טעות נפוצה שגורמת לך להיות מוצף בעבודה מיותרת ולהספיק הרבה, הרבה פחות

בעל עסק, נאלץ לעשות הכול בעצמך? אף עובד לא עושה את זה טוב כמוך? הכול על הכתפיים שלך ואפשר רק לחלום על לקחת יותר מיומיים חופש? יש סיבה לכך, וגם נתיב החוצה מהמצב.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

איך סוגרים את העסקה בלי לרדת במחיר?

איך אפשר לטפל בלי להילחץ, בלי הנחות שאוכלות לך את הרווחים, ובלי לפספס את העסקה?

במדריך הקצר הזה תמצא גישה פשוטה, שאלות מדויקות לשאול, ודוגמאות שיעזרו לך להבין מה עובר ללקוח בראש ואיך להוביל אותו להחלטה נכונה.

בעל עסק ש״מדלג על שרשרת הפיקוד״

שרשרת של פיקוד היא לא רק בצבא.

בכל עסק יש היררכיה ברורה, כל אדם אחראי לתחום שלו.

ה״גנרל הראשי״ לא יכול לעשות הכול לבד, והוא גם לא צריך.

שיבוש הסדר הארגוני

האם יצא לך לעשות דברים במקום העובדים שלך?

במקום שאנשי המכירות יטפלו בלקוחות, אתה נאלץ להתערב ולסגור עסקאות בעצמך?

לוקח על עצמך את ניהול הפרויקט באופן מלא במקום להאציל סמכויות ולתת למנהל הפרויקטים לעשות זאת?

אולי מבצע משימות מסוימות אחרות במקום עובדים שזה התפקיד הרשמי שלהם?

בעל עסק ש״מדלג״ על אנשי המכירות שלו ומטפל ישירות בלקוחות, או עושה את העבודה במקום העובדים, בכל פעם שהוא לא סומך עליהם או שהם עושים טעויות – משבש את הסדר הארגוני.

התעלמות מהתפקידים

מה שקורה בפועל הוא מעין התעלמות ממי שממלא תפקיד מסוים. למשל ״להתעלם״ מהעובד שאמור לטפל במשימה ולעשות אותה בעצמך.

כשבעל העסק מתערב בצורה כזו, העובדים עלולים להרגיש שהם לא נושאים באחריות מלאה על המשימות שלהם, כי הבעלים תמיד שם לתקן ולפתור בעיות. מצב זה נוטה להוביל לירידה במוטיבציה ובמעורבות שלהם.

ובעל העסק מצידו, במקום להשקיע זמן ואנרגיה בניהול העסק, פיתוחו והרחבתו בטווח הארוך, עם התמקדות בנושאים אסטרטגיים, נתקע בבעיות קטנות ומבזבז הרבה זמן יקר.

העסק יושב על הכתפיים שלך

התוצאה היא עסק שלם שמונח על כתפיו של המנהל, והצוות מתבונן מהצד, או במקרה ה”טוב” עומד חסר אונים ולא יודע איך להתמודד עם הסיטואציה ותחושת התסכול המורגשת כשמישהו מבצע את תפקידך במקומך.

קיימת נטייה להצדיק את המצב ולומר, “אבל אף אחד לא יכול לעשות את זה טוב כמוני“.

אולי זה היה נכון, אם היית עוסק רק במשימה זו. אבל כשאתה מפזר את המשאבים שלך בכל הכיוונים, דברים מתעכבים או מתקדמים בצורה כאוטית, כי אתה רץ מכיבוי שריפה אחת לכיבוי שריפה אחרת. זה מצב שונה מאוד מעסק מאורגן שבו כל אחד יודע וגם עושה את תפקידו.

בשורה התחתונה, “אני היחיד שיכול לעשות את זה כמו שצריך” לא עובד כעיקרון פעולה. נכון, אולי יש לך את הכישורים והניסיון יותר מכל אחד אחר, אך אתה למעשה מכניס מקלות בגלגלים של המכונה העסקית שלך. ואתה אף פעם לא מצליח להתרכז בדברים החשובים באמת שמנהל אמור לעשות.

הדרך הנכונה לנהל עסק

כשאתה שומר על מבנה העסק ומשאיר לכל אחד את התחום שלו, אתה לא רק מפחית את העומס על עצמך, אלא גם מעלה את המורל והיעילות של הצוות כולו.

עכשיו, זה לא אומר לתת לעובדים לפשל ולא לעשות שום דבר בקשר לזה. או להסתכל מהצד בעוד ההכנסה צונחת כי איש המכירות מפספס עסקאות, או אנשי שירות הלקוחות לא מצליחים לטפל בלקוח זועם. זה כן אומר ללמוד שיטות ניהול שמאפשרות לך לטפל בכך בלי שתצטרך לעשות הכול בעצמך על בסיס קבוע.

אם היית רוצה ללמוד יותר לעומק איך עושים את זה, אתה מוזמן לפנות אלינו לפגישת ייעוץ ללא עלות.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


״ראיתי שאני ממלא 30 תפקידים והבנתי איך אני פותר את זה ומפנה זמן״

״הרגשתי שאני עושה כל מה שצריך, משקיע בחברה המון שעות, אך לא מגיע להישגים שאני מצפה, גם מבחינת רווחיות. העסק נקלע למשבר עמוק.

לא ויתרתי, וקלטתי שיש כאן משהו שאני לא עושה נכון. הבנתי שאני צריך לרכוש ידע כדי לעשות את העבודה בצורה נכונה.

עפר ידע להסתכל על כל הצדדים ועזר לנו לנהל את הארגון ברמה הכי גבוהה שאפשר. מ-3 סניפים צמחנו ל-8, עם גדילה של 10%-15% במחזור הפעילות בכל שנה, כולל בתקופות הסגרים.״

איציק פלד
מנכ״ל חברת Swiss System

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • שיווק הוא לא משחק של ניחושים, הוא משחק של הבנה עמוקה. דיוק = כסף. לכן קמפיינים מצליחים מבוססים על מסרים מדויקים. והרבה יותר קשה לדייק בלי קודם כל לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים עצמם. הנתונים בדשבורד שלך מספרים מה קרה (כמה לידים, כמה סגירות וכו׳). אבל הם לא מספרים למה זה קרה. אם אתה לא מדבר עם קהל היעד שלך, אתה מנחש. ואם אתה מנחש, אתה מפסיד כסף.
  • יש הרגלים שאנחנו אפילו לא מחשיבים כהרגלים. כמו למשל התעסקות כמעט אובססיבית בהפרעות אוטומטיות שאנחנו בעצמנו אישרנו, התרגלנו אליהן, והפכנו לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו. עוד פינג מהטלפון, תזכורת מהאפליקציה, נוטיפיקציה שמקפצת על המסך. אנחנו לא באמת חושבים על זה, לפעמים רק “מעיפים” וממשיכים הלאה. אבל מה אם כל זה לא באמת “נעלם” כשמעיפים אותו אלא גובה מחיר מנטלי אמיתי?
  • בעל עסק אחד, עסוק. ממש עסוק. אין לו זמן לאכול, אין לו זמן לעצור, אין לו זמן לעצמו. אז הוא ממשיך לרוץ על אוטומט, על מיכל דלק כמעט ריק. מה קורה אז? הראש נהיה פחות חד, הגוף מתעייף והוא מתפקד הרבה הרבה פחות טוב. וככה בדיוק מתחיל המעגל הכי שוחק שיש: עומס שמוביל להזנחה עצמית, שמובילה לעצבנות, שמובילה לתפקוד מקרטע, וחוזר חלילה…
  • קונפליקטים, עצבים ואי-הבנות… כל עסק מכיר את זה מקרוב, אבל לא תמיד יודעים איך לפתור את זה. לפעמים הבעיות הגדולות בעסק לא נמצאות בתקציב, בשיווק, או בתוכנית העסקית, אלא בין האנשים עצמם. כשאי אפשר לדבר, כשכל מילה נדחית, כשכל שיחה הופכת למאבק. העבודה לא באמת מתקדמת, ההחלטות נמרחות, והאווירה במשרד מרגישה כמו שדה מוקשים. במאמר הזה אני רוצה לשתף בשני מקרים אמיתיים שיצא לנו לפגוש מקרוב, ומה עשינו בפועל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השקט.
  • רוב בעלי העסקים מתמחרים נמוך מדי לא בגלל שהלקוחות לא יכולים לשלם, אלא בגלל שהם עצמם לא מרגישים בטוחים לבקש יותר. הם מציבים מחיר נמוך כי בראש שלהם מתנגן המשפט: “מי בכלל ישלם לי את זה?”. לכן בפועל, המחיר שאתה קובע לא משקף את התקציב של הלקוח אלא את רמת הביטחון שלך בעצמך ובמה שאתה מציע.
  • יש פקקים שאתה פשוט לא יכול להתחמק מהם, אבל יש גם פקקים אחרים, שאתה כן יכול לעקוף. הדרך לעשות את זה בעסקים היא במקום לטפל בסימפטומים (שזו כמובן עבודה א-י-נ-ס-ו-פ-י-ת), לפתור ישירות את צוואר הבקבוק. בהרבה מקרים (ובאופן לא מפתיע) הפתרון האפקטיבי ביותר יהיה לעיתים במקום שהכי לא נעים לגעת בו. אבל דווקא שם ההשפעה הכי גדולה. כי ברגע שאתה פותר את מה שבאמת מעכב אותך, הרבה דברים אחרים מסתדרים כמעט מעצמם…
  • כמה בעלי עסקים אתה מכיר שבנו אימפריה מזה שחסכו? לעומת כאלה שבנו מערכת שמכניסה פי כמה? כי מה יביא אותך יותר רחוק, לחסוך עוד 300 שקל או להכניס עוד 30,000? יש פה עניין של התכווצות לעומת התרחבות. אז כן, חסכון זה טוב ויפה, אבל בוא נדבר על איך באמת עושים כסף.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט