שירות לקוחות ככלי אסטרטגי להגדלת מכירות: מה חשוב לדעת?

מחפש דרכים לשפר את אפקטיביות השירות שלך ולהגדיל הכנסות? מספר תובנות וטקטיקות מעשיות להפיכת שירות הלקוחות לכלי מכירות חזק. הזדמנות להבין טוב יותר את מערכת היחסים שבין שירות מצוין להצלחה עסקית, ולהשתמש בה לטובת העסק שלך.

לפני שנצלול למאמר עצמו…

מדריך

פתחת עסק כדי לזכות בחופש אבל גילית שרק הכנסת את עצמך לעבודת פרך תובענית? במקום ליהנות מהחיים, אתה כבול לשוטף, לכיבוי שריפות ולמאות משימות שלא נגמרות?

במיוחד עבורך: המדריך שיעזור לך להפוך בעיות כרוניות בעסק לסיסטם שעובד לבד

ראשית, מספר נתונים לחשוב איתם:

  • 72% מהכנסות של עסקים מגיעים מלקוחות קיימים, ו-28% מהכנסות מגיעים מלקוחות חדשים.
  • לקוחות מוכנים לשלם יותר לחברות עם שירות לקוחות טוב יותר.

(מקור: מחקר שבוצע על ידי חברת Hubspot האמריקאית.)

עכשיו דמיין בעל עסק שמוצף לחלוטין, בעיקר משום שהוא לא מתנהל באופן יעיל בנושאי זמן וארגון. כתוצאה מכך, אין לו זמן להקדיש תשומת לב לשאלות של לקוחות, לטפל בבעיות שהם נתקלים בהן, ולהיות שם בשבילם. במקום להקדיש חלק מסוים מהמשאבים לשיפור הניהול הפנימי של העסק, הוא מפנה את מרצו כולו ל”רכישת לקוחות חדשים”.

הוא אולי חושב שהוא מתמקד בצמיחה, אבל בעצם מתרחק מהשורשים שהובילו להצלחתו הראשונה: שירות איכותי.

אם אותו בעל עסק יבין באמת את הקשר החזק בין שירות לקוחות למכירות, הוא ללא ספק היה מחליט להשקיע בשיפור השירות אצלו בעסק. פעולות כמו קיום סדנאות הכשרה לעובדים, הקפדה לשלוח תשובות לשאלות ותלונות לקוחות באופן יומיומי, ואפילו הוספת מערכת שמאפשרת זיהוי בעיות לפני שהלקוחות מתלוננים.

השקעה כזאת בשירות, לא רק תחזק את מוניטין בית העסק, אלא גם תפתח דלתות להזדמנויות חדשות רבות. הרי מדובר פה בכלי עסקי חכם שמביא להצלחה ולקוחות נאמנים ומרוצים.

איך שירות לקוחות מעולה יכול להפוך למנוע הצמיחה הבא שלך? 

לעתים, קל לשכוח את הקשר הישיר בין שירות לקוחות לבין כמות המכירות. אך זהו פקטור קריטי שמשנה את כללי המשחק.

לא מדובר רק על התמודדות עם בעיות ותלונות, אלא בעזרה אמיתית ללקוח, שגורמת לו לחזור פעם אחר פעם, וגם להמליץ עליך לאחרים.

ההשפעה על מכירות

כשלקוח מקבל יחס אישי, תשומת לב, ומענה מהיר לבעיותיו – הוא מזהה כמה זה נדיר ובעל ערך.

ברוב המקרים, זה גם מצדיק עלות גבוהה יותר מהמתחרים, והוא נשאר נאמן לך. נאמנות זו מובילה לרכישות חוזרות והגדלת המכירות לאורך זמן.

הדבר הבא שקורה הוא הפצה מפה לאוזן. לקוחות מרוצים מדברים. זה יוצר פרסום אותנטי שקשה להשיג בדרכים אחרות.

(מהצד השני של המטבע, לקוחות לא מרוצים בהחלט מדברים גם הם. והמסר יכול לעבור במהירות.)

בסופו של דבר, אתה משיג יתרון תחרותי. שירות לקוחות מוצלח הוא מרכיב מרכזי בבידול העסק, וחברות עם שירות טוב מהרגיל זוכות להכרה ולעדיפות.

פתיחת דלתות למכירות ישירות

האם פעם חשבת כיצד שירות לקוחות יכול לשמש ככלי להגדלת מכירות ישירות? זה לא רק עניין של מענה טכני, אלא גם דרך לפתוח בפני הלקוח אפשרויות חדשות שלא תמיד הוא מודע אליהן. 

איך זה עובד בפועל?

1. הבנת צרכי הלקוח והזדמנויות מכירה בזמן אמת: נציגי שירות לקוחות שמבינים היטב את הלקוח, יודעים להציע לו מוצרים או שירותים שיכולים לשפר את חוויית השימוש שלו במוצר או השירות הנוכחי.

כשלקוח פונה לתמיכה, זו הזדמנות להציע לו מוצרים נלווים או שדרוגים המתאימים לצורך הרגעי. (כמובן בתנאי שהם מה שהלקוח באמת צריך צריך כרגע.)

2. התאמה אישית של המלצות: שירות לקוחות אישי מתאים את ההצעה לצרכים המדויקים של הלקוח, וכך מגביר את הסיכוי שהלקוח יתעניין וירכוש.

פעולות לחיזוק העסק דרך שירות לקוחות איכותי

המפתח לתדמית מותג חיובית טמון במוצר או בשירות שבאמת עושים את מה שהם אמורים לעשות, ובשירות לקוחות מצטיין. 

אז איך באמת עושים את זה? הנה מספר דרכים קונקרטיות לשיפור השירות והתדמית:

  • תגובה מהירה ואישית: כאשר לקוח מגיש תלונה או שאלה, הקפד להגיב במהירות ובאופן רלוונטי עם הפתרון המיטבי עבורו.

  • מתן מענה העולה על הציפיות: ספק ללקוח לא רק מה שהוא מצפה לו, אלא מעבר לכך.

    לדוגמה: אם מוצר חזר לתיקון, שלח אותו חזרה מתוקן עם מתנה קטנה או הטבה לרכישה הבאה.

  • קידום תרבות שירות בכל רמות הארגון: זה מתחיל בכך שכל עובד יקבל הכשרה מתאימה על תפקידו ומה שמצופה ממנו בעבודתו בחברה. השקעה בהכשרת עובדים מתאימה תשפיע לטובה על כל האינטראקציות עם הלקוחות.

  • פידבק חשוב: מה הלקוחות אומרים? ממה הם מרוצים? מה מפריע להם? מה חסר? אלה נתונים חשובים שיהפכו את המוצר או השירות שלך למותאם לקהל היעד, ופופולרי בהרבה.

שירות לקוחות מצוין הוא לא רק ״תוספת נחמדה״, אלא גורם הכרחי להצלחה. ההשקעה באיכות השירות מתבטאת ברווחים מוגדלים ולקוחות מרוצים. ואם ניסית פעם למכור מלאי נוסף או חידוש שירות ללקוח שאינו מרוצה, אתה בוודאי מבין עד כמה מניעה של מצב זה יכולה להפוך את החיים שלך ליותר נעימים וקלים!

תוכן עניינים

רוצה לקבל רעיונות שעוזרים לעשות סדר בעסק ומחזירים שליטה בזמן ובתזרים?

טיפים פרקטיים שאפשר ליישם:

להתמודדות עם עומס, לשיפור תהליכים, ולהגדלת הרווחים בפחות מאמץ.

כולל טעויות נפוצות שחובה להימנע מהן וכל הדברים שראינו שעובדים בשטח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה

לבעלי עסקים שרוצים יותר חופש

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט

מכונה לייצור רווחים

הופכים את העסק למכונה לייצור רווחים

הגיע הזמן לגלות מה באמת חוסם אותך, ולקבל מדריך מיידי וקצר לפריצה קדימה

מלא את השאלון וקבל גישה מיידית למדריך
“3 שיטות פשוטות להגדלת הרווחים בלי להשקיע שקל בפרסום”

טיפים נוספים

אחוזי סגירה בקרת איכות גבייה גיוס כוח אדם הגדלת רווחים הוצאות הכשרת עובדים השגת מטרות התייעלות טיפול בעובדים טעויות נפוצות יש תקווה כוח אדם לקוחות חדשים לקוחות חוזרים מחסום אישי מחסום נסתר מכירות ניהול נכון ניהול פיננסי סגירת עסקאות סדר וארגון סיפור מהחיים קבוצות קידום עם פריטי דפוס רשתות חברתיות שורש הבעיה שיווק וקידום שירות לקוחות תזרים מזומנים תכנון פיננסי ״אין מה לעשות״

  • אתה עובד עד מאוחר, מתקן טעויות של העובדים, מתנצל ללקוחות שקיבלו שירות לקוי, וכל פעם מחדש שואל את עצמך “למה אף אחד כאן לא עושה את העבודה כמו שצריך? כמוני?” אתה חושב שזה מובן מאליו, מסביר, אולי אפילו מתרגז, ושום דבר לא משתנה. אז איך לוקחים את הגאונות שבראש שלך ומכניסים אותה לראש של כל אחד מהעובדים שלך?
  • בוקר רגיל בעסק. אתה מגיע למשרד, מדליק את המחשב, ופתאום מסך שחור. אתה מנסה במחשב השני, השלישי, הרביעי. כולם מתים. תוך 24 שעות, חמישה מחשבים עיקריים הפכו לערימת מתכת חסרת תועלת. כל המידע השיווקי, הזדמנויות עסקיות, מסמכי מכירות, נתוני לקוחות – התאדה. פשוט נעלם. זה לא סיוט תיאורטי, זה קרה לעסק אמיתי…
  • יש משהו משתק בבעיה גדולה. היא תופסת את כל המרחב המנטלי וגורמת לנו להרגיש חסרי אונים. אבל מה שגיליתי לאורך שנות עבודתי עם עסקים ומנהלים, זה שלרוב הבעיה היא לא הבעיה עצמה, אלא הדרך שבה אנחנו מסתכלים עליה. כי האמת היא שבעיות גדולות הן אשליה אופטית. הן נראות גדולות רק כשמסתכלים עליהן מרחוק, כגוש אחד…
  • לפעמים אנשים לא מזהים מה הבעיה, אפילו כשהיא ממש מול הפנים שלהם. לא בגלל שהם טיפשים, אלא כי הם פשוט לא יודעים איך הדבר כן אמור להיראות. בעסקים זה קורה כל הזמן: המכירות לא מתרוממות, אנשי המכירות נותנים הסברים שנשמעים להם הגיוניים (“בקיץ כולם בים, אין למי למכור”), אבל שום דבר לא משתנה. למה? כי אתה שומע תירוצים במקום לזהות את הבעיה האמיתית.
  • הרבה אנשי המכירות חיים באותה מלכודת: משקיעים זמן בשיחה, בונים קשר עם הלקוח, מציגים את הפתרון, ואז מגיע הרגע הגדול. הם מציגים את המחיר, ופתאום הכל קורס. “זה יקר לי”, “אני צריך לחשוב על זה”, “אחזור אליך”… ההתנגדויות מגיעות כמו גל צונמי. אבל מה אם אומר לך שאת רוב ההתנגדויות אפשר למנוע לגמרי? שהבעיה האמיתית היא לא בתשובות שלך, אלא בסדר הפעולות?
  • בחלק א׳ תיארתי איך במקום להתחרות על תכונות ומחירים, בחרתי לעמוד לצד הלקוח ולעזור לו להבין את המורכבות האמיתית של הפרויקט. כך הפכתי מספק פוטנציאלי לבן ברית מהימן. אבל מה עושים אחרי שרכשת את אמונו? איך מעבירים את הלקוח מהבנת הבעיה לקבלת פתרון שהוא פי 10 יותר יקר מכל מה שהציעו המתחרים?
  • לפעמים במכירה הדבר הכי חכם הוא דווקא לא לנסות להרשים. בפרויקט הראשון שלי מול אחד הבנקים הגדולים, בזמן שהמתחרים הציפו את הלקוח במצגות והבטחות נוצצות, בחרתי ללכת בכיוון אחר לגמרי. לא נתתי לרעיון ש”זה בלתי אפשרי” לעצור אותי, והבחירה הזו פתחה לי דלת לסגירה שהמתחרים אפילו לא חלמו עליה.

הירשם לוובינר הקרוב לבעלי עסקים

 משדר מיוחד שייתן לך נקודת מבט חדשה על ניהול חכם ואסטרטגיה מוכחת עם דוגמאות מהחיים.

עפר פלאוט