איך לבנות צוות עובדים חזק ומקצועי שלא מצריך התערבות שלך בכל פרט קטן?

כיצד תוכל ליצור תרבות ארגונית שבה כל עובד לוקח אחריות ומבצע את תפקידו בצורה הטובה ביותר? מהן השיטות שיאפשרו לך לפתח צוות אמין, יעיל ואחראי, כך שהזמן שלך יוקדש לפיתוח העסק במקום לנסות לעשות הכול בעצמך? בוא נעבור על כמה אמיתות שהן הבסיס לניהול עובדים שאפשר באמת לסמוך עליהם.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

הבעיה שלך היא לא ההכנסות אלא מה שאתה עושה איתן כדי לקבל עוד יותר הכנסות בחודש הבא.

לפני שאתה משקיע עוד שקל, בוא נבדוק מה באמת תוקע אותך.

אז איך מוצאים את צוואר הבקבוק שמונע מהעסק שלך לפרוץ קדימה עכשיו?

חולם על ניהול עובדים שאפשר לסמוך עליהם בעיניים עצומות?

האם קורה לך שאתה מתכווץ כשאתה שומע או רואה את העובדים שלך מטפלים בלקוח או מספקים מוצר?

יש בעלי עסקים שבמצב כזה, מעדיפים, רק בשביל שלא תהייה מבוכה – לעשות הכל בעצמם

יש כאלה, שנכנסו לתסכול ועוסקים בשכנוע עצמי שאין ברירה, וצריך להתפשר על איכות כוח האדם

למה? 

מפני שאתה יכול להיות המקצוען הטוב ביותר בתחום שלך, ועדיין יהיה דבר אחד שיהיה קשה מאוד לעשות, והוא: לעשות “העתק-הדבק” לגישה שלך כבעל עסק ולהדביק בה את העובדים סביבך

זה לא חייב להיות כך.

לכן, במאמר הזה אני רוצה לחלוק איתך מספר טיפים שיכולים לעזור לך לוודא שהעובדים מיישמים את הגישה והסטנדרטים שלך בעת התנהלות מול לקוחות ובתוך החברה עצמה.

איך להבהיר ציפיות ולהבטיח ביצועים גבוהים

1. תקשורת ברורה ומובנת 

כדי שהעובדים יבינו בדיוק מה מצופה מהם, חשוב להבהיר את הציפיות והסטנדרטים שלך בצורה ברורה. תקשורת ברורה כוללת מספר היבטים מרכזיים:

מסמכים מפורטים: הנחיות כתובות, מדריכים, פרוטוקולים ומסמכי מדיניות (רצוי עם תמונות, איורים, ודוגמאות או המחשות – היכן שרלוונטי) הם כלים חשובים להבהרת הציפיות והנהלים. 

מסמכים אלו צריכים להיות נגישים לכל העובדים ולהכיל מידע מפורט על נהלי העבודה, מדיניות השירות ואופן הטיפול בלקוחות. מסמכים כתובים משמשים כמאגר מידע מסודר אליו יכולים העובדים לפנות בכל עת שהם זקוקים למידע.

הבהרת מטרות ויעדים: חשוב שהעובדים יבינו לא רק מה עליהם לעשות, אלא גם למה. כשהעובדים מבינים את המטרות והיעדים של העסק, הם יכולים להבין טוב יותר את המשמעות של תפקידם ולהרגיש חלק משמעותי מההצלחה הכללית.

אבל יש כאן היבט חשוב נוסף, והוא מתייחס לפעולה רובוטית לפי נהלים.

נהלים מסודרים הם קריטיים להצלחה והתרחבות עסקית. אבל אם עובד היה פועל בצורה אוטומטית, בלי לחשוב על ההקשר, המטרה הסופית או המצב הנוכחי, הוא היה הופך את עצמו לבלתי יעיל בצורה מסוכנת. זה מביא לטעויות במצבים לא צפויים ובזבוז זמן רב עקב בירוקרטיה שלא משרתת איש, ו/או התעקשות על דברים לא רלוונטיים.

אפשר לעזור להימנע מכך כשברור לכולם שמה שמצופה מהם זה לא לפעול על אוטומט, וכשמתגמלים גישה של ראש גדול שמובילה להצלחות מדידות בשטח. (זה שונה מאוד מ״עיגול פינות״, שרק מכניס על העסק לצרות). הדרך להגיע לשם מתחילה בכך שכל עובד יידע בדיוק מה המטרה של תפקידו ולאילו יעדים הוא והעסק אמורים להגיע.

מבחינת הנהלים הקיימים – חשוב שהוא לא רק ידע מהם, אלא גם יבין את ההיגיון מאחוריהם. אם אין היגיון כזה, יש להחליף אותם באופן מיידי.

תדרוכים תקופתיים: מפגשים קבועים שבהם מציגים את היעדים, המטרות והמדיניות של העסק. בתדרוכים אלו ניתן לשתף את העובדים בעדכונים חשובים, להבהיר נושאים לא ברורים ולתת מקום לשאלות ועדכנים מצד העובדים. תדרוכים אלו יכולים להתקיים פעם בשבוע או בהתאם לצורך.

תקשורת ברורה ומובנת היא הבסיס לשיפור ביצועי העובדים ואיכות השירות. השקעה בתקשורת נכונה תחזיר את עצמה בתוצאות משופרות, בשביעות רצון לקוחות ובתפקוד טוב יותר של העסק.

2. דוגמה אישית: הלב של מנהיגות מוצלחת

דוגמה אישית היא אולי אחד הכלים החשובים ביותר שיש לך כמנהל להנחיל ערכים וסטנדרטים בעסק שלך. כשהעובדים רואים אותך מתנהל במקצועיות, עומד במילה שלך, ומספק שירות ללקוחות ברמה גבוהה (או להפך…), הם באופן בלתי נמנע מושפעים ממך ויישמו את אותם עקרונות בעבודתם. 

עצור לרגע ונסה לבחון מספר מקרים מהחיים שבהם נתקלת בזה. האם היו מצבים שבהם התנהלות שלך הובילה לשינוי בגישה של עובד או עובדים? האם ראית את ההשפעה הישירה של הדוגמה האישית שלך על רמת השירות או האיכות של העבודה?

בנוסף, הדוגמה האישית שלך היא הבסיס לאמון והכבוד שהעובדים חשים כלפיך. כשאתה מראה יושרה ומקצועיות בהתנהלות שלך, הם יודעים שאפשר לסמוך עליך. אם הם רואים שאתה מנסה, למשל, להתחמק מלשלם לספקים וקבלנים, או מחפף בעבודה כדי לחסוך בעלויות – הם ללא ספק יכולים להבין שאי אפשר לסמוך עליך באופן כללי, או שזה בסדר לעגל פינות במה שהם עושים.

3. הכשרה ופיתוח מקצועי

השקעה בהכשרה מתמדת של העובדים היא מפתח להצלחה. זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל בעלי עסק רבים ״לא מגיעים לכך״.

זה מתחיל בתרגול המשימות והמיומנויות בתפקיד, עד לרמת ביצוע גבוהה שלא יורדת מסטנדרט מסוים. ומומלץ לכלול גם סדנאות והדרכות ושיעזרו לעובדים להפוך לטובים ביותר בתחומם, מעל ומעבר ליכולות של המתחרים.

בסופו של דבר, עובדים מוכשרים שיודעים מה הם עושים, ופועלים עם תשומת לב ואכפתיות (בניגוד לרובוטיות ושעמום כללי, או אפילו עצבים וטינה) הם הנכס הגדול ביותר של העסק. לכן אל תתפשר על זה, ואל תוותר על הסטנדרטים שלך!

לאקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ ניסיון עשיר ומוכח בהדרכה והכשרה של עובדים. נשמח לעמוד לשירותך ולסייע לך לבנות ולהכשיר צוות מנצח.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


סיפורי הצלחה

״היה לי יום של פסק זמן ואיכותי!
למדתי להיות יותר יעיל בניהול הזמן לכל מטרה ומטלה וכיצד להגדיר את הזמן ולא להתפזר. בנוסף, גם איך להוריד שליטה וחלוקה של אחריות לאחרים.״
✍🏼 א.פ. בעל עסק

״ההרצאה של עפר הייתה משמעותית עבורי והוכיחה לי שגם אם בטוחים שיודעים הכל, יש עוד המון דברים לשיפור.״
✍🏼 ש.ש. בעל עסק

״ עפר מורה מדהים,
רציתי להגיד תודה על כך שההישגים שלי מגיעים לידי ביטוי בזכותך!״
✍🏼 ר.ב. בעלת עסק

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Galaxy Space
כולם מדברים על “להביא עוד לקוחות”. אחלה, נשמע טוב. לקוחות זה החמצן של העסק. אבל מה אם אני אגיד לך שרוב בעלי העסקים לא מתארים לעצמם לאן הם רצים, או כמה זה הולך לעלות להם בזמן, בכסף ובעצבים אם הם לא עושים את זה נכון? זה כמו להתחיל לנסות להוריד סרט של שעתיים כשהטלפון שלך כבר על 99% אחסון מלא. לכן לפני שאתה מוציא שקל נוסף או מגביר את המאמץ בכיוון מסוים, כדאי שתבין איפה באמת העסק שלך נתקע, ואיך יוצאים מזה בלי לקרוס.
Bokeh of Lights Photography
אני פוגש לא מעט בעלי עסקים חכמים, חרוצים, עם מוצרים מעולים ולקוחות מרוצים. והדפוס חוזר על עצמו כמעט בכל שיחה. הם מציגים את המספרים. הם יודעים שהם יכולים יותר – אבל לא בטוחים מה בדיוק חסר. ואז אנחנו עושים ביחד חישוב פשוט. ושם, בשקט הזה שנוצר אחר כך, נופל האסימון…
Strato-cumulus Clouds
חושב שהבעיה שלך היא תזרים? תחשוב שוב. ברגע שתפסיק לשאול איך לעמוד בתשלומים ותתחיל לשאול את השאלות הנכונות, תוכל סוף סוף לבנות עסק רווחי באמת ואפילו להתחיל ליהנות מהחיים.
Close-up Photography of Body of Water
גם אם יש לך את המוצר או השירות הטובים בעולם, הרבה אנשים יישארו תקועים על הגדר ולא יזוזו, אפילו כשהפתרון המושלם נמצא ממש מול העיניים שלהם… אז איך תוכל לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלך באמת לראות את הערך שאתה מביא ולקנות ממך כאן ועכשיו?
Blue and Purple Cosmic Sky
יש דברים בעסק שאתה מרגיש אבל לא תמיד יודע להסביר. פתאום יש חודש טוב, ואז חודש פחות טוב. פעם יש תחושת רווח, פעם יש רק ריצות. זה קצת כמו לנהוג ברכב שלא ברור אם הדלק עומד להיגמר או שמד הדלק סתם תקוע. אתה מתקדם אבל בלי לדעת באמת כמה רחוק תגיע. מה שרוב בעלי העסקים לא יודעים זה שיש שאלה אחת פשוטה שקובעת אם העסק שלך עומד להמריא למרחקים או להישאר תקוע באיזו פנייה צדדית, מחכה לגרר…
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה רץ כל היום, עובר ממשימה למשימה, אולי מסמן וי על דברים מסוימים – אבל בסוף היום התחושה נשארת: “עבדתי כמו חמור, ולא באמת התקדמתי”. זה מתסכל. כי אתה לא מפחד מעבודה קשה, אתה פשוט רוצה לראות תוצאות. התקדמות אמיתית! הבעיה היא שלא תמיד ברור מה באמת מקדם אותך ומה סתם ממלא את היום ומייצר תחושת עומס בלי סיבה. בדיוק על זה נדבר בטיפ של היום. איך יוצאים מהמרוץ הזה, ומתחילים להשיג יותר. עם פחות מאמץ, אבל בהרבה יותר דיוק.
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה לא חייב עוד תקציב. אתה גם לא חייב להיות מקורי כל פעם מחדש. אבל יש משהו אחד שאם תחסיר אותו שום דבר אחר לא באמת יעבוד. מה זה? בוא נגיד שזה ההבדל בין עסק שאנשים זוכרים לעסק שאנשים מדפדפים הלאה. וזה גם יכול להיות ההבדל בין “מדי פעם מגיע איזה לקוח” לבין “אני סוגר עבודה חודשים קדימה”.
Strato-cumulus Clouds
“אם רק היה לי תקציב…” – כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה? יותר פעמים ממה ששמעתי “תבדוק אם זה מחובר לחשמל” כשמשהו לא עבד. בעלי עסקים בטוחים שאם רק היה להם תקציב הכול היה מסתדר. זה כמו לחשוב שאם רק היה לי מיקסר תעשייתי הייתי אופה קרואסונים ברמה של מאפייה בפריז. אבל האמת? זה לא עובד ככה. לפעמים אתה תקוע לא בגלל שאין לך כסף – אלא בגלל שאתה ממשיך לעשות דברים שלא באמת עוזרים. במאמר הזה אני לא הולך להעמיס עליך שיטות או טבלאות אקסל. יש פה רק טיפ אחד. פשוט וכזה שאפשר להתחיל ליישם כבר היום אפילו בלי תקציב בכלל.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט