טעות נפוצה שגורמת לך להיות מוצף בעבודה מיותרת ולהספיק הרבה, הרבה פחות

בעל עסק, נאלץ לעשות הכול בעצמך? אף עובד לא עושה את זה טוב כמוך? הכול על הכתפיים שלך ואפשר רק לחלום על לקחת יותר מיומיים חופש? יש סיבה לכך, וגם נתיב החוצה מהמצב.

לשיתוף: 

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

הבעיה שלך היא לא ההכנסות אלא מה שאתה עושה איתן כדי לקבל עוד יותר הכנסות בחודש הבא.

לפני שאתה משקיע עוד שקל, בוא נבדוק מה באמת תוקע אותך.

אז איך מוצאים את צוואר הבקבוק שמונע מהעסק שלך לפרוץ קדימה עכשיו?

בעל עסק ש״מדלג על שרשרת הפיקוד״

שרשרת של פיקוד היא לא רק בצבא.

בכל עסק יש היררכיה ברורה, כל אדם אחראי לתחום שלו.

ה״גנרל הראשי״ לא יכול לעשות הכול לבד, והוא גם לא צריך.

שיבוש הסדר הארגוני

האם יצא לך לעשות דברים במקום העובדים שלך?

במקום שאנשי המכירות יטפלו בלקוחות, אתה נאלץ להתערב ולסגור עסקאות בעצמך?

לוקח על עצמך את ניהול הפרויקט באופן מלא במקום להאציל סמכויות ולתת למנהל הפרויקטים לעשות זאת?

אולי מבצע משימות מסוימות אחרות במקום עובדים שזה התפקיד הרשמי שלהם?

בעל עסק ש״מדלג״ על אנשי המכירות שלו ומטפל ישירות בלקוחות, או עושה את העבודה במקום העובדים, בכל פעם שהוא לא סומך עליהם או שהם עושים טעויות – משבש את הסדר הארגוני.

התעלמות מהתפקידים

מה שקורה בפועל הוא מעין התעלמות ממי שממלא תפקיד מסוים. למשל ״להתעלם״ מהעובד שאמור לטפל במשימה ולעשות אותה בעצמך.

כשבעל העסק מתערב בצורה כזו, העובדים עלולים להרגיש שהם לא נושאים באחריות מלאה על המשימות שלהם, כי הבעלים תמיד שם לתקן ולפתור בעיות. מצב זה נוטה להוביל לירידה במוטיבציה ובמעורבות שלהם.

ובעל העסק מצידו, במקום להשקיע זמן ואנרגיה בניהול העסק, פיתוחו והרחבתו בטווח הארוך, עם התמקדות בנושאים אסטרטגיים, נתקע בבעיות קטנות ומבזבז הרבה זמן יקר.

העסק יושב על הכתפיים שלך

התוצאה היא עסק שלם שמונח על כתפיו של המנהל, והצוות מתבונן מהצד, או במקרה ה”טוב” עומד חסר אונים ולא יודע איך להתמודד עם הסיטואציה ותחושת התסכול המורגשת כשמישהו מבצע את תפקידך במקומך.

קיימת נטייה להצדיק את המצב ולומר, “אבל אף אחד לא יכול לעשות את זה טוב כמוני“.

אולי זה היה נכון, אם היית עוסק רק במשימה זו. אבל כשאתה מפזר את המשאבים שלך בכל הכיוונים, דברים מתעכבים או מתקדמים בצורה כאוטית, כי אתה רץ מכיבוי שריפה אחת לכיבוי שריפה אחרת. זה מצב שונה מאוד מעסק מאורגן שבו כל אחד יודע וגם עושה את תפקידו.

בשורה התחתונה, “אני היחיד שיכול לעשות את זה כמו שצריך” לא עובד כעיקרון פעולה. נכון, אולי יש לך את הכישורים והניסיון יותר מכל אחד אחר, אך אתה למעשה מכניס מקלות בגלגלים של המכונה העסקית שלך. ואתה אף פעם לא מצליח להתרכז בדברים החשובים באמת שמנהל אמור לעשות.

הדרך הנכונה לנהל עסק

כשאתה שומר על מבנה העסק ומשאיר לכל אחד את התחום שלו, אתה לא רק מפחית את העומס על עצמך, אלא גם מעלה את המורל והיעילות של הצוות כולו.

עכשיו, זה לא אומר לתת לעובדים לפשל ולא לעשות שום דבר בקשר לזה. או להסתכל מהצד בעוד ההכנסה צונחת כי איש המכירות מפספס עסקאות, או אנשי שירות הלקוחות לא מצליחים לטפל בלקוח זועם. זה כן אומר ללמוד שיטות ניהול שמאפשרות לך לטפל בכך בלי שתצטרך לעשות הכול בעצמך על בסיס קבוע.

אם היית רוצה ללמוד יותר לעומק איך עושים את זה, אתה מוזמן לפנות אלינו לפגישת ייעוץ ללא עלות.

עפר פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע״מ


״ראיתי שאני ממלא 30 תפקידים והבנתי איך אני פותר את זה ומפנה זמן״

״הרגשתי שאני עושה כל מה שצריך, משקיע בחברה המון שעות, אך לא מגיע להישגים שאני מצפה, גם מבחינת רווחיות. העסק נקלע למשבר עמוק.

לא ויתרתי, וקלטתי שיש כאן משהו שאני לא עושה נכון. הבנתי שאני צריך לרכוש ידע כדי לעשות את העבודה בצורה נכונה.

עפר ידע להסתכל על כל הצדדים ועזר לנו לנהל את הארגון ברמה הכי גבוהה שאפשר. מ-3 סניפים צמחנו ל-8, עם גדילה של 10%-15% במחזור הפעילות בכל שנה, כולל בתקופות הסגרים.״

איציק פלד
מנכ״ל חברת Swiss System

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Galaxy Space
כולם מדברים על “להביא עוד לקוחות”. אחלה, נשמע טוב. לקוחות זה החמצן של העסק. אבל מה אם אני אגיד לך שרוב בעלי העסקים לא מתארים לעצמם לאן הם רצים, או כמה זה הולך לעלות להם בזמן, בכסף ובעצבים אם הם לא עושים את זה נכון? זה כמו להתחיל לנסות להוריד סרט של שעתיים כשהטלפון שלך כבר על 99% אחסון מלא. לכן לפני שאתה מוציא שקל נוסף או מגביר את המאמץ בכיוון מסוים, כדאי שתבין איפה באמת העסק שלך נתקע, ואיך יוצאים מזה בלי לקרוס.
Bokeh of Lights Photography
אני פוגש לא מעט בעלי עסקים חכמים, חרוצים, עם מוצרים מעולים ולקוחות מרוצים. והדפוס חוזר על עצמו כמעט בכל שיחה. הם מציגים את המספרים. הם יודעים שהם יכולים יותר – אבל לא בטוחים מה בדיוק חסר. ואז אנחנו עושים ביחד חישוב פשוט. ושם, בשקט הזה שנוצר אחר כך, נופל האסימון…
Strato-cumulus Clouds
חושב שהבעיה שלך היא תזרים? תחשוב שוב. ברגע שתפסיק לשאול איך לעמוד בתשלומים ותתחיל לשאול את השאלות הנכונות, תוכל סוף סוף לבנות עסק רווחי באמת ואפילו להתחיל ליהנות מהחיים.
Close-up Photography of Body of Water
גם אם יש לך את המוצר או השירות הטובים בעולם, הרבה אנשים יישארו תקועים על הגדר ולא יזוזו, אפילו כשהפתרון המושלם נמצא ממש מול העיניים שלהם… אז איך תוכל לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלך באמת לראות את הערך שאתה מביא ולקנות ממך כאן ועכשיו?
Blue and Purple Cosmic Sky
יש דברים בעסק שאתה מרגיש אבל לא תמיד יודע להסביר. פתאום יש חודש טוב, ואז חודש פחות טוב. פעם יש תחושת רווח, פעם יש רק ריצות. זה קצת כמו לנהוג ברכב שלא ברור אם הדלק עומד להיגמר או שמד הדלק סתם תקוע. אתה מתקדם אבל בלי לדעת באמת כמה רחוק תגיע. מה שרוב בעלי העסקים לא יודעים זה שיש שאלה אחת פשוטה שקובעת אם העסק שלך עומד להמריא למרחקים או להישאר תקוע באיזו פנייה צדדית, מחכה לגרר…
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה רץ כל היום, עובר ממשימה למשימה, אולי מסמן וי על דברים מסוימים – אבל בסוף היום התחושה נשארת: “עבדתי כמו חמור, ולא באמת התקדמתי”. זה מתסכל. כי אתה לא מפחד מעבודה קשה, אתה פשוט רוצה לראות תוצאות. התקדמות אמיתית! הבעיה היא שלא תמיד ברור מה באמת מקדם אותך ומה סתם ממלא את היום ומייצר תחושת עומס בלי סיבה. בדיוק על זה נדבר בטיפ של היום. איך יוצאים מהמרוץ הזה, ומתחילים להשיג יותר. עם פחות מאמץ, אבל בהרבה יותר דיוק.
Black and white of dark gloomy monochrome background with gray and white swirling chaotic waves
אתה לא חייב עוד תקציב. אתה גם לא חייב להיות מקורי כל פעם מחדש. אבל יש משהו אחד שאם תחסיר אותו שום דבר אחר לא באמת יעבוד. מה זה? בוא נגיד שזה ההבדל בין עסק שאנשים זוכרים לעסק שאנשים מדפדפים הלאה. וזה גם יכול להיות ההבדל בין “מדי פעם מגיע איזה לקוח” לבין “אני סוגר עבודה חודשים קדימה”.
Strato-cumulus Clouds
“אם רק היה לי תקציב…” – כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה? יותר פעמים ממה ששמעתי “תבדוק אם זה מחובר לחשמל” כשמשהו לא עבד. בעלי עסקים בטוחים שאם רק היה להם תקציב הכול היה מסתדר. זה כמו לחשוב שאם רק היה לי מיקסר תעשייתי הייתי אופה קרואסונים ברמה של מאפייה בפריז. אבל האמת? זה לא עובד ככה. לפעמים אתה תקוע לא בגלל שאין לך כסף – אלא בגלל שאתה ממשיך לעשות דברים שלא באמת עוזרים. במאמר הזה אני לא הולך להעמיס עליך שיטות או טבלאות אקסל. יש פה רק טיפ אחד. פשוט וכזה שאפשר להתחיל ליישם כבר היום אפילו בלי תקציב בכלל.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט