כמה זמן לוקח להגיב למסע שיווק?

קרה לך פעם שצחקת לראשונה מבדיחה ששמעת מזמן, משום שפתאום קלטת את המשמעות שלה? האמת היא שלפעמים זה עובד ככה גם בשיווק. אבל איך זה קורה? ואיך אתה יכול להשתמש בזה כדי להצליח יותר בשיווק ובמכירות?

לשיתוף: 

לקוח שלי, בעלים של משרד אדריכלים, סיפר לי על עוד עסקה שנסגרה כתוצאה מקמפיין שיווק שבוצע בהתמדה על פני שישה חודשים.

מה שהוא סיפר לי מפתיע לעיתים קרובות גם בעלי עסקים ותיקים כשהם נתקלים בתופעה הזו.

הוא סיפר שנכנס למשרד של הלקוח הפוטנציאלי, וראה שם קלסר המונח על השולחן. ובתוך הקלסר… ובכן מה שהוא ראה בהחלט הפתיע אותו.

אבל ללקוח שלי, היה יותר מזל מכך.

הרי הכנתי אותו לכך מבעוד מועד.

הנה מה שהוא סיפר לי ועוד הסבר כיצד זה יכול להשפיע עליך ועל העסק שלך.

טיפול

מתוך חוסר ידע וחוסר ניסיון בתחום השיווק, אפילו בעלי עסקים ותיקים עלולים להרגיש תחושת תבוסה לנוכח כישלון (לכאורה) לאחר הרצה של קמפיין שיווק.

פגשתי אפילו בעלי עסקים שמצאו סיבות “מוצדקות” מדוע “שיווק לא עובד!” ובכך פטרו את עצמם מביצוע פעולות השיווק עצמן (ובאותה נשימה פטרו גם את העסק מהכנסות!).

מה שהם לא לוקחים בחשבון זה את מרווח הזמן בין שליחת הקמפיין השיווקי לבין התגובה. ומה שהם שוכחים זה שהוא לא בהכרח מיידי.

זה כמו לצחוק פתאום מבדיחה שסיפרו לאדם בשבוע שעבר.

לא משנה שמאז, האדם הלך לקניות, נרדם, קם בבוקר, הלך לעבודה, חזר הביתה, אכל, ישן, ראה סרט וכו’. במקרה זה, פרק הזמן מסיפור הבדיחה ועד שהשומע הבין אותה והגיב – לא היה מיידי.

אז יש אנשים שעונים ומגיבים מייד. יש כאלה שלוקח להם כמה ימים. ויש כאלה שלוקח להם חודשים… או אפילו שנים במקרים מסויימים.

כחלק מהעבודה עם אותו לקוח שלי, תכננו פעילות שיווקית שנמשכה על פי תקופה של שישה חודשים.

בתחילת התקופה, הגדרנו קבוצה מסויימת של לקוחות פוטנציאלים וערכנו מספר פריטים לשלוח להם. מנהלת המשרד קיבלת לידיה תוכנית פעולה ועבדה לפיה.

הלקוח סיפר לי שלפני מספר ימים, הגיע טלפון למשרדו של מתעניין ונקבעה פגישה.

כאשר הלקוח שלי נכנס לפגישה במשרדו של הלקוח הפוטנציאלי, הוא ראה שבתוך קלסר, מונח אותו פריט קידום – דף שדרכו פנינו לאותה קבוצת לקוחות פוטנצאילים.

אותו לקוח פוטנציאלי קיבל את פריט הקידום לידיו, ועברו כמעט שישה חודשים, עד שהחליט להרים את הטלפון ופשוט לבקש להיפגש.

המקרה הזה מחזק את הנתון שכדי שקידום יצליח – חייבים להתמיד בו.

דרך אגב, אחרי הפנייה הראשונה, אותו לקוח פוטנציאלי קיבל שוב ושוב עוד שלוש פניות עד שהגיב. זה הזמן שלקח לו להגיב – שישה חודשים.

לכן, אם שלחת פריטי קידום ולא קיבלת תגובה בטווח מיידי סביר, בהחלט יש לבדוק את יעילות הנוסח ופריט הקידום.

אך מעבר לזה, צריך לקחת בחשבון שהפעילות הזו של קידום דומה להפצה של זרעים בשדה פתוח. אתה מפזר זרעים, ולעיתים אינך יודע כמה זמן יעבור עד שהזרע יתפוס ויצמח.

בהצלחה בקידום העסק שלך!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Brown Mountain Under Cloudy Sky
“אני רק מנהלת החשבונות. מה שבעל הבית עושה עם הכסף שלו… זה כבר עניינו”. מילים תמימות שמסתירות מאחוריהן בעיה תזרימית מסוכנת. כשחסר יותר ויותר כסף בחשבון הבנק ללא קשר למחזור העסקי, וכשאף אחד לא לוקח אחריות – מישהו חייב לפקוח את העיניים. מה קרה כשמנהלת חשבונות חדשה הצטרפה לחברה אותה אנחנו מלווים, וקיבלה מאיתנו הכשרה ממוקדת? איך זכתה לכינוי “סטאלין” אחרי שהחזירה את השליטה להוצאות והפכה את המערכת על פיה? סיפור על ההבדל בין מנהל חשבונות פסיבי לאקטיבי.
A Red and Blue Color Gradient
בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.
Green-leafed Plant
יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!
Building Photography
סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!
Galaxy Space
בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.
Purple Sky
ישבתי עם מנהלת עסק מתוסכלת, שחזרה והדגישה: “הסברתי לעובדת שלי מאה פעם, ועדיין היא עושה טעויות!” קשה ביותר לשכפל את המיומנות של מקצוען אמיתי למישהו אחר. הסבר בלבד לא מספיק כדי להפוך עובד למקצוען. גם לא מספיק רק להסתכל על מישהו אחר עושה את העבודה. אז מה כן עובד? איך אפשר להכשיר עובד כדי שיבצע את המשימה כמו שאתה בעל העסק היית עושה?
A Red and Blue Color Gradient
​אפשר להגיד בהחלט שבעיות תזרים אינן נפתרות כי לא מסתכלים לאמת ישירות בעיניים. בעלים של חברה שמספקת שירותים לתעשייה בהיקף של 30 מיליון ש״ח, פנה אלינו באקספדיטור מאיץ עסקים וביקש את עזרתי. הוא סיפר לי שהחברה מצויינת. שיש לחברה שני מפעלים במרכז הארץ ובדרום הארץ. שכמעט אף מתחרה לא מספק מוצרים באיכות שהם יודעים לספק….

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט