למה לא מגיבים לפרסום שלך?

מתי ולמה הפרסום לא עובד? ומה הפתרון? האם להתייאש או להמשיך לשים עליו כסף? התשובה פשוטה ממה שזה נראה…

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

מה תעשה אם תגלה שלא קיבלת שום תגובה על מה שכתבת בפרסום?

זה מה שקרה ללקוח שלנו, שעמדו לרשותו שטחי פרסום בעיתון העסקים “גלובס”. הוא הוציא בעבר מספר פרסומים במספר מסגרות, אך לא זכה לתגובות.

אנשים רבים במצב כזה מגיעים למסקנה ש״פרסום לא עובד״ וכך מוותרים על ערוצי הכנסה או שממשיכים להוציא כסף על פרסום שלא מביא תוצאות.

כשתיחקרנו וניגשנו לטפל בתחום השיווק והפרסום התבררו מספר דברים:

  1. הפרסומים שהוצאו בעבר נכתבו על ידי קבלן הפרסום, ללא כל התערבות או ייעוץ מצד העסק המפרסם.
  2. לא נעשתה כל בדיקה בשטח מה נכון לפרסם.
  3. לא היה מעקב ממשי אחר פניות מתעניינים כתוצאה מהפרסום.

ישנה תפיסה רווחת האומרת ש״כל מה שקשור לפרסום צריך להשאיר למקצוענים בתחום״. 

זה אומר להוציא את הטיפול בפרסום מבית העסק החוצה אל גורם חיצוני שלכאורה ״יודע איך עושים את זה״. אז מה הבעיה עם זה?

נכון שאפשר וחשוב להיעזר במקצוענים בעלי ידע וניסיון. אך להם אף פעם אין את מה שיש לכם: היכרות מאוד מקרוב עם התחום ועם אנשיו, וזה המפתח לפירסום טוב שיביא תוצאות.

הנה מה שעשינו…

טיפול

קבענו אחראי יצירת קשר עם הציבור, שתפקידו לרכז את תיעוד כל הפניות בטבלה שמאפשרת ניתוח של יעילות הפרסום.

השתמשנו בשיטה שמגלה במדויק מה לקוחות פוטנציאליים מחשיבים לרצוי וחשוב, וגם מה מפריע להם. 

כבר בשלב הבדיקה הזה התקבלו פניות ממתעניינים במוצר.

בצעד הבא, הרכבנו מודעת פרסומת ממוקדת לפי הדברים שעלו בניתוח שלנו.

התוצאה

הפרסום יצא ביום שני בערב, וכבר ביום שלישי התקבלו שני טלפונים ממנכ”לים שהתעניינו בשירות ובמוצר שפרסמו. 

תוך 48 שעות נסגרו שתי עסקאות לשרות לשנה. בימים לאחר מכן נכנסו עוד תגובות ופניות.

עוד עובדה מעניינת שהתגלתה היא שבעבר אשת המכירות כבר הייתה בקשר עם אנשי הרכש ומנהלי כוח אדם של אותן חברות שסגרו עכשיו עסקה. 

היא דיברה איתם בנוגע למוצר והשירות, אך ללא סגירת עסקה. כעת המנכ”לים של אותן חברות פנו באופן ישיר, כי המודעה פשוט “דיברה אליהם ישירות”.

לסיכום: אל תנחש מה הלקוח צריך, שאל אותו!

​וכדי ללמוד עוד על הנושא, הצטרף אלינו לוובינר הקרוב:

>> ​לפרטים והרשמה

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט