טעות נפוצה שגורמת לך להיות מוצף בעבודה מיותרת ולהספיק הרבה, הרבה פחות

בעל עסק, נאלץ לעשות הכול בעצמך? אף עובד לא עושה את זה טוב כמוך? הכול על הכתפיים שלך ואפשר רק לחלום על לקחת יותר מיומיים חופש? יש סיבה לכך, וגם נתיב החוצה מהמצב.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

בעל עסק ש״מדלג על שרשרת הפיקוד״

שרשרת של פיקוד היא לא רק בצבא.

בכל עסק יש היררכיה ברורה, כל אדם אחראי לתחום שלו.

ה״גנרל הראשי״ לא יכול לעשות הכול לבד, והוא גם לא צריך.

שיבוש הסדר הארגוני

האם יצא לך לעשות דברים במקום העובדים שלך?

במקום שאנשי המכירות יטפלו בלקוחות, אתה נאלץ להתערב ולסגור עסקאות בעצמך?

לוקח על עצמך את ניהול הפרויקט באופן מלא במקום להאציל סמכויות ולתת למנהל הפרויקטים לעשות זאת?

אולי מבצע משימות מסוימות אחרות במקום עובדים שזה התפקיד הרשמי שלהם?

בעל עסק ש״מדלג״ על אנשי המכירות שלו ומטפל ישירות בלקוחות, או עושה את העבודה במקום העובדים, בכל פעם שהוא לא סומך עליהם או שהם עושים טעויות – משבש את הסדר הארגוני.

התעלמות מהתפקידים

מה שקורה בפועל הוא מעין התעלמות ממי שממלא תפקיד מסוים. למשל ״להתעלם״ מהעובד שאמור לטפל במשימה ולעשות אותה בעצמך.

כשבעל העסק מתערב בצורה כזו, העובדים עלולים להרגיש שהם לא נושאים באחריות מלאה על המשימות שלהם, כי הבעלים תמיד שם לתקן ולפתור בעיות. מצב זה נוטה להוביל לירידה במוטיבציה ובמעורבות שלהם.

ובעל העסק מצידו, במקום להשקיע זמן ואנרגיה בניהול העסק, פיתוחו והרחבתו בטווח הארוך, עם התמקדות בנושאים אסטרטגיים, נתקע בבעיות קטנות ומבזבז הרבה זמן יקר.

העסק יושב על הכתפיים שלך

התוצאה היא עסק שלם שמונח על כתפיו של המנהל, והצוות מתבונן מהצד, או במקרה ה”טוב” עומד חסר אונים ולא יודע איך להתמודד עם הסיטואציה ותחושת התסכול המורגשת כשמישהו מבצע את תפקידך במקומך.

קיימת נטייה להצדיק את המצב ולומר, “אבל אף אחד לא יכול לעשות את זה טוב כמוני“.

אולי זה היה נכון, אם היית עוסק רק במשימה זו. אבל כשאתה מפזר את המשאבים שלך בכל הכיוונים, דברים מתעכבים או מתקדמים בצורה כאוטית, כי אתה רץ מכיבוי שריפה אחת לכיבוי שריפה אחרת. זה מצב שונה מאוד מעסק מאורגן שבו כל אחד יודע וגם עושה את תפקידו.

בשורה התחתונה, “אני היחיד שיכול לעשות את זה כמו שצריך” לא עובד כעיקרון פעולה. נכון, אולי יש לך את הכישורים והניסיון יותר מכל אחד אחר, אך אתה למעשה מכניס מקלות בגלגלים של המכונה העסקית שלך. ואתה אף פעם לא מצליח להתרכז בדברים החשובים באמת שמנהל אמור לעשות.

הדרך הנכונה לנהל עסק

כשאתה שומר על מבנה העסק ומשאיר לכל אחד את התחום שלו, אתה לא רק מפחית את העומס על עצמך, אלא גם מעלה את המורל והיעילות של הצוות כולו.

עכשיו, זה לא אומר לתת לעובדים לפשל ולא לעשות שום דבר בקשר לזה. או להסתכל מהצד בעוד ההכנסה צונחת כי איש המכירות מפספס עסקאות, או אנשי שירות הלקוחות לא מצליחים לטפל בלקוח זועם. זה כן אומר ללמוד שיטות ניהול שמאפשרות לך לטפל בכך בלי שתצטרך לעשות הכול בעצמך על בסיס קבוע.

אם היית רוצה ללמוד יותר לעומק איך עושים את זה, אתה מוזמן לפנות אלינו לפגישת ייעוץ ללא עלות.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


״ראיתי שאני ממלא 30 תפקידים והבנתי איך אני פותר את זה ומפנה זמן״

״הרגשתי שאני עושה כל מה שצריך, משקיע בחברה המון שעות, אך לא מגיע להישגים שאני מצפה, גם מבחינת רווחיות. העסק נקלע למשבר עמוק.

לא ויתרתי, וקלטתי שיש כאן משהו שאני לא עושה נכון. הבנתי שאני צריך לרכוש ידע כדי לעשות את העבודה בצורה נכונה.

עפר ידע להסתכל על כל הצדדים ועזר לנו לנהל את הארגון ברמה הכי גבוהה שאפשר. מ-3 סניפים צמחנו ל-8, עם גדילה של 10%-15% במחזור הפעילות בכל שנה, כולל בתקופות הסגרים.״

איציק פלד
מנכ״ל חברת Swiss System

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אם אתה רק מנהל את העסק ולא מקדם אותו, אתה אף פעם לא תתקדם. אני נתקל בזה שוב ושוב בשיחות עם בעלי עסקים: יום שלם עובר על ניהול שוטף, טיפול בלקוחות, בעיות, מיילים, ואיכשהו אין פעילות שבאמת מיועדת לגרום ליותר אנשים לדעת שאתה קיים. ואז נגמר החודש, והם שואלים את עצמם למה אין התקדמות. כי בסוף גם העסק הכי טוב לא יגדל אם אף אחד חדש לא שומע עליו!
  • השאלה הזו עלתה בשיחה שניהלתי לפני שנים עם בעל עסק, אדם חביב בן 56 שחווה תקופה קשה והרגיש כבוי כמעט לחלוטין. הוא הוריד את המדריך שלי כי חיפש דרך לשנות משהו, אבל ככל שהעמקנו בשיחה אפשר היה לשמוע שנים של עייפות מצטברת, כאילו המנוע הפנימי שלו נתקע ולא הצליח להתניע שוב. השילוב בין הנסיבות הקשות לבין השגרה השוחקת השאיר אותו בלי כיוון ובלי אמונה שהוא מסוגל לשנות את המציאות שלו. אז איך מוצאים מוטיבציה ואת היכולת לקום מחדש אחרי תקופה כזו, ואיך מחזירים את הכוח לפעול?
  • בכל תהליך מכירה יש גורמים נראים לעין: מחירים, תנאים, צרכים, תזמון. אבל יש גם גורמים שלא מדברים עליהם מספיק, כאלה שמתנהלים “מאחורי הקלעים” ומשפיעים באופן משמעותי על התוצאה. אחד מהם חוזר על עצמו שוב ושוב בשיחות שמסתיימות בהפסד…
  • מה אני עושה כשאני נכנס לעסק שיש בו ייצור, ואנחנו כבר יודעים שיש בו חוסר יעילות? התשובה אולי תפתיע אותך, כי זה לא מה שרוב האנשים עושים. בדרך כלל בעלי עסקים ישר קופצים פנימה: מתחילים לנתח תהליכים, לבדוק עובדים, לחשוב איך לסדר את הדברים מבפנים. זה נשמע הגיוני, נכון? הרי אם המערכת לא יעילה, צריך לתקן אותה! רק שזה לא עובד ככה… לא כי זה משהו שלא חשוב לעשות, אלא כי זה לא הדבר הראשון שאתה צריך לעשות. יש משהו קריטי שקודם לזה. וזה בדיוק מה שאני הולך להסביר בסרטון הבא.
  • אחד הרגעים הכי מסוכנים בעסק הוא כשאתה מחליט לוותר אחרי שלושה כישלונות, או קופץ למסקנות מהר מדי אחרי הצלחה אחת. אנחנו רוצים תשובות מהר, ואנחנו רוצים לדעת אם משהו עובד או לא עובד כבר אחרי ניסיון אחד או שניים. אבל יש עיקרון מתמטי פשוט שמראה מתי התוצאות שלך לא בהכרח מייצגות את המציאות. זה לא עניין של מזל או אמונה, אלא מתמטיקה טהורה שכל בעל עסק חייב להכיר.
  • כשאתה מנסה למכור משהו ונתקל בהתנגדות, הנטייה הראשונה היא לחשוב שהמחיר לא מספיק טוב, או שאתה לא מספיק משכנע. בינתיים, יש עסקים שלקוחות פשוט מתקשרים אליהם ואומרים “אני רוצה לקנות”, בלי התלבטויות ובלי ויכוחים על המחיר. מה הסוד שלהם?
  • קרה לך שניסית לקבוע פגישה אבל נעצרת כבר בשלב הראשון? אתה מתקשר, מציג את עצמך, ואז שומע את המשפט הידוע: “תשאיר פרטים, נחזור אליך”. ואז… כלום. אף אחד לא חוזר. בהרבה מקרים זה לא קשור אליך או למה שאתה מציע אלא לאופן שבו ניגשת לשיחה. כי עוד לפני שתצליח להגיע למנהל, יש אדם אחד שעליך לדעת לדבר איתו נכון: המזכירה.
  • תאר לעצמך שאתה רופא בחדר מיון, ומטופל נכנס עם יד שבורה. אתה מסביר לו שהוא צריך גבס, הוא אומר “אני אחשוב על זה”, והולך. האם תיתן לו ללכת ככה? כנראה שלא, כי אתה יודע שבלי טיפול המצב רק יחמיר. עכשיו תחשוב על העסק שלך: אם הגעת למסקנה שאתה יכול לעזור ללקוח לפתור בעיה אמיתית, למה שהמפגש הראשון יהיה גם האחרון? היום דיברתי עם בעל עסק שאמר לי בגאווה: “אני מתקשר פעם אחת בלבד, ואחר כך לעולם לא יותר”. מתברר שהאמונה הזו, שנשמעת כל כך “הגיונית ומכבדת”, היא בדיוק מה שמונע מהעסק שלו לצמוח, ומהלקוחות שלו לקבל את מה שהם באמת צריכים.
  • כולנו רוצים להצליח. למכור יותר, לנהל טוב יותר, להצליח מבחינה אישית, משפחתית, עסקית וחברתית. אבל מאחורי כל הצלחה אמיתית, מסתתרת מיומנות אחת, שאיכות השליטה שלך בה היא זו שקובעת עד כמה תגיע לתוצאות ועד כמה תצליח לגרום לעולם להגיב למה שיש לך לומר.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט