איך להביא לקוחות בזמנים מאתגרים?

אם לא מפרסמים ומציעים את השירות או המוצר – איך יבואו לקוחות? מצד שני, עם כל מה שקורה, איך אפשר לפרסם כרגיל?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

איך לפרסם בצורה רגישה, נכונה ושהולמת למצב?

בתקופה זו עסקים רבים נמצאים במצב לא פשוט ומתקשים להשיג לקוחות. רבים גם חוששים לפרסם את העסק, מה שהופך את המצב לעוד יותר בלתי אפשרי.

אם לא מפרסמים ומציעים את השירות או המוצר – איך יבואו לקוחות? מצד שני, עם כל מה שקורה, איך אפשר לפרסם כרגיל?

אבל מה לעשות שסוף החודש מתקרב, וצריך לשלם חשבונות ומשכורות. אף אחד לא יעשה את זה במקומך, אז הברירה היחידה היא לעבוד הרבה יותר קשה ולפרסם כמה שיותר ועד כמה שאפשר, בצורה נכונה.

האמת היא שזה חשוב לא רק לעסק שלך, אלא למשק כולו, שחווה פגיעה קשה.

אז איך אפשר לפרסם בצורה נכונה?

נסתכל על מספר דרכים עם דוגמאות.

1) אפשר להציע הנחה מיוחדת לאור המצב.

לדוגמה, קצביית ״אורן קצבים״ פרסמה:

קצביה

2) לפרסם את המוצר או השירות עם דגש מיוחד על חשיבותו בתקופה זו.
למשל, סופר שוק שלי מאשקלון הדגישו את האפשרות להצטיידות במזונות בסיסיים:

סופר שוק

3) לחלוק טיפים ומידע שימושי שיקל על חיי הלקוחות שלכם. את זה כדאי לעשות באופן קבוע בלי קשר. אבל בתקופה כזאת על אחת כמה וכמה.

למשל כאן חברת ביטוח מספקת מידע שימושי למבוטחים:

מטריקס

4) לא לפרסם ישירות, אך לוודא שנשארים בתודעת הלקוחות כדי שכשיהיו מוכנים לרכוש, ידעו לפנות אליך. הם גם ידעו ויזכרו את הערך המוסף והערכי שהעסק שלך מציע. פרסומי יח״צ שכאלה מעלים את המורל, מעודדים אחרים לעזור ולתרום, וגם שומרים על קשר עם הלקוחות, מה שחשוב לא להזניח בתקופה זו.

לדוגמה, ארומה אספרסו בר פרסמה תפריט חינם לחיילים:

ארומה

לסיכום, חשוב לזכור שעכשיו זה לא הזמן להיעלם אלא חשוב לעבוד עוד יותר קשה כדי להרים את העסק וגם לעזור בכנות ללקוחות, לצוות העובדים, ולכל מי שסביבך.

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט