‏‏איך להכפיל את השגת המטרות שלך בלי לתת למחסומים חיצוניים או פנימיים לעצור אותך

כיצד להשיג יעדים אישיות ועסקיים על ידי חיזוק האמונה העצמית והתגברות על מחסומים. כולל תרגיל פרקטי שישדרג את השגת המטרות שלך, ממש עכשיו.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

אמונה וניהול

הנה סיפור קצר: במהלך פרויקט ייעוץ, הלקוח י’ פנה אלי והתלונן שהוא לא מצליח להפעיל את הצוות שלו. שהם לא מקשיבים לו, עושים מה שהם רוצים, יש יותר מדי ימי מחלה והיעדרויות, וכאשר צריך להשלים משימות… הם נוטשים אותו. זה נראה שרק הוא עם מוסר עבודה גבוה מספיק בשביל לעשות כל מה שנדרש לספק את השירות והמוצר. 

י’ הוא בן 57, בעלים של עסק עם צוות גדול, שיש בו הרבה פעילות. כך שאי אפשר לומר עליו שהוא חסר ניסיון. אך כאשר הודעתי לו חגיגית עם חיוך שמהשבוע אנחנו מכניסים נוהל של ישיבות צוות שבועיות, והוא הולך להיות זה שמנהל אותן, הוא החוויר, היסס, התחיל לבקש ממני להעביר במקומו, ועוד כל מיני תכסיסים שלא עבדו (אני כבר בעל ניסיון 😊). 

ישיבת הצוות השבועית הראשונה עברה עם המון חששות מצידו. אך ישבתי לידו, וגם כאשר לא דיברתי, היה ברור לו שאני מאמין בו שהוא יכול.

אחרי ישיבת הצוות השבועית השלישית, הוא היה בשוק.

“אני יכול!” הוא אמר לי, “נולדתי בחודש שביעי, ולבני המשפחה הייתה אמירה לגבי: הוא קטן. נולד פג בחודש שביעי. הוא לא יכול.”

כאשר מישהו אמר לו שהוא כן יכול (ואז גם מנע ממנו להתחמק מהמשימה), כל המחסומים שנשענו על אותה הנחה בסיסית התפוגגו ונעלמו.

והצוות? הצוות החל לרכוש יותר כבוד למנהל המנהיג את ישיבת הצוות וצובר יותר ויותר בטחון ואמונה בעצמו – ושיתוף הפעולה גבר! 

זכור לחזק אנשים, קרובים, ילדים, עובדים, לקוחות וספקים, ולחזק את מה שהם יכולים. הזכר להם שהם יכולים, האמן בהם, וטפח בהם את האמונה שהם יכולים – ותראה שמתרחשים קסמים

משימה עבורך 

  1. כתוב מטרה שאתה באמת רוצה להשיג. 
  1. כתוב ברשימה את כל מה שעומד בינך לבין המטרה ומונע את השגתה. הקפד לרשום את כל הסיבות, המחסומים והמחשבות שיש לך שמונעות ממך להשיג את המטרה. 
  1. מצא מישהו שאתה סומך עליו שהוא מאמין בך וביכולות שלך.  
  1. כעת מצא ברשימה שערכת קודם, פריט אחד (או מחסום אחד מהרשימה) שאתה כן יכול להשפיע עליו, לעקוף אותו, לנטרל אותו או להסביר מדוע אין הוא באמת מחסום. 
  1. לאחר מכן קח פריט נוסף מהרשימה וחזור על צעד 4 לגביו.  
  1. המשך כך עד שתשלים את כל הרשימה או שתרגיש שיש באפשרותך להשיג את המטרה. 
  1. כתוב מסקנות, החלטות והישגים שיש לך מביצוע המשימה. 

אשמח מאוד לשמוע על הישגים שהיו לך מהתרגיל המעשי. 

עפר פלאוט 
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט