עקרונות יסוד לסגירה של יותר עסקאות בפחות זמן

כשהמוצר שלך מוצג כפתרון מדויק לבעיה שמעסיקה את הלקוח הפוטנציאלי היום, אתה כבר לא סתם מוכר מוצר – אתה מציע לו חבל הצלה, ובזמן שהוא באמת צריך אותו.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

הבעיה שלך היא לא ההכנסות אלא מה שאתה עושה איתן כדי לקבל עוד יותר הכנסות בחודש הבא.

לפני שאתה משקיע עוד שקל, בוא נבדוק מה באמת תוקע אותך.

אז איך מוצאים את צוואר הבקבוק שמונע מהעסק שלך לפרוץ קדימה עכשיו?

כדי למכור יותר, המוצר שלך ללא ספק חייב להיות טוב, אבל זה לא מספיק. השאלה האמיתית היא איך אתה מציג אותו ללקוח.

אם אתה לא מציג את המוצר או השירות כפתרון לבעיה בוערת שיש לו – אתה מבזבז זמן יקר.

זה בעצם מראה לנו שיש 2 דברים חשובים לשים לב אליהם:

א) שהמוצר שלך אכן מספיק טוב כדי לפתור את הבעיה.

ב) שהאדם שמולך אכן מוטרד מאוד מהבעיה הזו, ושהיא דחופה לפתרון כעת, לא בעוד שנה.

מכיוון שרוב הסיכויים שהמוצר או השירות שלך פותרים יותר מבעיה אחת, חשוב לברר מעבר לכל צל של ספק מהי הבעיה הבוערת שלו – של האדם שמולך!

רוצה יותר עסקאות סגורות בפחות זמן? הבן את הבעיה של הלקוח

נשמע פשוט, נכון? אבל זה משהו שהרבה בעלי העסקים מפספסים. אם אתה לא מבין באמת מה הבעיה שהלקוח הפוטנציאלי מתמודד איתה, כל ניסיון למכור לו משהו הופך לירייה בחשכה. תחשוב על זה רגע – איך תוכל להציע פתרון אם אתה אפילו לא יודע באופן ספציפי מה הבעיה? ולא פחות חשוב, איזה היבט של הבעיה הכי מטריד אותו?

למשל, אתה עלול בהמשך השיחה לדבר איתו במשך 20 דקות על המחיר המשתלם לעומת המתחרים, כשמה שבאמת שובר אותו הוא שירות הלקוחות הגרוע שלהם…

תראה ללקוח איך בדיוק זה פותר את הבעיה, וכמה טוב או קל יותר זה יהיה

האם זה הרגע שבו מתחילים לדבר על המוצר שמציעים? טעות. הלקוח לא בהכרח רוצה לשמוע על המוצר שלך. אבל הוא בהחלט רוצה לשמוע איך המוצר שלך פותר את הבעיה שלו. לכן כדאי להפסיק לספר בהרחבה על הפיצ’רים השונים, ולהתחיל להראות איך זה הולך לעזור לו.

הנה דוגמה: נגיד שאתה מוכר תוכנה לניהול עסקי. במקום להתחיל להסביר בהרחבה על כל מודול ומודול שיש בתוכנה, הראה איך התוכנה תחסוך לו זמן, תעזור לו לנהל את העסק בצורה יעילה יותר ותגדיל את הרווחים. תראה לו איך החיים שלו ייראו אחרי שהוא יתחיל להשתמש במוצר שלך.

הלקוח צריך לראות איך המוצר שלך עושה את החיים שלו קלים יותר, טובים יותר, רווחיים יותר. (וכאן חשוב לזכור, שבמכירות, כמו בחיים, ״צריך״ לא בהכרח שווה ל״רוצה״.)

מקרים מהשטח בונים אמון

כשאנשים מתלבטים אם לרכוש מוצר או שירות, הם מתמודדים עם מידה מסוימת של ספקנות. הם רוצים להיות בטוחים שההשקעה תשתלם ושלא יבזבזו את כספם לשווא.

כאן בדיוק נכנסים המקרים מהשטח לתמונה. סיפורי הצלחה מלקוחות אחרים יוצרים גשר בין הספקנות הזו לאמון הנדרש כדי לסגור את העסקה. הם מראים שלקוחות אחרים, שהיו באותו מצב, עשו את הבחירה הנכונה וזכו לתוצאות טובות מאוד.

היופי במקרים אותנטיים מהשטח היא שהם מוכיחים תוצאות. וזו נקודת המכירה החזקה ביותר שלך. אנשים רוצים הוכחות. הם לא רוצים רק לשמוע אותך אומר שהמוצר שלך טוב – הם רוצים לראות מישהו אחר שכבר השתמש בו והצליח. אחרת מי אמר שזה לא סתם הבטחות ריקות?

ואתה יודע מה עוד? 👇🏼

אל תעצור במכירה – המשך לשפר ולהתאים

אם אתה חושב שהתפקיד שלך נגמר ברגע שהמכירה נסגרת – אתה עלול להפסיד אינסוף מכירות חוזרות. עכשיו זה הזמן להמשיך לעבוד עם הלקוח גם אחרי שהוא קנה ממך. מה מצבו עכשיו? האם המוצר שלך ממשיך לפתור את הבעיה שלו? ואם לא, מה צריך לשפר? איך? מדובר כאן על שמירה על קשר, שיפור ושדרוג מתמיד.

כשלקוח רואה שאתה דואג לו גם אחרי שהוא שילם, זה מגביר את הסיכוי שהוא יהפוך ללקוח נאמן. ומה אחד הדברים היפים בלקוחות נאמנים? הם חוזרים וקונים עוד. והם גם מספרים עליך לאחרים.

אז שאל את הלקוח שלך איך המוצר עובד לו, מה הוא היה רוצה לשפר, ואיך אתה יכול לעזור לו עוד יותר. כן, זה דורש השקעה, אבל זה מה שמבדיל בין עסק בינוני לעסק מצליח.

ושאל את עצמך: האם אתה עושה מספיק כדי לשמור על הלקוחות שלך מרוצים? אם לא, מה חסר? האם יש משהו שאתה יכול לשפר כבר עכשיו?

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Galaxy Space
כולם מדברים על “להביא עוד לקוחות”. אחלה, נשמע טוב. לקוחות זה החמצן של העסק. אבל מה אם אני אגיד לך שרוב בעלי העסקים לא מתארים לעצמם לאן הם רצים, או כמה זה הולך לעלות להם בזמן, בכסף ובעצבים אם הם לא עושים את זה נכון? זה כמו להתחיל לנסות להוריד סרט של שעתיים כשהטלפון שלך כבר על 99% אחסון מלא. לכן לפני שאתה מוציא שקל נוסף או מגביר את המאמץ בכיוון מסוים, כדאי שתבין איפה באמת העסק שלך נתקע, ואיך יוצאים מזה בלי לקרוס.
Bokeh of Lights Photography
אני פוגש לא מעט בעלי עסקים חכמים, חרוצים, עם מוצרים מעולים ולקוחות מרוצים. והדפוס חוזר על עצמו כמעט בכל שיחה. הם מציגים את המספרים. הם יודעים שהם יכולים יותר – אבל לא בטוחים מה בדיוק חסר. ואז אנחנו עושים ביחד חישוב פשוט. ושם, בשקט הזה שנוצר אחר כך, נופל האסימון…
Strato-cumulus Clouds
חושב שהבעיה שלך היא תזרים? תחשוב שוב. ברגע שתפסיק לשאול איך לעמוד בתשלומים ותתחיל לשאול את השאלות הנכונות, תוכל סוף סוף לבנות עסק רווחי באמת ואפילו להתחיל ליהנות מהחיים.
Close-up Photography of Body of Water
גם אם יש לך את המוצר או השירות הטובים בעולם, הרבה אנשים יישארו תקועים על הגדר ולא יזוזו, אפילו כשהפתרון המושלם נמצא ממש מול העיניים שלהם… אז איך תוכל לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלך באמת לראות את הערך שאתה מביא ולקנות ממך כאן ועכשיו?
Blue and Purple Cosmic Sky
יש דברים בעסק שאתה מרגיש אבל לא תמיד יודע להסביר. פתאום יש חודש טוב, ואז חודש פחות טוב. פעם יש תחושת רווח, פעם יש רק ריצות. זה קצת כמו לנהוג ברכב שלא ברור אם הדלק עומד להיגמר או שמד הדלק סתם תקוע. אתה מתקדם אבל בלי לדעת באמת כמה רחוק תגיע. מה שרוב בעלי העסקים לא יודעים זה שיש שאלה אחת פשוטה שקובעת אם העסק שלך עומד להמריא למרחקים או להישאר תקוע באיזו פנייה צדדית, מחכה לגרר…
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה רץ כל היום, עובר ממשימה למשימה, אולי מסמן וי על דברים מסוימים – אבל בסוף היום התחושה נשארת: “עבדתי כמו חמור, ולא באמת התקדמתי”. זה מתסכל. כי אתה לא מפחד מעבודה קשה, אתה פשוט רוצה לראות תוצאות. התקדמות אמיתית! הבעיה היא שלא תמיד ברור מה באמת מקדם אותך ומה סתם ממלא את היום ומייצר תחושת עומס בלי סיבה. בדיוק על זה נדבר בטיפ של היום. איך יוצאים מהמרוץ הזה, ומתחילים להשיג יותר. עם פחות מאמץ, אבל בהרבה יותר דיוק.
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה לא חייב עוד תקציב. אתה גם לא חייב להיות מקורי כל פעם מחדש. אבל יש משהו אחד שאם תחסיר אותו שום דבר אחר לא באמת יעבוד. מה זה? בוא נגיד שזה ההבדל בין עסק שאנשים זוכרים לעסק שאנשים מדפדפים הלאה. וזה גם יכול להיות ההבדל בין “מדי פעם מגיע איזה לקוח” לבין “אני סוגר עבודה חודשים קדימה”.
Strato-cumulus Clouds
“אם רק היה לי תקציב…” – כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה? יותר פעמים ממה ששמעתי “תבדוק אם זה מחובר לחשמל” כשמשהו לא עבד. בעלי עסקים בטוחים שאם רק היה להם תקציב הכול היה מסתדר. זה כמו לחשוב שאם רק היה לי מיקסר תעשייתי הייתי אופה קרואסונים ברמה של מאפייה בפריז. אבל האמת? זה לא עובד ככה. לפעמים אתה תקוע לא בגלל שאין לך כסף – אלא בגלל שאתה ממשיך לעשות דברים שלא באמת עוזרים. במאמר הזה אני לא הולך להעמיס עליך שיטות או טבלאות אקסל. יש פה רק טיפ אחד. פשוט וכזה שאפשר להתחיל ליישם כבר היום אפילו בלי תקציב בכלל.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט