ארבעה מרכיבים חיוניים להצלחה במלוא העוצמה

הצלחה היא לא באמת עניין של מזל. כדי להצליח, צריך לשלוט בארבעה תחומים עיקריים. אם אתה מתקשה באחד מהתחומים האלה, או שהם לא עובדים יחד בהרמוניה, ההצלחה שלך תהיה מוגבלת. אחד מהם הוא זמן. כולנו מכירים את התחושה הזו – יום שלם של התרוצצויות, עבודה, שיחות, ובסוף היום, כשמסתכלים אחורה, לא מבינים לאן נעלם כל הזמן ומה בעצם הושג. האם בסוף היום אתה באמת קרוב יותר להשגת המטרות שלך? האם עשית צעד משמעותי קדימה? או אולי אפילו הלכת אחורה? אם הזמן שלך לא מנוהל כמו שצריך, כל השאר עלול להתפרק.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

בדיקה במילון תגלה שמשמעות המילה הצליח היא “השיג את מבוקשו“. מרבית הבעיות שמונעות מאנשים להצליח במלוא העוצמה נוגעות באחד או יותר מארבעת התחומים הבאים:

זמן – האם יש לך מספיק זמן כדי לקדם את הפרויקטים והמטרות שלך בעסק ובחיים?

כסף – האם יש לך את המשאבים הכספיים הנזילים הנדרשים לקנות מה שאתה רוצה ולבצע את כל הפרויקטים שאתה מתכנן?

יחסים – האם אתה עובד או חי עם אנשים שהיחסים איתם טובים, מהנים ומעשירים את כל הצדדים? האם ישנה הבנה והערכה ביניכם? האם העובדים שלך נענים לבקשות ולהוראות שלך?

מטרות – האם המטרות שלך ברורות ומנוסחות? האם יש לך תכנית פעולה שכל מי שמעורב מבין אותה ומסכים עליה בכדי להשיג את המטרות הללו במלוא היעילות והעוצמה? במבחן התוצאה – האם המטרות שלך מושגות בפועל?

חוסר שליטה או חוסר מיומנות באחד או יותר מהתחומים הללו, או חוסר התאמה ביניהם, יפחיתו מהעוצמה שלך, וודאי שלא יתרמו להצלחה.

מנהל או צוות שחסרה לו תכנית אסטרטגית, המתאמת את הפעילות של כולם או את כל הפעילויות של אדם יחיד, ומכוונת את כל המאמצים לאותן המטרות, יכולים להראות מאוד עסוקים, ולא לייצר דבר כלשהו בעל ערך.

למשל, האם יצא לך לעבור יום שלם של התרוצצויות, שיחות עם אנשים, עבודה על המחשב והטלפון, רק כדי להגיע למצב שבסוף היום אתה תוהה איך כל הזמן הזה התבזבז ומה בעצם הצלחת להשיג?

ייתכן גם שהוגדרו המטרות ויש תכנית איך להשיגן, אך הפיננסים לא נלקחו בחשבון עד רמת הדיוק הנדרשת, והתוצאה היא שכעת הפרויקט תקוע.

ומה לגבי מנהל שרואה את המטרות בעיני רוחו, אך נראה שהצוות שלו לא ממש הגיע להסכמה על מהן אותן מטרות וכיצד משיגים אותן. כל אחד מנסה ככל יכולתו לפעול בדרכו, יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה, נוצרים בלבולים, חוסר תיאום וכפילות של עבודה. הם אינם פועלים כצוות ולכן שיטות לניהול זמן כמו “חשוב ודחוף” אף פעם לא עובדות ולא משנה כמה תנסה “לנהל את הזמן או את סדר היום שלך”.

נדרשת שליטה בכל ארבעת התחומים כדי להשיג הצלחה במלוא העוצמה.

דבר נוסף שנדרש כדי שהעסק שלך יצליח ויצמח בצורה בריאה, הוא שאתה חייב להשקיע בדבר הנכון, בזמן הנכון.

אל תנסה לעשות הכול לבד

מנהלים ובעלי עסקים רבים מנסים לפתור את התקיעות בעסק בעצמם, גם כשהם עמוק מדי בתוך הבעיה. העניין הוא שכשקרובים מדי לבעיה, זה מקשה לראות את התמונה הגדולה. 

אם יש משהו שמאוד מפריע לך בעסק, ואתה מנסה לפתור אותו כבר הרבה זמן בלי הצלחה – סימן שיש משהו חשוב שאתה מפספס!

לעיתים קרובות נחוצה נקודת מבט חיצונית ואובייקטיבית. מישהו מבחוץ שיביט על המצב מלמעלה, יראה את התמונה האמיתית, ויעזור לך לפגוע בול במה שתוקע אותך במקום.

החדשות הטובות הן שכשמאתרים את התקיעות, אפשר לתכנן ולהוציא לפועל תוכנית אסטרטגית שתשיג בדיוק את מה שאתה מנסה להשיג!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט