‏‏איך להכפיל את השגת המטרות שלך בלי לתת למחסומים חיצוניים או פנימיים לעצור אותך

כיצד להשיג יעדים אישיות ועסקיים על ידי חיזוק האמונה העצמית והתגברות על מחסומים. כולל תרגיל פרקטי שישדרג את השגת המטרות שלך, ממש עכשיו.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

אמונה וניהול

הנה סיפור קצר: במהלך פרויקט ייעוץ, הלקוח י’ פנה אלי והתלונן שהוא לא מצליח להפעיל את הצוות שלו. שהם לא מקשיבים לו, עושים מה שהם רוצים, יש יותר מדי ימי מחלה והיעדרויות, וכאשר צריך להשלים משימות… הם נוטשים אותו. זה נראה שרק הוא עם מוסר עבודה גבוה מספיק בשביל לעשות כל מה שנדרש לספק את השירות והמוצר. 

י’ הוא בן 57, בעלים של עסק עם צוות גדול, שיש בו הרבה פעילות. כך שאי אפשר לומר עליו שהוא חסר ניסיון. אך כאשר הודעתי לו חגיגית עם חיוך שמהשבוע אנחנו מכניסים נוהל של ישיבות צוות שבועיות, והוא הולך להיות זה שמנהל אותן, הוא החוויר, היסס, התחיל לבקש ממני להעביר במקומו, ועוד כל מיני תכסיסים שלא עבדו (אני כבר בעל ניסיון 😊). 

ישיבת הצוות השבועית הראשונה עברה עם המון חששות מצידו. אך ישבתי לידו, וגם כאשר לא דיברתי, היה ברור לו שאני מאמין בו שהוא יכול.

אחרי ישיבת הצוות השבועית השלישית, הוא היה בשוק.

“אני יכול!” הוא אמר לי, “נולדתי בחודש שביעי, ולבני המשפחה הייתה אמירה לגבי: הוא קטן. נולד פג בחודש שביעי. הוא לא יכול.”

כאשר מישהו אמר לו שהוא כן יכול (ואז גם מנע ממנו להתחמק מהמשימה), כל המחסומים שנשענו על אותה הנחה בסיסית התפוגגו ונעלמו.

והצוות? הצוות החל לרכוש יותר כבוד למנהל המנהיג את ישיבת הצוות וצובר יותר ויותר בטחון ואמונה בעצמו – ושיתוף הפעולה גבר! 

זכור לחזק אנשים, קרובים, ילדים, עובדים, לקוחות וספקים, ולחזק את מה שהם יכולים. הזכר להם שהם יכולים, האמן בהם, וטפח בהם את האמונה שהם יכולים – ותראה שמתרחשים קסמים

משימה עבורך 

  1. כתוב מטרה שאתה באמת רוצה להשיג. 
  1. כתוב ברשימה את כל מה שעומד בינך לבין המטרה ומונע את השגתה. הקפד לרשום את כל הסיבות, המחסומים והמחשבות שיש לך שמונעות ממך להשיג את המטרה. 
  1. מצא מישהו שאתה סומך עליו שהוא מאמין בך וביכולות שלך.  
  1. כעת מצא ברשימה שערכת קודם, פריט אחד (או מחסום אחד מהרשימה) שאתה כן יכול להשפיע עליו, לעקוף אותו, לנטרל אותו או להסביר מדוע אין הוא באמת מחסום. 
  1. לאחר מכן קח פריט נוסף מהרשימה וחזור על צעד 4 לגביו.  
  1. המשך כך עד שתשלים את כל הרשימה או שתרגיש שיש באפשרותך להשיג את המטרה. 
  1. כתוב מסקנות, החלטות והישגים שיש לך מביצוע המשימה. 

אשמח מאוד לשמוע על הישגים שהיו לך מהתרגיל המעשי. 

עפר פלאוט 
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Close-up Photography of Body of Water
גם עבור האופטימיים וגם עבור הפסימיים, המציאות לא בודקת איתנו אם אנחנו מוכנים לפני שהיא משנה כיוון בלי אזהרה. אבל אם יש סדר, גם יש הרבה יותר שליטה על ההתקדמות, הזמן והמשאבים, וההחלטות הקשות הופכות לפשוטות יותר.
A Red and Blue Color Gradient
מכירות מדשדשות, עובדים מתחלפים, לקוחות לא מרוצים… הכול בבת אחת. ואתה יודע שצריך לטפל, אבל איפה להתחיל? מה באמת הכי דחוף? כל בעיה נראית “קריטית לעכשיו”. כאן אנחנו הרבה פעמים נופלים, כי אנחנו מפזרים את הקשב והמאמץ, במקום לשים את האצבע על הדבר הנכון האחד שמושך אותנו למטה. לרוב, זו לא הבעיה שצועקת הכי חזק, אלא הבעיה שמתחבאת ומנהלת אותך מאחורי הקלעים.
Strato-cumulus Clouds
בזמנים רגילים עוד אפשר לגרור דברים. אבל כשמגיע לחץ אמיתי, בעיות “שקטות” צפות ויוצאות משליטה. ניהול זמן רופף, חוסר שליטה בכסף, עובדים שלא באמת מתפקדים – הכול פתאום מורגש. אז בוא נסתכל על זה קצת יותר לעומק, כולל בדיקה עצמית קצרה.
Free stock photo of ball, field, football
אם אתה שומע “לא” מלקוח אל תמהר להסיק שהוא לא בעניין. סטטיסטית, 60% מהלקוחות אומרים “לא” 4 פעמים לפני שהם אומרים “יאללה, סגור”. אז אם המטרה שלך היא למכור כמה שפחות – תוותר מוקדם, זה עובד מעולה!
Body of Water
מכיר את זה שבשלב הקובע בשיחת המכירה, הלקוח שולף התחמקות אלגנטית בסגנון “תן לי לחשוב על זה”? ומכאן אתה כבר מכיר את ההמשך… אתה חושד שמורחים אותך ונשאר תוהה: האם זו התנגדות לגיטימית? ספק? או שהוא בכלל לא רוצה ורק מנסה להיות מנומס? איך מטפלים בזה בלי ליצור חוסר נוחות או אי-נעימות בשלב הסגירה?

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט