יש כל מיני יועצים עסקיים… אבל מה עובד תכלס?

לקוח הגיע אלי אחרי שקנה ועשה קורסים של המומחים הכי גדולים. למרבה הפלא, לא משנה מה ניסה, הוא לא הצליח לקדם את העסק. ביחד פיצחנו את זה, אבל הפתרון היה בהחלט לא שגרתי.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

״כל כך הרבה אינפורמציה!״ – סיפור מהחיים

לקוח שלי, בעלים של בית ספר מקצועי, הגיע אליי אחרי הרבה הרבה קורסים אצל יועצים ומומחים שונים בתחום השיווק לעסקים. (אני לא אזכיר פה שמות, אבל הם מוכרים למדי.) 

הוא קנה ועשה הרבה קורסים על איך לקדם בפייסבוק, איך לבנות אסטרטגיות של שיווק, איך לעשות פיתוח עסקי, ואיך ואיך ואיך, מכל כיוון אפשרי. 

הוא היה מאוד מוקסם מהיועצים האלה, כי הם ידעו לדבר, והוא כל כך ״שחה בחומר״, שהוא היה אומר ״אני כבר מכיר את כל ההרצאות, אני יכול להרצות אותן!״. 

אבל תוצאות? אין.

למרות כל הקורסים של המומחים, המצב של העסק – שלא נדע. לא משהו בכלל. 

בנקודה הזאת התחלנו לעבוד ביחד.

עכשיו, כשאני מתחיל תוכנית ייעוץ לעסק, אני מבצע חקירה עסקית מעמיקה כדי לגלות את הגורמים האמיתיים מאחורי הבעיות הנראות לעין. לעיתים קרובות, מגלים שהסיבה האמיתית שונה לחלוטין ממה שבעל העסק חושב.

וגם כאן, הדבר הראשון שעשיתי עם הלקוח שלי זה קודם כל לבצע חקירה עסקית של הסיטואציה כדי לקבל הערכת מצב מדויקת. 

אבל במקום לעשות הערכת מצב על איזו תוכנית שיווק הוא צריך, עשיתי חקירה עסקית לגבי הנקודה הכי לא הגיונית בסיטואציה. 

מה היה הדבר הכי לא הגיוני?

איך בן אדם שקיבל כל כך הרבה ידע מיועצים יודעי דבר ידועי שם לא מצליח להוציא אפילו קמפיין קידום אחד ולייצר איזושהי תנועה פנימה של לקוחות. 

זה פשוט לא הגיוני. 

מה גיליתי?

מצאתי שהלקוח שלי היה מוצף בנתונים. ים של נתונים. בלי יכולת להבדיל ולדעת אילו נתונים חשובים, ואילו פחות. זה היה פשוט נתונים, ועוד נתונים, ועוד נתונים.

אבל היה חסר לו הנתון העיקרי האחד, שאם הוא היה יודע אותו, הסיטואציה היתה נפתרת, והוא היה מתקדם ומוציא קמפיין עכשיו, מוציא קידום החוצה, ומייצר תנועה, במקום להמשיך לדרוך במקום.

עד עכשיו, הוא כל הזמן ניסה לארגן את הקמפיין, ולתכנן את הקמפיין, וללמוד עוד כי הוא הרגיש חוסר ודאות. במקום זה, הראתי לו את עיקרון המפתח שפותר את הבעיה הזאת מהשורש.

נקודת המפנה

עברנו ביחד על העיקרון הזה, ונתתי לו להתבונן ולתקשר, ועשינו תהליך ניתוח ממוקד ומהיר, עד שנפל לו האסימון והכול התבהר. בנקודה הזאת, הוא פשוט קיבל פלפל ב… (אחוריים)! ממש ככה.

לאחר שהשיג את ההבנה לגבי מה בדיוק צריך לעשות, עזרתי לו להוציא קמפיין אחד לפועל בתור התחלה. אבל שוב, פעלנו בצורה שונה ממה שיתר המומחים הטיפו לו.

איך להיתקע שלא לצורך

כל היועצים האחרים התמקדו במציאת לקוחות חדשים, איך לבנות מחדש את הקמפיינים, איך ליצור מערכת חדשה, וכולי. עד כה, זה היה מה שהוא התמקד בו. 

אני לעומת זאת הלכתי לכיוון אחר לגמרי. קודם נשתמש במה שכבר קיים. יצרנו קמפיין בעזרת המערכת הקיימת שלו. 

אמרתי לו: ״יש לך כבר רשימות? יופי. הם כבר הגיעו אליך לעסק. בוא נפעיל את האנשים האלה לשוב ולרכוש שוב.״ 

עזרתי לו לנסח את המסר, והוצאנו בעזרת התוכנה הקיימת שלו, שהיא באמת די מקרטעת ושולחת בקצב מאוד איטי, 2000 הודעות וואטסאפ.

פתאום נוצר אקשן. 

הלקוח שלי הבין שצריך לקדם, והרבה. והוא החל לעשות בדיוק את זה. כתוצאה מכך, הפעולות שלו התחילו להזרים פנימה המון המון אנשים שבאו לקבל את השירות. 

עצם העובדה שהתחילו להיכנס אנשים שינתה את כל התמונה מבחינתו, והוא הבין מה באמת קרה עד לנקודה זו לפני השינוי בגישה.

המסקנה שלו הייתה: ״אצל אחרים למדתי המון תאוריה. אבל אצל עפר עושים כדי להתנסות, ולראות את התוצאות בעיניים!״

ומה איתך?

רוצה לחשוף ולטפל בשורש הבעיות שמטרידות אותך? צור קשר עכשיו כדי לתאם פגישת הערכה מקיפה לעסק. במהלך הפגישה, נבחן את כל האספקטים הרלוונטיים ואספק לך מידע על העסק שלך שעשוי להפתיע אפילו אותך.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט