״מצטער, אין לי זמן לזה״
כך התחילה השיחה עם מנהל צוות שהגיע אליי מותש ומתוסכל. הוא סיפר שאין לו זמן, שהעומס חונק אותו, ושיש לו רשימה אינסופית של משימות שלא מתקדמות (כל זה למרות שהוא עובד מסביב לשעון, גם מעבר לשעות העבודה הרגילות ואפילו בסופי שבוע). כשבדקנו את המצב מקרוב, גילינו משהו מפתיע: עם כל חוסר היעילות בניהול הזמן שלו, הדבר היחיד שיש לו בשפע זה דווקא… זמן!
מנהל אחד עם צוות של מספר אנשים טכניים ועם מזכירה הגיע אלי והציג בפני את הבעיה העיקרית שלו: ניהול זמן.
הוא התלונן שאין לו זמן, הוא פשוט מרגיש עמוס, ויש לו רשימה ארוכה של משימות שהוא לא מגיע לקדם אותן…
על פניו נראה שהוא עובד נון-סטופ, מעבר לשעות העבודה המקובלות וגם בסופ״ש.
למען האמת, אחרי שתחקרתי אותו עוד קצת, גילינו שעם כמות הזמן שהוא מבזבז בחוסר יעילות בכל יום, הדבר היחיד שיש לו שפע ממנו זה זמן.
אם כך, מה הייתה הבעיה? ממה היא הייתה מורכבת? ואיך היה ניתן לטפל בה בכלל?
אותו מנהל נתקל בכמה מחסומים נפוצים שמנהלים רבים וטובים אחרים גם הם נתקלים בהם, ועל בסיס יומי.
למרבה המזל, בהחלט יש מה לעשות, וסיכוי טוב שחייך לא יהיו אותו הדבר אחרי שתתחיל ליישם את מה שאני הולך לדבר עליו.
בוא נפרק את הבעיה
בשלב הראשון, אותו מנהל אמנם היה עסוק, אך הבעיה העיקרית הייתה שהזמן שלו לא נוהל נכון. הוא נגרר אחר כל מה שקרה במהלך היום – תקלות בלתי צפויות, שיחות לא מתוכננות, משימות ״קטנות״ שבסוף לקחו הרבה יותר מדי זמן, ועוד ועוד.
כתוצאה מכך, הוא התעסק בכיבוי שריפות במקום בניהול אסטרטגי וממוקד של העסק.
כשבדקנו את זה לעומק, גילינו שהמנהל הזה נפל למחסום המוכר של ״ניהול תגובתי״ – כלומר, לתת למה שקורה סביבו להכתיב את סדר היום שלו, ולא להוביל בעצמו את העניינים. כאן בדיוק נדרשת גישה חדשה לחלוטין.
מה אפשר לעשות? ראשית, הכרחי לתכנן זמן מסודר לניהול הצוות ולמשימות הגדולות ביותר, ולא לתת ליום להוביל את המנהל, אלא להיפך.
מכיוון שקל לדבר, אך האתגר הוא ביישום בפועל, ריכזנו עבורך מספר טיפים ודוגמאות מעשיות שממחישות כיצד הצלחנו לעזור לבעלי עסקים לפתור מקרים דומים מהשטח:
עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ
תוכן עניינים
הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים
משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.
טיפים נוספים
אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״