‏‏איך להכפיל את השגת המטרות שלך בלי לתת למחסומים חיצוניים או פנימיים לעצור אותך

כיצד להשיג יעדים אישיות ועסקיים על ידי חיזוק האמונה העצמית והתגברות על מחסומים. כולל תרגיל פרקטי שישדרג את השגת המטרות שלך, ממש עכשיו.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

אמונה וניהול

הנה סיפור קצר: במהלך פרויקט ייעוץ, הלקוח י’ פנה אלי והתלונן שהוא לא מצליח להפעיל את הצוות שלו. שהם לא מקשיבים לו, עושים מה שהם רוצים, יש יותר מדי ימי מחלה והיעדרויות, וכאשר צריך להשלים משימות… הם נוטשים אותו. זה נראה שרק הוא עם מוסר עבודה גבוה מספיק בשביל לעשות כל מה שנדרש לספק את השירות והמוצר. 

י’ הוא בן 57, בעלים של עסק עם צוות גדול, שיש בו הרבה פעילות. כך שאי אפשר לומר עליו שהוא חסר ניסיון. אך כאשר הודעתי לו חגיגית עם חיוך שמהשבוע אנחנו מכניסים נוהל של ישיבות צוות שבועיות, והוא הולך להיות זה שמנהל אותן, הוא החוויר, היסס, התחיל לבקש ממני להעביר במקומו, ועוד כל מיני תכסיסים שלא עבדו (אני כבר בעל ניסיון 😊). 

ישיבת הצוות השבועית הראשונה עברה עם המון חששות מצידו. אך ישבתי לידו, וגם כאשר לא דיברתי, היה ברור לו שאני מאמין בו שהוא יכול.

אחרי ישיבת הצוות השבועית השלישית, הוא היה בשוק.

“אני יכול!” הוא אמר לי, “נולדתי בחודש שביעי, ולבני המשפחה הייתה אמירה לגבי: הוא קטן. נולד פג בחודש שביעי. הוא לא יכול.”

כאשר מישהו אמר לו שהוא כן יכול (ואז גם מנע ממנו להתחמק מהמשימה), כל המחסומים שנשענו על אותה הנחה בסיסית התפוגגו ונעלמו.

והצוות? הצוות החל לרכוש יותר כבוד למנהל המנהיג את ישיבת הצוות וצובר יותר ויותר בטחון ואמונה בעצמו – ושיתוף הפעולה גבר! 

זכור לחזק אנשים, קרובים, ילדים, עובדים, לקוחות וספקים, ולחזק את מה שהם יכולים. הזכר להם שהם יכולים, האמן בהם, וטפח בהם את האמונה שהם יכולים – ותראה שמתרחשים קסמים

משימה עבורך 

  1. כתוב מטרה שאתה באמת רוצה להשיג. 
  1. כתוב ברשימה את כל מה שעומד בינך לבין המטרה ומונע את השגתה. הקפד לרשום את כל הסיבות, המחסומים והמחשבות שיש לך שמונעות ממך להשיג את המטרה. 
  1. מצא מישהו שאתה סומך עליו שהוא מאמין בך וביכולות שלך.  
  1. כעת מצא ברשימה שערכת קודם, פריט אחד (או מחסום אחד מהרשימה) שאתה כן יכול להשפיע עליו, לעקוף אותו, לנטרל אותו או להסביר מדוע אין הוא באמת מחסום. 
  1. לאחר מכן קח פריט נוסף מהרשימה וחזור על צעד 4 לגביו.  
  1. המשך כך עד שתשלים את כל הרשימה או שתרגיש שיש באפשרותך להשיג את המטרה. 
  1. כתוב מסקנות, החלטות והישגים שיש לך מביצוע המשימה. 

אשמח מאוד לשמוע על הישגים שהיו לך מהתרגיל המעשי. 

עפר פלאוט 
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט