איך אתה מנהל את הזמן שלך כשיש כל כך הרבה הפרעות מסביב?

מהי עוצמה אמיתית? זה לא רק עניין של כוח או התמדה – זו היכולת להישאר על המסלול הנכון, גם כשהכול סביבך מושך אותך הצידה. דמיין את עצמך כמנהל, מוקף בהפרעות בלתי פוסקות, כל הודעה ודפיקה בדלת גוררים אותך לעוד ועוד מטלות, ולוקחים ממך את המיקוד במשימות החשובות באמת… איך אפשר לצפות שתשיג את המטרות שלך? ומה קורה כשאתה לא רק מתמודד עם ההפרעות, אלא גם לוקח על עצמך משימות של העובדים שלך? אתה מוותר על תפקידך כמנהל ועל המסלול שלך, ובדיוק שם מתחילות הבעיות.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

מהי עוצמה אמיתית?

עוצמה קשורה ישירות ליכולת שלך להתמיד במסלול שנבחר על ידך ולהגשים את המטרות שהצבת לעצמך.

מנהל שמנסה להתרכז בעבודתו ובכל כמה דקות נכנס אליו מישהו עם “אני רק שאלה…” או שמתקבלות הודעות דואר אלקטרוני או שיחות טלפון בלתי פוסקות, מוצא את עצמו תחת מתקפה של הפרעות והסחות דעת.

כשהעוצמה מתפצלת

גם אם המנהל הזה חרוץ ומחויב לעבודה, העוצמה שלו מתפצלת בין שני ערוצים: הראשון, שמוקדש לשמירה על קידום המשימות החשובות, והשני שמופנה לטיפול בהפרעות שמונעות ממנו להתקדם. יום עבודה כזה מסתיים בתחושת עומס ותשישות, ומה הפלא שקשה להשיג מטרות בתנאים כאלה?

המצב מחמיר כאשר המנהל לא רק מטפל בהפרעות, אלא גם לוקח על עצמו את המשימות של העובדים שלו, מנסה לחשוב במקומם ולעזור להם בביצוע מטלות שהם מתקשים בהן. בכך, הוא למעשה מוותר על תפקידו האמיתי כמנהל, ומוותר על מסלול הפעולה שלו עצמו.

הדבר דומה לאיש מכירות שנאבק לשמור על תהליך המכירה שלו. הוא מתמודד עם סירובים, התנגדויות ולחץ להורדת מחירים מצידם של לקוחות. כל לקוח מנסה למשוך את איש המכירות לכיוון שלו, והשאלה היא איך שומרים על המסלול למרות כל הניסיונות הללו.

אל תיתן להפרעות להכתיב לך את הדרך

יש אנשים שיאמרו לך: “ככה זה בחיים” או “זה חלק מהעבודה“. האמת היא, שאנשים כאלה פשוט לא מבינים את הדרך הנכונה להתמודד עם מצבים כאלה. חסר להם הידע הנכון, ולכן הם מנסים להצדיק את המצב הקיים במקום למצוא פתרונות. אם היה להם הידע הנכון, הם היו מספקים פתרונות.

המסקנה היא פשוטה: הפסק להקשיב למי שמרפה את ידיך!

הדרך לשמור על יציבות: הכשרה וידע מהסוג הנכון

אם אתה מרגיש חוסר ביטחון ביכולתך לשמור על יציבות במסלול שבחרת, סביר להניח שחסר לך ידע מסוים. ידע כזה יכול לכלול את הדרכים לביצוע פעולה מסוימת או להשגת תוצאה רצויה בזמן המתאים. הכשרה מתאימה עם הידע הנכון תגביר את היכולת והנכונות שלך להישאר יציב ולהתקדם במלוא העוצמה עד להשגת המטרות.

עם הידע הנכון תוכל לקבל יותר משימות שהושלמו בהצלחה, וכך להשיג יותר זמן, יותר כסף, שיפור במערכות יחסים והשגת מטרות משמעותיות.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט