יש כל מיני יועצים עסקיים… אבל מה עובד תכלס?

לקוח הגיע אלי אחרי שקנה ועשה קורסים של המומחים הכי גדולים. למרבה הפלא, לא משנה מה ניסה, הוא לא הצליח לקדם את העסק. ביחד פיצחנו את זה, אבל הפתרון היה בהחלט לא שגרתי.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

״כל כך הרבה אינפורמציה!״ – סיפור מהחיים

לקוח שלי, בעלים של בית ספר מקצועי, הגיע אליי אחרי הרבה הרבה קורסים אצל יועצים ומומחים שונים בתחום השיווק לעסקים. (אני לא אזכיר פה שמות, אבל הם מוכרים למדי.) 

הוא קנה ועשה הרבה קורסים על איך לקדם בפייסבוק, איך לבנות אסטרטגיות של שיווק, איך לעשות פיתוח עסקי, ואיך ואיך ואיך, מכל כיוון אפשרי. 

הוא היה מאוד מוקסם מהיועצים האלה, כי הם ידעו לדבר, והוא כל כך ״שחה בחומר״, שהוא היה אומר ״אני כבר מכיר את כל ההרצאות, אני יכול להרצות אותן!״. 

אבל תוצאות? אין.

למרות כל הקורסים של המומחים, המצב של העסק – שלא נדע. לא משהו בכלל. 

בנקודה הזאת התחלנו לעבוד ביחד.

עכשיו, כשאני מתחיל תוכנית ייעוץ לעסק, אני מבצע חקירה עסקית מעמיקה כדי לגלות את הגורמים האמיתיים מאחורי הבעיות הנראות לעין. לעיתים קרובות, מגלים שהסיבה האמיתית שונה לחלוטין ממה שבעל העסק חושב.

וגם כאן, הדבר הראשון שעשיתי עם הלקוח שלי זה קודם כל לבצע חקירה עסקית של הסיטואציה כדי לקבל הערכת מצב מדויקת. 

אבל במקום לעשות הערכת מצב על איזו תוכנית שיווק הוא צריך, עשיתי חקירה עסקית לגבי הנקודה הכי לא הגיונית בסיטואציה. 

מה היה הדבר הכי לא הגיוני?

איך בן אדם שקיבל כל כך הרבה ידע מיועצים יודעי דבר ידועי שם לא מצליח להוציא אפילו קמפיין קידום אחד ולייצר איזושהי תנועה פנימה של לקוחות. 

זה פשוט לא הגיוני. 

מה גיליתי?

מצאתי שהלקוח שלי היה מוצף בנתונים. ים של נתונים. בלי יכולת להבדיל ולדעת אילו נתונים חשובים, ואילו פחות. זה היה פשוט נתונים, ועוד נתונים, ועוד נתונים.

אבל היה חסר לו הנתון העיקרי האחד, שאם הוא היה יודע אותו, הסיטואציה היתה נפתרת, והוא היה מתקדם ומוציא קמפיין עכשיו, מוציא קידום החוצה, ומייצר תנועה, במקום להמשיך לדרוך במקום.

עד עכשיו, הוא כל הזמן ניסה לארגן את הקמפיין, ולתכנן את הקמפיין, וללמוד עוד כי הוא הרגיש חוסר ודאות. במקום זה, הראתי לו את עיקרון המפתח שפותר את הבעיה הזאת מהשורש.

נקודת המפנה

עברנו ביחד על העיקרון הזה, ונתתי לו להתבונן ולתקשר, ועשינו תהליך ניתוח ממוקד ומהיר, עד שנפל לו האסימון והכול התבהר. בנקודה הזאת, הוא פשוט קיבל פלפל ב… (אחוריים)! ממש ככה.

לאחר שהשיג את ההבנה לגבי מה בדיוק צריך לעשות, עזרתי לו להוציא קמפיין אחד לפועל בתור התחלה. אבל שוב, פעלנו בצורה שונה ממה שיתר המומחים הטיפו לו.

איך להיתקע שלא לצורך

כל היועצים האחרים התמקדו במציאת לקוחות חדשים, איך לבנות מחדש את הקמפיינים, איך ליצור מערכת חדשה, וכולי. עד כה, זה היה מה שהוא התמקד בו. 

אני לעומת זאת הלכתי לכיוון אחר לגמרי. קודם נשתמש במה שכבר קיים. יצרנו קמפיין בעזרת המערכת הקיימת שלו. 

אמרתי לו: ״יש לך כבר רשימות? יופי. הם כבר הגיעו אליך לעסק. בוא נפעיל את האנשים האלה לשוב ולרכוש שוב.״ 

עזרתי לו לנסח את המסר, והוצאנו בעזרת התוכנה הקיימת שלו, שהיא באמת די מקרטעת ושולחת בקצב מאוד איטי, 2000 הודעות וואטסאפ.

פתאום נוצר אקשן. 

הלקוח שלי הבין שצריך לקדם, והרבה. והוא החל לעשות בדיוק את זה. כתוצאה מכך, הפעולות שלו התחילו להזרים פנימה המון המון אנשים שבאו לקבל את השירות. 

עצם העובדה שהתחילו להיכנס אנשים שינתה את כל התמונה מבחינתו, והוא הבין מה באמת קרה עד לנקודה זו לפני השינוי בגישה.

המסקנה שלו הייתה: ״אצל אחרים למדתי המון תאוריה. אבל אצל עפר עושים כדי להתנסות, ולראות את התוצאות בעיניים!״

ומה איתך?

רוצה לחשוף ולטפל בשורש הבעיות שמטרידות אותך? צור קשר עכשיו כדי לתאם פגישת הערכה מקיפה לעסק. במהלך הפגישה, נבחן את כל האספקטים הרלוונטיים ואספק לך מידע על העסק שלך שעשוי להפתיע אפילו אותך.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט