משימות רבות בעלות ערך, יהיה עם מוטיבציה גבוהה יותר.

תן לאדם יום שלם מבלי לעשות דבר כלשהו שהוא בעל ערך, ותגלה שהוא ישתעמם, ויהפוך פחות ופחות שמח ועם פחות ופחות אנרגיה חיובית.

לכן כדי להיות יעיל (ומרוצה בסוף היום) צריך לדחוף ולארגן לכיוון של סגירת משימות רבות ככל האפשר.

אך לא כל משימה בעלת ערך כמו משימה אחרת. לכן, דחוף לכיוון משימות שיקדמו אותך למטרות שברצונך להשיג. וגם עשה זאת במהירות הולכת וגוברת ודייקנות שהולכת ומשתפרת בשיטתיות. זוהי מהותו של ניהול הספקים גבוהים וניהול זמן יעיל. זוהי מהותו של הבסיס לאושר.

ככל שתסגור יותר משימות בעלות ערך ותעשה זאת מהר יותר, כך יהיה לך זמן רב יותר, תזכה לעלייה באנרגיות, גישה חיובית וחיזוק הביטחון העצמי. מה לדעתך יקרה ליחסים שלך עם הסובבים אותך במצב כזה?

ההשפעה הנרחבת של הנושא הזה היא אחת הסיבות לכך שאנחנו מציעים לבעלי עסקים למלא את שאלון ניתוח היעילות העסקית. כך אפשר לקבל את ניתוח התוצאות ולקחת החלטות מושכלות יותר. אלה בתורן מובילות לשיפור התפוקה וניהול הזמן. 

התוצאה? מספיקים יותר בפחות זמן, רמת “הרעש וההמולה” מסביב יורדת, והחיים הופכים לחוויה משמחת יותר!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Galaxy Space
כולם מדברים על “להביא עוד לקוחות”. אחלה, נשמע טוב. לקוחות זה החמצן של העסק. אבל מה אם אני אגיד לך שרוב בעלי העסקים לא מתארים לעצמם לאן הם רצים, או כמה זה הולך לעלות להם בזמן, בכסף ובעצבים אם הם לא עושים את זה נכון? זה כמו להתחיל לנסות להוריד סרט של שעתיים כשהטלפון שלך כבר על 99% אחסון מלא. לכן לפני שאתה מוציא שקל נוסף או מגביר את המאמץ בכיוון מסוים, כדאי שתבין איפה באמת העסק שלך נתקע, ואיך יוצאים מזה בלי לקרוס.
Bokeh of Lights Photography
אני פוגש לא מעט בעלי עסקים חכמים, חרוצים, עם מוצרים מעולים ולקוחות מרוצים. והדפוס חוזר על עצמו כמעט בכל שיחה. הם מציגים את המספרים. הם יודעים שהם יכולים יותר – אבל לא בטוחים מה בדיוק חסר. ואז אנחנו עושים ביחד חישוב פשוט. ושם, בשקט הזה שנוצר אחר כך, נופל האסימון…
Strato-cumulus Clouds
חושב שהבעיה שלך היא תזרים? תחשוב שוב. ברגע שתפסיק לשאול איך לעמוד בתשלומים ותתחיל לשאול את השאלות הנכונות, תוכל סוף סוף לבנות עסק רווחי באמת ואפילו להתחיל ליהנות מהחיים.
Close-up Photography of Body of Water
גם אם יש לך את המוצר או השירות הטובים בעולם, הרבה אנשים יישארו תקועים על הגדר ולא יזוזו, אפילו כשהפתרון המושלם נמצא ממש מול העיניים שלהם… אז איך תוכל לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלך באמת לראות את הערך שאתה מביא ולקנות ממך כאן ועכשיו?
Blue and Purple Cosmic Sky
יש דברים בעסק שאתה מרגיש אבל לא תמיד יודע להסביר. פתאום יש חודש טוב, ואז חודש פחות טוב. פעם יש תחושת רווח, פעם יש רק ריצות. זה קצת כמו לנהוג ברכב שלא ברור אם הדלק עומד להיגמר או שמד הדלק סתם תקוע. אתה מתקדם אבל בלי לדעת באמת כמה רחוק תגיע. מה שרוב בעלי העסקים לא יודעים זה שיש שאלה אחת פשוטה שקובעת אם העסק שלך עומד להמריא למרחקים או להישאר תקוע באיזו פנייה צדדית, מחכה לגרר…
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה רץ כל היום, עובר ממשימה למשימה, אולי מסמן וי על דברים מסוימים – אבל בסוף היום התחושה נשארת: “עבדתי כמו חמור, ולא באמת התקדמתי”. זה מתסכל. כי אתה לא מפחד מעבודה קשה, אתה פשוט רוצה לראות תוצאות. התקדמות אמיתית! הבעיה היא שלא תמיד ברור מה באמת מקדם אותך ומה סתם ממלא את היום ומייצר תחושת עומס בלי סיבה. בדיוק על זה נדבר בטיפ של היום. איך יוצאים מהמרוץ הזה, ומתחילים להשיג יותר. עם פחות מאמץ, אבל בהרבה יותר דיוק.
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה לא חייב עוד תקציב. אתה גם לא חייב להיות מקורי כל פעם מחדש. אבל יש משהו אחד שאם תחסיר אותו שום דבר אחר לא באמת יעבוד. מה זה? בוא נגיד שזה ההבדל בין עסק שאנשים זוכרים לעסק שאנשים מדפדפים הלאה. וזה גם יכול להיות ההבדל בין “מדי פעם מגיע איזה לקוח” לבין “אני סוגר עבודה חודשים קדימה”.
Strato-cumulus Clouds
“אם רק היה לי תקציב…” – כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה? יותר פעמים ממה ששמעתי “תבדוק אם זה מחובר לחשמל” כשמשהו לא עבד. בעלי עסקים בטוחים שאם רק היה להם תקציב הכול היה מסתדר. זה כמו לחשוב שאם רק היה לי מיקסר תעשייתי הייתי אופה קרואסונים ברמה של מאפייה בפריז. אבל האמת? זה לא עובד ככה. לפעמים אתה תקוע לא בגלל שאין לך כסף – אלא בגלל שאתה ממשיך לעשות דברים שלא באמת עוזרים. במאמר הזה אני לא הולך להעמיס עליך שיטות או טבלאות אקסל. יש פה רק טיפ אחד. פשוט וכזה שאפשר להתחיל ליישם כבר היום אפילו בלי תקציב בכלל.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט