יש כל מיני יועצים עסקיים… אבל מה עובד תכלס?

לקוח הגיע אלי אחרי שקנה ועשה קורסים של המומחים הכי גדולים. למרבה הפלא, לא משנה מה ניסה, הוא לא הצליח לקדם את העסק. ביחד פיצחנו את זה, אבל הפתרון היה בהחלט לא שגרתי.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

״כל כך הרבה אינפורמציה!״ – סיפור מהחיים

לקוח שלי, בעלים של בית ספר מקצועי, הגיע אליי אחרי הרבה הרבה קורסים אצל יועצים ומומחים שונים בתחום השיווק לעסקים. (אני לא אזכיר פה שמות, אבל הם מוכרים למדי.) 

הוא קנה ועשה הרבה קורסים על איך לקדם בפייסבוק, איך לבנות אסטרטגיות של שיווק, איך לעשות פיתוח עסקי, ואיך ואיך ואיך, מכל כיוון אפשרי. 

הוא היה מאוד מוקסם מהיועצים האלה, כי הם ידעו לדבר, והוא כל כך ״שחה בחומר״, שהוא היה אומר ״אני כבר מכיר את כל ההרצאות, אני יכול להרצות אותן!״. 

אבל תוצאות? אין.

למרות כל הקורסים של המומחים, המצב של העסק – שלא נדע. לא משהו בכלל. 

בנקודה הזאת התחלנו לעבוד ביחד.

עכשיו, כשאני מתחיל תוכנית ייעוץ לעסק, אני מבצע חקירה עסקית מעמיקה כדי לגלות את הגורמים האמיתיים מאחורי הבעיות הנראות לעין. לעיתים קרובות, מגלים שהסיבה האמיתית שונה לחלוטין ממה שבעל העסק חושב.

וגם כאן, הדבר הראשון שעשיתי עם הלקוח שלי זה קודם כל לבצע חקירה עסקית של הסיטואציה כדי לקבל הערכת מצב מדויקת. 

אבל במקום לעשות הערכת מצב על איזו תוכנית שיווק הוא צריך, עשיתי חקירה עסקית לגבי הנקודה הכי לא הגיונית בסיטואציה. 

מה היה הדבר הכי לא הגיוני?

איך בן אדם שקיבל כל כך הרבה ידע מיועצים יודעי דבר ידועי שם לא מצליח להוציא אפילו קמפיין קידום אחד ולייצר איזושהי תנועה פנימה של לקוחות. 

זה פשוט לא הגיוני. 

מה גיליתי?

מצאתי שהלקוח שלי היה מוצף בנתונים. ים של נתונים. בלי יכולת להבדיל ולדעת אילו נתונים חשובים, ואילו פחות. זה היה פשוט נתונים, ועוד נתונים, ועוד נתונים.

אבל היה חסר לו הנתון העיקרי האחד, שאם הוא היה יודע אותו, הסיטואציה היתה נפתרת, והוא היה מתקדם ומוציא קמפיין עכשיו, מוציא קידום החוצה, ומייצר תנועה, במקום להמשיך לדרוך במקום.

עד עכשיו, הוא כל הזמן ניסה לארגן את הקמפיין, ולתכנן את הקמפיין, וללמוד עוד כי הוא הרגיש חוסר ודאות. במקום זה, הראתי לו את עיקרון המפתח שפותר את הבעיה הזאת מהשורש.

נקודת המפנה

עברנו ביחד על העיקרון הזה, ונתתי לו להתבונן ולתקשר, ועשינו תהליך ניתוח ממוקד ומהיר, עד שנפל לו האסימון והכול התבהר. בנקודה הזאת, הוא פשוט קיבל פלפל ב… (אחוריים)! ממש ככה.

לאחר שהשיג את ההבנה לגבי מה בדיוק צריך לעשות, עזרתי לו להוציא קמפיין אחד לפועל בתור התחלה. אבל שוב, פעלנו בצורה שונה ממה שיתר המומחים הטיפו לו.

איך להיתקע שלא לצורך

כל היועצים האחרים התמקדו במציאת לקוחות חדשים, איך לבנות מחדש את הקמפיינים, איך ליצור מערכת חדשה, וכולי. עד כה, זה היה מה שהוא התמקד בו. 

אני לעומת זאת הלכתי לכיוון אחר לגמרי. קודם נשתמש במה שכבר קיים. יצרנו קמפיין בעזרת המערכת הקיימת שלו. 

אמרתי לו: ״יש לך כבר רשימות? יופי. הם כבר הגיעו אליך לעסק. בוא נפעיל את האנשים האלה לשוב ולרכוש שוב.״ 

עזרתי לו לנסח את המסר, והוצאנו בעזרת התוכנה הקיימת שלו, שהיא באמת די מקרטעת ושולחת בקצב מאוד איטי, 2000 הודעות וואטסאפ.

פתאום נוצר אקשן. 

הלקוח שלי הבין שצריך לקדם, והרבה. והוא החל לעשות בדיוק את זה. כתוצאה מכך, הפעולות שלו התחילו להזרים פנימה המון המון אנשים שבאו לקבל את השירות. 

עצם העובדה שהתחילו להיכנס אנשים שינה את כל התמונה מבחינתו, והוא הבין מה באמת קרה עד לנקודה זו לפני השינוי בגישה.

המסקנה שלו הייתה: ״אצל אחרים למדתי המון תאוריה. אבל אצל עפר עושים כדי להתנסות, ולראות את התוצאות בעיניים!״

ומה איתך?

רוצה לחשוף ולטפל בשורש הבעיות שמטרידות אותך? צור קשר עכשיו כדי לתאם פגישת הערכה מקיפה לעסק. במהלך הפגישה, נבחן את כל האספקטים הרלוונטיים ואספק לך מידע על העסק שלך שעשוי להפתיע אפילו אותך.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט