תפוקה, זמן ואושר

קרה לך שהשקעת את כל היום בעבודה, התעסקת בלי הפסקה, ובסוף היום עצרת ותהית – ״לאן הלך כל הזמן? מתוך כל המשימות הפתוחות האלה מה באמת הספקתי? איפה ההתקדמות?״ ובמקום לחוש סיפוק, מצאת את עצמך מרגיש רק יותר ויותר משועמם, עצבני, אולי אפילו מיואש? סביר להניח שיש נקודה אחת שמונעת ממך להתקדם באמת, והיא קשורה לעניין הבא…

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

כדי שפעולה תזכה למשמעות אמיתית, היא חייבת למצוא את דרכה לסיום.

למשל, כתיבת הודעת דואר אלקטרוני מתחילה ביצירת הודעת דואר ריקה, והיא ממשיכה (דרך הגדרת הנמענים, שורת הנושא וגוף ההודעה) ומסתיימת (בלחיצה על לחצן “שלח”).

שיחת מכירה מתחילה כאשר איש המכירות פונה ללקוח או הלקוח פונה לאיש המכירות, ממשיכה במהלך שיחה אחת, או מספר שיחות או מפגשים, ומסתיימת, בתקווה שהיא מסתיימת עם התוצאה הרצויה של חוזה חתום, ואמצעי תשלום שהתקבל.

פרויקטים הם למעשה רצף של משימות, שכל אחת מהן מתחילה ונמשכת עד שהיא מסתיימת או עד שמחליטים שהיא הסתיימה.

כל יום מתחיל כשמתעוררים (בדרך כלל בבוקר), נמשך דרך הפעילויות השונות כמו עבודה, זמן משפחה, בילויים, ספורט ותחביבים. והיום מסתיים בכיבוי אורות. אם סדר היום שלך לא נראה כפי שהיית רוצה – המשך לקרוא.

מילון רב מילים מגדיר את המילה ״תפוקה״ כסך הכמות הכלכלית של ייצור.

בצורה מעשית ומדויקת יותר, ובהנחה שהמשימות שבוצעו הן בעלות ערך, אפשר לומר ש:

תפוקה היא כמות המשימות בעלות הערך שבוצעו והושלמו. 

בטח הבחנת באנשים, שמספרים על מספר רב של משימות שהתחילו אותן או שעסקו בהן, אך מבלי לציין בכלל אם המשימות בוצעו והושלמו!

איש המכירות שאומר “מכרתי המון היום!” עלול להתכוון לכך שהוא נפגש עם הרבה לקוחות פוטנציאלים, נסע להרבה מקומות והתאמץ. אך כמה עסקאות הוא באמת סגר? מה התפוקה האמתית שלו לאותו יום (כמות המשימות שאכן הושלמו)?

תפוקה גם מעלה את המוטיבציה ויוצרת נקודת מבט אופטימית יותר על החיים ומאפשרת להבחין ביותר פתרונות לבעיות.

תוכל לראות שאדם שמבצע ומשלים משימות רבות בעלות ערך, יהיה עם מוטיבציה גבוהה יותר.

תן לאדם יום שלם מבלי לעשות דבר כלשהו שהוא בעל ערך, ותגלה שהוא ישתעמם, ויהפוך פחות ופחות שמח ועם פחות ופחות אנרגיה חיובית.

לכן כדי להיות יעיל (ומרוצה בסוף היום) צריך לדחוף ולארגן לכיוון של סגירת משימות רבות ככל האפשר.

אך לא כל משימה בעלת ערך כמו משימה אחרת. לכן, דחוף לכיוון משימות שיקדמו אותך למטרות שברצונך להשיג. וגם עשה זאת במהירות הולכת וגוברת ודייקנות שהולכת ומשתפרת בשיטתיות. זוהי מהותו של ניהול הספקים גבוהים וניהול זמן יעיל. זוהי מהותו של הבסיס לאושר.

ככל שתסגור יותר משימות בעלות ערך ותעשה זאת מהר יותר, כך יהיה לך זמן רב יותר, תזכה לעלייה באנרגיות, גישה חיובית וחיזוק הביטחון העצמי. מה לדעתך יקרה ליחסים שלך עם הסובבים אותך במצב כזה?

ההשפעה הנרחבת של הנושא הזה היא אחת הסיבות לכך שאנחנו מציעים לבעלי עסקים למלא את שאלון ניתוח היעילות העסקית. כך אפשר לקבל את ניתוח התוצאות ולקחת החלטות מושכלות יותר. אלה בתורן מובילות לשיפור התפוקה וניהול הזמן. 

התוצאה? מספיקים יותר בפחות זמן, רמת “הרעש וההמולה” מסביב יורדת, והחיים הופכים לחוויה משמחת יותר!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט