מה קרה לאנטריקוט? ואיך זה קשור לעסק שלך?

סיפור מהחיים עם לקח עבור כל עסק שרוצה לא רק להצליח, אלא גם להמשיך להצליח!

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

זכור לי מקרה, כשהילדים עוד היו קטנים, בו הצלחנו אשתי ואני להרדים אותם בזמן, להיפרד מהסבתא ולהודות לה ששומרת על האוצרות שלנו, ולהגיע למתחם בתי הקולנוע מספיק זמן לפני הסרט. כך שיכולנו לאכול משהו יותר מזין מפופקורן וקולה.

רול האנטריקוט שאכלנו היה כל כך מוצלח והיה זכור כל כך לטובה, עד שבפעם הבאה, כשהבאנו את הילדים למתחם הסרטים, הבחירה של ארוחת הצהריים הייתה ברורה.

החשד התעורר כשבמקום הטורטיה הדקה, העגולה והמדויקת שראינו נאפית בפעם הקודמת, הצליח הנער שאפה את הטורטיות להפיק משהו שהזכיר בצורתו את יבשת אוסטרליה. רצף של אי-דיוקים הוביל לרול רפה, שרק הנייר מחזיק אותו שלא יאבד את צורתו לגמרי. גם הטעם היה בסדר אך לא יותר מזה.

התאכזבנו וספק אם נחזור.

איך כל זה קשור לעסק שלך?

המצב האידיאלי עבור כל עסק הוא מוצר מושלם שיוצא פעם אחר פעם, בלי פיקשושים ובלי טעויות.

ישנם בעלי עסקים שזה כל כך חשוב להם עד שהם מרחיקים כל אחד שעלול לפשל ומוצאים עצמם עושים את כל העבודה לבד וכך לעולם לא מתרחבים אלא רק הופכים יותר ויותר תשושים.

מנהלים אחרים מלמדים את העובד לעשות את עבודתו לרמה זו או אחרת ונשאבים לניהול העסק, כשהם מקוים שהכל רץ טוב בייצור. זה יכול להצליח, אך יכול גם להכשל, כמו במקרה רול האנטריקוט.

חשוב להבהיר שלא מדובר כאן רק בייצור של חפצים כמו נעליים או שעוני השקייה. כל עסק מייצר משהו שעובר ללקוח בצורת חפץ או שירות.

הלקוח נמצא בערנות מתמדת ואם רמת השרות או המוצר תרד מתחת לצפיות או מה שהוא רגיל אליו, הוא בהחלט עשוי לעבור למתחרה שלך.

אז מה אפשר לעשות כדי לשמור על מוצר באכות טובה באופן יציב?

טיפול

כמנכ”ל ובעל עסק, הדאגה המתמדת לאיכות המוצר והשירות צריכה לבוא משני כיוונים, ורק איזון ביניהם ישמור על רמה גבוהה ואחידה לאורך זמן:

1) הכשרת הצוות: אל תבזבז לעצמך משאבים ועצבים. אל תתחיל ללמד באופן אישי כל איש צוות חדש. דאג למערכת הכשרה מסודרת.

  • המינימום הדרוש הוא כתיבה תמציתית ומפורטת של כל תפקיד.
  • כדאי להוסיף לכך תרגילים מעשיים המביאים את איש הצוות למיומנות גבוהה.
  • המלצה חמה: הרכב קורס מתומצת המכיל הכרות עם החברה וסביבת העבודה, טקסטים או סרטונים המתארים את העבודה, ותרגילים מעשיים לביצוע העבודה. כל המכלול הזה, יהווה הכשרה על התפקיד.

 אני שומע אותך אומר, איפה אמצא זמן לעשות את כל זה? היופי הוא שלא אתה תעשה זאת. דרוש עוד היום מכל עובד לכתוב את תיעוד התפקיד שלו באופן ברור וממצה. זה יחסוך לך משאבים רבים במקרה שתוסיף עוד עובד על אותו בתפקיד, או שתאלץ להחליף עובד.

הבעלים של חברה גדולה לייצור מזרונים שאני עובד איתה, לקח זאת צעד קדימה ובנה חדר קורסים שבו כל עובד לומד קורס ספציפי המכשיר אותו לעשות את תפקידו בצורה הטובה והיעילה ביותר.

אם אינך יודע כיצד להוציא זאת אל הפועל, נשמח לעזור לך.

הצד השני של המטבע הוא:

2) בקרת איכות: דאג לבקר ולבדוק באופן מתמיד את איכות המוצר או השירות שלך (ואם אתה מארגן את העסק בצורה נכונה, אתה לא חייב לעשות זאת בעצמך).

אדגיש זאת שוב, הלקוח יהיה נאמן לך, כל עוד הוא מרגיש שקיבל תמורה הוגנת לכספו. 

לקוח שהורגל לרמה גבוהה והתאכזב, לא יזרים לך עבודה, כמו שסביר להניח שלא נרוץ לקנות שוב את רול האנטריקוט המאכזב.

אם בקרת האיכות שלך מצאה פגמים רבים מדי שחוזרים שוב ושוב במוצר, כעס וצעקות לא יביאו למוצר טוב יותר. החזר את העובד לעבור שוב את ההכשרה על תפקידו ותרגל אותו, או לפחות את החלק שבו פישל.

רק שילוב של הכשרת עובדים אפקטיבית  ובקרת איכות צמודה ומתקנת יבטיחו לך מוצר שאיכותו עולה בהתמדה.

אשמח לשמוע תוצאות מיישום או לעזור לך להוציא זאת אל הפועל.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט