איך לבנות צוות עובדים חזק ומקצועי שלא מצריך התערבות שלך בכל פרט קטן?

כיצד תוכל ליצור תרבות ארגונית שבה כל עובד לוקח אחריות ומבצע את תפקידו בצורה הטובה ביותר? מהן השיטות שיאפשרו לך לפתח צוות אמין, יעיל ואחראי, כך שהזמן שלך יוקדש לפיתוח העסק במקום לנסות לעשות הכול בעצמך? בוא נעבור על כמה אמיתות שהן הבסיס לניהול עובדים שאפשר באמת לסמוך עליהם.

לשיתוף: 

חולם על ניהול עובדים שאפשר לסמוך עליהם בעיניים עצומות?

האם קורה לך שאתה מתכווץ כשאתה שומע או רואה את העובדים שלך מטפלים בלקוח או מספקים מוצר?

יש בעלי עסקים שבמצב כזה, מעדיפים, רק בשביל שלא תהייה מבוכה – לעשות הכל בעצמם.

יש כאלה, שנכנסו לתסכול ועוסקים בשכנוע עצמי שאין ברירה, וצריך להתפשר על איכות כוח האדם.

למה? 

מפני שאתה יכול להיות המקצוען הטוב ביותר בתחום שלך, ועדיין יהיה דבר אחד שיהיה קשה מאוד לעשות, והוא: לעשות “העתק-הדבק” לגישה שלך כבעל עסק ולהדביק בה את העובדים סביבך.

זה לא חייב להיות כך.

לכן, במאמר הזה אני רוצה לחלוק איתך מספר טיפים שיכולים לעזור לך לוודא שהעובדים מיישמים את הגישה והסטנדרטים שלך בעת התנהלות מול לקוחות ובתוך החברה עצמה.

איך להבהיר ציפיות ולהבטיח ביצועים גבוהים

1. תקשורת ברורה ומובנת 

כדי שהעובדים יבינו בדיוק מה מצופה מהם, חשוב להבהיר את הציפיות והסטנדרטים שלך בצורה ברורה. תקשורת ברורה כוללת מספר היבטים מרכזיים:

מסמכים מפורטים: הנחיות כתובות, מדריכים, פרוטוקולים ומסמכי מדיניות (רצוי עם תמונות, איורים, ודוגמאות או המחשות – היכן שרלוונטי) הם כלים חשובים להבהרת הציפיות והנהלים. 

מסמכים אלו צריכים להיות נגישים לכל העובדים ולהכיל מידע מפורט על נהלי העבודה, מדיניות השירות ואופן הטיפול בלקוחות. מסמכים כתובים משמשים כמאגר מידע מסודר אליו יכולים העובדים לפנות בכל עת שהם זקוקים למידע.

הבהרת מטרות ויעדים: חשוב שהעובדים יבינו לא רק מה עליהם לעשות, אלא גם למה. כשהעובדים מבינים את המטרות והיעדים של העסק, הם יכולים להבין טוב יותר את המשמעות של תפקידם ולהרגיש חלק משמעותי מההצלחה הכללית.

אבל יש כאן היבט חשוב נוסף, והוא מתייחס לפעולה רובוטית לפי נהלים.

נהלים מסודרים הם קריטיים להצלחה והתרחבות עסקית. אבל אם עובד היה פועל בצורה אוטומטית, בלי לחשוב על ההקשר, המטרה הסופית או המצב הנוכחי, הוא היה הופך את עצמו לבלתי יעיל בצורה מסוכנת. זה מביא לטעויות במצבים לא צפויים ובזבוז זמן רב עקב בירוקרטיה שלא משרתת איש, ו/או התעקשות על דברים לא רלוונטיים.

אפשר לעזור להימנע מכך כשברור לכולם שמה שמצופה מהם זה לא לפעול על אוטומט, וכשמתגמלים גישה של ראש גדול שמובילה להצלחות מדידות בשטח. (זה שונה מאוד מ״עיגול פינות״, שרק מכניס על העסק לצרות). הדרך להגיע לשם מתחילה בכך שכל עובד יידע בדיוק מה המטרה של תפקידו ולאילו יעדים הוא והעסק אמורים להגיע.

מבחינת הנהלים הקיימים – חשוב שהוא לא רק ידע מהם, אלא גם יבין את ההיגיון מאחוריהם. אם אין היגיון כזה, יש להחליף אותם באופן מיידי.

תדרוכים תקופתיים: מפגשים קבועים שבהם מציגים את היעדים, המטרות והמדיניות של העסק. בתדרוכים אלו ניתן לשתף את העובדים בעדכונים חשובים, להבהיר נושאים לא ברורים ולתת מקום לשאלות ועדכנים מצד העובדים. תדרוכים אלו יכולים להתקיים פעם בשבוע או בהתאם לצורך.

תקשורת ברורה ומובנת היא הבסיס לשיפור ביצועי העובדים ואיכות השירות. השקעה בתקשורת נכונה תחזיר את עצמה בתוצאות משופרות, בשביעות רצון לקוחות ובתפקוד טוב יותר של העסק.

2. דוגמה אישית: הלב של מנהיגות מוצלחת

דוגמה אישית היא אולי אחד הכלים החשובים ביותר שיש לך כמנהל להנחיל ערכים וסטנדרטים בעסק שלך. כשהעובדים רואים אותך מתנהל במקצועיות, עומד במילה שלך, ומספק שירות ללקוחות ברמה גבוהה (או להפך…), הם באופן בלתי נמנע מושפעים ממך ויישמו את אותם עקרונות בעבודתם.

עצור לרגע ונסה לבחון מספר מקרים מהחיים שבהם נתקלת בזה. האם היו מצבים שבהם התנהלות שלך הובילה לשינוי בגישה של עובד או עובדים? האם ראית את ההשפעה הישירה של הדוגמה האישית שלך על רמת השירות או האיכות של העבודה?

בנוסף, הדוגמה האישית שלך היא הבסיס לאמון והכבוד שהעובדים חשים כלפיך. כשאתה מראה יושרה ומקצועיות בהתנהלות שלך, הם יודעים שאפשר לסמוך עליך. אם הם רואים שאתה מנסה, למשל, להתחמק מלשלם לספקים וקבלנים, או מחפף בעבודה כדי לחסוך בעלויות – הם ללא ספק יכולים להבין שאי אפשר לסמוך עליך באופן כללי, או שזה בסדר לעגל פינות במה שהם עושים.

3. הכשרה ופיתוח מקצועי

השקעה בהכשרה מתמדת של העובדים היא מפתח להצלחה. זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל בעלי עסק רבים ״לא מגיעים לכך״.

זה מתחיל בתרגול המשימות והמיומנויות בתפקיד, עד לרמת ביצוע גבוהה שלא יורדת מסטנדרט מסוים. ומומלץ לכלול גם סדנאות והדרכות ושיעזרו לעובדים להפוך לטובים ביותר בתחומם, מעל ומעבר ליכולות של המתחרים.

בסופו של דבר, עובדים מוכשרים שיודעים מה הם עושים, ופועלים עם תשומת לב ואכפתיות (בניגוד לרובוטיות ושעמום כללי, או אפילו עצבים וטינה) הם הנכס הגדול ביותר של העסק. לכן אל תתפשר על זה, ואל תוותר על הסטנדרטים שלך!

לאקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ ניסיון עשיר ומוכח בהדרכה והכשרה של עובדים. נשמח לעמוד לשירותך ולסייע לך לבנות ולהכשיר צוות מנצח.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפורי הצלחה

״היה לי יום של פסק זמן ואיכותי!
למדתי להיות יותר יעיל בניהול הזמן לכל מטרה ומטלה וכיצד להגדיר את הזמן ולא להתפזר. בנוסף, גם איך להוריד שליטה וחלוקה של אחריות לאחרים.״
✍🏼 א.פ. בעל עסק

״ההרצאה של עפר הייתה משמעותית עבורי והוכיחה לי שגם אם בטוחים שיודעים הכל, יש עוד המון דברים לשיפור.״
✍🏼 ש.ש. בעל עסק

״ עפר מורה מדהים,
רציתי להגיד תודה על כך שההישגים שלי מגיעים לידי ביטוי בזכותך!״
✍🏼 ר.ב. בעלת עסק

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

העסק מדשדש במקום?

גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.

7 השגיאות הקטלניות ביותר להגדלת רווחים משמעותית אצלך בעסק

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Body of Water
מתח בין בכירים בארגון יכול להוביל למשברים מורכבים. אבל יש דרך מוכחת לטפל במצב לפני שהעניינים יוצאים משליטה… בתור בעל עסק, איך מתמודדים כשמנהל בכיר כועס? מה עושים כשנוצר משבר אמון? סיפור אמיתי על מקרה שקרה ללקוח שלי, ואת השיטה המדויקת שלימדתי אותו ושעזרה לו לפתור את המשבר בהצלחה.
Brown Mountain Under Cloudy Sky
“אני רק מנהלת החשבונות. מה שבעל הבית עושה עם הכסף שלו… זה כבר עניינו”. מילים תמימות שמסתירות מאחוריהן בעיה תזרימית מסוכנת. כשחסר יותר ויותר כסף בחשבון הבנק ללא קשר למחזור העסקי, וכשאף אחד לא לוקח אחריות – מישהו חייב לפקוח את העיניים. מה קרה כשמנהלת חשבונות חדשה הצטרפה לחברה אותה אנחנו מלווים, וקיבלה מאיתנו הכשרה ממוקדת? איך זכתה לכינוי “סטאלין” אחרי שהחזירה את השליטה להוצאות והפכה את המערכת על פיה? סיפור על ההבדל בין מנהל חשבונות פסיבי לאקטיבי.
A Red and Blue Color Gradient
בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.
Green-leafed Plant
יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!
Building Photography
סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!
Galaxy Space
בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.
Purple Sky
ישבתי עם מנהלת עסק מתוסכלת, שחזרה והדגישה: “הסברתי לעובדת שלי מאה פעם, ועדיין היא עושה טעויות!” קשה ביותר לשכפל את המיומנות של מקצוען אמיתי למישהו אחר. הסבר בלבד לא מספיק כדי להפוך עובד למקצוען. גם לא מספיק רק להסתכל על מישהו אחר עושה את העבודה. אז מה כן עובד? איך אפשר להכשיר עובד כדי שיבצע את המשימה כמו שאתה בעל העסק היית עושה?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט