כמה זמן לוקח להגיב למסע שיווק?
קרה לך פעם שצחקת לראשונה מבדיחה ששמעת מזמן, משום שפתאום קלטת את המשמעות שלה? האמת היא שלפעמים זה עובד ככה גם בשיווק. אבל איך זה קורה? ואיך אתה יכול להשתמש בזה כדי להצליח יותר בשיווק ובמכירות?
לקוח שלי, בעלים של משרד אדריכלים, סיפר לי על עוד עסקה שנסגרה כתוצאה מקמפיין שיווק שבוצע בהתמדה על פני שישה חודשים.
מה שהוא סיפר לי מפתיע לעיתים קרובות גם בעלי עסקים ותיקים כשהם נתקלים בתופעה הזו.
הוא סיפר שנכנס למשרד של הלקוח הפוטנציאלי, וראה שם קלסר המונח על השולחן. ובתוך הקלסר… ובכן מה שהוא ראה בהחלט הפתיע אותו.
אבל ללקוח שלי, היה יותר מזל מכך.
הרי הכנתי אותו לכך מבעוד מועד.
הנה מה שהוא סיפר לי ועוד הסבר כיצד זה יכול להשפיע עליך ועל העסק שלך.
טיפול
מתוך חוסר ידע וחוסר ניסיון בתחום השיווק, אפילו בעלי עסקים ותיקים עלולים להרגיש תחושת תבוסה לנוכח כישלון (לכאורה) לאחר הרצה של קמפיין שיווק.
פגשתי אפילו בעלי עסקים שמצאו סיבות “מוצדקות” מדוע “שיווק לא עובד!” ובכך פטרו את עצמם מביצוע פעולות השיווק עצמן (ובאותה נשימה פטרו גם את העסק מהכנסות!).
מה שהם לא לוקחים בחשבון זה את מרווח הזמן בין שליחת הקמפיין השיווקי לבין התגובה. ומה שהם שוכחים זה שהוא לא בהכרח מיידי.
זה כמו לצחוק פתאום מבדיחה שסיפרו לאדם בשבוע שעבר.
לא משנה שמאז, האדם הלך לקניות, נרדם, קם בבוקר, הלך לעבודה, חזר הביתה, אכל, ישן, ראה סרט וכו’. במקרה זה, פרק הזמן מסיפור הבדיחה ועד שהשומע הבין אותה והגיב – לא היה מיידי.
אז יש אנשים שעונים ומגיבים מייד. יש כאלה שלוקח להם כמה ימים. ויש כאלה שלוקח להם חודשים… או אפילו שנים במקרים מסויימים.
כחלק מהעבודה עם אותו לקוח שלי, תכננו פעילות שיווקית שנמשכה על פי תקופה של שישה חודשים.
בתחילת התקופה, הגדרנו קבוצה מסויימת של לקוחות פוטנציאלים וערכנו מספר פריטים לשלוח להם. מנהלת המשרד קיבלת לידיה תוכנית פעולה ועבדה לפיה.
הלקוח סיפר לי שלפני מספר ימים, הגיע טלפון למשרדו של מתעניין ונקבעה פגישה.
כאשר הלקוח שלי נכנס לפגישה במשרדו של הלקוח הפוטנציאלי, הוא ראה שבתוך קלסר, מונח אותו פריט קידום – דף שדרכו פנינו לאותה קבוצת לקוחות פוטנצאילים.
אותו לקוח פוטנציאלי קיבל את פריט הקידום לידיו, ועברו כמעט שישה חודשים, עד שהחליט להרים את הטלפון ופשוט לבקש להיפגש.
המקרה הזה מחזק את הנתון שכדי שקידום יצליח – חייבים להתמיד בו.
דרך אגב, אחרי הפנייה הראשונה, אותו לקוח פוטנציאלי קיבל שוב ושוב עוד שלוש פניות עד שהגיב. זה הזמן שלקח לו להגיב – שישה חודשים.
לכן, אם שלחת פריטי קידום ולא קיבלת תגובה בטווח מיידי סביר, בהחלט יש לבדוק את יעילות הנוסח ופריט הקידום.
אך מעבר לזה, צריך לקחת בחשבון שהפעילות הזו של קידום דומה להפצה של זרעים בשדה פתוח. אתה מפזר זרעים, ולעיתים אינך יודע כמה זמן יעבור עד שהזרע יתפוס ויצמח.
בהצלחה בקידום העסק שלך!
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ
תוכן עניינים
הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים
משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״