איך להכניס אדם לעבודה

כיצד ניתן לקצר את הזמן שלוקח להכניס עובדים חדשים לתפקיד? בעלי עסקים רבים נתקלים בקשיים בנושא זה – עם הדרכות ארוכות שלוקחות ימים, שבועות ואף חודשים. ולפעמים בסוף, אחרי כל ההשקעה, העובד אפילו לא נשאר… קיימת שיטה חסכונית ויעילה להכנסת עובדים חדשים. המאמר הבא מפרט אסטרטגיה מוכחת להגברת תפוקת העובד החל מהיום הראשון! והתוצאה? חיסכון בזמן ובמשאבים, ועלייה בתמורה להשקעה של המעסיק.

לשיתוף: 

בליווי לקוח שלנו בהרחבת העסק שלו, שמתי לב שיש איטיות מסוימת בהכנסת אנשים לתפקיד.

בדרך כלל במצב כזה אני מברר קודם עם המנכ”ל או המנהל האחראי על הצבת כוח האדם, מה התוכנית המדויקת של הכנסת האדם לתפקיד.

אחרי מספר משפטים המתארים את מסלול הכניסה לתפקיד, גיליתי שהמסלול הקיים לוקח הרבה הרבה יותר זמן ממה שצריך להיות בפועל.

בשורה התחתונה, יש למקד אדם חדש בתפקיד כך שיהיה יעיל וייתן תפוקה כבר ביום הראשון לעבודתו.

במקרה הזה, גיליתי שייקח מספר ימים, ובמקרים אחרים גם נתקלתי בתשובה שזה יקח שבועות עד חודשים, עד שהאדם החדש יתחיל לייצר.

רק אחרי ימים שלמים או שבועות (ובמקרים קיצוניים… חודשים) בהם מכניסים את האדם לתפקידו, ושבהם משלמים לו משכורת בלי לקבל תמורה ממשית, אנו עלולים למצוא שהאדם לא מתאים בכלל.

זו תהייה השקעה של הרבה הרבה כסף, אנרגיה, מאמץ וזמן עבודה יקר – שפשוט ירדו לטמיון.

במקרה הספציפי הזה, עובדת חדשה היתה אמורה להיכנס לתחום הקידום והשיווק, והמנכ”ל תכנן להעביר אותה דרך 5-6 בעלי תפקידים בעסק, כדי שהיא תכיר את סביבת העבודה.

ממש אסרתי על ביצוע מעשה כזה, כי זה מבזבז זמן מיותר. במיוחד כשאיננו יודעים אם העובדת תשרוד את היום הראשון. כאשר שמעתי זאת עשיתי את הדברים הבאים:

הזדעזעתי. נרעשתי. ותיקנתי מייד את נוהל הכניסה לתפקיד כדי להפיק תפוקה תוך פחות משעה!

הנה מה שעשיתי…

טיפול

  1. הסברתי למנכ”ל שאני אוסר עליו להקדיש להדרכה הראשונית והמיידית יותר מחצי שעה!

  2. הכנו מבעוד מועד תיאור בכתב של התפקיד.

    הגדרנו מה המוצר של התפקיד (אנשים שנוצר איתם מגע, מכתבים שנשלחו ללקוחות פוטנציאלים, ופגישות שתואמו).

    תארנו בכתב בפחות משני עמודים את כל הפעולות הבסיסיות שנדרשות כדי לבצע את התפקיד הבסיסי הזה.

  3. ביצעתי עם המנכ”ל פעם אחת את הפעולות שעל העובדת החדשה לבצע, כדי שיהיה לו מושג מה עליה לעשות.

    תוך כדי – כבר ניסחנו את המכתב ושלחנו מכתב ללקוח פוטנציאלי.

    המנכ”ל הכין את מקור הנתונים שיש לעבוד איתם.

    תכננו כך, שבפחות מחצי שעה – אדם שיודע להפעיל מחשב, יוכל לבצע את הפעולה.

למחרת, העובדת נכנסה למשרד. היא הוצגה בפני שאר העובדים, והובאה אל שולחנה, המחשב שלה והטלפון שלה. היא קיבלה הסבר קצר איך לתפעל את הדברים הבסיסיים ומייד… לעבודה.

מבצעים את הפעולות הבסיסיות ושולחים אותה לדרכה… להמשך היום.

תוצאות

תוך שבוע, נשלחו כ-700 מכתבים בישראל ועוד כ-1500 מכתבים לנמענים בחו”ל בשוק בינלאומי שהעסק מתרחב אליו כעת.

מתוך המכתבים אותרו 3 לקוחות פוטנציאלים. עם אחד מהם נקבעה פגישה לשבוע העוקב.

תוך כדי העבודה, בוצע טיוב של הנתונים במאגר הנתונים, כך שיהיה ניתן בעתיד לפנות שוב ללקוחות הפוטנציאלים שלא החזירו תשובה.

היתרון הגדול של התהליך הוא שלא בוזבז זמן מול העובדת, ותוך כשעה היא החלה לייצר משהו בעל ערך לחברה.

לא בוזבז זמן מול עובדים אחרים.

אחרי מספר שעות עבודה, היא כבר הרגישה יותר שייכת, ובעלת ערך. הביטחון שלה עלה כדי לפנות לעובדים אחרים ולברר מה דרוש להם ממנה בתפקידה החדש.

אחרי שצברה את הניסיון והביטחון הבסיסיים, אפשר להתחיל בתהליך מתמשך של לימוד מעמיק יותר של התפקיד.

העיקר – התפוקה!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

העסק מדשדש במקום?

גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.

7 השגיאות הקטלניות ביותר להגדלת רווחים משמעותית אצלך בעסק

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Brown Mountain Under Cloudy Sky
“אני רק מנהלת החשבונות. מה שבעל הבית עושה עם הכסף שלו… זה כבר עניינו”. מילים תמימות שמסתירות מאחוריהן בעיה תזרימית מסוכנת. כשחסר יותר ויותר כסף בחשבון הבנק ללא קשר למחזור העסקי, וכשאף אחד לא לוקח אחריות – מישהו חייב לפקוח את העיניים. מה קרה כשמנהלת חשבונות חדשה הצטרפה לחברה אותה אנחנו מלווים, וקיבלה מאיתנו הכשרה ממוקדת? איך זכתה לכינוי “סטאלין” אחרי שהחזירה את השליטה להוצאות והפכה את המערכת על פיה? סיפור על ההבדל בין מנהל חשבונות פסיבי לאקטיבי.
A Red and Blue Color Gradient
בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.
Green-leafed Plant
יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!
Building Photography
סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!
Galaxy Space
בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.
Purple Sky
ישבתי עם מנהלת עסק מתוסכלת, שחזרה והדגישה: “הסברתי לעובדת שלי מאה פעם, ועדיין היא עושה טעויות!” קשה ביותר לשכפל את המיומנות של מקצוען אמיתי למישהו אחר. הסבר בלבד לא מספיק כדי להפוך עובד למקצוען. גם לא מספיק רק להסתכל על מישהו אחר עושה את העבודה. אז מה כן עובד? איך אפשר להכשיר עובד כדי שיבצע את המשימה כמו שאתה בעל העסק היית עושה?
A Red and Blue Color Gradient
​אפשר להגיד בהחלט שבעיות תזרים אינן נפתרות כי לא מסתכלים לאמת ישירות בעיניים. בעלים של חברה שמספקת שירותים לתעשייה בהיקף של 30 מיליון ש״ח, פנה אלינו באקספדיטור מאיץ עסקים וביקש את עזרתי. הוא סיפר לי שהחברה מצויינת. שיש לחברה שני מפעלים במרכז הארץ ובדרום הארץ. שכמעט אף מתחרה לא מספק מוצרים באיכות שהם יודעים לספק….

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט