איך לגרום ללקוחות להתקשר אליך?

נניח שאתה משלם לפייסבוק או לגוגל על מודעות, ונכנסת עבודה, אבל ממש לא מספיק. לפעמים נכנסת, לפעמים לא נכנסת, וכל הסיפור לא באמת מרגיש בשליטתך. ונניח שאתה גם מנסה להשיג לקוחות בדרכים אחרות, אבל הדברים שאתה מנסה לא מסתכמים בעסקאות חדשות שנסגרות. מה עושים במצב כזה?

לשיתוף: 

פרסום בעזרת גוגל יכול לעבוד מצוין, ועדיין זה לא יהיה מספיק כדי להחזיק עסק שמתרחב.

זה פחות או יותר מה שקרה לבעל עסק (שנקרא לו שמעון – השם בדוי. בעל העסק אמיתי), שהתחיל תוכנית ייעוץ עסקי אצלנו באקספדיטור.

למרות שמרבית העסקאות שלו נוצרו עד אותה נקודה מתגובות לפרסום שלו בגוגל, הוא עדיין סבל ממחסור בהכנסות.

הוא היה כל כך מופתע לגלות עד כמה יישום נכון של נתון פשוט ובסיסי אחד יכול לגרום לשינוי מהותי בהכנסות, שהוא סיגל לעצמו מדיניות חדשה בנוגע לשיטת השיווק שלו.

זה מה שעשינו…

טיפול

למה לסמוך רק על עליות וירידות שאינן בשליטתך?

אני מכיר עסקים שחיים מתוצאות יפות מאוד בעזרת פרסום בגוגל. יחד עם זאת, הגורמים שאינם בשליטת המנכ”ל הם רבים, והם יכולים לגרום למה שנראה כמו עליות וירידות שלא בשליטתך.

אם תשב ותחכה שמישהו יחפש בדיוק את המילים או הביטויים שיקפיצו את המודעה שלך מול עיני הקורא, אתה עלול גם להתאכזב מדי פעם.

גם אז, הדרך עוד ארוכה עד שתראה מזה עסקה חתומה עם אמצעי תשלום. הלקוח (שבשלב הזה הוא עדיין רק לקוח פוטנציאלי) צריך להיתקל במודעת הפרסום, להיות מושפע במידה כזו שהרצון שלו גובר על כל הסחות הדעת כדי שילחץ על המודעה. וגם אז, יש עדיין ספק אם הוא ישאיר פרטי התקשרות תקפים ויאפשר לך ליצור איתו קשר.

במקום לשבת ולצפות ולחכות לתוצאות, עברנו לנקיטת פעולות ליצור את תוצאות המחר בצורה יזומה יותר.

הנתון איתו עבדנו הוא כה רב עוצמה, וכל כך פשוט ליישום, שבהתחלה שמעון לא האמין שזה יעבוד, אך היה מוכן לזרום איתי קדימה. לאורך זמן התוצאות דיברו בעד עצמן.

פשוט מיישמים את הנוסחה המתאימה

ביקשתי משמעון לנסח פניה ללקוחות פוטנציאלים.  אחרי ניסיון לשבור את הראש מה לכתוב כך שיגיבו לו, הוא ביקש ממני סיוע. היתרון בטכנולוגיה לניהול שברשותנו הוא שאינך צריך לעבוד קשה ולהמציא את הגלגל מחדש. פשוט מיישמים את הנוסחה המתאימה.

השתמשנו במתכון לכתיבת מכתבי פניה לקהל חדש. הגדרנו מספר קהלי יעד חדשים שאינם מכירים את שמעון והעסק שלו. התחלנו לשלוח מכתבי פניה לאנשים אלה. בכל יום, עוד ועוד מכתבים עם פניה בנוסח אישי.

חשוב לדעת שאם לא משיבים לך אחרי 20 או 200 מכתבים, אל תתייאש. תמיד יש מה לעשות כדי לשפר את המצב. שלח עוד מכתבים. נסה להשיג את האנשים האלה שוב במכתב או בטלפון ונסה לברר אם קיבלו את המכתב. ברר מה מפיק יותר תגובה אצלם ומה פחות וכן הלאה. שפר את הפניה במכתב או בפרסום שלך. והמשך לתקשר איתם.

כך עשינו.

תוצאות

קהל היעד הראשון היה בעלי מקצוע הקשורים לתכנון בניה. שמעון  פנה לכ-3,200 אנשים בפחות מחודש. האמת, לאחר הפעולה הזו, לא יצאה אף עסקה.

החלטנו לדבוק בעקרון שעובד, שאם אתה שולח יותר פריטים החוצה, ליותר אנשים, אתה מעלה את הסיכוי שיחזור אליך מתעניין כלשהו, וזה נותן לך את האפשרות לשפר את אופן הפניה. וזה מה שעשינו.

בגל השני של הפניה לציבור חדש, בחרנו קהל יעד נוסף. שיפרנו את הפניה, ותוך כ 3-4 שבועות מעת המשלוח התחילו להגיע תגובות ואף יצאו מכך פגישות, שחלקן התממש לעסקאות.

כשלושה חודשים לאחר מכן, נשלח גל שלישי של פניות. הפעם לכ-400 בעלי תפקידים בישובים שונים בארץ ששמעון השיג בעבודה קשה ומאומצת. הפעם, בזכות כל העבודה הקודמת, כבר ניסחנו פניה הרבה יותר טובה. תוך ימים ספורים חזרו כ-6 פונים שאיתם נקבעו פגישות, ומהן נוצרו עסקאות בעשרות אלפי שקלים. הכל התממש תוך פחות משבועיים-שלושה ממועד המשלוח.

אחרי הפעם הזו, לשמעון כבר היתה ודאות שלא משנה עד כמה המצב נראה “קשה”, הוא יכול לייצר עסקאות חדשות. דרך אגב, גוגל עדיין רץ ברקע וגם אותו משפרים באופן מתמיד.

אז לסיכום – לא להתייאש

עסק שלא מתקשר החוצה, משול לעסק מת.

אם רואים שאתה ממשיך לתקשר ולשלוח פרסום ומכתבים החוצה, גם אם לא אומרים לך את זה, הקוראים יניחו שהעסק שלך חי ושאפשר לסחור איתו. אם תשלח מספיק פעמים, למספיק אנשים, תקשורות ופרסום, אתה תגדיל את ההכנסות שלך.

הערה: תוך כדי הפעולה הזו, שמרנו על מסגרת ההוצאות הקיימת ולא הגדלנו את ההוצאות. ניצלנו טוב יותר את כוח אדם הקיים של שמעון כדי להשיג כתובות ולהוציא את המכתבים.

בהצלחה!

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

העסק מדשדש במקום?

גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.

7 השגיאות הקטלניות ביותר להגדלת רווחים משמעותית אצלך בעסק

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Brown Mountain Under Cloudy Sky
“אני רק מנהלת החשבונות. מה שבעל הבית עושה עם הכסף שלו… זה כבר עניינו”. מילים תמימות שמסתירות מאחוריהן בעיה תזרימית מסוכנת. כשחסר יותר ויותר כסף בחשבון הבנק ללא קשר למחזור העסקי, וכשאף אחד לא לוקח אחריות – מישהו חייב לפקוח את העיניים. מה קרה כשמנהלת חשבונות חדשה הצטרפה לחברה אותה אנחנו מלווים, וקיבלה מאיתנו הכשרה ממוקדת? איך זכתה לכינוי “סטאלין” אחרי שהחזירה את השליטה להוצאות והפכה את המערכת על פיה? סיפור על ההבדל בין מנהל חשבונות פסיבי לאקטיבי.
A Red and Blue Color Gradient
בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.
Green-leafed Plant
יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!
Building Photography
סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!
Galaxy Space
בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.
Purple Sky
ישבתי עם מנהלת עסק מתוסכלת, שחזרה והדגישה: “הסברתי לעובדת שלי מאה פעם, ועדיין היא עושה טעויות!” קשה ביותר לשכפל את המיומנות של מקצוען אמיתי למישהו אחר. הסבר בלבד לא מספיק כדי להפוך עובד למקצוען. גם לא מספיק רק להסתכל על מישהו אחר עושה את העבודה. אז מה כן עובד? איך אפשר להכשיר עובד כדי שיבצע את המשימה כמו שאתה בעל העסק היית עושה?
A Red and Blue Color Gradient
​אפשר להגיד בהחלט שבעיות תזרים אינן נפתרות כי לא מסתכלים לאמת ישירות בעיניים. בעלים של חברה שמספקת שירותים לתעשייה בהיקף של 30 מיליון ש״ח, פנה אלינו באקספדיטור מאיץ עסקים וביקש את עזרתי. הוא סיפר לי שהחברה מצויינת. שיש לחברה שני מפעלים במרכז הארץ ובדרום הארץ. שכמעט אף מתחרה לא מספק מוצרים באיכות שהם יודעים לספק….

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט