ארבעה מרכיבים חיוניים להצלחה במלוא העוצמה

הצלחה היא לא באמת עניין של מזל. כדי להצליח, צריך לשלוט בארבעה תחומים עיקריים. אם אתה מתקשה באחד מהתחומים האלה, או שהם לא עובדים יחד בהרמוניה, ההצלחה שלך תהיה מוגבלת. אחד מהם הוא זמן. כולנו מכירים את התחושה הזו – יום שלם של התרוצצויות, עבודה, שיחות, ובסוף היום, כשמסתכלים אחורה, לא מבינים לאן נעלם כל הזמן ומה בעצם הושג. האם בסוף היום אתה באמת קרוב יותר להשגת המטרות שלך? האם עשית צעד משמעותי קדימה? או אולי אפילו הלכת אחורה? אם הזמן שלך לא מנוהל כמו שצריך, כל השאר עלול להתפרק.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

הבעיה שלך היא לא ההכנסות אלא מה שאתה עושה איתן כדי לקבל עוד יותר הכנסות בחודש הבא.

לפני שאתה משקיע עוד שקל, בוא נבדוק מה באמת תוקע אותך.

אז איך מוצאים את צוואר הבקבוק שמונע מהעסק שלך לפרוץ קדימה עכשיו?

בדיקה במילון תגלה שמשמעות המילה הצליח היא “השיג את מבוקשו“. מרבית הבעיות שמונעות מאנשים להצליח במלוא העוצמה נוגעות באחד או יותר מארבעת התחומים הבאים:

זמן – האם יש לך מספיק זמן כדי לקדם את הפרויקטים והמטרות שלך בעסק ובחיים?

כסף – האם יש לך את המשאבים הכספיים הנזילים הנדרשים לקנות מה שאתה רוצה ולבצע את כל הפרויקטים שאתה מתכנן?

יחסים – האם אתה עובד או חי עם אנשים שהיחסים איתם טובים, מהנים ומעשירים את כל הצדדים? האם ישנה הבנה והערכה ביניכם? האם העובדים שלך נענים לבקשות ולהוראות שלך?

מטרות – האם המטרות שלך ברורות ומנוסחות? האם יש לך תכנית פעולה שכל מי שמעורב מבין אותה ומסכים עליה בכדי להשיג את המטרות הללו במלוא היעילות והעוצמה? במבחן התוצאה – האם המטרות שלך מושגות בפועל?

חוסר שליטה או חוסר מיומנות באחד או יותר מהתחומים הללו, או חוסר התאמה ביניהם, יפחיתו מהעוצמה שלך, וודאי שלא יתרמו להצלחה.

מנהל או צוות שחסרה לו תכנית אסטרטגית, המתאמת את הפעילות של כולם או את כל הפעילויות של אדם יחיד, ומכוונת את כל המאמצים לאותן המטרות, יכולים להראות מאוד עסוקים, ולא לייצר דבר כלשהו בעל ערך.

למשל, האם יצא לך לעבור יום שלם של התרוצצויות, שיחות עם אנשים, עבודה על המחשב והטלפון, רק כדי להגיע למצב שבסוף היום אתה תוהה איך כל הזמן הזה התבזבז ומה בעצם הצלחת להשיג?

ייתכן גם שהוגדרו המטרות ויש תכנית איך להשיגן, אך הפיננסים לא נלקחו בחשבון עד רמת הדיוק הנדרשת, והתוצאה היא שכעת הפרויקט תקוע.

ומה לגבי מנהל שרואה את המטרות בעיני רוחו, אך נראה שהצוות שלו לא ממש הגיע להסכמה על מהן אותן מטרות וכיצד משיגים אותן. כל אחד מנסה ככל יכולתו לפעול בדרכו, יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה, נוצרים בלבולים, חוסר תיאום וכפילות של עבודה. הם אינם פועלים כצוות ולכן שיטות לניהול זמן כמו “חשוב ודחוף” אף פעם לא עובדות ולא משנה כמה תנסה “לנהל את הזמן או את סדר היום שלך”.

נדרשת שליטה בכל ארבעת התחומים כדי להשיג הצלחה במלוא העוצמה.

דבר נוסף שנדרש כדי שהעסק שלך יצליח ויצמח בצורה בריאה, הוא שאתה חייב להשקיע בדבר הנכון, בזמן הנכון.

אל תנסה לעשות הכול לבד

מנהלים ובעלי עסקים רבים מנסים לפתור את התקיעות בעסק בעצמם, גם כשהם עמוק מדי בתוך הבעיה. העניין הוא שכשקרובים מדי לבעיה, זה מקשה לראות את התמונה הגדולה. 

אם יש משהו שמאוד מפריע לך בעסק, ואתה מנסה לפתור אותו כבר הרבה זמן בלי הצלחה – סימן שיש משהו חשוב שאתה מפספס!

לעיתים קרובות נחוצה נקודת מבט חיצונית ואובייקטיבית. מישהו מבחוץ שיביט על המצב מלמעלה, יראה את התמונה האמיתית, ויעזור לך לפגוע בול במה שתוקע אותך במקום.

החדשות הטובות הן שכשמאתרים את התקיעות, אפשר לתכנן ולהוציא לפועל תוכנית אסטרטגית שתשיג בדיוק את מה שאתה מנסה להשיג!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Galaxy Space
כולם מדברים על “להביא עוד לקוחות”. אחלה, נשמע טוב. לקוחות זה החמצן של העסק. אבל מה אם אני אגיד לך שרוב בעלי העסקים לא מתארים לעצמם לאן הם רצים, או כמה זה הולך לעלות להם בזמן, בכסף ובעצבים אם הם לא עושים את זה נכון? זה כמו להתחיל לנסות להוריד סרט של שעתיים כשהטלפון שלך כבר על 99% אחסון מלא. לכן לפני שאתה מוציא שקל נוסף או מגביר את המאמץ בכיוון מסוים, כדאי שתבין איפה באמת העסק שלך נתקע, ואיך יוצאים מזה בלי לקרוס.
Bokeh of Lights Photography
אני פוגש לא מעט בעלי עסקים חכמים, חרוצים, עם מוצרים מעולים ולקוחות מרוצים. והדפוס חוזר על עצמו כמעט בכל שיחה. הם מציגים את המספרים. הם יודעים שהם יכולים יותר – אבל לא בטוחים מה בדיוק חסר. ואז אנחנו עושים ביחד חישוב פשוט. ושם, בשקט הזה שנוצר אחר כך, נופל האסימון…
Strato-cumulus Clouds
חושב שהבעיה שלך היא תזרים? תחשוב שוב. ברגע שתפסיק לשאול איך לעמוד בתשלומים ותתחיל לשאול את השאלות הנכונות, תוכל סוף סוף לבנות עסק רווחי באמת ואפילו להתחיל ליהנות מהחיים.
Close-up Photography of Body of Water
גם אם יש לך את המוצר או השירות הטובים בעולם, הרבה אנשים יישארו תקועים על הגדר ולא יזוזו, אפילו כשהפתרון המושלם נמצא ממש מול העיניים שלהם… אז איך תוכל לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלך באמת לראות את הערך שאתה מביא ולקנות ממך כאן ועכשיו?
Blue and Purple Cosmic Sky
יש דברים בעסק שאתה מרגיש אבל לא תמיד יודע להסביר. פתאום יש חודש טוב, ואז חודש פחות טוב. פעם יש תחושת רווח, פעם יש רק ריצות. זה קצת כמו לנהוג ברכב שלא ברור אם הדלק עומד להיגמר או שמד הדלק סתם תקוע. אתה מתקדם אבל בלי לדעת באמת כמה רחוק תגיע. מה שרוב בעלי העסקים לא יודעים זה שיש שאלה אחת פשוטה שקובעת אם העסק שלך עומד להמריא למרחקים או להישאר תקוע באיזו פנייה צדדית, מחכה לגרר…
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה רץ כל היום, עובר ממשימה למשימה, אולי מסמן וי על דברים מסוימים – אבל בסוף היום התחושה נשארת: “עבדתי כמו חמור, ולא באמת התקדמתי”. זה מתסכל. כי אתה לא מפחד מעבודה קשה, אתה פשוט רוצה לראות תוצאות. התקדמות אמיתית! הבעיה היא שלא תמיד ברור מה באמת מקדם אותך ומה סתם ממלא את היום ומייצר תחושת עומס בלי סיבה. בדיוק על זה נדבר בטיפ של היום. איך יוצאים מהמרוץ הזה, ומתחילים להשיג יותר. עם פחות מאמץ, אבל בהרבה יותר דיוק.
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה לא חייב עוד תקציב. אתה גם לא חייב להיות מקורי כל פעם מחדש. אבל יש משהו אחד שאם תחסיר אותו שום דבר אחר לא באמת יעבוד. מה זה? בוא נגיד שזה ההבדל בין עסק שאנשים זוכרים לעסק שאנשים מדפדפים הלאה. וזה גם יכול להיות ההבדל בין “מדי פעם מגיע איזה לקוח” לבין “אני סוגר עבודה חודשים קדימה”.
Strato-cumulus Clouds
“אם רק היה לי תקציב…” – כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה? יותר פעמים ממה ששמעתי “תבדוק אם זה מחובר לחשמל” כשמשהו לא עבד. בעלי עסקים בטוחים שאם רק היה להם תקציב הכול היה מסתדר. זה כמו לחשוב שאם רק היה לי מיקסר תעשייתי הייתי אופה קרואסונים ברמה של מאפייה בפריז. אבל האמת? זה לא עובד ככה. לפעמים אתה תקוע לא בגלל שאין לך כסף – אלא בגלל שאתה ממשיך לעשות דברים שלא באמת עוזרים. במאמר הזה אני לא הולך להעמיס עליך שיטות או טבלאות אקסל. יש פה רק טיפ אחד. פשוט וכזה שאפשר להתחיל ליישם כבר היום אפילו בלי תקציב בכלל.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט