איך אתה מנהל את הזמן שלך כשיש כל כך הרבה הפרעות מסביב?

מהי עוצמה אמיתית? זה לא רק עניין של כוח או התמדה – זו היכולת להישאר על המסלול הנכון, גם כשהכול סביבך מושך אותך הצידה. דמיין את עצמך כמנהל, מוקף בהפרעות בלתי פוסקות, כל הודעה ודפיקה בדלת גוררים אותך לעוד ועוד מטלות, ולוקחים ממך את המיקוד במשימות החשובות באמת… איך אפשר לצפות שתשיג את המטרות שלך? ומה קורה כשאתה לא רק מתמודד עם ההפרעות, אלא גם לוקח על עצמך משימות של העובדים שלך? אתה מוותר על תפקידך כמנהל ועל המסלול שלך, ובדיוק שם מתחילות הבעיות.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

מהי עוצמה אמיתית?

עוצמה קשורה ישירות ליכולת שלך להתמיד במסלול שנבחר על ידך ולהגשים את המטרות שהצבת לעצמך.

מנהל שמנסה להתרכז בעבודתו ובכל כמה דקות נכנס אליו מישהו עם “אני רק שאלה…” או שמתקבלות הודעות דואר אלקטרוני או שיחות טלפון בלתי פוסקות, מוצא את עצמו תחת מתקפה של הפרעות והסחות דעת.

כשהעוצמה מתפצלת

גם אם המנהל הזה חרוץ ומחויב לעבודה, העוצמה שלו מתפצלת בין שני ערוצים: הראשון, שמוקדש לשמירה על קידום המשימות החשובות, והשני שמופנה לטיפול בהפרעות שמונעות ממנו להתקדם. יום עבודה כזה מסתיים בתחושת עומס ותשישות, ומה הפלא שקשה להשיג מטרות בתנאים כאלה?

המצב מחמיר כאשר המנהל לא רק מטפל בהפרעות, אלא גם לוקח על עצמו את המשימות של העובדים שלו, מנסה לחשוב במקומם ולעזור להם בביצוע מטלות שהם מתקשים בהן. בכך, הוא למעשה מוותר על תפקידו האמיתי כמנהל, ומוותר על מסלול הפעולה שלו עצמו.

הדבר דומה לאיש מכירות שנאבק לשמור על תהליך המכירה שלו. הוא מתמודד עם סירובים, התנגדויות ולחץ להורדת מחירים מצידם של לקוחות. כל לקוח מנסה למשוך את איש המכירות לכיוון שלו, והשאלה היא איך שומרים על המסלול למרות כל הניסיונות הללו.

אל תיתן להפרעות להכתיב לך את הדרך

יש אנשים שיאמרו לך: “ככה זה בחיים” או “זה חלק מהעבודה“. האמת היא, שאנשים כאלה פשוט לא מבינים את הדרך הנכונה להתמודד עם מצבים כאלה. חסר להם הידע הנכון, ולכן הם מנסים להצדיק את המצב הקיים במקום למצוא פתרונות. אם היה להם הידע הנכון, הם היו מספקים פתרונות.

המסקנה היא פשוטה: הפסק להקשיב למי שמרפה את ידיך!

הדרך לשמור על יציבות: הכשרה וידע מהסוג הנכון

אם אתה מרגיש חוסר ביטחון ביכולתך לשמור על יציבות במסלול שבחרת, סביר להניח שחסר לך ידע מסוים. ידע כזה יכול לכלול את הדרכים לביצוע פעולה מסוימת או להשגת תוצאה רצויה בזמן המתאים. הכשרה מתאימה עם הידע הנכון תגביר את היכולת והנכונות שלך להישאר יציב ולהתקדם במלוא העוצמה עד להשגת המטרות.

עם הידע הנכון תוכל לקבל יותר משימות שהושלמו בהצלחה, וכך להשיג יותר זמן, יותר כסף, שיפור במערכות יחסים והשגת מטרות משמעותיות.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט