מספר הדיוורים ״הנכון״ לשלוח ללקוחות פוטנציאלים

שבוע שעבר נפגשתי עם בעל עסק שנוסף לרשימת הדיוור שלי לפני 15 שנים (!) ושקיבל דיוור באופן סדיר לאורך התקופה. בדקתי במערכת השיווק שלנו ומצאתי שמאז שעברנו למערכת דיוור אלקטרוני מסודרת לפני 12 שנים, הוא קיבל מאיתנו 441 הודעות רק במייל…

לשיתוף: 

כשמישהו מצטרף לרשימת הדיוור שלך (וחשוב מאוד שתהיה לך רשימת דיוור), זוהי רק ההתחלה של קשר שעשוי להיות פורה מאוד בהווה, או בעתיד. 

רשימת הדיוור של העסק היא נכס קריטי וכלי עוצמתי. אבל רבים מנצלים את רשימת הדיוור ברמה טקטית בלבד בתקווה לרווח מיידי ולכן לא מנצלים אותה באופן אופטימלי. יש ששולחים מספר מוגבל של דיוורים או שולחים בתדירות נמוכה מדי, ורבים לא שולחים כלל.

אבל כמה לשלוח? ומתי הזמן להפסיק לשלוח?

התשובה בהמשך המאמר. לפני שניתן אותה, סיפור קצר מהחיים.

שבוע שעבר נפגשתי עם אדם שהיה ברשימת הדיוור שלי במשך 15 שנה וב-12 השנים האחרונות, מאז שעברנו למערכת דיוור מתקדמת הוא המשיך להיות מנוי לדיוור ממני. במילים אחרות, אחרי בדיקה מצאתי שהוא קיבל ממני 441 הודעות במייל עד שהגיב להודעה בזמן שהתאים לו להשיב עליה.

בתחילת ההיכרות הוא היה בעל עסק בן 55, שניהל את העסק תוך כדי שהוא מפתח בכל פעם מיומנות מקצועית אחרת.

היום הוא בן 70, ורק בשנה האחרונה, התחילו להציק לו נושאים של חוסר התאמה בין תקבולים לתשלומים בתזרים, והוא החל לרדת לעומק העניין כדי לפתור אותו.

הוא הכניס מנהלת חשבונות מקצועית, שמצאה את כל החריגות בתוך מערכת הנהלת החשבונות. אך בעיות חוסר התאמה בין הכנסות להוצאות, ומאות אלפי שקלים שיוצאים בשנה על מימון וריביות עדיין לא נפתרו.

הוא גם התחיל להעביר את המפעל לדור ההמשך – ולכן רוצה ליישר קו כדי שדור ההמשך יוכל להנות מהפירות בלי כאבי הראש.

אז שבוע שעבר, לראשונה, הוא הגיב למייל ונרשם לאחד משירותי המבוא שלנו.

זה מראה ש:

  1. אין פרק זמן ״נכון״ לשליחת דיוור (כגון ״3 שבועות״), והתמדה יכולה להביא תוצאות.

    אדם אחד מגיב מייד כי הוא צריך את השירות שלך עכשיו והוא מוכן להתקדם. ואדם אחר, לא מוכן כעת, אך זה לא אומר שלא יהיה מוכן בעתיד.

    ולכן אחרי התמדה של 15 שנים… כאשר נוצרו התנאים בהם האדם מתחיל לחפש עזרה – מה תרצה שיהיה מול העיניים שלו? הקידום של המתחרים או שלך? המפתח כאן הוא התמדה.

  2. מתוך כל הרוכשים הפוטנציאלים, יש חלק שמוכנים לרכישה, נניח 3%. אבל מה בנוגע ל-97% האחרים?

    בעזרת אמצעי שיווק מתקדמים (כמו סקרים חכמים) אפשר לגלות מה האדם צריך, רוצה, שונא, מתעב ומה הוא מחשיב כבעל ערך – במילים אחרות, למה הוא יגיב.

    כך ניתן לעזור לכמות גדולה יותר של אנשים להתעניין בשירות שלך ולפנות אליך כתוצאה מקמפיין שיווקי מדויק.

  3. ככל שמגדילים את רשימת הדיוור, ואת מספר המסרים הנשלחים אליה, מגדילים את הסיכוי למצוא את האדם הנכון, ולעזור לו להרים את היד ולומר “אני רוצה לשמוע מה יש לך לומר.”

ומה איתך?

הזמן והמאמץ המושקעים בפיתוח ושליחת דיוור אינם ״אבודים״ ואינם ״מיותרים״. מדי שבוע אתה יכול להמשיך לבנות את המותג שלך, לשפר ולחדד את המסרים שאתה שולח, וכמובן להקפיד להיות רלוונטי ומעניין לקהל היעד שלך.

יש שיטות מדויקות שיעזרו לך לעשות את כל הדברים האלה יותר טוב ועם פחות מאמץ. מעניין אותך? היית רוצה להפוך את העסק ליותר רווחי ומאורגן? אז למה אתה מחכה בדיוק? צור קשר כאן עכשיו.

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Brown Mountain Under Cloudy Sky
“אני רק מנהלת החשבונות. מה שבעל הבית עושה עם הכסף שלו… זה כבר עניינו”. מילים תמימות שמסתירות מאחוריהן בעיה תזרימית מסוכנת. כשחסר יותר ויותר כסף בחשבון הבנק ללא קשר למחזור העסקי, וכשאף אחד לא לוקח אחריות – מישהו חייב לפקוח את העיניים. מה קרה כשמנהלת חשבונות חדשה הצטרפה לחברה אותה אנחנו מלווים, וקיבלה מאיתנו הכשרה ממוקדת? איך זכתה לכינוי “סטאלין” אחרי שהחזירה את השליטה להוצאות והפכה את המערכת על פיה? סיפור על ההבדל בין מנהל חשבונות פסיבי לאקטיבי.
A Red and Blue Color Gradient
בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.
Green-leafed Plant
יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!
Building Photography
סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!
Galaxy Space
בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.
Purple Sky
ישבתי עם מנהלת עסק מתוסכלת, שחזרה והדגישה: “הסברתי לעובדת שלי מאה פעם, ועדיין היא עושה טעויות!” קשה ביותר לשכפל את המיומנות של מקצוען אמיתי למישהו אחר. הסבר בלבד לא מספיק כדי להפוך עובד למקצוען. גם לא מספיק רק להסתכל על מישהו אחר עושה את העבודה. אז מה כן עובד? איך אפשר להכשיר עובד כדי שיבצע את המשימה כמו שאתה בעל העסק היית עושה?
A Red and Blue Color Gradient
​אפשר להגיד בהחלט שבעיות תזרים אינן נפתרות כי לא מסתכלים לאמת ישירות בעיניים. בעלים של חברה שמספקת שירותים לתעשייה בהיקף של 30 מיליון ש״ח, פנה אלינו באקספדיטור מאיץ עסקים וביקש את עזרתי. הוא סיפר לי שהחברה מצויינת. שיש לחברה שני מפעלים במרכז הארץ ובדרום הארץ. שכמעט אף מתחרה לא מספק מוצרים באיכות שהם יודעים לספק….

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט