שירות לקוחות ככלי אסטרטגי להגדלת מכירות: מה חשוב לדעת?

מחפש דרכים לשפר את אפקטיביות השירות שלך ולהגדיל הכנסות? מספר תובנות וטקטיקות מעשיות להפיכת שירות הלקוחות לכלי מכירות חזק. הזדמנות להבין טוב יותר את מערכת היחסים שבין שירות מצוין להצלחה עסקית, ולהשתמש בה לטובת העסק שלך.

לשיתוף: 

ראשית, מספר נתונים לחשוב איתם:

  • 72% מהכנסות של עסקים מגיעים מלקוחות קיימים, ו-28% מהכנסות מגיעים מלקוחות חדשים.
  • לקוחות מוכנים לשלם יותר לחברות עם שירות לקוחות טוב יותר.

(מקור: מחקר שבוצע על ידי חברת Hubspot האמריקאית.)

עכשיו דמיין בעל עסק שמוצף לחלוטין, בעיקר משום שהוא לא מתנהל באופן יעיל בנושאי זמן וארגון. כתוצאה מכך, אין לו זמן להקדיש תשומת לב לשאלות של לקוחות, לטפל בבעיות שהם נתקלים בהן, ולהיות שם בשבילם. במקום להקדיש חלק מסוים מהמשאבים לשיפור הניהול הפנימי של העסק, הוא מפנה את מרצו כולו ל”רכישת לקוחות חדשים”.

הוא אולי חושב שהוא מתמקד בצמיחה, אבל בעצם מתרחק מהשורשים שהובילו להצלחתו הראשונה: שירות איכותי.

אם אותו בעל עסק יבין באמת את הקשר החזק בין שירות לקוחות למכירות, הוא ללא ספק היה מחליט להשקיע בשיפור השירות אצלו בעסק. פעולות כמו קיום סדנאות הכשרה לעובדים, הקפדה לשלוח תשובות לשאלות ותלונות לקוחות באופן יומיומי, ואפילו הוספת מערכת שמאפשרת זיהוי בעיות לפני שהלקוחות מתלוננים.

השקעה כזאת בשירות, לא רק תחזק את מוניטין בית העסק, אלא גם תפתח דלתות להזדמנויות חדשות רבות. הרי מדובר פה בכלי עסקי חכם שמביא להצלחה ולקוחות נאמנים ומרוצים.

איך שירות לקוחות מעולה יכול להפוך למנוע הצמיחה הבא שלך? 

לעתים, קל לשכוח את הקשר הישיר בין שירות לקוחות לבין כמות המכירות. אך זהו פקטור קריטי שמשנה את כללי המשחק.

לא מדובר רק על התמודדות עם בעיות ותלונות, אלא בעזרה אמיתית ללקוח, שגורמת לו לחזור פעם אחר פעם, וגם להמליץ עליך לאחרים.

ההשפעה על מכירות

כשלקוח מקבל יחס אישי, תשומת לב, ומענה מהיר לבעיותיו – הוא מזהה כמה זה נדיר ובעל ערך.

ברוב המקרים, זה גם מצדיק עלות גבוהה יותר מהמתחרים, והוא נשאר נאמן לך. נאמנות זו מובילה לרכישות חוזרות והגדלת המכירות לאורך זמן.

הדבר הבא שקורה הוא הפצה מפה לאוזן. לקוחות מרוצים מדברים. זה יוצר פרסום אותנטי שקשה להשיג בדרכים אחרות.

(מהצד השני של המטבע, לקוחות לא מרוצים בהחלט מדברים גם הם. והמסר יכול לעבור במהירות.)

בסופו של דבר, אתה משיג יתרון תחרותי. שירות לקוחות מוצלח הוא מרכיב מרכזי בבידול העסק, וחברות עם שירות טוב מהרגיל זוכות להכרה ולעדיפות.

פתיחת דלתות למכירות ישירות

האם פעם חשבת כיצד שירות לקוחות יכול לשמש ככלי להגדלת מכירות ישירות? זה לא רק עניין של מענה טכני, אלא גם דרך לפתוח בפני הלקוח אפשרויות חדשות שלא תמיד הוא מודע אליהן. 

איך זה עובד בפועל?

1. הבנת צרכי הלקוח והזדמנויות מכירה בזמן אמת: נציגי שירות לקוחות שמבינים היטב את הלקוח, יודעים להציע לו מוצרים או שירותים שיכולים לשפר את חוויית השימוש שלו במוצר או השירות הנוכחי.

כשלקוח פונה לתמיכה, זו הזדמנות להציע לו מוצרים נלווים או שדרוגים המתאימים לצורך הרגעי. (כמובן בתנאי שהם מה שהלקוח באמת צריך צריך כרגע.)

2. התאמה אישית של המלצות: שירות לקוחות אישי מתאים את ההצעה לצרכים המדויקים של הלקוח, וכך מגביר את הסיכוי שהלקוח יתעניין וירכוש.

פעולות לחיזוק העסק דרך שירות לקוחות איכותי

המפתח לתדמית מותג חיובית טמון במוצר או בשירות שבאמת עושים את מה שהם אמורים לעשות, ובשירות לקוחות מצטיין. 

אז איך באמת עושים את זה? הנה מספר דרכים קונקרטיות לשיפור השירות והתדמית:

  • תגובה מהירה ואישית: כאשר לקוח מגיש תלונה או שאלה, הקפד להגיב במהירות ובאופן רלוונטי עם הפתרון המיטבי עבורו.

  • מתן מענה העולה על הציפיות: ספק ללקוח לא רק מה שהוא מצפה לו, אלא מעבר לכך.

    לדוגמה: אם מוצר חזר לתיקון, שלח אותו חזרה מתוקן עם מתנה קטנה או הטבה לרכישה הבאה.

  • קידום תרבות שירות בכל רמות הארגון: זה מתחיל בכך שכל עובד יקבל הכשרה מתאימה על תפקידו ומה שמצופה ממנו בעבודתו בחברה. השקעה בהכשרת עובדים מתאימה תשפיע לטובה על כל האינטראקציות עם הלקוחות.

  • פידבק חשוב: מה הלקוחות אומרים? ממה הם מרוצים? מה מפריע להם? מה חסר? אלה נתונים חשובים שיהפכו את המוצר או השירות שלך למותאם לקהל היעד, ופופולרי בהרבה.

שירות לקוחות מצוין הוא לא רק ״תוספת נחמדה״, אלא גורם הכרחי להצלחה. ההשקעה באיכות השירות מתבטאת ברווחים מוגדלים ולקוחות מרוצים. ואם ניסית פעם למכור מלאי נוסף או חידוש שירות ללקוח שאינו מרוצה, אתה בוודאי מבין עד כמה מניעה של מצב זה יכולה להפוך את החיים שלך ליותר נעימים וקלים!

תוכן עניינים

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

העסק מדשדש במקום?

גלה את 7 השגיאות שמונעות ממך להרוויח יותר! הורד עכשיו את המדריך שיעשה לך סדר.

7 השגיאות הקטלניות ביותר להגדלת רווחים משמעותית אצלך בעסק

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

Brown Mountain Under Cloudy Sky
“אני רק מנהלת החשבונות. מה שבעל הבית עושה עם הכסף שלו… זה כבר עניינו”. מילים תמימות שמסתירות מאחוריהן בעיה תזרימית מסוכנת. כשחסר יותר ויותר כסף בחשבון הבנק ללא קשר למחזור העסקי, וכשאף אחד לא לוקח אחריות – מישהו חייב לפקוח את העיניים. מה קרה כשמנהלת חשבונות חדשה הצטרפה לחברה אותה אנחנו מלווים, וקיבלה מאיתנו הכשרה ממוקדת? איך זכתה לכינוי “סטאלין” אחרי שהחזירה את השליטה להוצאות והפכה את המערכת על פיה? סיפור על ההבדל בין מנהל חשבונות פסיבי לאקטיבי.
A Red and Blue Color Gradient
בזמן שבעלי עסקים רבים מנסים לפענח את המציאות העסקית שלהם דרך דוחות שהם במקרה הטוב לא עדכניים (ובמקרה הפחות טוב מוטעים), חברת סייבר אחת גילתה שהיא יושבת על אוצר – בלי שבכלל ידעה על קיומו. בוא נסתכל על הפער בין מה שרואים בדוחות למה שקורה בשטח, על החלטות עסקיות שמתקבלות בערפל, ועל הפיכת הבלבול הכלכלי לתוכנית פעולה ברורה.
Illuminated Cityscape Against Blue Sky at Night
הכלי הניהולי הבא מתאים לכל עסק, בכל גודל – ולא תאמין כמה זה פשוט. בעלת עסק שאני מלווה חשבה שזה משהו שיתאים רק לתאגידים גדולים. “למה משרד קטן כמוני צריך כזה דבר?” תהתה, אבל החליטה לתת לזה צ’אנס. מהר מאוד התחוור לה עד כמה זהו כלי ניהולי הכרחי – עבור כל עסק. בוא נסתכל איך כלי אחד, כל כך פשוט, יכול להוריד ממך את העומס, לשפר את התקשורת בתוך הצוות, ולבנות ארגון יציב ויעיל יותר.
Green-leafed Plant
יש אנשים שמחכים עד שהכאב הופך בלתי נסבל לפני שהם מטפלים בבעיה – בין אם מדובר בכאב שיניים או בבעיות בעסק. וכמו שכאב שיניים יכול להתדרדר ולהחמיר אם מתעלמים ממנו, כך גם מצבו של העסק. בעל עסק לקינוחים ממרכז הארץ הגיע אליי כשהוא במצוקה כלכלית עמוקה: מינוסים שגדלו בקצב מסחרר וחוסר יכולת לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות. בהתחלה הוא היסס לקדם את העסק, מתוך אמונה שזה ידרוש תקציבי פרסום גדולים. מה שהוא לא הבין, זה שהוא לא צריך תקציבי פרסום גדולים – רק אסטרטגיה ממוקדת שתביא תוצאות מיידיות!
Building Photography
סיפור מהשטח על לקוח מתחום היבוא והשיווק של מכונות ותכשירי ניקיון, שסבל מחוסר יעילות בצוות. למרות שכולם נראו עסוקים, התברר שהרבה מהמאמץ הלך לשווא. לכן כינסנו את הצוות להדרכה מרוכזת עם דגש על התייעלות. מה קרה אחר כך? התוצאות לא איחרו לבוא!
Galaxy Space
בתקופה חלשה, כשכל הנתונים נראים נגדך, נראה שכל מאמץ שיווקי או מכירתי פשוט לא יעבוד. הנטייה היא להרים ידיים ולחכות שהסערה תחלוף… אבל כאן בדיוק מתחיל התפקיד שלי – להראות לך שגם בזמנים הכי קשים, יש דרכים להפוך את התקופה הקשה להזדמנות לצמיחה.
Purple Sky
ישבתי עם מנהלת עסק מתוסכלת, שחזרה והדגישה: “הסברתי לעובדת שלי מאה פעם, ועדיין היא עושה טעויות!” קשה ביותר לשכפל את המיומנות של מקצוען אמיתי למישהו אחר. הסבר בלבד לא מספיק כדי להפוך עובד למקצוען. גם לא מספיק רק להסתכל על מישהו אחר עושה את העבודה. אז מה כן עובד? איך אפשר להכשיר עובד כדי שיבצע את המשימה כמו שאתה בעל העסק היית עושה?
A Red and Blue Color Gradient
​אפשר להגיד בהחלט שבעיות תזרים אינן נפתרות כי לא מסתכלים לאמת ישירות בעיניים. בעלים של חברה שמספקת שירותים לתעשייה בהיקף של 30 מיליון ש״ח, פנה אלינו באקספדיטור מאיץ עסקים וביקש את עזרתי. הוא סיפר לי שהחברה מצויינת. שיש לחברה שני מפעלים במרכז הארץ ובדרום הארץ. שכמעט אף מתחרה לא מספק מוצרים באיכות שהם יודעים לספק….

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט