הדרכה ותרגול של הצוות שלך

​מה החשיבות של הדרכת צוות העובדים במשותף? ואיך הגדרת תפקידים ותרגול עקרונות עבודה נכונים יכולים לשפר את התפוקה ולחסוך זמן וכסף?

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

הפעם אני רוצה לתת דוגמה ויישום של החשיבות בהדרכת צוות מרוכזת.

לקוח בתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקוי חווה קשיים ניכרים ביעילות הצוות שלו. על פניו, כל חברי הצוות היו עסוקים מאוד, והמשרד נראה תמיד מלא פעילות.

אך למרות המראה החיצוני, חלק גדול מהתנועה הזו היה מיותר ולא אפקטיבי. הרבה מהפעילויות לא הובילו לתוצאות ממשיות בשטח או שיפור בתפוקה, אלא דווקא גרמו לבזבוז זמן ומשאבים.

הבעיה הזו הובילה למספר תוצאות שליליות:

  1. התסכול של העובדים – רבים מהם הרגישו שהם לא משיגים הישגים נראים לעין, למרות המאמצים הרבים שהם משקיעים.

  2. הוצאות גבוהות יותר – החברה הוציאה כספים על פעילויות שלא באמת הניבו תועלת כלכלית.

  3. פספוס הזדמנויות – בזמן שהצוות עסוק במשימות שאינן מוסיפות ערך, החברה פספסה הזדמנויות שהיו יכולות להוביל להגדלת המכירות וחיזוק המותג.

לאחר שכבר עבדנו ביחד כמה זמן ובעיית בזבוז המשאבים לא נפתרה, החלטנו לכנס את כל הצוות להדרכה ותרגול משותפים

זה המקום לציין כמה מההתנגדויות שיוצא לי לשמוע להדרכות צוות. הן חוזרות שוב ושוב מבעלי עסקים שונים, אך המכנה המשותף הוא ההבנה (בדיעבד) עד כמה ההדרכה והתרגול היו באמת חיוניים

בעל העסק יכול להירתע בגלל הפחד של שיתוק העסק לשעתיים לפחות. עוד חשש הוא אי אמון שבאמת אפשר לשנות משהו בהתנהלות וגישת הצוות.

התשובה לדברים האלו היא ניצול יעיל וטוב של זמן ההדרכה, עם מתן כלים לשימוש מיידי והרבה תרגול, כולל עבודה מעשית. רק אם התנאים האלו מתקיימים, ההדרכה שווה את ההשקעה.

כאמור, כינסנו את כל הצוות להדרכה כשהדגש הוא על הגברת היעילות ועצירת הבזבוז מבחינת פעולות מיותרות. 

למדנו עקרונות התייעלות חשובים ותרגלנו אותם בצורה מעשית, והתוצאות לא איחרו לבוא.

מספר ימים לאחר מכן, נכנסתי לעסק, וכשעמדתי בדלת שמעתי את פקידת הקבלה מיישמת אחד לאחד את החומר שעברנו עליו, וידעתי שאני את שלי עשיתי. המשכתי בצעד קליל ובחיוך רחב לעבר חדר המנכ״ל.

צוות שמיישם את העקרונות האלה לא רק מתפקד ביעילות ומספיק יותר, אלא שרוח הצוות עולה ועולה.

ומה איתך?

היית רוצה להפוך את העסק ליותר יעיל ועם צוות ששמח לבוא לעבוד?

מלא את הטופס בדף הבא ונחזור אליך בהקדם.

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט