מה קרה לאנטריקוט? ואיך זה קשור לעסק שלך?

סיפור מהחיים עם לקח עבור כל עסק שרוצה לא רק להצליח, אלא גם להמשיך להצליח!

לשיתוף: 

זכור לי מקרה, כשהילדים עוד היו קטנים, בו הצלחנו אשתי ואני להרדים אותם בזמן, להיפרד מהסבתא ולהודות לה ששומרת על האוצרות שלנו, ולהגיע למתחם בתי הקולנוע מספיק זמן לפני הסרט. כך שיכולנו לאכול משהו יותר מזין מפופקורן וקולה.

רול האנטריקוט שאכלנו היה כל כך מוצלח והיה זכור כל כך לטובה, עד שבפעם הבאה, כשהבאנו את הילדים למתחם הסרטים, הבחירה של ארוחת הצהריים הייתה ברורה.

החשד התעורר כשבמקום הטורטיה הדקה, העגולה והמדויקת שראינו נאפית בפעם הקודמת, הצליח הנער שאפה את הטורטיות להפיק משהו שהזכיר בצורתו את יבשת אוסטרליה. רצף של אי-דיוקים הוביל לרול רפה, שרק הנייר מחזיק אותו שלא יאבד את צורתו לגמרי. גם הטעם היה בסדר אך לא יותר מזה.

התאכזבנו וספק אם נחזור.

איך כל זה קשור לעסק שלך?

המצב האידיאלי עבור כל עסק הוא מוצר מושלם שיוצא פעם אחר פעם, בלי פיקשושים ובלי טעויות.

ישנם בעלי עסקים שזה כל כך חשוב להם עד שהם מרחיקים כל אחד שעלול לפשל ומוצאים עצמם עושים את כל העבודה לבד וכך לעולם לא מתרחבים אלא רק הופכים יותר ויותר תשושים.

מנהלים אחרים מלמדים את העובד לעשות את עבודתו לרמה זו או אחרת ונשאבים לניהול העסק, כשהם מקוים שהכל רץ טוב בייצור. זה יכול להצליח, אך יכול גם להכשל, כמו במקרה רול האנטריקוט.

חשוב להבהיר שלא מדובר כאן רק בייצור של חפצים כמו נעליים או שעוני השקייה. כל עסק מייצר משהו שעובר ללקוח בצורת חפץ או שירות.

הלקוח נמצא בערנות מתמדת ואם רמת השרות או המוצר תרד מתחת לצפיות או מה שהוא רגיל אליו, הוא בהחלט עשוי לעבור למתחרה שלך.

אז מה אפשר לעשות כדי לשמור על מוצר באכות טובה באופן יציב?

טיפול

כמנכ”ל ובעל עסק, הדאגה המתמדת לאיכות המוצר והשירות צריכה לבוא משני כיוונים, ורק איזון ביניהם ישמור על רמה גבוהה ואחידה לאורך זמן:

1) הכשרת הצוות: אל תבזבז לעצמך משאבים ועצבים. אל תתחיל ללמד באופן אישי כל איש צוות חדש. דאג למערכת הכשרה מסודרת.

  • המינימום הדרוש הוא כתיבה תמציתית ומפורטת של כל תפקיד.
  • כדאי להוסיף לכך תרגילים מעשיים המביאים את איש הצוות למיומנות גבוהה.
  • המלצה חמה: הרכב קורס מתומצת המכיל הכרות עם החברה וסביבת העבודה, טקסטים או סרטונים המתארים את העבודה, ותרגילים מעשיים לביצוע העבודה. כל המכלול הזה, יהווה הכשרה על התפקיד.

אני שומע אותך אומר, איפה אמצא זמן לעשות את כל זה? היופי הוא שלא אתה תעשה זאת. דרוש עוד היום מכל עובד לכתוב את תיעוד התפקיד שלו באופן ברור וממצה. זה יחסוך לך משאבים רבים במקרה שתוסיף עוד עובד על אותו בתפקיד, או שתאלץ להחליף עובד.

הבעלים של חברה גדולה לייצור מזרונים שאני עובד איתה, לקח זאת צעד קדימה ובנה חדר קורסים שבו כל עובד לומד קורס ספציפי המכשיר אותו לעשות את תפקידו בצורה הטובה והיעילה ביותר.

אם אינך יודע כיצד להוציא זאת אל הפועל, נשמח לעזור לך.

הצד השני של המטבע הוא:

2) בקרת איכות: דאג לבקר ולבדוק באופן מתמיד את איכות המוצר או השירות שלך (ואם אתה מארגן את העסק בצורה נכונה, אתה לא חייב לעשות זאת בעצמך).

אדגיש זאת שוב, הלקוח יהיה נאמן לך, כל עוד הוא מרגיש שקיבל תמורה הוגנת לכספו.

לקוח שהורגל לרמה גבוהה והתאכזב, לא יזרים לך עבודה, כמו שסביר להניח שלא נרוץ לקנות שוב את רול האנטריקוט המאכזב.

אם בקרת האיכות שלך מצאה פגמים רבים מדי שחוזרים שוב ושוב במוצר, כעס וצעקות לא יביאו למוצר טוב יותר. החזר את העובד לעבור שוב את ההכשרה על תפקידו ותרגל אותו, או לפחות את החלק שבו פישל.

רק שילוב של הכשרת עובדים אפקטיבית  ובקרת איכות צמודה ומתקנת יבטיחו לך מוצר שאיכותו עולה בהתמדה.

אשמח לשמוע תוצאות מיישום או לעזור לך להוציא זאת אל הפועל.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

העסק מדשדש במקום?

גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.

7 השגיאות הקטלניות ביותר להגדלת רווחים משמעותית אצלך בעסק

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Brown Mountain Under Cloudy Sky
“אני רק מנהלת החשבונות. מה שבעל הבית עושה עם הכסף שלו… זה כבר עניינו”. מילים תמימות שמסתירות מאחוריהן בעיה תזרימית מסוכנת. כשחסר יותר ויותר כסף בחשבון הבנק ללא קשר למחזור העסקי, וכשאף אחד לא לוקח אחריות – מישהו חייב לפקוח את העיניים. מה קרה כשמנהלת חשבונות חדשה הצטרפה לחברה אותה אנחנו מלווים, וקיבלה מאיתנו הכשרה ממוקדת? איך זכתה לכינוי “סטאלין” אחרי שהחזירה את השליטה להוצאות והפכה את המערכת על פיה? סיפור על ההבדל בין מנהל חשבונות פסיבי לאקטיבי.
A Red and Blue Color Gradient
בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.
Green-leafed Plant
יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!
Building Photography
סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!
Galaxy Space
בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.
Purple Sky
ישבתי עם מנהלת עסק מתוסכלת, שחזרה והדגישה: “הסברתי לעובדת שלי מאה פעם, ועדיין היא עושה טעויות!” קשה ביותר לשכפל את המיומנות של מקצוען אמיתי למישהו אחר. הסבר בלבד לא מספיק כדי להפוך עובד למקצוען. גם לא מספיק רק להסתכל על מישהו אחר עושה את העבודה. אז מה כן עובד? איך אפשר להכשיר עובד כדי שיבצע את המשימה כמו שאתה בעל העסק היית עושה?
A Red and Blue Color Gradient
​אפשר להגיד בהחלט שבעיות תזרים אינן נפתרות כי לא מסתכלים לאמת ישירות בעיניים. בעלים של חברה שמספקת שירותים לתעשייה בהיקף של 30 מיליון ש״ח, פנה אלינו באקספדיטור מאיץ עסקים וביקש את עזרתי. הוא סיפר לי שהחברה מצויינת. שיש לחברה שני מפעלים במרכז הארץ ובדרום הארץ. שכמעט אף מתחרה לא מספק מוצרים באיכות שהם יודעים לספק….

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט