המחסום להתרחבות הוא תמיד בפנים

“שמע, זה לא הולך! כבר חמישה חודשים שאנחנו מנסים להרים כאן את המכירות וזה פשוט לא זז”. בעל העסק כבר היה על סף ייאוש. אך אל דאגה – הגעתי לעזור, מצאנו את הסיבה האמיתית, והזרימה החלה מחדש!

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

אף פעם אל תאמין לכך שהמחסום להתרחבות הוא בחוץ.
המחסום להתרחבות הוא תמיד, אבל תמיד בפנים. בתוך העסק, בתוך הסביבה שלך, בתוכך.

כל אחד יכול להיות אחראי על הסטטיסטיקות שלו, לשנות אותן, ולכוון אותן למגמה טובה יותר.

אך לפעמים, רצון טוב או נכונות הם לא מספיקים.
צריך שיטה טובה לבצע חקירה ולזהות מה לא תקין. מה לא עובד כמו שצריך.

הסיבה הלא נכונה

בדרך כלל מה שקורה זה שהאדם עצמו מנסה לתת סיבה מדוע לא נסגרות עסקאות.

“הלקוחות קשים.”

“התחרות התחזקה.”

“המתחרים נותנים מחירים שקשה לי להתחרות בהם.”

“המצב בשוק”

“מזג האוויר…”

למרות שכל הסיבות הללו הן סיבות יפות, יש עובדה אמיתית ולפעמים כואבת אחת: אף אחת מהן היא לא הסיבה האמיתית.

לא משנה מה הסיפור שאיש המכירות מספר לך או לעצמו – יש מבחן פשוט מאוד:
האם באמצעות הסיבה הזו שהוא ציין, אפשר עכשיו להתחיל לסגור מחדש עסקאות?

אם התשובה היא לא – אז הסיבה מוטעית ולא תוביל אותך לשום מקום.

איך מאתרים את הסיבה האמיתית?

יש מספר כלים לניתוח המצב ומספר כיווני חקירה.
אך בסופו של דבר, אנחנו מחפשים את הסיבה האמיתית.
אנחנו מחפשים את הסיבה שאם נטפל בה, המצב באמת ישתפר.

הסיבה הזו היא לעיתים כל כך טיפשית, או נראית לא סבירה, שהנטייה היא לפספס אותה ולהמשיך לחפש “משהו גדול יותר, עם בשר!”. כמו למשל מצב השוק ושעלו המחירים, ו-“אולי אני צריך לסגור את העסק ולעבור תחום…” וכו׳.

מקרה מהחיים

הגעתי לעזור לבעל עסק שנקלע למצב של צניחה במכירות, וכבר היה על סף ייאוש. הוא שיתף: “שמע, זה לא הולך! כבר חמישה חודשים שאנחנו מנסים להרים כאן את המכירות וזה פשוט לא זז“.

העלינו את המכירות על גרף של 36 חודשים אחורה, וזיהינו מתי הירידה בכמות הפרויקטים החלה.

הייתי צריך להתעקש, לשאול שאלות ולא לוותר עד שמצאתי את שורש הבעיה. וזה מה שגילינו…

רעיון הוא הדבר העוצמתי ביותר

חמישה חודשים לפני כן, בעל העסק עשה שינוי בתוך העסק – הוא העביר את האחריות על ניהול הפרויקטים לעובד שלו.

בתהליך הייצור מעורבים מספר ספקים, והחלקים המוכנים מספק א׳, צריכים לעבור מייד לספק ב’.

כאשר הבעלים ניהול בעצמו את הייצור, איך שהיו מתקבלים חלקים מספק א’, הוא היה מעביר אותם מבלי להמתין לספק ב’ שיתחיל לעבד אותם.

כך עד שהיו מכינים את כל התוצרים בפרויקט על מנת להרכיב את המוצר הסופי, לא היה מתבזבז זמן.

אך העובד פיתח בעצמו רעיון אחר, והתחיל לצבור את החלקים מספק א׳, עד לסוף העבודה. ורק אז, היה מעביר אותם לספק ב’.

מאחר ויש כמעט 100 פרויקטים כאלה במקביל, הדבר לא נראה לעין.

מה שכן היה נראה לעין, זה הכעס של יותר ויותר לקוחות, שקיבלו באיחור מוצר שגם היה באיכות נמוכה יותר.

איש המכירות, שהיה ער לכעסים של הלקוחות (בלי לדעת מה הסיבה האמיתית) התחיל לפתח רעיון חדש משלו, שכל לקוח חדש הוא למעשה פוטנציאל ללקוח כועס בעתיד. ומכאן… הדרך קצרה מאוד למנוע מכירות בצורה לא מודעת.

טיפול אפקטיבי

ברגע שעלינו על כך, בעל העסק החל מיידית לקחת את העניינים חזרה לידיים וללמוד מחדש את האיזור כדי ליישר אותו, להחזיר לקוחות ותיקים ולהשיב את אמונם. ובאורח פלא (זה נראה ממש קסם) באותו יום, בוצעה גבייה בסכום של 6 ספרות, ונכנסו עוד 3 עסקאות שנסגרו בשמחה ועם וודאות שהכל ילך עכשיו כמו שצריך.

לסיכום

המחסום להתרחבות הוא בפנים.

יש סיכוי שהוא נשען על רעיון של מישהו בתוך המערכת.

אתר אותו, טפל בו בצורה נכונה, ותטוס כמו טיל.

איך לזהות את המחסומים האמיתיים בעסק שלך

כמומחים לאיתור וטיפול במחסומי צמיחה בעסקים, אנחנו מגיעים אליך עם מתודולוגיה ייחודית וניסיון של שנים בזיהוי הסיבות האמיתיות שמונעות הצלחה והתרחבות.

מה אתה מקבל?

  • ניתוח מעמיק של נתוני העסק
  • זיהוי מדויק של נקודות החסימה
  • תוכנית פעולה ברורה להסרת המחסומים
  • ליווי ביישום השינויים הנדרשים להשגת תוצאות מוכחות

למה לפנות אלינו?

כי בדיוק כמו במקרה שקראת עליו, לפעמים שינוי קטן אחד יכול להתחיל את ההבדל בין עסק שנאבק לעסק ובעל עסק שחושב ״לעבור תחום״ לעסק ששולט בשוק. והדרך להתחיל את השינוי הזה היא באמצעות מומחה שיודע בדיוק מה ואיפה לחפש.

רוצה לגלות מה חוסם את הצמיחה בעסק שלך? ענה עכשיו על השאלון וקבל פגישת ניתוח עסקי ללא עלות >>

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט